Help - Search - Members - Calendar
Full Version: nu mai merge AC. halppppppppppppppppppp
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
florin82141
salutare.am si eu o problema noua.am plecat aseara cu masina si am pornit AC dar ce sa vezi nu mai merge.am tras capota si am vazut ca ventilatorul pt AC nu mai porneste.aveti cumva vreo idee ce ar putea fi?cum imi pot da seama daca ar fi compresorul defect.sau altceva.la un test s-ar vedea ce ar putea fi defect?
Radu50689
Posibilitati:
-1- ai pierdut freonul pe undeva si instalatia are un senzor la radiatorul de AC situat langa radiatorul de racire(in fata motorului) care blocheaza pornirea compresorului.Ai la acel radiator un capacel de plastic pe care il desurubezi si apesi usor pe bila de la supapa cu ceva din plastic(un capac de la un pix etc.) si vei sesiza daca ai sau nu freon.( daca nu ai freon face doar "fas" si apoi nu mai iese gaz!)Daca nu mai ai freon inseamna ca l-ai pierdut pe undeva si verifici cu un frigotehnist instalatia sub presiune de aer la 15 atm neaparat pentru a vedea pe unde pierzi!)
-2- ai bobina de cuplaj de la compresor defecta
Dupa verificarile astea scrie ce ai constatat.
vma
Ehe.. pot sa fie multe smile.gif
1. cel mai probabil nu mai ai freon
2. senzorul de presiune dus
3. filtrul infundat
4. valva blocata
5. cel mai grav: calculatorul sau compresorul
florin82141
pai si daca este calculator sau valva sau compresor se poate vedea la un eventual test?ca maine trebuia sa ma duc cu masina la opel si as vrea sa stiu ce as putea sa ai zic lu ala ca sa nu ma imbarlige sa imi zica cine stie ce chesti defecte
florin82141
va multumsc de raspunsuri si am facut exact ce mia zis(Radu50689)am desfacut surubul de plactic din fata radiatorului si am apasat pe biluta aia dar pana sa apas am vazut ca locasuk unde este biluta era plina de freon.am apasat si ce sa vezi.numai aer fsssssssssssssssssssss.deci ce sa cred ca pe la biluta aia pe acolo am pierdut?ca era plina cu freon.sau o fi ramas de cand am incarcat instalatia acum 2-3 luni????????????mesri de raspunsuri
florin82141
va multumsc de raspunsuri si am facut exact ce mia zis(Radu50689)am desfacut surubul de plactic din fata radiatorului si am apasat pe biluta aia dar pana sa apas am vazut ca locasuk unde este biluta era plina de freon.am apasat si ce sa vezi.numai aer fsssssssssssssssssssss.deci ce sa cred ca pe la biluta aia pe acolo am pierdut?ca era plina cu freon.sau o fi ramas de cand am incarcat instalatia acum 2-3 luni????????????mesri de raspunsuri
Virgil47474
QUOTE(florin82141)
va multumsc de raspunsuri si am facut exact ce mia zis(Radu50689)am desfacut surubul de plactic din fata radiatorului si am apasat pe biluta aia dar pana sa apas am vazut ca locasuk unde este biluta era plina de freon.am apasat si ce sa vezi.numai aer fsssssssssssssssssssss.deci ce sa cred ca pe la biluta aia pe acolo am pierdut?ca era plina cu freon.sau o fi ramas de cand am incarcat instalatia acum 2-3 luni????????????mesri de raspunsuri


cum ai vazut tu ca era plina de freon blink.gif blink.gif blink.gif

freonul prin destindere in aer se face gaz....
nu trebuia sa umbli la biluta aia.... te duceai frumos la un frigotehnist sau la un service specializat si iti verifica instalatia....
Radu50689
-1- Mergi la un frigotehnist sa-ti verifice daca ai pierderi si pe unde!sa-ti bage presiune cu compresorul, cam 15 atm, pe undeva pe langa filtrul de aer unde e alta supapa protejata cu capac de plastic.Daca dupa umplerea cu aer sub presiune nu vei auzi pe unde e fisurat radiatorul(si in acest caz va trebui sa-l schimbi si apoi sa umpli cu freon),pune fritehnistul sa-ti puna un manometru pentru a verifica presiunea dupa o zi sau doua

-2- sa nu te pacaleasca sa-ti verifice instalatia prin vidare pentru ca asta am patit eu!(la Astra crapa radiatorul de AC situat langa cel de apa, fiind corodat de freon si uleiul din instalatie)la inceput pierzi foarte putin freon si fisura se comporta ca o supapa ea fiind deschisa de presiunea de freon cand instalatia functioneaza(si cand ai in radiatorul exterior pana la 18 atm)
Sfaturi mai am(am reparat si eu instalatia) si poate mai au si altii!
Radu50689
Nu are rost sa dai banii(inca) pe un test computer pentru ca nu vei obtine decat informatia ca senzorul de presiune simte ca nu ai freon!
Frigotehnistul nu trebuie sa fie superspecialist ca sa-ti faca ce ti-am spus si te costa maxim 120 RON pentru verificari si o incarcare cu freon!
Daca pe radiator vezi urme de ulei sau pete sigur acolo e crapat(nu prea ai acces pentru ca e un ventilator in fata)Daca lamele de pe radiator sunt friabile(sunt moi se rup si se indoaie usor daca dai cu unghia iar e un semn ca radiatorul e spart)
florin82141
[quote]cum ai vazut tu ca era plina de freon blink.gif blink.gif :blink

freonul prin destindere in aer se face gaz....
nu trebuia sa umbli la biluta aia.... te duceai frumos la un frigotehnist sau la un service specializat si iti verifica instalatia....[/quote][/quote]


pana sa apas pe biluta aia care cred ca are vrol de supapa am vazut un lichid parca cava verzui.ca doar nu ma uitam in instalatie si veneam sa va zic ca era plina nu? :boxing: [/quote][/url]
Radu50689
In instalatie e 0.7Kg de freon care in strare de repaos e la presiunea de vapori ai freonului(corespunzatoare presiunii la care e instalatia) si sigur nu trebuie sa faca doar fasss
Intreaba mai intai un frigotehnist care sigur are mai multa experianta cu diverse instalatii, sigur mai mare decat cei de la Opel in domeniu.
Bila e o supapa,e din ceva plastic si are un arc dedesupt.urmele ce le-ai vazut erau de umezeala sau ulei de instalatie frigorifica amestecat cu freon!(cand presiunea din interior nu mai e suficienta ca urmare a scaparii freonului, supapa nu mai e f eficienta )
Radu50689
Uleiul din instalatie e galben-verzui!
Daca ai vazut vreodata butelii in care se tine freonul ti-ai da seama ca ar fi trebuit sa fi avut putina presiune in instalatie, mai ales ca 0.7 Kg de freon ar fi "vrut " tot sa se evapore, deci ai fi avut si debit de gaz!
florin82141
pe cuvantul meu daca mai inteleg ceva din ce ziceti.noi ce face ne certam sau ce.pana la urma un raspuns final cam care ar fi cauza mea.cam pe unde se pierde freonul asta de obicei imi poate spune cineva?=
multumesc
Radu50689
Se pare ca nu ai inteles!
Mergi la un frigotehnist si verifica sub presiune instalatia!vei auzi un fasait in locul pe unde pierzi freonul, cal mai probabil e radiatorul din fata radiatorului de racire al masinii.(mai exact e condensorul-acolo, datorita presiunii generate de compresor freonul se comprima pana se transforma in lichid.in bord ai vaporizatorul, unde freonul lichid se vaporizeaza absorbind caldura latenta de vaporizare si raceste masina!)
Deci inalta presiune(deci acolo cedeaza!) ai doar in radiatorul din botul masinii(15-18 atm) iar cand instalatia functioneaza normal acesta se incalzeste puternic(peste 50C) pentru ca freonul e fortat sa se condenseze cedand caldura latenta de condensare. ce mai, asta e o pompa de caldura!
Astept sa-mi confirmi!dupa CE AI STABILIT CE, POATE SPUN SI UNDE GASESTI MAI IEFTIN.
florin82141
mersi acuma am inteles pe unde as putea pierde dar eu nu sunt in tara acuma asa ca o sa cam dureze pana ajung in ro sa o verific.poate o verific aici unde sunt dar cred ca este putin cam scump asa ca daca dau de ceva ieftin aici o verific daca nu tocmai peste 1 luna jumate cand ajung in tara.dar oricum mersi pt raspunsuri
florin82141
mersi acuma am inteles pe unde as putea pierde dar eu nu sunt in tara acuma asa ca o sa cam dureze pana ajung in ro sa o verific.poate o verific aici unde sunt dar cred ca este putin cam scump asa ca daca dau de ceva ieftin aici o verific daca nu tocmai peste 1 luna jumate cand ajung in tara.dar oricum mersi pt raspunsuri
stef86875
QUOTE(Radu50689)
Se pare ca nu ai inteles!
Mergi la un frigotehnist si verifica sub presiune instalatia!vei auzi un fasait in locul pe unde pierzi freonul, cal mai probabil e radiatorul din fata radiatorului de racire al masinii.(mai exact e condensorul-acolo, datorita presiunii generate de compresor freonul se comprima pana se transforma in lichid.in bord ai vaporizatorul, unde freonul lichid se vaporizeaza absorbind caldura latenta de vaporizare si raceste masina!)
Deci inalta presiune(deci acolo cedeaza!) ai doar in radiatorul din botul masinii(15-18 atm) iar cand instalatia functioneaza normal acesta se incalzeste puternic(peste 50C) pentru ca freonul e fortat sa se condenseze cedand caldura latenta de condensare. ce mai, asta e o pompa de caldura!
Astept sa-mi confirmi!dupa CE AI STABILIT CE, POATE SPUN SI UNDE GASESTI MAI IEFTIN.

Salut,
Ma poti ajuta sa imi spui unde gasesc o bobina de compresor de AC pt un astra 2.0 DTI din 2002?
Multumesc
vma
Eu am cumparat din schrot. M-a costat 300 de lei. Ai grija sa o testezi daca o iei din schrot. Conectezi firele ei la baterie si pui ceva de metal langa. Daca e buna, la contact bobina devine magnet.
Radu50689
Mai nou poti gasi absolut orice piesa pentru masina la diferiti dealeri si merita sa intrebi in cateva locuri inaine de a cumpara de la shrott! e posibil ca diferenta de pret sa nu fie chiar semnificativa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.