Help - Search - Members - Calendar
Full Version: taxe inmatriculare s.h.2007
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
golfuletz
care ar fi totusi forma finala a noului cod fiscal din 2007(mai precis taxele de prima inmatriculare)???stie cineva un site oficial cu aceste taxe?
si mai as avea una:masinile japoneze dar inmatriculate in UE pot fi importate platind aceeasi taxa ca pt.una fabricata in UE sau ne vor taxa mai mult??? :bash:
daniel40451
a fost un reportaj la tv despre acest subiect ,se va plati o taxa ptr inmatriculare
masinile noneuro 4000 de e
euro 1 3500
euro 2 -3 2700 si mai putin
euro 4 600 de pana in 1600 si sa nu fie mai veche de cateva luni
asta este tot ce stiu.
Alex-F1
Io am primit pe mail urmatorul material....are el niste greseli prin continut, dar la prima vedere pare destul de documentat....daca te ajuta sau nu, asta nu stiu....cititi si judecati....



"Cit de mult ne va costa masina dupa 1 ianuarie?
Nou sau rulat, din productie interna sau din import, orice inmatriculare a unui autoturism va conduce la un efort financiar suplimentar. „Cotidianul“ va prezinta cit vor costa masinile din 2007.

Noul Cod fiscal care va intra in vigoare incepind cu 1 ianuarie 2007, momentul in care Romania va deveni membra a Uniunii Europene, a fost adoptat.

Dupa adoptarea din Senat, Camera Deputatilor a decis ca singurul palier unde nu se va umbla la taxe si unde va fi pastrat nivelul propus de senatori va fi in cazul masinilor care indeplinesc normele Euro 4. Pentru toate celelalte categorii, respectiv Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-Euro, taxele au crescut galopant.

Proiectul initial care a trecut de Senat prevedea taxe pentru prima inmatriculare care incepeau de la 35 de eurocenti pentru fiecare centimetru cub, in cazul unui autoturism de pina la sase luni, cu cilindree sub 1,6 litri si cu motor care indeplineste normele de poluare Euro 3. Deputatii au intocmit o grila de calcul care pentru exact aceeasi masina taxele vor incepe de la 0,5 euro pentru fiecare centimetru cub.

Pentru masinile non-Euro, senatorii au decis un nivel al taxei de prima inmatriculare de 1,3 euro pentru fiecare centimetru cub, indiferent de numarul lor. Deputatii au ridicat miza la 2 euro pentru acelasi tip de autoturism.

Taxa speciala pentru prima inmatriculare se aplica unui autovehicul in Romania, nou sau rulat, atit din provenienta autohtona, cit si din import. Sub incidenta taxei speciale intra autoturismele si autovehiculele, inclusiv cele comerciale, cu masa totala autorizata de pina la 3,5 tone. Taxa speciala variaza in functie de normele Euro pe care le indeplineste autovehiculul respectiv si de cilindree. Pentru masinile rulate, se ia in considerare si virsta autoturismului.

Preturi pentru masini noi

Daca doriti sa achizitionati un Logan, indiferent de motorizare, nou sau rulat cel mult sase luni, veti plati de la anul 159,5 euro pentru propulsorul de 1,4 litri si 183 de euro pentru varianta pe benzina de 1,6 litri. Acest nivel al taxei speciale va fi valabil in cazul in care Dacia va implementa Euro 4 pina la 1 ianuarie 2007. Aceleasi preturi vor fi valabile si pentru modelele Renault care sint echipate cu motoarele imprumutate Loganului.

De la 1 ianuarie 2007, un Matiz a carui cilindree este de 800 de centimetri cubi va avea o taxa suplimentara in conditiile echiparii cu Euro 4 in valoare de 91,8 euro.

Pentru cumpararea celui mai bine vindut model din import, Renault Clio, pentru motorul de 1,5 litri diesel, de exemplu, taxa de prima inmatriculare se va cifra la 167,7 euro. Acelasi pret va fi valabil si pentru Logan 1,5 diesel din momentul in care va indeplini standardul Euro 4.

Pentru segmentul de lux, un BMW seria 3, de 3 litri de exemplu, va avea o taxa de 2.279 de euro. Un Mercedes S-Klasse nou de 5 litri si 306 cai-putere va costa in plus 3.799 de euro.

Preturi pentru masini rulate

Cei care vor sa cumpere un Logan folosit mai mult de sase luni, dar pina la doi ani, vor scoate din buzunar peste 938 de euro pentru cea mai mica motorizare, pentru simplul motiv ca pina in prezent Logan indeplineste normele Euro 3. Pentru varianta de 1,6 litri, nivelul taxei va depasi 1.078 de euro.

Pentru un Matiz, a carui virsta nu depaseste doi ani, noul client va plati in plus 540 de euro. Pentru generatia care a precedat Clio 3, taxa se ridica in cazul unui model de 1,5 litri vechi de doi-trei ani la 1.143 de euro.

Daca Renault Clio este lider pe segmentul celor mai bine vindute modele noi din import, Opel Astra conduce detasat la capitolul cele mai cumparate masini second-hand.

Cine vrea insa un Astra de 1,8 litri cu Euro 3, cu virsta intre 2-4 ani, atunci va trebui sa scoata din buzunar inca 1.685 de euro daca autoturismul este la prima inmatriculare in Romania.

Cine vrea sa urce o clasa mai sus, atunci un BMW seria 3, cu o cilindree de 2.979 de centimetri cubi si a carui virsta e de sase ani, corespunzind normelor Euro 2 va necesita plata unei taxe de inmatriculare in Romania in valoare de 6.792 de euro.

Cei care ar dori un S-Klasse 500 la second-hand din 1996, deci cu norme Euro 1, atunci vor trebui sa se gindeasca daca merita sa-l cumpere avind in vedere taxa de 12.791 de euro.

Calculul taxei speciale

Fiecare centimetru cub (A) se inmulteste cu valoarea exprimata in euro sau eurocenti (cool.gif din coloana a treia a primului tabel. Aceasta valoare se inmulteste la rindul ei cu coeficientul de corelare © al taxei prevazut in a doua coloana din al doilea tabel. Coeficientul de reducere (D) a taxei in functie de virsta autovehiculului se regaseste in a treia coloana din tabelul al doilea. Dupa scaderea din 100 de unitati a coeficientului de reducere (D) si impartirea la 100, inmultiti acest rezultat cu primii trei factori si veti obtine valoarea finala a taxei speciale.

Obligativitatea normelor Euro

Primele restrictii privind limitarea emisiilor de noxe a condus la introducerea normelor Euro 1, pe care toti constructorii europeni de automobile erau obligati sa le implementeze pina la 31 decembrie 1992. Euro 2 a devenit obligatoriu la 1 ianuarie 1997, iar Euro 3 - patru ani mai tirziu. In ceea ce priveste normele Euro 4, toti producatorii europeni au fost obligati sa adopte acest standard cel mai tirziu la 1 ianuarie anul acesta.

Producatorii locali de autoturisme, Dacia si Daewoo, au anuntat ca vor introduce Euro 4 pina in momentul aderarii Romaniei la UE. Pentru anul 2009 se anunta obligativitatea introducerii normelor Euro 5.

In asteptarea normelor de aplicare

Compania AAA AUTO, una dintre firmele care comercializeaza in Romania autoturisme rulate, spune ca asteapta normele de aplicare pentru a vedea in ce masura noile taxe vor influenta vinzarile. „Sprijinim masurile legale adoptate de autoritatile publice pentru prevenirea fluxului de masini de proasta calitate, ca si strategiile care vor imbunatati siguranta in trafic si vor avea efecte pozitive asupra mediului. Virsta medie a masinilor noastre este de 3-4 ani, ceea ce inseamna ca introducerea acestei taxe nu ne va afecta afacerea in mod negativ. Dar nu putem face calcule pina cind normele metodologice nu sint publicate in Monitorul Oficial. Abia dupa aceea vom vedea cu exactitate costurile pe care le implica“, a declarat Miodrag Stanoievici, Country Manager AAA Auto Romania.

ACR nu vrea taxe de import pentru second-hand

Reprezentantii Automobil Clubului Roman (ACR) au declarat ca nu sint de acord cu impunerea unor taxe suplimentare pentru importul de autovehicule de ocazie din Uniunea Europeana. „Ne manifestam regretul cu privire la lipsa de interes a autoritatilor in ceea ce priveste consultarea asociatiei noastre in aceasta problema. O asociatie profesionala cu 30-35 de membri a avut succes in Guvern si in Parlament, in vreme ce societatea civila automobilistica nu a fost consultata“, au spus oficialii ACR, facind referire la APIA. Intr-un comunicat remis presedintelui Traian Basescu, ACR a criticat noul Cod fiscal deoarece, in opinia asociatiei, nu respecta nici programul de guvernare, nici criteriile de aderare. Mai mult, ACR a solicitat interventia Delegatiei Comisiei Europene la Bucuresti pentru a cere Romaniei sa respecte conditiile asumate in timpul negocierilor de aderare. Intr-un comunicat de presa, ACR precizeaza ca, „la propunerea Guvernului Romaniei, Camera Deputatilor a adoptat cu superficialitate in 5 iulie noul Cod fiscal care impune conditii prohibitive la intrarea in Romania a autovehiculelor din Uniunea Europeana, in contradictie cu prevederile Capitolului 1 din negocierile de aderare care fac referire la libera circulatie a marfurilor“.

Inmatriculare dupa cel mult 90 de zile

Domiciliul stabil al proprietarului unui autoturism va fi cel care conditioneaza tara in care se va putea inmatricula o masina cumparata din import. „Este o prevedere restrictiva care spune ca, daca am sediul sau resedinta in Romania si detin un autoturism inmatriculat in strainatate, am dreptul sa circul cu inmatricularea straina in Romania maximum 90 de zile. Dupa aceasta perioada, fie se inmatriculeaza, fie ducem autoturismul inapoi in tara de unde l-am cumparat. Daca aveti stabilita rezidenta in Germania, atunci nu trebuie sa faceti inmatricularea in Romania“, a explicat Florin Radulescu, seful serviciului Inmatriculare si Evidenta Vehiculelor Rutiere din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor. Intrebat ce parere are despre faptul ca sint multi proprietari de autovehicule inmatriculate in strainatate si care ies cu masina din tara de citeva ori pe an si atunci pentru citeva ore, Radulescu a admis ca este dificil sa fie verificati cei care fenteaza autoritatile. „Din punct de vedere practic e greu de verificat. Sint insa tari europene care nu dau voie nici macar o zi asa ceva, cum e cazul Olandei, de exemplu, tocmai pentru a preveni acest tip de evaziune prin care nu se plateste taxa de drum, asigurarea si altele“, a spus Radulescu.

Cresc taxele locale

Camera Deputatilor a adoptat saptamina trecuta varianta finala a legii privind modificarea Codului fiscal, prevazuta sa intre in vigoare la inceputul anului viitor.

Potrivit noului act normativ, sintagma de taxe locale a fost inlocuita cu impozite pe mijloacele de transport. Noile impozitele pentru autoturismele cu motoare sub 1,6 litri vor fi dublate incepind cu anul viitor.

Pentru masinile cu capacitate cilindrica ridicata vor fi platite taxe de minimum 800 de lei. Legea modifica si grupele de incadrare a autoturismelor si metoda de calcul a impozitelor in functie de capacitatea cilindrica, stabilind ca taxele vor fi determinate prin inmultirea fiecarei grupe de 200 de centimetri cubi cu sume cuprinse intre 7 si 120 de lei."

Tabelul 1.....in poza urmatoare....
Alex-F1
....si tabelul 2....
Alex-F1
....si tabelul 2....

.... blink.gif ...no bine....ca s-or unit tabelele....dar oricum e bine ca sunt aici amandoua.... arigato.gif
golfuletz
multumesc de tabele!cu cat ne apropiem de 2007 cresc aceste TAXE!!!deja mi se face greata!!! :puke:
Armadyllo
Bravo romanilor din Parlament. De cate ori aveti ocazia...mai urcati o taxa un impozit ceva. Muy bien... :bash:

Ex...var-miu si-a adus un 318i din 2001, Germania...75oo eurasi. Inmatricularea, numerele, taxele ...si ce se mai plateste nu au depasit 2000 euro.

Am uitat sa specific...asta se intampla in Spania beer.gif
Otto73
QUOTE(givulescu80792)
multumesc de tabele!cu cat ne apropiem de 2007 cresc aceste TAXE!!!deja mi se face greata!!! :puke:

Incearca si calculatorul de taxe acesta este jos in pagina:
http://www.evz.ro/static.php?pagename=taxeauto
HalbaSus
Parca in proiectul publicat pe site-ul ministerului de finante taxa se aplica doar la prima inmatriculare in romania (deci cele indigene erau practic exceptate de la aceste taxe biggrin.gif)

Se muta la financiar.
golfuletz
eu sunt ardelean si noi inca de pe vremea habsburgilor cautam dreptatea in occident!sper ca UE sa nu inghita aceste taxe prohibitive pt.cetateanul de rand si mai sper ca protestul celor de la ACR catre UE si presedintele Basescu sa aibe ecou !!! :brave:
M A R I U S
Cum se plateste taxa de inmatriculare pt o masina luata in leasing?Se plateste la inceputul contractului( o data cu nr de leasing) sau se plateste la sf contractului( o data cu nr definitive)?Daca se plateste la inceput cine mai vrea leasing tb sa se grabeasca pana la sf anului ca dupa aia e jale, daca se plateste la sfarsit e si mai naspa( se plateste ca pt o masina veche).Daca stie cineva ceva amanunte il rog sa ma informeze si pe mine...In alta ordine de idei, e mai avantajos sa fac un contract de leasing acum sau sa astept dupa 2007??
Max84805
Am gasit calculatorul asta de taxe de mediu...

http://autoclick.ro/modules.php?name=Utile...alculator_mediu

Daca iti iei o masina de mai mult de 6 ani, eventual fara Euro, platesti mai mult pe taxe decat pe masina...

Poate scapam asa de iubitorii de manele care merg prin cartiere in jafuri de masini cu muzica la maxim...

Bicicleta rulz! bicycle.gif
Mihai Alexandru85515
Salut, am intrat nu demult pe forum, si multumesc tuturor pentru info si sfaturi. La taxele pe care le-am vazut e clar, astia vor sa nu mai luam deloc SH, iar daca vanzarile la ele scad, e de rau, se vor scumpi si cele noi, daca nu exista competitie si suport tehnic independent (service-uri bune care sa nu fie ale dealerilor).

Dar nu ma las, oricum vreau sa imi iau o masina. :wave:
florin55503
au prins din zbor o sire cum ca UE a atras atentia ca ar fi bine ca taxa de mediu sa dispara.
M A R I U S
Pana la urma nu stie nimeni ce inseamna ''prima inmatriculare in RO''?In cazul unui contract de leasing nr de leasing se considera prima inmatriculare in RO?
vio
dupa cate am intzeles eu taxa asta o sa se aplice decat la mashinile cuparate din afara nu su daca o cumperi de la noi , vb aici de masinile noi , cele second oricum or sa ii oblige sa renuntze la lege UE
Damian53219
nu stiu de voi... dar mie imi vina sa wallbash.gif
http://www.evz.ro/taxeauto.php
M A R I U S
Taxa asta reprezinta o taxa care se plateste la prima inmatriculare in RO( valabil atat pt masini noi cat si sh).Legea nu spune insa daca se plateste la inmatricularea temporara( leasing) sau definitiva.Oricum sunt niste taxe aberante :evil:
r4mp
Citat:
Daca o masina este cumparata din strainatate cu 4.000 de euro, iar valoarea ei in vama este calculata la 3.000 de euro, taxele se vor aplica la 4.000 de euro. In schimb, daca o masina este achizitionata cu 2.000 de euro, iar valoarea oficiala in vama romana este de 3.000 de euro, taxele se aplica la 3.000 de euro. Valorile in vama se stabilesc periodic prin Ordin al Ministerului Finantelor si sint calculate in functie de capacitatea cilindrica si de vechimea masinii.


sursa: http://www.livenews.ro/article.aspx?ID=8623
golfuletz
stie cineva unde se gasesc valorile (ultima varianta)in vama ale masinilor sh?banuiesc ca sunt pe capacitati,nu?!
golfuletz
ia uitati mai copii ce si cum se mai intimpla :http://www.gandul.info/articol_15785/razboiul_taxelor_pune_pe_jar_autoritatile.html

Eeeeeeh??? band.gif
Stelian86478
http://www.vamamasini.ro/

Au un program care trebuie descărcat, instalat și calculează instant.
golfuletz
QUOTE(Stelian86478)
http://www.vamamasini.ro/

Au un program care trebuie descărcat, instalat și calculează instant.

l-a incercat cineva?sigur nu incasez ceva ''gandaci'' daca-l descarc ? :bandit:
golfuletz
am o adresa de e-mail unde se poate plinge orice roman de rind Comisiei Europene de taxele aberante ce ni se pregatesc de la anu' pt. inmatricularea unei masini s.h. din EU !!! e cineva interesat ?
vick
QUOTE(givulescu80792)
am o adresa de e-mail unde se poate plinge orice roman de rind Comisiei Europene de taxele aberante ce ni se pregatesc de la anu' pt. inmatricularea unei masini s.h. din EU !!! e cineva interesat ?




DA :minigun: :bandit:
Emanoel-Adrian
Si eu sunt interesat si poate am drum toamna asta la Brussels si depun si un protest.Daca plec poate vorbesc si cu cineva de la ACR,si ei sunt impotriva.Da-mi te rog si mie adresa la emanoeladrian@yahoo.com.Merci!!.
golfuletz
QUOTE(Emanoel-Adrian)
Si eu sunt interesat si poate am drum toamna asta la Brussels si depun si un protest.Daca plec poate vorbesc si cu cineva de la ACR,si ei sunt impotriva.Da-mi te rog si mie adresa la emanoeladrian@yahoo.com.Merci!!.

vezi ca ti-am trimis-o ! este: stefano.fantaroni@ec.europa.eu

sunt f.seriosi,mie mi-au raspuns in 24h...deh,functionari EU !!!
trebuie insa sa va scrieti petitiile in engl.,fr.sau germ.daca vreti sa va plangeti,asta e locul ! :brave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.