Help - Search - Members - Calendar
Full Version: probleme cu filetul la busonul de ulei
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
florin82141
salutare din nou.am si ei o problema de 2 luni de cand miam luat masina cu filetul la de baia de ulei unde intra busonul. cred ca cel care avuto inaintea mea ia fortat busonul si sa stricat filetul dat in baie.acum am pus unu de dacie ca la schimbul trecut am cumparat nou de la opel si mergea in gol si iam pus de dacie.ce as putea face daca si asa nu va mai merge.astept raspunsuri. arigato.gif
florin82141
si daca pana la urma se va strica filetul duin baie care ar fi solutia.cam cat mar costa sa o schimb.sau exista si alte variante
A K U
Din putina mea experienta in domeniul mecanicii auto, stiu ca exista niste scule cu care se poate da filet (imi scapa denumirea). Incearca sa-i dai un filet nou, cu un buson pe masura.
florin82141
cred ca te referi la o "filiera" dar intrebarea mea este de unde sa iau alt buson mai mare.dami tu o idee de la care masina sa iau
TLS-09
Vorbeste sa-ti faca cineva la strung!
florin82141
dar asa ca fapt dicers nu ca m-ar da bani afara din casa cam cat ar costa o baie de ulei.si cam cat ar fi manopera daca as vrea sa o si schim?mersi
Mariustom
Salutare :wave:
Florin, cu un tarod se va putea rezolva problema. Cu tarodul se formează filetul pe interior, cu filiera pe exterior.
Dacă te duci la vreun atelier mecanic, ar trebui să se poată rezolva. Ideea este că, înainte de a începe, cel ce se apucă trebuie să fie sigur că reușește, deoarece înainte de a se apuca, trebuie dat uleiul din baie afară, să aibă grijă să nu bage șpan înăuntru, și să-ți facă un bușon la strung, funcție de noul filet.
TLS-09
Cred totusi ca-i mai usor si oricum mai "safe" cu baia data jos. Cu ocazia asta nu intra span si poti sa o mai cureti ca dupa citiva ani ceva ceva tot se aduna pe fundul ei. Daca o faci schimba si garniturile (ia un set nou) si atentie cind stringi suruburile la baie. Inainte unge garnitura cu vaselina si stringe baia cu masura si simt de raspundere (nu in exces). Nu-i rau ca dupa 1-2 saptamani sa mai stringi putin suruburile(iarasi cu grija).
Alex-F1
TLS-09.....hmmm....imi suna cunoscuta chestia asta.... :scratchchin: ce-i Cristiane, te-ai saturat de numele tau? biggrin.gif
Legat de treaba cu capacul si filetul....nu stiu....daca omul isi face filete noi pe baie si pe capac, nu va mai fi ermetica inchiderea, fiindca se va pierde putin material atat din filetul capacului, cat si din filetul baii si s-ar putea sa-i arunce ulei pe langa capac! :!: Incearca sa infasori ceva moale pe filetul capacului, pana cand n-o sa-ti mai scape la infiletare, dar in asa fel incat sa-l mai poti si deschide cand e cazul....nu stiu....ceva cauciuc, care sa si etanseze....ideea ar fi ca la filetele alea de pe coturile pt. instalatiile sanitare (la baie/bucatarie...vana....chiuveta...stiti voi)...cum se pune acolo pe filete niste fire de pasla sau ce dreaq e aia, ca sa nu curga apa pe la filete.... Sau iei de la dezmembrari o baie cu tot cu capac si te-ai scos....nu poate fi asa scumpa....dar io zic sa nu te-apuci de facut filete, ca o sa pierzi ulei pe-acolo....parerea mea.... arigato.gif
TLS-09
Bai Alex era si greu sa te prinzi ca eu sint (nu-i asa) biggrin.gif . Servus oricum!
Revenind la subiect : nu are cum sa-i scape ulei pentru ca marind diametrul prinderii de la baia de ulei nu-i ramaine decat sa confectioneze busonul pe noua dimensiune. Oricum problema scurgerii ar putea sa o rezolve cu o garnitura.
Chestia cu infasuratul in jurul filetului nu zic ca-i rea dar daca meseriasul face treaba cum trebuie nu are voie sa curga ulei. Oricum trebuie sa lase un manson inaintea surubului ca sa etanseze. Nu are decat sa copieze vechiul buson dar cu alt pas la filet.
Revin la chestia cu infasuratul, totusi e masina nu calorifer sa-i puna cilti, ce naiba! Garnitura de cauciuc nu e recomandata ca se incalzeste si prin "vulcanizare" cauciucul ala se arde si pe urma nu mai etanseaza. Nu stiu ce sa zic nici de garniturile din clingherit (asa se cheama ala). La temperatura rezista dar nu si la mai multe desurubari asa ca sa tot schimbi la garnituri???.
Pina la urma se va dovedi ca-i mai ieftin sa caute un capac de baie nou decat sa plateasca cine stie cit la "meserias". Si oricum e mai sigura ca daca-i scapa ulei in timp si merge cu baia goala costurile vor fi infinit mai mari. Pina la urma mai bine alta baie de ulei.


!offtopic.gif Revin la tine Alex: la urmatoarea intilnire cred ca vei avea motive serioase sa dai un rind de bere "domnule viitor tatic" biggrin.gif biggrin.gif
florin82141
mersi pt raspunsurile voastre prompte.sunt cam in pom ca mai am vreo 2000 de km si tre sa schimb uleiul si imi este tare frica ca nu o sa mai pot baga busonul la loc.deocamdata am unul de dacie si la schimbul trecut a tinut dar tot am vazut cava pilitura pe el cand l-am scos asa ca nu stiu ce sa zic.dar sa vedem cum fac sa nu al stric ca numai de reparat sau schimbat nu stau acum.oricum va multumesc inca o data pt raspunsuri.ma bucur ca pot discuta cu cineva cand mai apare cate o mica-mare problema arigato.gif biggrin.gif blush.gif
florin82141
vad ce o sa fac si va anunt
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.