Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Octavia 2 Elegance 1.9 TDI 105CP, DSG - Ce optionale aleg?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
Nicolae84080
Salut...
Sunt nou pe acest site si pe forumuri in general.
Doresc sa stiu daca achizitia unei masini cu caracteristicile din titlu si urmatoarele optionale este o alegere buna.
Optionale:
- a treia tetiera spate;
- Avertizor centura de siguranta;
- Covorase fata / spate;
- Duze stropitoare fata incalzite;
- ESP;
- Hill Hold Control;
- Instalatie spalare faruri si verificare
nivel lichid pentru spalare;
- Light Assistant;
- Maxi - DOT;
- Oglinzi laterale electrice cu efect
automat anti-orbire, iluminarea
spatiului de intrare in masina;
- Pachet drumuri grele;
- Pachet functional Jumbo-Box;
- Parasolare duble (pentru sofer si
pasager);
- Parasolar mecanic pentru luneta;
- Scaune fata/spate incalzite, cu reglaj
termic separat;
- Senzor de ploaie si efect automat
anti-orbire pentru oglinda retrovizoare;
- Stergator luneta cu sistem de spalare;
- Tempomat;
- TPM - Monitorizarea presiunii in pneuri;
Pe langa pareri pro si contra optionalelor alese, as dori si o parere vis-a-vis de masina in sine (nivel de echipare).
Pretul masinii ajunge in jur de 22.500 euro DDP.
TLS-09
Am sa emit o parere desi una poate mai avizata va avea Doru care nu atat ca ar fi moderator dar a avut destule Skodite incat sa fie mai avizat:
- a treia tetiera spate protejeaza pasagerul in cazul lovirii din spate. Fa un calcul cam cite persoane calatoriti deoarece daca merg 5 doar ocazional eu zic ca nu merita
-avertizor centura siguranta nu cred ca merita. Daca o porti constant se formeaza reflexul
-cele originale arata mai bine dar poti gasi altele la un pret bun( mai ieftine decat la reprezentanta unde parca sint cam 30 Euro)
-duze stropitoare fata incalzite. Duzele incalzesc stropitoarea doar impotriva inghetului si nu incalzesc lichidul de spalare. Daca vei folosi lichid de calitate si la concentratia potrivita nu ai probleme. De exemplu eu pe munte la - 20 azi iarna am lasat masina peste noapte afara. Nu a nins in schimb a fost un ger de crapau pietrele. La plecare a trebuit sa las motorul sa se incalzeasca cca 15 minute cu dezaburirea la maxim astfel incat nu am plecat imediat si nici daca aveam stropitoare incalzite nu plecam deoarece eventualul lichid ar fi inghetat instantaneu pe parbriz.
- ESP merita deoarece orice tine de siguranta nu poate fi decat binevenit
-Hill Hold Control . Nu am avut de a face cu el dar fara sa fiu rau am sa te intreb : la scola de soferi nu ati exersat plecarea din rampa? Personal nu mi-as pune.Sau poate sint in eroare cu privire la ce reprezinta.
- instalatie spalare faruri etc. - Am avut pe o alta masina si nu dadea rezultate stralucite. Sprituia destul de concentrat intr-un punct astfel incat la un drum "incarcat" nu face fata.
-Light Asistant , maxi dot - nu ma pronunt (dar vezi ca s-a mai discutat pe forum dspre ele asa ca poti cauta sa iei o opinie mai avizata)
-oglinzi laterale electrice -DA
-pachet drumuri grele DA
-Jumbo Box , parasolare duble-nu ma pronunt
-Parasolar mecanic luneta -mi-as lua
-Scaune fata, spate incalzite -DA ,daca nu as avea de optat pentru alte optinale mai utile in banii aia
-Senzor de ploaie- Da ce nu vezi singur cind ploua?
-Stergator luneta -DA
-TPM -arata dar nu spune in care pneu e presiunea scazuta zic circotasii. As spune totusi DA deoarece decat sa umbli 2 saptamani cu presiunea scazuta in unul sau altul din pneuri tot mai bine pierzi un minut la vulcanizare pana le verifica pe toate si vezi exact care-i. biggrin.gif
Jeff
Tempomat: util daca circuli la drum lung, fara multe camioane (autostrada, strainatate, etc), altfel nu.
DORU
Cristian, raspunsul tau este foarte elaborat si bine argumentat! arigato.gif
Eu ma voi rezuma la completari, mai degraba punand accent pe optionalele care in opinia mea merita investitia:
- ESP;
- Hill Hold Control >> util, daca nu vrei sa pornesti din rampa "clasic";
- Light Assistant >> util noaptea, lumineaza si dupa inchiderea masinii drumul spre casa;
- Maxi - DOT >> informatii lizibile si complete pe bord;
- Oglinzi laterale electrice cu efect automat anti-orbire, iluminarea
spatiului de intrare in masina >> DA;
- Pachet drumuri grele >> DA;
- Pachet functional Jumbo-Box >> daca tu calatoresti mult, DA;
- Parasolare duble (pentru sofer si pasager) >> DA;
- Scaune fata/spate incalzite, cu reglaj termic separat >> esti friguros? eu unul nu le-as plati expres;
- Senzor de ploaie si efect automat anti-orbire pentru oglinda retrovizoare >> un gadget de confort, nu neaparat util;
- Stergator luneta cu sistem de spalare >> DA, NEAPARAT !!
- Tempomat >> F CONFORTABIL, cu conditia sa mergi mult extraurban;
- TPM - Monitorizarea presiunii in pneuri >> util, insa tb sa ai in vedere ca orice modificare a presiunii tb setata ca fiind valoarea de referinta;

Sper sa te fi ajutat in decizia ta....de alegere.
Cain56793
Parerea mea pe langa cele mentionate mai sus:

-Pachet de drumuri grele: NU (il are maica-mea si ma tampeste cand ma sui din alta masina - doar daca vrei sa simti fiecare gropicica in coloana, stomac si cap - daca iti pun doua creioane pe sosea si treci repede peste ele le simti si pe alea).
-Scut motor: DA (*de preferinta metalic).
-Pilot Automat: DA (*Tempomat)
-ESP: DA
-Airbaguri laterale: DA (*absolut - se poate da foarte usor cu capul in usa la orice impact lateral).

Astea sunt punctele principale care le-am apreciat pe o Octavia care le are pe toate.
Nicolae84080
In primul rand vreau sa va multumesc pentru pareri.
In al doilea rand vreau sa fac cateva precizari, care cu siguranta conteaza in stabilirea unei configuratii finale.
Prima precizare se refera la optiunea mea fata de cutia de tip DSG. Am ales acest tip de cutie datorita faptului ca am avut un accident si nu voi putea folosi piciorul drept la capacitate maxima o perioada de timp.
A doua precizare se refera la faptul ca nu am mai condus de foarte multa vreme, datorita acestui accident.
A treia precizare se refera la alegerea diverselor optionale pe care le-am considerat utile (ex. vezi ESP), dar si a unor optionale care sunt strict legate de confort (ex. vezi Climatronic). Exista si o a treia categorie de optionale de tip "fitze" (ex. vezi Senzor de ploaie).
Am dorit sa obtin o masina dotata cu "de toate", insa pretul final depaseste cu peste 3000 euro suma disponibila. Este clar ca nu pot renunta la diverse optionale in suma de 3000 euro, insa vroiam sa mai scad macar 1000 - 1500 euro din pret.
Off-topic....am intrebat dealer-ii ce discount ofera daca voi efectua plata integrala....sumele au pornit de la zero la 4% din pretul CIP....insa in Bucuresti mai mult de alarma si covorase nu s-a putut obtine.

In urma celor precizate mai sus, sper sa mai primesc si alte pareri.
Jeff
Vreau sa fac o completare in privinta tempomatului: daca crezi ca iesi la drumuri mai lungi, IA-L! Mai ales la problemele tale cu piciorul, sigur te vei bucura de el. Am facut un drum Timisoara - Bruxelles, nu pot sa descriu cata placere mi-a adus odihna piciorului drept. Merita, zau.
F L O R i N
Eu mi am luat masina este vorba tot despre Octavia 2 acum 3 saptamani.Am luat o in plus fata de dotarile ei din fabrica este vorba de Elegance cu maxi-dot si stergator luneta.Regret doar doua optiuni ca nu le am pus pe ea cu toate ca imi facusem o lista mai mare.Este vorba de ESP si Tempomat pe care le recomand la toata lumea cand isi comanda o masina noua.Nu stiu daca tempomatul se poate monta si after sale, daca stie cineva sa mi zica si mie si cam cat ar costa.Acum depinde care este si suma pe care vrei sa o investesti dar astea doua optiuni cu siguranta se merita. Iti urez mult succes in alegerea ta.

_______________
Octavia 1.9Tdi 105cp
Lucian72846
Se poate monta tempomat after sale , aprox 600 RON cu montaj .
DORU
QUOTE(Nicolae84080)
Prima precizare se refera la optiunea mea fata de cutia de tip DSG. Am ales acest tip de cutie datorita faptului ca am avut un accident si nu voi putea folosi piciorul drept la capacitate maxima o perioada de timp.
A doua precizare se refera la faptul ca nu am mai condus de foarte multa vreme, datorita acestui accident.

Am dorit sa obtin o masina dotata cu "de toate", insa pretul final depaseste cu peste 3000 euro suma disponibila. Este clar ca nu pot renunta la diverse optionale in suma de 3000 euro, insa vroiam sa mai scad macar 1000 - 1500 euro din pret.

In urma celor precizate mai sus, sper sa mai primesc si alte pareri.


Imi pare rau pt necazul tau. Dar vreau sa stii ca piciorul drept va fi singurul care iti va folosi la DSG > cu el actionezi si frana si acceleratia.

Poti renunta din lista ta la:
- Hill Hold Control
- Scaune fata/spate incalzite, cu reglaj termic separat
- Senzor de ploaie si efect automat anti-orbire pentru oglinda retrovizoare
Nicolae84080
Multumesc pentru sfat. Am vorbit cu cei de la service (Skoda) si mi-au spus ca se poate muta pedala de acceleratie in stanga si sa folosesc exclusiv piciorul stang pentru cele doua pedale. (provizoriu pana rezolv problema). Stiu ca suna aiurea, dar cred ca ma voi obisnui destul de repede....
Referitor la optionale, am renuntat la scaunele incalzite si la hill hold control, dar am lasat senzorul de ploaie....mai mult pentru oglinda cu efect antiorbire.
adrian78254
ai ramas la DSG?
daca da, esti un adevarat
pana o iei te poti intalni cu mine sa vezi ce insemna DSG
parerea personala este ca cine huleste nu stie despre ce vorbeste
este super si in reactie si la consum
eu nu voi mai cumpara nici o masina cu transmisie manuala
si nu de lene
G e o r g e
care e ala de huleste DSG ul ? sa ridice mana ...
Andrei55037
Eu personal l-am hulit. Chiar in mai multe posturi.
Lucian72846
Dar macar ai condus un DSG, ca sa stii despre ce vorbesti ?
Andrei55037
Da, bineinteles. Chiar un Audi TT cu DSG. Dar tu?
Parerea mea, mai ales in ceea ce priveste condusul sportiv pe drumuri virajate mai ales de munte, este ca DSG-ul nu e cu nimic superiora unei cutii automate clasice.
DSG-ul este cu adevarat fantastic la liniute, unde nu mai exista aproape nicio pierdere de putere la schimbarea treptelor de viteza.
Nicolae84080
QUOTE(Andrei55037)
Da, bineinteles. Chiar un Audi TT cu DSG. Dar tu?
Parerea mea, mai ales in ceea ce priveste condusul sportiv pe drumuri virajate mai ales de munte, este ca DSG-ul nu e cu nimic superiora unei cutii automate clasice.
DSG-ul este cu adevarat fantastic la liniute, unde nu mai exista aproape nicio pierdere de putere la schimbarea treptelor de viteza.


Acum depinde si de motorul masinii....una e sa fie de 105 CP (cazul meu) sau 140 CP....
G e o r g e
pe drumuri virajate oricand prefer o manuala ... de acord cu andrei . ce nu-mi place este sa stau in blocaj si sa ma dau hata hata cu manuala ... ma oboseste .
DAR , pe drumuri virajate o treci pe modul manual si te poti distra foarte bine cu masina .

ce-mi place la dsg este TOCMAI acea accelerare continua biggrin.gif este bestiala .

concluzia : DSG merita , este cea mai avansata cutie automata de pe piata la ora actuala si daca ar fi sa iau o masina din VAG CLAR cu dsg as lua-o .

andrei , cred ca ai condus prea mult manual . automata se trece in modul "manual" si asa se conduce foarte frumos . eu l-am speriat pe un coleg cu masina de servici (E 270cdi auto) cand i-am aratat ce poate masina in modul manual blush.gif pe serpentine
DORU
George, de acord cu tine !

O mentiune: la Skoda si Seat nu exista DSG in combinatie cu 4x4 inca, dar la VW sau Audi cred ca da...asta pt ca nu te vad renuntand la integrala de dragul DSG-ului... :angel:
Nicolae84080
Pana la urma am comandat masina....Octavia Elegance 1.9 TDI, DSG cu urmatoarele optionale:

Avertizor centura de siguranta
Duze stropitoare fata incalzite
ESP - include ABS, ASR, EDS, EBV
Instalatie spalare faruri si verificare
nivel lichid pentru spalare
Light Assistant
Maxi - DOT
Pachet drumuri grele (aici am stat foarte mult sa ma gandesc....au fost pareri pro si contra, insa pana la urma am renuntat la aspect in favoarea functionalitatii)
Pachet functional Jumbo-Box
Parasolar mecanic pentru luneta
Plasa pentru acoperire spatiu portbagaj
Scaune fata cu tetiere active mobile
Senzor de ploaie si efect automat
anti-orbire pentru oglinda retrovizoare
Stergator luneta cu sistem de spalare
Tempomat
TPM - Monitorizarea presiunii in pneuri
Negru Magic
Total: EUR 18.305,- CIP.....
Total DDP: 22.208 - 1045 discount = 21.163 euro + 1 an Casco.

Acum sper sa fi ales o configuratie echilibrata....!
DORU
Cu siguranta este...felicitari !
Lucian72846
Minunata alegere ! sa te bucuri de ea .
Nicolae84080
Multumesc....cand va veni o sa va spun impresii....asta daca iau si carnetul....(poveste lunga)....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.