Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Octavia 2 - Accident/e
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
Cain56793
Hi all,

Am si eu o mare nedumerire. Cu 2-3 sapt in urma a fost prezentat la stiri un accident fatal cu o octavia. E vorba de acel militar roman Stefan Balan (Dumnezeu sa il odihneasca) http://www.hotnews.ro/articol_53265-Traged...rs-din-Irak.htm

Vreau sa stiu daca cunoaste cineva, putin mai tehnic de ce totusi au murit sot si sotie in acel accident. Topicul poate fi folosit si pt. alte exemple care pot fi folositoare. (doame fereste)

My comments:

Ce ma surprinde e ca masina militarului avea Airbaguri (din cate am vazut eu) insa nu stiu daca avea si laterale sau ESP. Stiu ca pierduse controlul masini dupa ce atinsese oginda unui ford pe depasire si el a dat cu capul partea superioara a usii cand lovea in lateral un golf 4 ce venea pe contrasens.

Now ... a mea mama a decis ca e mai bine pastreaza ea Octavia 2 si eu m-am ales cu Supernova ceea ce e ok avand in vedere gropile din Buc.

Planuiesc insa sa imi iau si eu Octavia 2 ca nu mai suport dar vreau sa renunt la pachet de drumuri grele, tetiere "radioactive", Airbaguri laterale si ESP.

M-am cam razgandit - Vineri 04 noaptea - trafic greu - in drum spre Mangalia am pierdut controlul masinii (supernova) la 110 km/h - eram singur in ea si close in spatele unuia ca sa il fortez pe chior sa treaca pe banda unu. A trecut si eu am accelerat .... insa spre stupoarea mea nu imi dadea voie mie (nu franase deloc) ci evita un bou care franase destul repede si se oprise ca sa faca stanga spre Olimp pe banda 2 ... am inceput sa calc frana usor .... a inceput sa scartie sandramaua am realizat ca nu ma pot opri decat in el si am incercat sa ma ghidez usor din volan pe banda 1 .... si sa vezi atunci dans si lambada cu Supernova pe capul meu - deja imi vedeam viata trecand prin fata ochilor in timp ce ma zbateam cu volanul si mergeam scrasnind de la stanga la dreapta direct spre ala stationat. Pot sa mentionez ca,,, cretinul de mine bagase 2.4 presiune in toate rotile ... sa consume mai putin? Loll - si acum mai tremur cand ma gandesc la secundele alea.

Back to Octavia ... m-am suit in ea si intradevar e cam close usa de cap ... mai aproape decat in supernova.

So .... a avut cineva accident pe lateral cu Octavia. A mers Airbagul Lateral? Pierzi controlul? ....Mai ca imi vine sa mai pun 3 mii de euro si sa iau Volvo S40 1.6 D.

-Dar tot Octavia ma atrage.

... Poate vreau doar sa ma asigur ca scap cu viata avand in vedere ca merg saptamanal Buc - Mangaila.

Ma gandesc ca experientele voastre imi pot reda increderea in Octavia iar cazul militarului e ceva izolat.

Merci,
Cain
RUE
si pe mine m a mirat cum s-a murit in acea octavia. dar se moare in orice masina, si mercedes e,c, s, k

s40 are un prieten, luat ain lesing si acum o saptamana voia sa predea leasingul ca il dispera clima: una din zone baga cald in loc de rece si a fost verificata si de best of volvo (scuze pt confuzia cu skoda) din romania si nu i a dat de cap.
daca tine parasolarul pus pe bord ziua, nu ii prea face probeleme.
daca nu si sta in soare ii gata nervul...
Cain56793
De ce a fost verificata clima de volvo la experti skoda?

Btw din cate am inteles eu se asambleaza in Belgia ... a devenit masina frantuza - de aici si problemele.

Legat de accident ...ce ma intriga pe mine e ca octavia aia alba nu a fost facuta varza - m-am tot uitat la poze in jurnale. Crede-ma am vazut cielouri mai varza lovite la fel si tot au scapat pasagerii.

Din punctul meu de vedere nu ar fi trebuit sa moara ... dar nici nu pot sa inteleg de ce au murit.
RUE
am corectat greseala mai sus cu specialistul.

si mie imi place octavia si am zis ca decat sa iau o teapa cu un pasat prea umblat cu 10 000 euro, mai bine as lua o octavia cu carte de service d ela noi chiar. si poate chiar mai ieftina.

nu am ajuns sa testez suficient octavia.
Costea82389
Ma tenteaza si pe mine Octavia si in iarna vreau sa imi iau,din cate am vazaut eu imaginile,airbag lateral nu am vazut,cred ca masina era cu dotarile standard,culoare alba de obicei este culoarea standard.Oricum imaginile aratau foarte mult sange pe partea de sus a usii si pe geamuri ceea ce inseamana ca au dat cu capu de laterale.Oricum daca imi iau Octavia eu spun ca este obligatoriu 6 airbaguri in ziua de azi.
Lucian72846
Nu as vrea sa comentez acest aspect , sau sa dau vina pe cineva , dar poate sa spuna cineva daca aveau centurile de siguranta puse ????
RUE
era un comunicat in care se spunea ca au avut centurile puse.
Costea82389
Centurile sa stii ca la impact lateral nu te prea ajuta,eu am avut un accident similar,numai ca am fost lovit pe laterala dreapta spate,norocul a fost ca fiind lovit chiar in roata spate m-am rotit si nu am resimtit tot socu,dar tot am fost plin de vanatai in cap cum am dat cu capu de geam si cu toate ca aveam centura pusa.Eventual daca ai centura cu prindere in 5 puncte atunci intr-adevar esti protejat,dar deocamdata aceste centuri se gasesc numai pe scaune sport din cate stiu.Centura de pe masinile de fabrica te ajuta mult la impactu frontal sau din spate.
grenouille
QUOTE(Lucian72846)
Nu as vrea sa comentez acest aspect , sau sa dau vina pe cineva , dar poate sa spuna cineva daca aveau centurile de siguranta puse ????

asta voiam si eu sa intreb.
maica-mea e speriata RAU dupa accidentul respectiv (eu am Octavia Tour, si pana acum era relativ linistita ca am masina sigura), sta cu inima in gat cand plec la drum lung. si eu am fost socata.

la O Tour, am avut si eu parte de ceva incidente neplacute- ca sa evit un bou care oprise pe marginea drumului si deschisese usa (drum cu o singura banda pe sens!!!) si era mult aplecat in afara (ocupa in mod normal jumatate din banda 1 si se si aplecase; riscam sa-i iau capul ), la 100 km/h am tras de volan si am intrat pe contrasens si dupa am intrat iar in banda mea; Octavia a "dansat" destul de serios pe sosea; nu am bruscat frana (cum a fost primul instinct, am vazut in oglinda ca aveam masina din spate foarte aproape de mine). pe soramea care era pe bancheta din spate (incerca sa doarma, era dupa examen si chiar ma atentionase ca "vezi ca imi dau centura jos, nu pot sa dorm" - era prima data cand mergea fara centura cu mine - a aruncat-o in laterale destul de serios; amicul care era in fata langa mine avea centura dar nu a patit nimic; nici pe mine nu m-a aruncat atat de tare in laterale cum ma asteptam).
poate conteaza ca omul ala a si adormit... cine stie cum a tras de volanul ala cand s-a trezit. cine stie cum a adormit cu picioarele pe pedale...
ma intereseaza si pe mine concluziile voastre...
Costea82389
ESP si 6 airbaguri dupa cum spuneam ar trebui sa fie nelipsita la o masina nou cumparata asta daca tii la viata ta.Oricum pana la urma tot tabla este si chiar cu astfel de dotari nu iti asigura nimeni ca vei scapa din orice situatie.
grenouille
esp am (m-a sfatuit un coleg sa iau, si bine a facut- tinand cont ca sunt sofer incepator, m-a scos din 2-3 rahaturi mari de tot esp-ul ala) si pachet de drumuri grele (dar ala nu e pentru siguranta pasagerilor).
din pacate airbaguri nu am decat pe fata, o sa ma interesez sa vad daca se pot pune after sale.
din pacate, toate dotarile astea nu te feresc de ceilalti care sunt pe drum (vezi cazul cu individu' caruia era sa ii zbor capul... si nu era absolut deloc vina mea, ci a lui ca nu a vazut ca era parcarea la 1 km si s-a oprit absolut aiurea) sau de orice alte probleme neprevazute... care nu tin de tine, ca sofer.

edit- ca sa revin la ce ai zis tu - ai nevoie sa iti confirmam ca octavia e masina sigura- pe mine, ca sofer incepator (si implicit supus greselilor) si ca femeie (nesigura intrafic) masina m-a scos din multe- depasiri pornite si "duse" prost, viraje facute prost, gheata, furtuna de zapada, inconstienti pe sosea (-> frane bruste...) - consider ca daca aveam alta masina, in unele situatii se putea sfarsi urat pentru mine sau pentru ceilalti.
Cain56793
M-am mai uitat odata la Octavia mamei ... si intradevar capul este foarte aproape de geam/usa - mai aproape ca la o supernova.

Nu stiu ce sa zic ... poate o solutie ar fi sa dai scaunul mai in spate si cat mai jos. Cand am verificat era pe default si acum sunt in Buc deci nu am cum sa mai verific.

Chiar si asa daca sa zicem ca avea airbag lateral .... de ce a murit sotia in dreapta? Cred ca din cauza centurii si a scaunului. A avut gatul rupt in mod sigur. Scaunele alea sunt asa de fixe si rigide ca la un impact lateral bye bye gat.

Si daca esti pe locul soferului te alegi cu capul spart sau in coma. Anyway urma impactului pe masina soldatului era mai mica decat la un cielo unde au scapat pasagerii (*unu cu coma).

Probabil ca oamenii nu au avut ESP sau airbaguri laterale ... insa eu cred ca sotia tot murea din cauza scaunului care nu a permis corpului sa balanseze putin odata cu capul.

Daca schimb sau modific ceva la Octavia 2 sunt scaunele. Iau unele mai moi le trag cat mai jos pe fata iar pe spate dau bancheta mai inapoi (*o mut din suruburi) ca oricum porbagajul ala urias nu imi poate folosi decat la carat lemne atat de mare e. Macar 10 cm pt ca daca ma bag la scaunele de pe fata oricum le dau 5 cm mai in spate desi e destul de complicat ce vreau eu.

fortelady daca ai avut ESP cum ai reusit sa dansezi cu ea .... te referi ce te-a zgaltait sau ca ti-a fugit spatele stanga/dreapta intr-un arc destul de mare.

Costea82389 Aveai airbaguri laterale? Sau ai dat cu capul fara ca ele sa se deschida. Daca stau sa ma gandesc ...daca te lovea mai pe centru impactul cu capul in usa era mult mai serios (bat in lemn). Toata problema asta imi suna a defect de design interior ori aveai scaunul prea sus. Problema e ca daca il dai mai jos ii strivesti genunchii celui din spate sau te simti mai putin confortabil la condus.
eddie
QUOTE(Cain56793)
So .... a avut cineva accident pe lateral cu Octavia. A mers Airbagul Lateral? Pierzi controlul? ....Mai ca imi vine sa mai pun 3 mii de euro si sa iau Volvo S40 1.6 D.


Pai ai uitat ca Dumitru Tinu a murit intr-un Volvo S40 ? Si masina arata intreaga dupa accident,doar putin sifonata pe partea stanga.
Am vazut-o chiar in parcare la Sellgros peste cateva luni reparata(desi nu prea profesional,curios lucru)avand aceleasi numere...
Cain56793
Volvo nu mai e ce a fost odata si nici nu mai stiu daca aveau airbaguri, centuri si tu ai vazut-o reparata etc.... Oricum dupa ce am citit subforumul Volvo ... m-am razgandid repde wink.gif

Mori in orice insa la viteze mai mici (pana in 100 kn/h) vreau sa scap.... cum se circula la noi siguranta a devenit o prioritate.

Problema Octaviei e ca la orice impact lateral capul tau ajunge in usa. Asta daca nu esti mic de inaltime....cred.

Sunt curios daca cuiva i s-a deschis airbagul lateral. Costea82389 a fost lovit lateral spate si tot a nimerit usa.

Btw ce viteza avea ala Costea82389? Erai stationat?
grenouille
QUOTE(Cain56793)
fortelady daca ai avut ESP cum ai reusit sa dansezi cu ea .... te referi ce te-a zgaltait sau ca ti-a fugit spatele stanga/dreapta intr-un arc destul de mare.


e greu de descris pt ca totul s-a petrecut foarte repede si eu eram destul de speriata ( simteam muschii cum mi se contracta si ma rugam sa nu intepenesc de frica si sa pot controla masina din pedale, simteam cum imi iese transpiratia prin piele, vedeam masinile pe contrasens cum se apropie si pe cel din spatele meu in oglinda; norocul meu e ca a franat si cel din spate ca a vazut ce se intampla) - a luat-o botul de cateva ori stanga-dreapta; senzatia a fost de zgaltaiala stanga-dreapta; presupun ca si in spate s-a miscat destul de urat de a lovit-o pe soramea de usa; masina si-a revenit destul de repede.

un alt accident cu skoda (octavia?) http://www.evz.ro/article.php?artid=267919

edit:
eu sunt mica de inaltime (1,57) si tin scaunul si foarte sus si foarte aproape de pedale; intr-adevar, ajung cu capul relativ usor la tavan/usa (la o zgaltaiala mai puternica, cred ca risc cateva cucuie frumoase...) - nu am intrebat la cei care s-au mai urcat la volanul masinii mele daca li se pare usa prea aproape...
Cain56793
Thanks - am cautat si eu dar nu prea sunt accidente si in general sunt raportate prost. Nu scrie ce Skoda etc.

Deci sa inteleg ca botul masini ti-a fugit? Hmmm .... ABSul si ESPul nu trebuiau sa permita asta. Conteaza mult sa nu zmucesti exagerat si sa iei in calcul ca vehiculele stationate pot aduce surprize. Eu mereu incetinesc cand ma apropii de unu "suspect".

Ai auzit cumva un harait/carait la roti? daca da ... asta era ESPul si probabil ti-a salvat viata.

Eu la supernova cand am pierdut controlul (110 km/h) si nu aveam ESPu decat NCu (noroc chior) asa ca singura solutie a fost atunci cand spatele masinii zbura a nu stiu cata oara din balans stanga spre dreapta sa nu mai trag de volan asa repede si astfel balansul de spate spre dreapta m-a aruncat de pe banda a doua pe banda intai chiar pe langa ala stationat pe banda doi. Chiar si asa dupa ce nu imi venea sa cred ca am scapat (70-80km/h pe langa ala) am realizat ca nu o mai pot stapanii fara o solutie radicala - asa ca in momentul cand spatele revenea din puterincul balans dreapta chiar inainte de mijloc am dat drumu volanului si am ridicat piciorul de pe pedala. Directia a devenit automat neutra si masina a topait de pe rotile stanga pe dreapta cateva ori fara balans insa si pe la 50 km/h aveam control. Nici nu am mai oprit ... aveam lume in spate. Toata povestea asta a durat 5-6 secunde de scartaiala si cred ca cei din juru meu asteptau sa auda bufnitura. Ma intreb ce era in capul lui ala stationat in timp ce auzea scartiala aia ce venea spre el si vedea farurile mele ce luminau ba in stanga ba in dreapta ... a avut 3 secunde bune sa plece de pe loc ... in fine.

Deja am inceput sa stang bani pt. octavia nu insa inainte de a face un drive test cu Golf 5.
grenouille
totul a fost foarte foarte repede. eu am avut perceptia botului care se misca -nu stiu daca si restul masinii se balansa o data cu botul sau nu si in ce directie. e posibil de asemenea ca perceptia mea sa fie exagerata (fiind si primul incident de acest tip). pasagerul din dreapta mea nu a inteles ce se intampla pentru ca nu vazuse decat usa daciei deschisa, nu si pe soferul ei aplecat in afara.
nu cred ca trebuia sa intre abs-ul pentru ca nu am franat brusc (exact cu o zi sau doua citisem tot aici pe forum despre situatii de genul asta si stiam ca nu trebuie bruscat volanul, frana ....).
oricum e clar- daca aveam alta masina nu mai scapam doar cu sperietura.

edit ca mi-am adus aminte- ABS sigur nu a fost (stiu cum face cand intra, ca am alunecat pe gheata asta iarna si mi-a intrat abs-ul )
DORU
QUOTE(fortelady)
esp am (m-a sfatuit un coleg sa iau, si bine a facut- din pacate airbaguri nu am decat pe fata, o sa ma interesez sa vad daca se pot pune after sale.


Airbag-uri laterale se pot monta aftersale, insa problema este alta: NU POT FI COMANDATE electronic sa se deschida de computerul masinii, asa ca degeaba le ai fizic. Si eu am cochetat cu aceasta idee, insa am renuntat. Lucian, poate ma poti completa...Multumesc!
Mihai66905
Salut. Eu am Octavia Tour.

Esp-ul cred ca mi-a salvat viata (asa banuiesc eu, ca el a actionat) acum vreo luna, cand fiind in depasirea unui tir m-am trezit ca intra si el in depasire si ma scoate de pe sosea. am calcat frana si am iesit cu rotile din stanga de pe sosea, masina mai era doar pe dreapta cam 20 de cm pe sosea si a inceput sa danseze tare. abs-ul a intrat pt ca pe stanga rotile erau pe iarba si masina a vrut sa derapeze din cauza asta.

in momentul ala eram convins ca m-a atins cu remorca si ca de aceea a inceput masina sa danseze, dar nu a fost asa.

am tinut volanul tare, cred ca am echilibrat putin din el, nu sunt sigur, oricum au fost vreo 10 secunde pana am oprit complet. masina cred ca voia sa se rasuceasca din cauza ca apasam frana prea tare sau de la denivelari, nu stiu, dar banuiesc ca a intrat esp-ul pt ca atunci cand balansa stanga parca contrabalansa si incepea sa se miste spre dreapta, tot asa pana cand iarasi se contrabalansa.
era ceva ca si cum mi-ar fi scuturat foarte puternic spatele.

Nu inteleg totusi cum de militarul respectiv a dat cu capul de usa din stanga de vreme ce impactul a fost pe dreapta si in mod normal te inclini spre dreapta in cazurile astea. chiar nu pot intelege de ce el a murit, mai ales daca avea centura.

Poate in cazurile astea e bine sa protejezi capul folosind mainile (cum tii garda la box).
Bogdan84180
Sint socat ce ce scrieti voi aici.
Vreau sa imi cumpar octavia 2 peste o luna am pus fel de fel de optionale insa la esp si airbag-uri laterale nu m-am ghindit.Eu am o dacie 1310 de 14 ani,nu am avut incidente majore,am crezut ca abs si airbag-uri frontale sint deajuns (la dacie nu aveam nimic :-) ).Dupa ce am citit aici nici nu ma ghindesc sa o iau fara cortina si esp.M-am ghindit la Octavia 2 cu motor 1.9 TDI,are 105 cai si un cuplu de 250 N/m,e o alegere buna?
Sint familist 2 copii,vreau o masina fiabila ,sa consume putin,iar acum dupa ce am citi vreau sa fie si sigura.Dispun de 19000 euro,maxim 19500,am ales bine Octavia?
grenouille
pentru alea 1 la mie din cazuri in care esp-ul e diferenta dintre "pe drum" si "cu rotile in sus sau mai rau" .... completeaza singur fraza smile.gif


eu mai adaug o lumanare de aprins pentru sanatatea la cel care ma sfatuit sa iau esp si pachet de drumuri grele de fiecare data cand mi se mai intampla cate ceva (lipsa de experienta - in cazul meu, cu siguranta nu e si la tine - drumuri proaste, soferi din trafic care sunt neatenti....)
pana la urma, ce povestim noi pe aici sunt situatii extreme, nu se intampla la fiecar drum si cu siguranta se intampla mai rar decat cu alte masini sau pagubele (daca le pot zice asa) umane si materiale sunt mai mici. dar asta nu inseamna ca nu exista...
Cain56793
QUOTE(Bogdan84180)
Sint socat ce ce scrieti voi aici.
M-am ghindit la Octavia 2 cu motor 1.9 TDI,are 105 cai si un cuplu de 250 N/m,e o alegere buna?
Sint familist 2 copii,vreau o masina fiabila ,sa consume putin,iar acum dupa ce am citi vreau sa fie si sigura.Dispun de 19000 euro,maxim 19500,am ales bine Octavia?


Si eu vreau acelas lucru. A mea mama are 2.0 TDI consuma putintel mai mult (*nu a avut consum exagerat de ulei) si mie personal nu mi-se pare cine stie ce comparativ cu 1.9. Parca 2.0 TDI pe Passat se infingea mai bine. Din cate stiu eu Passatul mai are o chestie in plus la 2.0 TDIul sau fata de Octavia - cred ca e un disc ce pastreaza inertia de rotatie a motorului cand decuplezi. Am forjat Octavia 2.0 (160 odata) si jap m-a luat radaru. Gaborii veneau pe contrasens asa ca nu am luat nici un avertisment cu faruri in prealabil. Faza e ca la 2.0 ai 6 viteze desi la cate radare sunt in vremurile astea .... nici nu mai ai unde sa pui a 6-a.

Sa nu uit - pune-ti si pilot-automat - de fiecare data cand il cuplez ma scuteste de 1 litru la consum. Oricat de finut ai fi tu cu pedala nu te poti pune cu pilotul automat ... scade imediat consumul. Plus la drum lung e o placere sa nu mai stai cu piciorul ore in sir incordat pe acceleratie.

Ma gandeam si la Golf 5 tot cu motorul de 1.9 TDI 105 caci acolo ai cutie de sase insa vreau sa ma sui in el intai.

Pana la urma masina e masina - tabla - praf sa se faca - caci e in garantie - insa vreau sa scap fara sa dau cu capul de usa - sa intru in coma sau sa-mi frang gatu. Ideea lui Mihai66905 cu mana in garda nu e rea caci uneori poti sa ai 1 - 1.5 secunde pana la impact. Totusi - tot consider ca trebuie gasita o solutie de a da scaunul ala mai jos - mareste distanta considerabil fata de usa ...si cred ca imi pun si huse ca sa alunece si corpul mai usor - macar putin si sa nu fie smucitura exclusiv pe gat.

ESP? ....merita pana la ultimul sfant. L-am simtit si eu la octavia mamei cand evitai un dulau stationat crezand ca e un pietroi urias (era gri inchis in noapte) sau copil. Fusese intr-un con de umbra din cauza celor de pe banda intai. Am auzit roata spate caraind (sunet de ESP) cand reveneam de pe contrasens - am revenit la fel de brusc pe cat am evitat - totusi am avut grija sa fiu putin lin in abordare. Btw la supernova nu evit cainii decat minor - caci nu vreau sa ma risc. Are saraca numai pe fata in 5 ani: 4 caini, 1 vulpe si un iepuroi plus doua busituri una frontal si una pe colt. Si ce credeti? Am celasi spoiler - a naibii e asa elasic ca zici ca nu a avut niciodata nimic.

Daca stau sa ma gandesc ...ESPul asta actioneaza si pe fata sau numai pe rotile din spate?

Btw ma bucur ca topicul asta are un efect pozitiv asupra deciziilor pt. siguranta in trafic.

EDIT: Apropo de pachetul de drumuri grele .... ce gasiti voi asa de bun la el? Eu imi iau scut separat - atat. Telescoapele alea rigide ma zgaltie ingrozitor (*comparativ cu pufoasa mea supernova smile.gif ) simt fircare groapa mai ales ca ai scaunele alea de zici ca-s de lemn. Prefer sa fie telescoapele mai moi si sa nu mai imi zornaie mie matele. Sunt fiare ... ce daca se uzeaza cu 1 an mai repede. tot ma tin 4-5 ani.

Cand am adus Octavia de la Bucuresti la Mangalia mi se facuse putin rau de la atatea vibratiuni resimtite la fircare zgarietura pe drum (*in final te inveti si incepi sa ignori efectele - insa ele raman fizic). Probabil ca era cumulat si cu stresu ca era maica-mea la volan si facea clasicele probleme (*schimba viteze aiurea, nu se gandea la participantii din trafic, etc - loll). Deci fara pachet de tortura pt mine. Scut si atat.

Stie cineva? ...mai gasesti undeva scut metalic pt. Octavia? Sau sunt numai porcarii din alea de plastic pe care le vezi atarnand mereu la masini straine caci se desprind usor dupa primul impact si atarna mai mult sau mai putin.
F L O R i N
Eu astept masina peste doua saptamani si nu am comandat Esp-uldin cauza ca daca alegeam ceva optional asteptam doua luni si pierdeam si oferta cu primul an de casco gratis.in afara de Esp vad ca are in dotare EBV,MSR,ASR,MBA .Astea nu ajuta cu nimic masina in cazul in care trebuie sa eviti vreo alta masina sau vreun obstacol ? La masina mea de productie romaneasca marca Cielo nu am avut nici macar Abs si tot am iesit cu fata curata din cateva situatii.Asta depinde acum de fiecare si de felul cum conduce.
Cain56793
Da si nu ... poti sa conduci tu cat de bine insa exista situatii in care ESPul isi spune cuvantul. E la fel de important ca ABSul din punctul meu de vedere. Eu nu m-as risca sa merg fara el. See patania mea cu Supernova si faza cu Octavia. Ca sa nu mai vb cu situatia cand te trezesi cu ceva in fata sau te loveste unu in depasire ca vrea si el sa depaseasca si tu pierzi controlul pe contrasens si esti obligat sa franezi sau cine stie ce.... astfel preferi sa eviti decat sa franezi. Se circula din ce in ce mai greu pe la noi si situatille neprevazute cresc simtitor din punctul meu de vedere.

Sai ai bafata si sa nu ai nevoie de el. Banuiesc ca atunci cand a pierdut contorlul Octaviei militarul ar fi avut nevoie de ESP (*Dumnezeu sa il odihneasca). E o chestie de timp si secunde pana recastigi controlul masinii. Hai ca eu ca eu ... dar gandul ca as putea avea si familia in masina ma ingrozeste asa ca prefer toata siguranta posibila.
F L O R i N
Multumesc mult si de asemenea doresc la toti sa nu aibe nevoie de el.
Costea82389
QUOTE(Cain56793)
Btw ce viteza avea ala Costea82389? Erai stationat?


Nu am airbaguri laterale,nu stiu daca ai citit semnatura mea,in prezent am un Clio care nu are airbaguri la cap.Am intrat pe sectiunea Skoda deoarece aceasta va fi urmatoarea mea masina pe care vreau sa o cumpar in cateva luni.Referitor la viteze eu aveam aprox 60,el tot asa stabilit de politie,scaunu era lasat jos la maxim.
Referitor la faptu ca o murit si sotia,in momentul impactului dai cu capu cam de tot ce ai in laterale,eu am dat si de usa si de pasageru din dreapta care nu purta centura,deci si ea putea sa moara din aceeasi cauza ca si soferul,lovindu-se de usa.
Costea82389
QUOTE(Florin84384)
Eu astept masina peste doua saptamani si nu am comandat Esp-uldin cauza ca daca alegeam ceva optional asteptam doua luni si pierdeam si oferta cu primul an de casco gratis.in afara de Esp vad ca are in dotare EBV,MSR,ASR,MBA .Astea nu ajuta cu nimic masina in cazul in care trebuie sa eviti vreo alta masina sau vreun obstacol ? La masina mea de productie romaneasca marca Cielo nu am avut nici macar Abs si tot am iesit cu fata curata din cateva situatii.Asta depinde acum de fiecare si de felul cum conduce.


Sunt toate bune o sa te scoata din multe probleme dar,avantaju ESP este ca pe langa faptu ca se bazeaza pe sistemele de mai sus dar mai stie sa le gestioneze pe toate impreuna cu sistemul de admisie al masini.Cred ca pe undeva pe site le gasesti explicate pe fiecare in parte,ce functie indeplinesc.
Cipicanu`
Ai ales foarte bine Octavia II. In banii astia te poti incadra la o Octavia Ambiente cu airbag-uri laterale, ESP, iar ABS,MSR,MBA are din standard. Pachetul de drumuri grele e si asta cu du-te vino...ca la viteze mari simti ca iti iei zborul, iar pe drumurile rele e bun ca ai garda la sol inaltata si scutul din metal care protejeaza baia de ulei.
a3des
La airbagurile cortina, pentru cap, nu v-ati gandit? Eu daca puteam sa le comand le luam si pe alea. La O2 sunt disponibile asa ca trebuie luate in considerare.

Cain: ESP actioneaza atat pe rotile din spate cat si pe cele din fata, depinde de situatie.
Mihai64798
Uite ca si eu ma gandesc la o Octavia 2 in toamna asta ... si chiar luam in consideratie pachetul de drumuri grele. Pe de o parte ma bucura scutul ala de otel pe de alta parte ma cam ingrijoreaza suspensia aia "putin modificata" care s-ar deveni un pic instabila la viteze mari. Are cineva o Octavia2 cu asa ceva ? Poate sa imi spuna daca se comporta instabil masina in depasiri la viteze peste 130km/h ? Este oare scutul de plastic o alternativa viabila la pachetul de drumuri grele in contextul in care iau masina doar pentru plimbari (munte, etc) si nu pentru uzul zilnic de oras ?


QUOTE(Cipicanu`)
Ai ales foarte bine Octavia II. In banii astia te poti incadra la o Octavia Ambiente cu airbag-uri laterale, ESP, iar ABS,MSR,MBA are din standard. Pachetul de drumuri grele e si asta cu du-te vino...ca la viteze mari simti ca iti iei zborul, iar pe drumurile rele e bun ca ai garda la sol inaltata si scutul din metal care protejeaza baia de ulei.
Gabi80466
QUOTE(Cain56793)
Daca stau sa ma gandesc ...ESPul asta actioneaza si pe fata sau numai pe rotile din spate?
.




blink.gif .......toate rotile!!!!


http://en.wikipedia.org/wiki/Stability_control
Costea82389
QUOTE(Cain56793)
Daca stau sa ma gandesc ...ESPul asta actioneaza si pe fata sau numai pe rotile din spate?


ESP-ul nu stiu daca ai citit postul meu actioneaza asupra rotilor masini atat fata cat si spate.Un exemplu,daca iti patineaza roata stanga spate el iti va bloca roata dreapta fata,plus in functie de caz va scadea puterea motorului.Cu alte cuvinte ESP-ul lucreaza cu toate sistemele de franare pe care le combina impreuna cu admisia masini.
Cain56793
QUOTE(Costea82389)
QUOTE(Cain56793)

Daca stau sa ma gandesc ...ESPul asta actioneaza si pe fata sau numai pe rotile din spate?


ESP-ul nu stiu daca ai citit postul meu actioneaza asupra rotilor masini atat fata cat si spate.Un exemplu,daca iti patineaza roata stanga spate el iti va bloca roata dreapta fata,plus in functie de caz va scadea puterea motorului.Cu alte cuvinte ESP-ul lucreaza cu toate sistemele de franare pe care le combina impreuna cu admisia masini.


Banuiam eu ....merci - dar paraca pana acum l-am auzit numai pe spate. Sunt curios ce mai inventeaza astia dupa ESP smile.gif
Ionut85037
intr-adevar cu cat mai multe airbaguri cu atat mai bine, ABS? perfect ! ESP? nu i-am simtit lipsa ! Am avut incidente cu dacia la care ESP-ul a fost mana dreapta pe schimbatorul de viteze, stangul pe ambreaj, dreptul la acceleratie si cu stanga strunesti masina. Cred ca aici e vorba si de indemanarea fiecaruia ptr ca la un moment dat poti sa ai si mama ESP-urilor ! Eu unul nu i-am simtit lipsa la O2! si dupa perioada de acomodare+rodaj 1600km, i-am "dat" sa vad ce poate! Si poate ! Brasov-Poiana i-am dat blana rau de tot, un prieten de-al meu in spate cu Carisma a vazut cu ochii lui cum in "ace de par" la 120 imi fugea spatele cam aproape juma de metru intr-o parte sau alta in functie de curba ! fata n-a plecat niciodata aiurea. Si asta cu paket de drumuri grele pe ea ! La inceput pana sa o cumpar am zis ca-i mangla, in afara de borduri nu foloseste la nimic, m-am inselat ! Am stabilitate, am viteza, poate putin mai putin confort. Poate erau mai bumi 140 decat 105 cai....dar am 2 copii+1 nevasta de care trebuie sa mai am grija....in rest ce sa va mai zic.....astept ca timpul si kilometrii sa decida daca am facut o alegere buna sau ba. Airbaguri n-am decat 2 ptr ca masina era deja pe stoc si n-am vrut sa mai astept nustiu cat...erau bune si perdele si niste proiectoare de ceata.... Va salut si numai bine !
Ionut85037
QUOTE(Cain56793)
QUOTE(Costea82389)
QUOTE(Cain56793)

Daca stau sa ma gandesc ...ESPul asta actioneaza si pe fata sau numai pe rotile din spate?


ESP-ul nu stiu daca ai citit postul meu actioneaza asupra rotilor masini atat fata cat si spate.Un exemplu,daca iti patineaza roata stanga spate el iti va bloca roata dreapta fata,plus in functie de caz va scadea puterea motorului.Cu alte cuvinte ESP-ul lucreaza cu toate sistemele de franare pe care le combina impreuna cu admisia masini.


Banuiam eu ....merci - dar paraca pana acum l-am auzit numai pe spate. Sunt curios ce mai inventeaza astia dupa ESP smile.gif


Ai tractiune integrala ???? biggrin.gif doar atunci il simti pe spate ! :wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.