Help - Search - Members - Calendar
Full Version: masini......
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
dan6
Nu demult am fost la un prieten care ma "inebunit" spunandu-mi ca masinila japoneze sunt mai fiabile decat cele europene si americane.
Si uitindu-ma un pic pe net la unele statistici intradevar dovedesc ca cele japoneze sunt mai bune, voi ce ziceti?
iulian3
))) da asa este! masinile japoneze sunt fiabile.... le da clasa celor americane dar....cele nemtesti ramin pe primul loc.
Masinile amerikane sunt "GUNOAIE" (de unica folosinta).nu comentez de ce...daca este cazul voi comenta.
Aurel Mihai
Sunt de acord cu Dan, dar eu zic ca si europenii au ceva masini in garderopa
Aurel Mihai
In locul lui iulian na-as mai zice ca americanii au masini gunoaie, macar sa avem noi ce au ei
iulian3
Aurel!! stiu f bine ce e aia masina americana!!!! Sunt tester la Ford. Din masina americana marea majoritate a pieselor sunt facute in afara americi,unde e mina de lucru ieftina..s.a O masina amerikana nu iti ofera nimik.Nu e ceea ce se crede..... Te incinta forma, ca are 2000-3000-4000...cmc,ca are 4-6-8-10 cilindry!??? Da asa este impresioneaza necunoscatori... ele sunt facute la norma...fara excepti.Singura valabila este Dodge VIper care este adevarat masina iar apoi Chevrolet Corvette care nu este ceea ce se crede.
calin1
Tatal meu detine in prezent o Toyota Corolla din '93 si este f. mutumit de ea.Singurele defecte(as spune eu minore) au foste at. cand s-a defectat pompa de benzina si s-a rupt cureaua de distributie de cateva ori(ceva normal).
Sunt un fan al masinilor americane si eu cred ca sunt cu mult in fata europenilor.Spun asta din revistele auto pe care le citesc.
moldovanu
Ai dreptate,masinile asiatice in general,sunt mai fiabile,nu au un aspect deosebit dar rezista in timp.
iulian3
Calin.. cu ce sunt amerikani mai avansati in domeniul auto de cit europeni....!? Cu nimik iti spun eu cunosc masinile amerikane...sunt "la kilogram"facute.
Oricum nici americanii nu mai sunt asa de mandrii de masinile lor..........acum!!
dar sa nu-mi spuneti ca pana in anii 80 americanii nu au facut MASINI.
Mai bine zis ei le-au facut-lasand deoparte faptul ca nemtii au produs prima masina.
Cine a inventat servo-directia, climatizarea exista in america de serie pe prima masina din lume in SUA prin anii 30, nu mai retin modelul.
Cine strica in ziua de azi masinile americane? japonezii cu masinile lor ieftine de plastic care strica toata piata.
Vizitez forumuri auto din America(pe net) si vad ca si ei se cearta pe aceasta tema mai ales dau vina pe componentele facute in alte tari care le strica toata forma si faima masinilor americane si totusi barbatii raman la Muscle Car-urile lor in timp ce mai multe femei trec la importuri.
Eu sunt mort rau dupa masini americane vechi si vreau sa va ganditi inainte de 89(dar si acuma) cand cineva auzea despre cutare ca are o masina Americana nu conta ce marca era, deja era altceva toti cascau gura si ochii cand o vedeau. DE CE?!?!?!
De ce inainte erau asa multe Chevy-uri, Caddy-uri, Ford-uri si Buick-uri, toti demnitarii si mai marii conduceau o masina americana care la banii mai putini decat una germana oferea ea ce oferea si forma si continut.
Ei asa ceva numai o masina AMERICANA are!
Sa vad eu Mercedes facut Hot-Rod sau pick-up adevarat ca dau pe spate de ras, dar orice masina americana se poate preta la lux ceea ce inainte chiar era asa(Lux combinat cu putere si forma nu in ultimul rand).
Acu chiar mi-e greata de unele ca nici nu stiu daca e americana la cat de mica e dar cum ziceam si-au bagat altii coada.
Iuliane cumpara tu o japoneza cu 270km/h cu un sunet de V8 incomparabil!! ce la 130km/h consuma doar 8.5l/100km si sa mai aiba si un pedigree cum are VETTE-ul AMERICAN
PUNCT
Oricum nici americanii nu mai sunt asa de mandrii de masinile lor..........acum!!
dar sa nu-mi spuneti ca pana in anii 80 americanii nu au facut MASINI.
Mai bine zis ei le-au facut-lasand deoparte faptul ca nemtii au produs prima masina.
Cine a inventat servo-directia, climatizarea exista in america de serie pe prima masina din lume in SUA prin anii 30, nu mai retin modelul.
Cine strica in ziua de azi masinile americane? japonezii cu masinile lor ieftine de plastic care strica toata piata.
Vizitez forumuri auto din America(pe net) si vad ca si ei se cearta pe aceasta tema mai ales dau vina pe componentele facute in alte tari care le strica toata forma si faima masinilor americane si totusi barbatii raman la Muscle Car-urile lor in timp ce mai multe femei trec la importuri.
Eu sunt mort rau dupa masini americane vechi si vreau sa va ganditi inainte de 89(dar si acuma) cand cineva auzea despre cutare ca are o masina Americana nu conta ce marca era, deja era altceva toti cascau gura si ochii cand o vedeau. DE CE?!?!?!
De ce inainte erau asa multe Chevy-uri, Caddy-uri, Ford-uri si Buick-uri, toti demnitarii si mai marii conduceau o masina americana care la banii mai putini decat una germana oferea ea ce oferea si forma si continut.
Ei asa ceva numai o masina AMERICANA are!
Sa vad eu Mercedes facut Hot-Rod sau pick-up adevarat ca dau pe spate de ras, dar orice masina americana se poate preta la lux ceea ce inainte chiar era asa(Lux combinat cu putere si forma nu in ultimul rand).
Acu chiar mi-e greata de unele ca nici nu stiu daca e americana la cat de mica e dar cum ziceam si-au bagat altii coada.
Iuliane cumpara tu o japoneza cu 270km/h cu un sunet de V8 incomparabil!! ce la 130km/h consuma doar 8.5l/100km si sa mai aiba si un pedigree cum are VETTE-ul AMERICAN
PUNCT
calin1
BINE SPUS 6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BINE SPUS 8!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
iulian3
8 !!! ai dreptate cu "pedigriul":))) la Corvette,Viper si Hummer inj rest toate sunt CUTII DE CONSERVE. Singura masina amerikana care isi pastreaza suprematia pe linga cele 3 animtite este BUICK
OMEGA
masinile din Asia consum mai putin ai au performante deoarece asta este scopul principal si oricum sunt mai usoare
A Go Go
Pentru Iulian

Sint in USA din 1977.
Am avut pina-n prezent 25 de masini. Din astea 25 de masini pe care le-am avut
ca marci pot sa-ti spun ca cea mai proasta a fost Saab 900 Turbo,urmata de VW Rabbit Diesel, VW Van, si Fiat Strada (Ritmo la voi).
Pe primele locuri calitativ s-au clasat Toyota, Chevy si Ford.
Astazi masinile americane sint foarte bune ca ,calitate comparativ cu sfirsitul anilor '70 si inceputul anilor '80.
Sint bune fiindca trebuie sa concureze in calitate cu cele japoneze,mai putin cu cele europene.
Si sa nu uitam ca tata masinilor produse pe banda rulanta si pentru majoritatea populatiei a fost Henry Ford si nu un european la fel cum astazi cel mai mare producator de automobile din lume este GM. Sabbu-rile voastre noi sint facute pe o platoforma GM astazi la fel cum si Jaguarul este facut pe o platforma Ford care este numarul doi ca producator in lume. Calitatea masinilor Saab si Jaguar s-a imbunatatit astazi datorita inovatiilor aplicate de GM si Ford si nu invers.
Masinile americane si europene datorita economiei globale au piese facute in alte tari dar asta nu inseamna ca si standardurile de caliatate au scazut.
Toyota,BMW,Mercedes fac masini in America cu muncitori americani la fel si Toyota.
VW nou broscuta este facut in totalitate in Mexic si nu in Germania.
Masinile americane multe sint facute in Canada sau au piese canadiene si mexicane in ele.
Corvettul si Viper sint masini pentru cei bogati si de competitie la fel ca si performantele lor si preturile piparate.
Lucian3
Nu cred ca problema se pune la modul ,,cati mai multi cilindrii, optiuni sau performante de concurs''.
Subiectul este foarte clar, daca masinile japoneze sunt mai bune decat cele Europene.
Nu cred ca masinile Americane detin un segment da piata important pentru noi.
Referitor la comentariile adeptilor de americanisme( respect parerea ) nu spun dacat ca, am o mazda 323 din 87, motor 1.5 cc pe carburator care merge si arata perfect pentru cei 220. 000Km ( nu sunt siguri daca sunt reali ) si pe care o pot compara cu Supernova,, masina de servici'' dar performantele masini in ansamblu sunt aproape identice si spun acest lucru avand in vedere faptul ca Supernova are motor de Renault ca tehnologie cu cel putin 10 ani mai avansata.
Atat am avut de spus deocamdata.
Va salut
Ovidiu3
Compar-o si tu cu cu un BMW sau un Mertzan din aceeasi perioada. Deci problema nu e ca masina ta e buna ci ca dacia e proasta. Adica majoritatea masinilor cit de cit de 10-15 ani o bat la poponetz. Dar cum e cu bataia intre masinile nemtzesti noi si cele japoneze?
Lucian3
Nu spun ca nu ai dreptate, dar pretul de achizitie la o masina japoneza ( second hand ) este net inferior celor europene.
Ex: Mazda 323, model 87, 1500 cc ( 75CP ), stare f. buna, pret 1700 USD, cumparata acum doi ani,
WV, BMW, Etc, pret.......................?
Numa bine
A Go Go
Pentru Ovidiu

Este foarte clar ca masinile japoneze sint superioare masinilor nemtesti.
Poti vedea clasamentele in mai toate revistele de specialitate .
Pina si unele modele americane se plaseza astazi in fata masinilor nemtesti.
La voi problema se pune ca majoritatea populatiei cistigind un salariu mic in medie de 125 de dolari pe luna nu pot sa-si permita nimic mai scump de 6300 de euros ptr o masina nou cea ce-i un pret bun pentru Solenta o masina perfecta pentru cerintele pietii romanesti si a omului de rind.
Cei bogati de la voi ei nu conteaza daca conduc o masina americana sau un mertan ei nu reprezinta pulsul pietii asa ca subiectul superioritatii unor masini fata de altele este relativ in Romania.
Cum am spus mai sus este clar ca masinile japoneze sint superioare calitativ tuturor celorlate marci. Am avut 4 Toyote si este adevarat....merg....merg...merg...merg...
Acum vreo 4 ani am avut posibilitatea sa testez si un Mertan 230 C . Foarte ne-impresionant pentru 30000 de dolari.
Personal penru mine masinile reprezinta un mijloc de transport de aceea prefer o masinia care indeplineste aceasta conditie adica sa te duca de la punctul A la B in siguranta si fara probleme si cu cheltuieli minime. Se pare ca marca Toyota indeplineste aceasta conditie pe plan mondial avind in vedere recomandarile pozitive ale propietarilor acestei marci.
Dragos4
Pana si prin filme ma uit, de exemplu in Gone in 60 sec, The Transporter, Sweet November, cele mai luxoase masini care apar sau care despre ce se vorbeste sunt facute in Europa, Germania, Mercedes-Benz. Cred ca masinle americane.. cum si despre case stiu, sunt facute, vorba lui iulian "de unica folosita". Ferarri e facut in europa. Lamborghini e facut in Europa. Maserati e facut in Europa. Porsche e facut in Europa. Si multe altele... Eu cred ca Europa face cele mai bune masini, Orientul Indepartat si USA... care, care face niste Solenza mai aratoase. No offence.
vlad3
"Dar cum e cu bataia intre masinile nemtzesti noi si cele japoneze? "
Presupun ca Ovidiu cand a scris aceste randuri a uitat pur si simplu sa spuna ca noua Mazda a iesit Masina Anului in vreo 15 tari europene (inclusiv Germania daca nu ma insel).
Cred ca la momentul asta nu se mai poate pune problema - masina americana - masina europena. Totul depinde acum de taxe si de disponibilitatea fiecaruia. Daca luam in calcul si socitatea de consum, atunci excludem si termenul "masina pe viata". Daca ne gandim si la mondializare, atunci nu mai exista masini bune si masini proaste, ci pur si simplu branduri si campanii publicitare. Nu pot insa sa nu ii dau dreptate lui Lucian - intr-adevar Ford Europa este in cadere libera.
A Go Go
Ford Focus a foast votata masinia anului la fel ca si acum citiva ani Ford Mondeo votat tot i in Europa masina anului.
Ford este numarul 2 in lume ca producator de masini.
Pe locul 1 se afla GM.
Opelurile voastre pe care romanii le cumpara in mase sint facute pe platforme de masini GM la fel ca si Saab. Jaguarul este facut de Ford astazi si calitativ este mult mai bun decit vechile Jaguare care aveau probleme cu circuitele electrice si aprinderile Lucas chiar din magazin. De fapt erau ciocanite inefiecient de mina in Anglia.
Cel mai bine vindut camion in lume repet din lume de 20 de ani incoace consecutiv este Ford F 150.
In orice caz in America masina anului la citeva categorii este tot o Toyota,urmata de Nissan ...nici o masina europeana nu face locul 1 nici macar mertanul...
Porsche ,lamborghini,Viper,Corvette sint masini de competitie care nu prea se vind binesi sint populare numai cu bogatasii care le pot cumpara.Masele populare cumpara cu capul si voteaza cu dolarul pentru masinile afordabile si de calitate si nu de competitie.
vlad3
Sorine ! Cred ca cei care vorbeau de Ford nu se refereau la piata americana. Cele din Europa sunt pur si simpu un dezastru. Lucru confirmat si de lucratorii din service-ul Ford. Cine zicea ca sunt ca niste cutii de conserve, nu gresea prea tare. Cat despre Jaguar, cred ca intram pe un teren minat. Prietenii mei din Anglia zci ca de cand au preluat fabrica, masinile sunt intr-adevar mai accesibile, dar si calitatea reflecta aceasta ieftinire. Si sa nu uiti - INTRE FORDUL MONDEO AMERICAN SI CEL EUROPEAN SUNT O CACIULA DE DIFERENTE. Nici macar nu seamana.
Si ar mai fi ceva - topurile facute in State, nici nu ma mira ca nu contin si masini europene. Cat de buni producatori de masini ar fi, Mercedesul ramane Mercedes. Pe langa el orice americana e trotineta.
A Go Go
Prefer "trotinetele".
Comfortabile,6-8 sa12 cilindrii,toate dotarile merg ca pe aer,trag dupa ele rulote de 3000 de Kg fara nici o problema si inca ceva astazi aceste "trotinete" merg pina-n jurul a 150000 de km fara dureri de cap.
Am avut masinini europene, 3 VW-s ,un Saab si un Fiat care nu numai ca erau exact cutii de conserve dar se stricau si foarte des.
Plus "trotinetele" au preturi decente .
Cum v-am mai spus pentru mine masina este un mijloc de transport pe care nu vreau s-o "babesc" de fiecare data cind vreau sa ma duc undeva asa cum fac multi pe acest forum cu masinile lor transformindu-le in "monumente" de investit inutil banii pe care nu-i au.
vlad3
Pai Sorine, inseamna ca esti ffffff prost. Informat. Mertanele au si ele motorizari de 5, 6, 8, 12 cilindri. Capacitate de la 1900 pana unde te poti tu opri cu imaginatia. De cai putere nu mai discutam. Discutia incepe de pe la 120. Fara dureri de cap cu un Mercedes poti sa faci in jur de 300.000 de km. Intr-adevar nu sunt la fel de mari ca masinile americane, dara daca spui ca in Mercedes nu ai loc, inseamna ca le-ai admirat numai in reviste. Si daca te superi, faci comanda de Mertan preparat Brabus si ai sa vezi ca pot fi si masini mai nervoase decat BMW-urile. Dar stiu ca in State merturile sunt considerate masini de lux, si nu oricine isi permite sa dea taxa aia pe luxul afisat.

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-05-05 11:48 ]
vlad3


[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-05-05 08:43 ]
A Go Go
Condus Mercedes 230 C aproape nou .Cerea 30000 de dolari pe el cam 9ooo de mile pe el la reprezentanta. l-am avut pentru o saptamina.
Ne-comfortabil mic si ne-incapator pentru 5 persoane atunci ,cam zgomotos si puturos la deal,motor de 4 cil. deh...
In retrosepctiva cite masini americane ai avut tu ca sa-ti faci si tu o opinie adevarata cind critici .Eu pina astazi am avut cel putin 24 daca nu 26 ca nici nu-mi mai aduc aminte dar cel putin 24 de masini majoritatea americane si
toate problemele pe cere le enumera citiva pe acest forum am tras concluzia ca fie sint din auzite fie din revistele europene de masini in special cele germane care exgereaza adevarul
Dar ca sa stii si tu ca nu tin partea masinilor americane pot sa-ti spun ca am avut si citeva Toyote si astea in opinia mea sint cele mai bune masini din lume nu mertanurile.
Merg 300000 fara sa le babesti...
Catalin7
Vlade, exista si motoare in 5 cilindri?
vlad3
Cataline, da. Exista si spun cei care se pricep mai bine decat mine, ca sunt cele mai echilibrate motoare din cate s-au facut pana acum. Personal am probat chestia asta. Prima mea masina a fost un Mercedes bot de cal, adica de prin '75, care era echipata cu un astrfel de motor. Imi este insa greu sa spun comparativ cu altele cum era, pt ca aveam si 4 carburatoare (doua Solex cu dublu corp). Nu cred ca vrei sa stii cat consuma....
vlad3
Sorine. Nu sunt neaparat un fan al masinilor nemtesti. Insa , da, am avut ocazia sa am si Mercedes, dar si un Chrysler. E adevarat insa ca sunt in Romania, ori aici la cea mai mica defectiune umbli pana unde si-a ointarcat dracu copii perntru piese. In timp ce pe mine Mercedesul nu m-a lasat niciodata, cu Chryslerul am avut numai belele, totul culminand cu un pivot rupt pur sdi simplu.... Dar poate ca si in cazul meu, la fel ca la tine a fost doar pur ghinion. Nu am avut 26 de masini, i9nsa nici incepator nu mai sunt de mult. A basca , era sa uit. Am avuyt pe mana timp de vreo 6 luni un Pontiac Transam. Frumoasa masina, nervoasa, insa ... VARZA la partea electrica. Si din nou m-am lovit de Romania - puir si simplu nu am gasit un electrician care sa puna la punct injectia. Si cam aici se opreste experienta mea americana. Cam trista. Poate de-aia si prefer Mercedesul. Nici eu nu sunt un fan al masinilor nemtesti, insa Mertanul pur si simplu m-a cucerit. De gustibus.
PS - la faza cu trsul la deal si locul in masina, cred ca esti cel putin rau intentionat....
Catalin7
Vladule, cum era in 5 cilindri daca aveam 4 carburatoare?
vlad3
Lol Cataline ... Poate imi faci tu legatura dintre numarul de cilindri si numarul de caruratoare. Tu asa iti imaginezi ca e sub capota ? Cilindrul si carburatorul ? Deci - motorul avea 5 pistoane. 5 cilindrii, cum vrei tu, iar carburatoarele erau 2 Solex cu dublu corp, ceea ce echivaleaza practic cu 4 carburatoare cu o singura camera de ardere.
Catalin7
Pai cam la asa ceva m-am gindit. Am vazut asa ceva, sa stii, cilindru' si carburatoru'
vlad3
Ei, deja asta este ata treaba. Da, asa sunt masini care au cilindrul si carburatorul, insa ai uitat sa spui ca sunt special preparate motoarele. Am avut ocazia sa vad un astfel de exeplar. Era un Jaguar cu motor de 8 cilindri, si deci, evident 8 carburatoare. Ai vazut cum se ridica salupele cand pleaca de pe loc ? Ei, cam la fel facea si Jaguarul asta cand demarai.... In cazul batranului Mercedes, nu era vorba de asa ceva. Erau doua carburatoare cum am mai spus, amplasate in locul in care la alte masini e un singur carburator. Aici e insa diferenta. Mercedesul in general este utilat cu carburatoare Stromberg. BMW-ul este utilat cu Solex. In cazul acelui mercedes era vorba de doua Solexuri, exact ca la BMW.
Peugeot_Fan
Daca Romania ar avea ce au Europenii ar fi alte vremuri. :roll:
robert constantin31470
Am avut masini germane de la audi 80 89 , vw gold 90, opel astra 92, dupa care urmeaza volvo 244, fiat uno 89, dacia(vai steaua ei). in prezent posed o mazda 323 '87 5 usi motor 1500 cm, si o daewoo nubira (pt drum lung).Singura dintre toate cea mai fiabila,calculand ca ma comport cu ea ca dracu, este mazda 323, de 3 ani nici o problema nimic, merge impecabil, tin sa precizez ca schimb numai la turatii marii viteza.

Deci concluzia mea este ( dupa atatea masini) cea mai fiabila este clar de la distanta mazda. Nu stiu nimic de toyota. Oricum masinile nemntesti sunt inferioare. Cea mai proasta din orce punct de vedere era opelul care avea piese numai GM , calitatea masinii si a pieselor de tot kkt-ul, GM sucks rau de tot. Ce amortizoare or face americanii astia (cu tehnologia lor), daca am luat aortozor nou, am dat intr-o groapa si s-a rupt scria clar GM mare de tot pe el. Nici nu verau sa ma gandesc cum or fi restu de masini GM. Pacat de daewoo de acum intainte nu or sa mai aiba masini fiabile.
Parerea mea este ca Gm estenr 1 si ford 2 datorita dolarului, ai bani cumperi si esti cel mai tare dar la capitolul, inovatii etc sunt varza cu carne.


Acum sa vb despre masinile americane pe care le lauda cineva de aici. ce mare tehnologie are o masina care are de la 6-8-10-12 cilindri si dezvolta x-pe cai putere. mare chestie asta poate sa faca si uzina dacia.Ideal este sa ai motor cat ami mic cu consum cat mai mic si putere cat mai mare. La americani este invers( ce dracu stai sa torni cu galeata benzina). Inovatii la masinile americane exista ? nu cred la capitolul siguranta se stie volvo a dezvoltat majoritatea sistemelor, motor diesel mercedes, fiabilitate toyota etc etc. Asa ca in concluzie Gm este nr 1 cu ajotrul masinilor europene pe care le-a achizitionat sile vinde. Nu cu tehnologia proprie.


A Go Go daca tot zici ca mercedesul este ingust apropo clasa E este o clasa inferioara ia go mataluta si intra intr-un mercedes clasa S sa vezi tu ce injuri masinile americane. Atat am avut de zis
Iulian HondaFan
cred ca lumea aici compara mere cu pere.

apoi chestiile au evoluat si evolueaza continuu, ce a fost valabil acum 5 ani nu mai este valabil acum. de aceea este si ata de palpitant sa urmaresti aceasta lupta intre firmele producatoare.

masinile germane nu sunt toate la fel. MB, BMW si Audi sunt masini de lux si la capitolul asta sunt clar deasupra celor americane. japonezii cu lexus al toyotei dar chiar si acura a hondei si infiniti al nissan le sufla insa in ceafa, lexus a depasit si BMW si MB ca vanzari in USA, asta dupa ce in anii 80-90 MB si BMW au umilit Cadillac, Chrysler si Lincoln. In ultimii 10 ani de fapt Chrysler nici nu mai e considerata masina de lux. e greu de spus care sunt mai buni intre japonezi si germani in acest segment, dar cred ca japonezii au facut progrese enorme la acest capitol si sunt in mare pe picior de egalitate cu marile nume ale industriei auto germane.

la capitolul turisme mari populare ( asta pt. standarde americane intre 20-30000$) americanii au fost nr. 1 pana pe la inceputul anilor 90. de atunci toyota cu camry, apoi honda cu accord si mai nou nissan cu altima au umilit la randul lor pe cei 3 din Detroit.

la masini mici americanii au pierdut lupta de multa vreme: corolla, civic si mazda 323( mai apoi aici s-a numit protege) si mai nou elantra, accent si kia spectra/sephia si rio au eliminat practic pe ameicani de pe piata. neon-ul chryslerului si cavalierul/sunfire-ul Gm-ulii sunt realmente din alta epoca in comparatie cu cele de mai sus. interesant este ca americanii au si recunoscut asta din anii 80. chrysler a imprumutat colt de la mitsubishi unde are cota de actiuni. GM a luat swift de la suzuki si l-a facut geo metro, si acum a pus mana si pe daewoo si va folosi produsele lor ca sa transforme marca chevrolet intr-o marca mondiala ( ba mai nou pana si lada niva va fi rebotezata chevrolet, ceea ce mi se pare ironic pt. ca pe undeva implica/sugereaza ca sunt 2 marci sora). Focus este dezvoltat in Europa. nu stiu de ce GM nu a vrut sa aduca Astra sau chiar si Corsa aici, pt. ca am impresia ca sunt masini mai bune decat as fi crezut la prima vedere, oricum niste produse capabile sa reziste in competitia acerba a pietii europene din acest segment.

the big 3 nu s-a sinchisit de acest segment, baietii au lasat-o moarta si de 10-15 ani s-au concentrat pe SUV-uri unde au si facut o tona de bani, dar de 1-2 ani piata de SUV s-a plafonat si lumea cred ca va avea un usor recul. iar acum GM si Ford sunt in deruta, vanzarile s-au mentinut numai prin discount-uri grase, Chrysler este doar umbra palida a ceea ce era acum 10 ani ca putere pe piata, desi sub management german se pare ca in sfarsit au iesit din corzi.

in plus Toyota, Nissan si de curand Honda au hotarat sa atace si pe segmentul SUV si au bagat deja spaima in Detroit. GM si Ford au introdus sau vor introduce noi modele in clasa turismelor si au realizat ca nu au incotro si trebuie sa lupte pt. piata existenta nu sa creeze o piata noua si o falsa nevoie de masini mamut. replica celor cateva noi modele introduse de GM anul acesta este insa slaba, noul malibu nu sta in fata redutabilelor camry, accord sau altima. chevrolet equinox/saturn vue nu vor clinti o zecime de procent din vanzarile de toyota highlander sau honda pilot. astept sa vad ce va fi cu noile Ford 500 si derivatele.

in segmentul minivan, care a fost pana acum 5 ani fieful Chrysler cu ale sale town and country/voyager si Dodge caravan/grand caravan, Honda Odyssey, Toyota Sienna si chiar Nissan Quest au luat o halca enorma din vanzari. ce s-a intamplat in acest segment e f. probabil ca se va intampla si in cel SUV si apoi pick-up truck, unde inca marcile americane detin 80-90% din piata.

de ani buni "the big 3" inchid uzine de-a lungul si de-a latul americii ( si nu numai ca le muta in Mexic) iar Toyota, Honda si Nissan deschid uzine aici. e clar ce se intampla si cei implicati o stiu. DE CE? Pt. ca DA, MASINILE JAPONEZE SUNT MAI BUNE, cine nu crede sa verifice statisticile mondiale: Honda si Toyota au crescut galopant in ultimii 10-15 ani, Nissan dupa o perioada mai proasta, este acum cea mai dinamica companie auto din lume.

Toyota are profituri anul trecut, mai mari decat a celor 3 din Detroit luati impreuna pe ultimii 2-3 ani !!!

Europa pare si ea sa fie in faza initiala de penetrare a japonezilor. Fiat este zdruncinat rau, PSA este de asemenea limitat la Europa si amnadoua sunt condamnate la moarte daca nu ies de acolo, sau daca nu fuzioneaza cu un alt mare player. VW este singurul producator european bine pozitionat global, desi daca mai vand multe actiuni la ciuhabii din Dubai nu cred ca o sale fie bine.Renault au fost teribil de inspirat cumparand Nissan, un f. bun colac de salvare.

iata care e situatia vanzarilor mondiale si pe piata din USA in ultimul an pt. care sunt date complete:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...&highlight=
HalbaSus
Chestia asta cu masini germane vs americane vs japoneze e o comparatie cam ciudata...

Pt ca fiecare masina se adapteaza clientului... d-aia face romanu dacie si germanu mertzan... dar ca sa fiu mai explicit le iau pe rand:

Masini americane - mari (pt ca tara e mare), motoare mari (ca doar petrolul e ieftin), consum mare (idem), acceleratie slabutza comparativ cu motoarele (ca doar nu vor sa depaseasca limita legala)... nu ca ar fi ele masini proaste... cu fiabilitatea insa mi se pare ca stau foarte rau... nu fiindca s-ar strica ele asa des dar mie mi se pare ca un motor de 4-5 litri nu are motive sa se strice ? Ce dreaqu ? doar nu calezi motorul ala... ca n-ai cum...

Masini japoneze - majoritatea sunt niste solentze cu performante mai bune. adica ideale sa te transporte din A in B fara sa se strice si fara un consum de 20 litri/100km... pana la urma nici solnitza nu-i o masina foarte rea. Desigur exista si exceptii: Subaru, Evo VIII, RX8, si alte masini sport... in schimb e prea devreme sa ne spunem parerea despre fiabilitatea acestor modele.

Masinile europene - pai aici depinde de masina... exista mercedes care nu stiu cum sa spun dar pe langa faptul ca arata super bine, mai si merge bine, si romania (deh, oameni saraci dar mandrii) e un exemplu graitor privind fiabilitatea acestor masini (din moment ce pe sosele vezi o groaza de mertzuri, de la bot de cal, la E190, si S-uri vechi la cele mai noi care inca circula si se vand la preturi bunicele "in perfecta stare de functionare" si unde mai pui ca o parte din ele au fost chinuite si cu instalatii artizanale de GPL, piese "home made" si combustibil nasol.
- Exista BMW si Audi care iar sunt niste masini extraordinare se aplica cam tot ce se aplica la mercedes
- Exista VW care desi are aceleasi motorizari cu audi are performante si finisari mai slabe (vezi pretul)
- Exista Opel (de care am eu)... si aici "A go go" are dreptate ca sunt facute pe platforme GM... partea pe care nu a spus-o e ca sunt nishte rahaturi tocmai din aceasta cauza, mi-e mila si de Saab ca am vazut la reprezentanta ca au bagat in Saab-uri motoare ecotech... vai soarta lor, ce-o sa ajunga si alea... Oricum sunt si ele relativ fiabile insa la performante se vede "aportul" GM, nu stiu daca ati observat dar la opel la fiecare motor de X cmc performantele sunt cu minim 5-10 cai putere mai mici decat la acelasi motor de la vw, audi, bmw, merc, etc..
- si n-am vorbit de masinile italiene si frantuzesti (care merg de la extaz la agonie (sau de la lambourghini la punto smile.gif)
Iulian HondaFan
halba2 civic si corolla sunt la nivel cu orice producator european popular si chiar mai bune. comparatia cu solenza este total neavenita. daca compari suzuki sau marcile coreene ai avea ceva dreptate, dar honda si toyota sunt cel putin la paritate cu VW, Peugeot, Renault, Fiat, Citroen etc in segmentul compact. Camry si Accord sunt clar f. apropiate Passatului si oricum mai multa masina pt. ban. fata de oferta americana echivalenta comparatia le este clar in favoare, dupa cum si vanzarile de aici o dovedesc.

+ FIABILITATEA la care au facut de rusine si pe Merz si BMW...

nu exista nici o legatura intre marimea/puterea motorului si fiabilitatea lui. un "rice burner" toyota/honda rasneste mai mult decat un V6 de 3.5-4l al GM/Ford. plus ca nu e vorba numai de motor...
HalbaSus
civic, corola, accord sunt intradevar la paritate cu citroen, fiat si VW... Nici nu am contestat acest lucru, si cand am zis ca sunt niste solentze mai bune atunci ma refeream la faptul ca sunt mici, urate, dar isi fac treaba... si aici cred ca putem include nu doar masinile japoneze ci si multe renault-uri si aproape toate fiat-urile), adica sunt niste masini la care utilitatea si pretul scazut au fost obiective... si poate ca in segmentul "mijloc de transport de la A la B" asiaticii si-au atins mult mai bine scopul)... dar nu poti compara riceburnerurile cu Audi, BMW si MB care nu mai sunt niste simple mijloace de transport... poate lexus-ul care incearca sa copieze MB-ul (oricum nu ating "clasa" oferita de mertz)... sau Subaru si EVO cu beemerurile (desi ca stil bmw-urile sunt superioare).

Cat despre fiabilitatea atat de mult laudata la masinile asiatice... mie mi se pare ca testele astea de fiabilitate: "de cate ori a fost masina in service in primii 3-5 ani" sunt destul de irelevante... pentru ca daca odata la 3-5 ani un proprietar de MB sau BMW trebuie sa schimbe o piesa de... mhm... sa zicem 300 de euro... asta la o masina de 30.000 nu mi se pare o nenorocire. Oricum, cunosc foarte multi proprietari de masini germane care nu au fost lasati in drum de masinile lor cu fiabilitate mai redusa decat a celor asiatice... deci cred ca e inutil sa ne cramponam de "masinile asiatice sunt mai fiabile"... ok, so what... masinile germane sunt mai frumoase laugh.gif ... In schimb nu o sa vezi niciodata la o masina asiatica ceea ce vezi la un M3 la un A6 sau la un SL cabrio... incontestabil ca un Civic poate fi mai bun decat un Golf, sau un Accord poate fi mai bun decat un VW Bora... dar daca vorbim de masini de la A4 in sus deja riceburnerii sunt eliminati din cursa... comparatii se pot face poate cu E-class, Peugeut 407, seria 3... etc..

Iar masinile americane sunt facute pt alta planeta... nu pot fi comparate cu alte masini pt ca la construirea lor s-au avut in vedere scopuri diferite. De aceea nu exista concurenta pt Hummer... In europa oricat de beat ar fi un proiectant nu ar putea concepe o masina care sa nu incape pe o strada mai ingusta... In USA in schimb nu exista asemenea probleme deci nu m-ar mira sa apara versiuni civile si de la tancurile Abrahams... dupa cum spuneam scopurile sunt diferite... si intradevar o masina americana te poate impresiona prin masivitate si putere... totul e sa nu le compari cu masini facute pe alte continente...

In USA stiu ca MB si BMW sunt considerate masini de lux (si la segmentul asta au vanzari foarte bune), dar in Romania deja te saturi de cate BMW-uri si mertzane circula de strazi... iar passat-uri si golf-uri parca sunt masini nationale... (desigur 75% din ele sunt second hand-uri smile.gif) deci nu pot spune ca acestea ar apartine segmentului de lux (poate doar cele noi). Iar la noi principiul "more car for money" nu se aplica spre exemplu la Subaru pt ca la taxe vamale de 30% deja merita sa-ti cumperi BMW cu taxe vamale 0%.
madalina
In primul rand nu poti vorbi de "masini asiatice", ci de masini japoneze si masini coreene.

In al doilea rand, trebuie sate documentezi inainte de a afirma ca masinile japoneze sunt mici si urate. Toyota Celica, Mazda RX8 numai urate nu sunt. Iar mici - Mitsubishi Grandis iti spune ceva.

Industria auto japoneza este la fel de dezvoltata ca si cea europeana, exista producatori si producatori, exista masini din toate clasele, cu design de la oribil pana la unul extraordinar.

Orice marca are succese si greseli, iar cumpararea unei masini doar pentru ca e facuta de x marca sau in tara y nu este tocmai cea mai rationala alegere.
Iulian HondaFan
asa am zis si eu ca trebuie sa comparam competitorii in segmentul lor. o Honda, e o Honda nu poate fi comparata cu un BMW... dar o Acura TL cu un V6 de 3.2l cu 270cp si 0-100km/h in 6.7 sec este mai rapida decat un BMW 530 la un un consum mai mic; handling-ul e un pic mai prost decat al acestuia dar costa cat un BMW 325, comfortul interior este comparabil:

aici link

oricum ai da-o, un Lexus o sa aiba nevoie de mai putine reparatii decat un MB sau un BMW, e f. probabil ca asta sa nu fie o problema semnificativa, daca iti permiti masina de 40-50000 euro iti permiti si reparatiile de rigoare. Pt. mine ca si pt. milioane de alti consumatori fiabilitatea este la fel de importanta , daca nu chiar mai importanta, decat performantele
(desigur in anumite limite: nu inseamna ca mi-ar place mai mult un Clio decat un Passat, chiar daca teoretic clio ar fi mai fiabil, dar as accepta performante putin mai mici daca masina X imi ofera o fiabilitate semnificativ mai buna decat concurenta).

ideea este ca Toyota face treaba mai de calitate cand proiecteaza si construieste aceste masini. intr-adevar designul Lexus aduce cu MB , dar nu se poate spune ca sunt copiate dupa MB!!! Lexus sunt diferit concepute "from the ground up" si sunt remarcabile tocmai pt. ca Toyota s-a apucat de ele la sfarsitul anilor 80, fara sa aiba nici o experienta in domeniu, si au reusit sa scoata un produs cu performante, comfort similare si fiabilitate mai buna decat MB care e in afacere de 100+ ani si un BMW care este de 50+ ani. Lexus a fost si este printre cele mai profitabile linii de masini din istoria industriei si, dat fiind ca unele modele origineaza de pe platforma Camry, au contribuit si la cresterea vanzarilor marcii Toyota, odata ce lumea a aflat ca un Camry sau un Highlander sunt niste Lexus-uri mai accesibile ( VAG face acelasi lucru cu Audi si Vw sau Seat). Sunt insa si cateva modele care sunt exclusive ale marcii Lexus si fara corespondent in gama Toyota.

piata auto USA este cea mai bogata si nr. masinilor de lux vandute aici este suficient de mare ca sa iei in serios faptul ca Lexus este marca nr. 1 ca vanzari in fata alde MB, BMW, Audi, Cadillac si Lincoln.

Peugeot 407 nu e in performante/comfort deasupra unui Camry sau Accord (european sau american), iar ca fiabilitate...

Subaru desi aici a fost denumit intr-o vreme Volvo-ul japonez nu este o masina de lux, oricum am lua-o. Asa cum nici Volvo nu cred ca mai poate fi considerata o masina de lux decat in aspiratii si in... pret. Oricum la ora asta eu as prefera un Subaru unui Volvo...

in ceea ce priveste masinile americane, sunt clar sub cele japoneze si nici Fordul european sau Opelul nu sunt decat competitori modesti pe piata europeana, desi au cateva modele care sunt de referinta in segmentul lor.[/url]
adrian33032
QUOTE(dan6)
Nu demult am fost la un prieten care ma "inebunit" spunandu-mi ca masinila japoneze sunt mai fiabile decat cele europene si americane.
<BR>Si uitindu-ma un pic pe net la unele statistici intradevar dovedesc ca cele japoneze sunt mai bune, voi ce ziceti?
<BR>


De 2 luni ma tot invart prin Bucuresti pe la toti dealer-ii sa-mi caut o masina...vreau sa fie noua....am facut peste 6 test drive-uri....nimic nu m-a multumit mai tare decat Megane II Sedan.......ma duc vineri sa dau cu banu' in ei....pe Timisoara...iesie in 16.200 cu full casco....clima, piele...ce credeti ???
madalina
Cred ca gasesti raspunsul muuuuuuuuuuuuult mai usor in marci de masini-renault (http://www.masini.ro/forum/viewforum.php?f=44)
Nazareno Gabrielli
Masinile americane sunt diferite de cele europene, si la mecanica si la design. Americanii prefera masinile mari, confortabile si cu motoare mari pentru ca exista din belsug carburant ieftin.
Producatorii europeni care au patruns pe piata americana au cautat sa respecte aceste cerinte. BMW-ul si Mercedes au facut multe modele pentru piata americana inca din anii '80.
Lexus si Accura sunt subbranduri Toyota, respectiv Honda care au fost create initial pentru piata americana.
Poate sa zica cine o vrea ce vrea, insa americanii cu bani cand vor o masina tare care sa atraga priviri isi iau ceva european. Sunt mult mai bune. exista un site foarte cunoscut printre pasionatii de masini care sta marturie. pe acest site sunt mii de caracterizari ale tuturor modelelor de masini. orice proprietar de masina a putut intra acolo si sa puna un o caracterizare si sa spuna daca este multumit sau nu. Daca va aruncati un ochi pe acolo o sa vedeti ca am dreptate.
Exemple concrete: foarte multe Mercedes cobra (modelul 200D, 230 E etc, fabricate intre 1977-1982) au ajuns la 1.000.000 de km cu acelasi motor. Poate nu stiu eu, dar nu am auzit ca unele masini americane din aceeasi perioada sa fii ajuns la performanta asta.
Imi plac unele masini americane pentru ca sunt foarte confortabile. Insa ca performante daca luam si comparam masini americane cu europene, pe aceeasi clasa, o sa vedem ca europenele castiga.

Cat despre masinile japoneze nu pot sa zic decat ca sunt prea complicate. Multi senzori, contacte.......
Eu prefer masinile europene, ceva mai vechi, cu o mecanica relativ simpla. Putine masini pot egala un Mercedes 230 E din anii 1985-1992. Sau BMW 520, 320 din aceeasi perioada. Cat despre Golfuri ce sa mai zic. Au creat un adevarat curent chiar si in SUA.


PS.
Stiati ca Mercedes ML a fost creat pentru piata americana? S-a facut initial
in Austria si acum se produce la greu in SUA.
Iulian HondaFan
ML se face in Alabama si asta pt. ca USA are taxe mari la importul de camioane, dar acestea sunt mult mai mici la cel de autoturisme. tehnic si dpdv al taxelor vamale ML era un camion asa ca au trebuit sa se gandeasca sa-l faca aici ca sa fie accesibil la pret. rezultatele initiale au fost destul de proaste, ML fiind una dintre masinile cu cea mai proasta fiabilitate din USA, dar sunt in crestere.

Si BMW construieste X5 in Carolina de Sud din aceleasi motive. din nou fiabilitate sub medie.

VW nu are uzina in USA dar are in Mexic unde se fac majoritatea Jetta=Bora de pe piata americana si New Beetle, astea fiind scutite de orice fel de taxe vamale prin acordul NAFTA. Passaturile vin din Germania, Touareg-urile din Slovacia iar Golf-urile din Brazilia- toate avand taxe de import dar fiind mici preturile aici sunt la fel sau chiar mai mici decat in UE. Jetta este cel mai popular model VW fiind aprox 1/2 din vanzarile VW in America.

Volvo-urile si Saab-urile vin din Europa in exclusivitate din cate stiu eu.

Producatorii americani dpdv tehnologic, calitativ si al fiabiliatii sunt sub Toyota si Honda, pe toata linia cu cateva exceptii. Dar e de remarcat ca modelele de baza: Camry si Accord cu derivatele lor monovolum si SUV sunt practic vehicule facute in si proiectate pentru USA si Canada.

din nefericire la fiabilitate marcile germane sunt sub cele americane si MB si VW au vanzari in scadere de 1-2 ani, doar BMW fiind in ascensiune.
Iulian HondaFan
si, ca sa ii dam si lui George satisfactie, Subaru este de asemenea f. fiabil si calitativ superior tuturor ofertelor similare ale marcilor americane.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.