Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ulei Cutie....se schimba??
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Andrei59324
Am 130K Km ......uleiul din cutia d viteze se schimba??
Daca da.... la cat se schimba??
TLS-09
Frecarile din cutie sint incomparabil mai mici decat acelea din motor.Temperaturile de lucru la fel.
In general uleiul de cutie nu se schimba (in nici un caz la 130.000 km) . Este bine sa-l verifici periodic si eventual sa fie completat la nivel.
Mai mult acesta "nu se arde" astfel incat pierderile de nivel pot sa apara doar din neetanseitatea cutiei. Cind se ridica masina pe rampa, cric etc uita-te la cutie. Daca este uscata in partea inferioara la nervuri si imbinari este Ok. Mai vezi pe la planetare unde uneori se strica simeringurile si mai scapa ulei din cutie si eventual la imbinarea dintre cutie si motor unde de asemenea daca este uns e posibil sa fie un simering stricat.
Nu baga ulei fortat in cutie. Daca faci singur operatiunea vezi ca pe lateralul cutiei se afla un buson de umplere. Uleiul trebuie bagat pina la nivelul gurii de umplere si nu mai mult de atat deoarece in cazul unei cantitati excesive pot aparea probleme si pierderi de ulei.
marius68582
Banuiesc,este valabil pentru toate marcile de autovehicule,nu doar opel sau skoda?La masina mea,am ceva scurgeri din cutie,nu balteste sub masina,dar carcasa cutiei e tot timpul imbibata in ulei.
Oricum,pertinent raspunsul tau.Mersi!
TLS-09
Este valabil indiferent de marca. Daca nu picura sau nu se prelinge sub cutie atunci nu este nici un pericol. In timp garniturile de la cutie "lucreaza" si apar acele infiltratii pe care se depune paful cutia capatind un aspect murdar. Cutiile sint rareori etanse dupa citiva ani. Oricum daca nu picura vizibil poti sa umpli pina la nivel si nu ai probleme cel putin 6 luni sau chiar un an.

Un sisntem de umplere al cutiei este simplu de facut acasa. Se ia o pompa de ulei de Dacia indiferent de uzura (se gasesc la Service-uri pompe aruncate). Preferabil sa fie spalata putin cu Decanol.
Pompa se monteaza cu un "coltar de mobila, fereastra etc" intr-un bidon de tabla (cum sint cele ramase de la uleiuri) sau chiar intr-unul de plastic ramas de la uleiul de motor. La iesirea din pompa (orificiul din partea superioara a pompei) se fixeaza un furtun transparent (de diametru 1-2 cm) .
Prin rotirea axului pompei se pompeaza uleiul in cutie. Avantajul consta in faptul ca prin pozitionarea orizontala a busonului de umplere a cutiei este foarte greu de turnat uleiul (te murdaresti, cobori sub masina etc), pe cind asa prin pompare el intra urmind ca in momentul in care cutia se umple si da pe dinafara, se monteaza busonul si treaba-i gata.
TLS-09
Incerc sa atasez o schita.
TLS-09
Acuma sper sa vina ca nu era jpeg.
florin55503
teoretic nu se schimba, doar se completeaza. dar practic se poate acumula mizerie in el si face mai dificila schimbarea treptelor. pe la 200.000 eu zic ca merita sa ill schimbi asa pentru orice eventualitate.
TLS-09
Daca il schmbi vezi ca exista si pentru uleiul de cutie aditivi (parce pe baza de teflon). Eu zic ca merita bagati.
Elvis61841
TIS spune ca uleiul la cutie doar se completeaza , cauta in Autodata si-ti spune ce fel de ulei trebuie sa completezi.
florin58588
uleiul din cutie este ok atata timp cat se mai afla acolo.Daca vei vedea cutia imbibata trebuie sa-l verifici periodic si binenteles completat, in rest merge .
florin82141
nu se schimba sincate stiu eu se completeaza daca pierzi dar eu cred ca este mai bine sa remediezi defctul daca pierzi dar de schimbat nu se schimba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.