Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ai CASCO: n-ai probleme. Oare?!?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
florin55503
am creat topicul asta pentru a-mi varsa amarul. daca nu e la locul lui rog moderatorii sa il stearga. dupa ce am stat 8 ore la politie sa iau o autorizatie de reparatie si apoi inca una pt alta alt incident am bagat pejoul in service fericit ca am scapat de probleme. i-am rugat pe tinichigii sa imi termine masina mai repede lucru care s-a si intamplat. masina e gata de miercurea trecuta dar nu pot sa o ridic pt ca serviceul nu are acceptul de plata.
m-am dus la omiasig unde e facuta asigurarea casco si cel care se ocupa de dosar nici macar nu il bagase in lucru. se uita peste el si imi zice senin ca asteapta o delegatie de la firma de leasing, si ca a trimis o cerere in acest sens . o sun pe tanti de la firma de leasing (si care nu rasp decat extrem de greu, parca ar fi cel putin CEO de multinationala) si imi rasp la fel de senin AM UITAT. asta s-a intamplat ieri

azi sun din nou la firma de asigurari si imi spune ca cel care se ocupa de dosar a intratin concediu. :minigun: imi dace legatura cu altcineva care a luat dosarul si imi spune ca nu a primit delegatia resp de la firma de leasing/. o sun pe tanti de la firma de leasing si imi spune pe un ton rastit ca are si alta treaba decat sama serveasca tot timpul pe mine. (eu intr-un an de cand am pejoul de la firma am sunat-o doar de 4 ori. e oare prea mult???!!!! mi-am pierdut cumpatul si i-am zis cateva de dulce.

in concluzie masina e gata de o saptamana si eu trebuie sa folosesc masina personala pt a rezolva probleme de serviciu. le doresc tot raul din lume
guerilla
sfat> intotdeauna cand te blochezi de un "mic aristocrat" ajuta sa vorbesti cu superiorul acestuia. poti face inclusiv plangere scrisa la seful sucursalei documentand inclusiv cu inregistrare audio a felului in care ai fost tratat.
subiectul se muta la Financiar.
CRG
Draga coleg de suferinta,

sa-ti povestesc cum am facut eu: l-am rugat pe omul de la service care se ocupa de daune casco sa-mi faca un clasament al firmelor de asigurari in functie de promptitudine, caraiala la cheltuieli, viteza de decontare, etc. In functie de asta am ales.

O sa prezint mai jos classamentul facut de el. Rog moderatorii sa-l stearga daca vor considera ca e mai mult poblicitate decat utilitate pentru membrii forumului:

1. Allianz
2. Asiban
3. Interamerican
4. Unita

Restul nu mai conteaza. Personal am ales Asiban, pentru ca aveam 4 daune la Allianz din anul anterior si era prea mare prima.
florin55503
pai e unul nu pot sa aleg pt ca masina e pe firma si in leasing. deci este peste capul meu. la masinuta mea am casco la allianz.

eu doar trag ponoasele nepriceperii unora care achizitioneaza masini in firma asta. din fericire sarcina asta o sa imi evina mie in curand
Cristian57688
Cei de la firmele de asigurari se misca uneori mai greu. La mine si-au dat acordul destul de repede, in trei zile, dar cred ca a contat si faptul ca am trimis un fax oficial catre conducere. Motivul a fost ca agentul constatator imi cerea sa ii asigur transportul catre service-ul Romcar intrucat el nu are masina de serviciu. M-a deranjat foarte tare motivarea lui. Mi-a sous asta de parca eu nu aveam masina la reparat sau de parca aveam un intreg parc auto acasa.
Povestea a continuat azi la Romcar cand am vrut sa imi iau masina si mi-au spus ca nu se poate decat dupa amiaza cand este acolo cel caruia i-am predat-o. Dupa ceva discutii care ar fi dus la o cearta mi-au dat masina.
eddie
Probabil ca toata chestia asta s-a intamplat pentru ca masina e luata leasing pe firma.Daca intervenea firma de leasing,care este proprietara (inca) a masinii,poate era alta treaba.
Eu am vazut diferenta de elan a mecanicilor din service-uri cand au de-aface cu o masina de firma si una cu proprietar particular.
florin55503
pai masina e gata de miercuri la pranz. nu serviceul a fost problema. acolo m-am dus cu una cu alta. problema a fost conlucrarea dezastruasa intre asigurari si leasing. in primul rand asigurarile nu si-au facut la timp datoria iar tipa care reprezintele firmei de leasing ma tot amana. de cand am postat prima data am m-ai sunat-o de 3 ori si abia ultima data cand am amenintat ca fac o scrisoare oficiala la conducere a trimis hartia. si mi-a promis solemn ca azi ridic masina. In Ro doar cu bata rezolvi treaba. acum sa vad cefac cu asigurarile. cel care imi rezolva dosarele si-a luat concediu ca sa fie tacamul complet
Mihai74546
cel mai bine este sa ai brokerul tau de asigurari. el trebuie sa se ocupe de toate.Ai avut ghinion cu omniasig, sunt tare circotasi la plata! ei Hagi Tudose ai asigurarilor!!!
S O R I N
Si eu am patit ceva asemanator.Mi am zgariat bara din spate si am vrut sa o fac pe casco.Mi am facut dosarul ,m am dus la service,au zis ca dureaza o zi.Am vorbit cu cei de la asigurari ( BT Asigurari) si mi au spus sa stau linistit ca nu o sa am probleme pt. accept ,mai ales ca era vb de o suma mica (pana in 7 mil).A doua zi m am dus sa i au acceptul si stupoare :wtf: nu aveau acceptul de la sediul central din Cluj,cum ca nu platisem ultima rata.Precizez ca era platita de cca o luna,acea rata de care ziceau ei..... :bash:
Am inceput sa fac scandal mare de tot si nu am plecat de acolo pana nu au dat tel. la Cluj sa mi dea acceptul pe loc.De curiozitate m am uitat pe birou la cei de la tamponari si aveau un teanc de dosare care astepatau acceptul de plata....... :minigun:
Concluzia mea este ca toate societatile de asigurari incerca prin tot felul de tertipuri sa plateasca cat mai greu.De ce,nu stiu..............pt ca tot trebuie sa plateasca.
stefan44002
Pai e foarte simplu de ce intarzie la plata : banii aduc alti bani, cu cat trece timpul. Deci timpul pierdut pentru tine inseamna bani pentru firma asiguratoare. La asta se adauga si neprofesionalismul .
In service-uri masinile de "serviciu" sunt evident tratate diferit, dar se poate rezolva cu receptionerii sau chiar cu mecanicii. Masina mea de servici o folosesc si in familie, asa ca sunt direct interesat sa faca treaba buna.
florin55503
gata am rezolvat. dupa ce am ridicat vocea si am amenintat s-a rezolvat problema. am reusit sa ridic masina azi dupa ce am mai facut inca o vozita la leasing pt niste stampile. asta e tara in care traim si oamenii cu care trebuie sa ne rezovam problemele
DORU
Din ce am citit si am vazut la TV, din 2007 meseriasii de la firmele de asigurari vor sa mareasca taxele celor care apeleaza la casco pt reparatia masinilor. Stau si ma intreb: de ce sa mai platesc CASCO daca nu pot apela la banii mei grei dati lor? Nu pot decat sa-mi doresc sa circul singur, doar astfel masina nu va avea daune deloc (ultimele mele pagube au fost spoilerele fata/spate lovite sa zgariate in parcare de altii si parbrizul fisurat de o piatra aruncata de un papucar pe autostrada). :minigun:
Dan27
ciudat,hmmm..mie in ziua in care mi-a terminat masina in service(e drept a fost doar un parbriza dar factura de 19milioane!)mi-au dat acceptul si cei de la asigurari BCR(pe loc!) deci am luat masina in ziua aia.
TheCube
Salutare. N-am mai intrat de ceva vreme pe forum, insa acum am patit o belea si mi-am adus aminte ca intotdeauna gasesc aici raspunsuri pertinente si oameni mai mult sau mai putin patiti...
Asadar: am (aveam?) un Clio Hatchback 1.5 DCI, care a avut ghinionul sa fie in parcare in momentul in care unul dintre arborii de langa bloc si-a dat obstescul sfarsit. Cu alte cuvinte, intr-o parcare nou amenajata, platita la ADP a picat ditamai copacul care tocmai fusese curatat de ceva crengi. Cred ca de bine ce a fost curatat s-a dezechilibrat si a cazut asa, din senin, fara nici cea mai mica adiere de vant.
Au fost mai multe masini avariate, unele avand asigurare, altele nu. Pe atunci vecinii mi-au spus: ai CASCO, ce-ti pasa. Ca veni vorba, nu trecuse o saptamana de la reinnoirea politei full CASCO, cu fransiza zero, la Allianz Tiriac. Am incheiat cu ei pentru ca am auzit ca sunt cei mai putin scartari.
La prima evaluare, ochimetrica a asiguratorului: dauna 3000 EUR. Dupa aceea au inceput baietii de la service sa se uite la ea si au tot gasit tot felul de "bucurii", care au ridicat valoarea estimata a reparatiilor la 6500 EUR, insemnand aproape 75% din valoarea asigurata. Treaba e ca dupa 4 saptamani de la eveniment eu stau inca intre asigurator si service, care fac tot felul de evaluari de o parte si de alta si am senzatia ca pana la urma se va decide sa se repare, desi eu as dori sa obtin dauna totala. De ce? Pentru ca masina aia n-o sa mai fie niciodata ce a fost inainte de incident si nu am chef sa umblu cu o rabla dupa ce in doi ani de zile de cand am luat-o am ferit-o de gropi, n-am bruscat-o si n-am facut decat 25.ooo km.
Intre timp am redescoperit mersul cu tramvaiul prin Bucuresti, pe timp de vara (apropo, pentru cine a uitat, e un cosmar), platesc o groaza de bani la taxiuri cand am tot felul de treburi de rezolvat, iar perspectiva de a mai astepta inca o luna-doua pana se repara nu e prea roz.
De ce am scris postul asta lung cat o zi de... post?!? Ma gandeam ca poate cineva imi poate da un sfat asupra urmatoarelor probleme:
- ce posibilitate am sa obtin pana la urma despagubirea totala? Nu prea-mi convine sa scap de ea la suma la care am incheiat asigurarea dupa aplicarea deprecierilor anuale, dar nici nu cred ca voi mai avea vreodata incredere sa mai merg cu peste 80km/h cu ea. Din spusele celor de la service, structura de rezistenta (montantii) sunt inclinati si din acest motiv nu se inchid bine nici usile ce nu au fost atinse de copac. Nu exista o matrita, asadar indreptarea stalpilor se va face manual, cu ciocanul. In acest conditii nici nu vreau sa-mi inchipui ce mai e pe dedesubt si cum s-ar puea repara.
- nu ar trebui sa plateasca cineva pentru disconfortul provocat de aceasta situatie? Trei luni de zile fara masina e un deranj destul de mare. Eu ma gandesc ca e totusi vina primariei pentru ce s-a intamplat
- daca pana la urma se va repara, va trebui sa platesc reintregirea politei, desi nu a fost vina mea. Iarai, cei cateva sute de euro, nu ar trebui recuperati din ata parte?
- dupa o dauna care nu e din vina mea, voi fi in situatie de mallus la incheierea politei urmatoare? Dupa doi ani fara incidente am primit bonus; acum se va schimba foaia?

Orice informatii, sfaturi, experiente personale imi puteti da, sunt binevenite.
Va multumesc.
Mihai74546
Din nefericire, in mare parte ai dreptate. Intradevar, cei de la Allianz sunt buni. Daca vrei dauna totala trebuie ca valoarea raparatiei sa depaseasca suma asigurata de pe polita sau sa fie 90% din suma. In caz de dauna totala, societatea iti da 75% din SA+masina avariata, pe care o poti vinde pe bucati sau cu totul si banii sunt ai tai.Explicatia este urmatoarea, In conditiile contractuale in caz de dauna totala ti se da toata suma asigurata din care se scade contravaloarea pieselor care pot fi refolosite(asa e peste tot).Si daca faci leu pe leu ajungi la variabta 75%+masina avariata. Deci, daca vrei dauna totala, trebuie sa ai valoare foarte mare pe factura de reparatie, si asta e treaba ta cum te intelegi cu mecanicul, n-are nici o legatura asiguratorul.
Nu stiu cine o sa plateasca pentru disconfortul creat, cred ca nimeni. Sunt variante de asigurare cand iti da si masina sa mergi cu ea pana e gata a ta, dar aproape nimeni nu vrea sa plateasca in plus cand face asigurarea.
Reintregirea politei intra in discutie numai daca nu e vorba de dauna totala ci doar de o reparatie a masinii, si in cazul asta, intradevar se va face reintregirea politei si tu o sa platesti pentru simplu fapt ca e polita ta.
Si la ultimul punct ai dreptate, din nefericire, nu conteaza a cui a fost vina, daca s-a folosit contractul de casco, adio reducere.
Daca e vorba de asigurari, de orice fel de asigurari, iti stau la dispozitie cu cea mai mare placere.
CatalinKRK
Trebuie sa mergi mai departe: CSA, OPC si deasupra inspectorilor, la Sef Departament Daune Auto, anul trecut era un anume Costin Sandu, cu care am avut o discutie telefonica cand am avut niste probleme, parea de treaba, din fericire in final n-a mai trebuit sa apelez la el...
Insa cu reclamatii la CSA si OPC am vazut cazuri rezolvate, totul e sa ai motive intemeiate, in cazul tau ma gandesc la faptul ca astia vor sa repare inloc sa inlociasca anumite parti pentru a reduce valoarea reparatiei pentru a nu-ti da dauna totala.
RUE
trebuie sa ia in calcul inlocuirea caroserie! daca nu au unelte care sa repare trebuie sa i presezi cu OPC ul. eu i am vazut seriosi cand ai dreptate. mai sunt bucurosi de o amenda care o arunca la asigurari.

eu le am trimis (fiind plecat depaaaaaaarte de tara) o fotografie cu stalpul de curent de la casa parintilor care era inclinat si smulgea firele din casa (si stalpul casei, iar ei le spuneau la parinti ca nu traiesc ei cat tine stalpul asa). am dat adresa si detaliile si nici nu m am intors acasa pana au ajuns cu 2 macarale si cu OPC ul de fata au reparat inca 7 stalpi cred din sat care erau la fel sau mai rau.

eu am felicitat OPC ul pt asa treaba buna. si nota 2 la electrica.
madalina
In iunie 2006 am avut Yarisul parcat in fata blocului, iar un domn s-a decis sa paraseasca carosabilul si sa salute un pic masinile parcate. CASCO la Allianz.

Am luat masina, am dus-o la un service (Toyota Romania). A venit un agent de constatari de la ei, a vazut-o, a completat fisa.

Apoi mi s-a cerut sa aduc un deviz estimativ, semnat si stampilat de catre service.

Valoarea a fost de 9500 euro, masina fiind asigurata la 9900 euro.

Trebuie fgoarte clar ca serviceul sa iti dea un deviz corect-adica inlocuita orice piesa a carei reparatie nu s-ar face fara a afecta parametrii de siguranta ai masinii.

Ce mi-au spus mie atunci a foswt ca orice dauna peste 70-75% din valoarea asigurata intra la dauna totala. Mie mi-au dat 75% din valoarea asigurata , iar restul sumei mi-a fost data de un domn ales de allianz ce a cumparat masina. pana nu am adus contractul de vanzare-cumparare, nu mi-au primit cererea pentru plata sumei de 7500 euro.

vorbeste in service, vorbeste cu agentul ce se ocupa de caz, cu responsabilul de daune totale.

apoi reclamatie la opc.

pentru neplacerile provocate, trebuie sa daiin judecata primaria. te inteleg perfect cu banii de taxi si cu rab-ul si imi pare rau ca treci rpin asta.
Watcher
Exista din cate tin minte cateva firme de BROKERAj in asigurari care iti ofera si optiunea sa iti dea o masina daca a ta ramane in service. Intrebarea e daca consideri ca merita suplimentul care trebuie platit.
Una din ele parca era BTWC, si mai are si o optiune sa se ocupe ei de reparatii, de probleme, etc. Parca si Rimis Broker mai aveau asa ceva....
laur6
si eu sunt in aceeasi situatie. maine ma duc sa-mi evalueze avariile si cei de la toyo si sa-mi faca o proforma. daca suma depaseste 22.000ron adica 75% din valoarea asigurata, intru pe dauna totala, sau cum s-o chema. imi poate spune cineva mai pe intelesul meu de cap sec ce inseamna asta: ei imi dau 30.000 ron si eu le dau masina, sau imi dau 8.000ron si cu masina fac ce pot? este vorba tot despre allianz-tiriac
TheCube
Din cate mi-au spus mie, in caz de dauna totala asiguratul va primi in final suma asigurata, indiferent ca vinde el masina sau nu. Daca ii lasi pe cei de la asigurari sa-ti caute cumparator, tu vei face contract de vanzare-cumparare pentru epava, urmand ca ei sa-ti dea diferenta pana la suma asigurata. Daca o vinzi tu, vei primi diferenta intre suma asigurata si valoarea la care o vinzi.

Insa:
Ce ma nedumereste pe mine e cine plateste service-ul pentru orele petrecute cu dezmembrarea si evaluarea pagubelor. Sper ca tot cei de la asigurari.
Ca sa fiu carcotas, ce se intampla cu asigurarea RCA si cu rovinieta, imi pot lua banii inapoi pe ele; nu ca ar fi mult, insa asa e corect. :evil:

P.S. In cateva zile o sa am un raspuns clar. Va mai spun atunci cum s-a rezolvat. Va multumesc pentru raspunsuri si entru ... compasiune biggrin.gif
madalina
in cazul meu, eu am platit platforma, eu am platit serviceul pentru evaluare, asigurarea spunand ca eu am primit banii la valoarea maxima asigurata a masinii.

ce e aiurea este ca te obliga sa vinzi unei anume persoane la un anumit pret. eu gasisem pe altcineva ce dorea epava si am fost neserioasa cu omul acela pentru ca m-au obligat cei la asigurari sa vand altcuiva.
TheCube
Cat balamuc si agitatie!!! Nu mai doresc nimanui sa aiba parte de asa ceva. Dar totusi, daca se intampla, poate va ajuta daca va spun ce s-a intamplat pana la urma(in linii mari):
Am facut cerere de dauna totala, mi s-a aprobat, asiguratorul a gasit un client "prin licitatie" si suspect de repede (cam o zi), i-am vandut epava, iar eu o sa imi recuperez diferenta pana la suma asigurata, in 15 zile de la depunerea dosarului cu justificative.
Transportul, devizul de la service si alte cheltuieli generate de incident raman in sarcina mea. Iar astia de la asigurari ma pun sa semnez o hartie prin care renunt la orice al fel de despagubiri de la oricine altcineva. Nu cred ca inghit asta, dar mai vedem.

Problema e insa alta: am intrat in baza de date a Allianz cu dauna si daca mai inchei o asigurare la ei o sa am mallus, ceea ce o sa-mi creasca binisor valoarea politei. Cica nu au inca o procedura foarte reusita de stabilire bonus/mallus si nu tin cont nici macar de faptul ca accidentul a fost sau nu din vina mea. Or sa introduca in scurt timp un chestionar mai evoluat, in care se va tine cont de multe aspecte, cum ar fi varsta, sex, antecedente etc.
Pana atunci insa, stie cineva cum se poate rezolva situatia asta? Se poate face cerere la ei sa ma stearga din baza de date? Sau ma duc tot la ADP si ii pun sa-mi plateasca si mallus-ul? :bash:
Watcher
QUOTE(TheCube)
asiguratorul a gasit un client "prin licitatie" si suspect de repede (cam o zi), i-am vandut epava, iar eu o sa imi recuperez diferenta pana la suma asigurata,

Poanta e ca cel mai adesea ei le repara si le revand, 'cumparatorul' este (adesea) angajat la service sau la asigurator. Eu am un prieten care si-a cumparat-o chiar el si si-a refacut-o cu banii din dauna totala si a mai vandut-o odata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.