Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW - EDL versus LSD ?
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2
f1anatic
Oh Noes ! Another one ?

SUMAR:
Variantele cu Xi drive au diferentzial central mecanic (probabil Torsen) dar pe spate nu au diferentziale LSD ci EDL. Variantele cu tractziune pe spate nu au diferentzial central respectiv au EDL pe spate. Variantele M au tractziune pe spate cuplate la un LSD (oricit de electronizat ar fi).

Mr. AWD himself - Valentin - sustzine ca EDL este technologia de virf la tractziuniea integrala. Ca este mai bun decit LSD-urile pe care le pun japonezii (tehnologia anilor paispe-zeci). Iar Mr. Impuls ne tot aminteste ca BMW in fiecare an cistiga cite un premiu de tehnologie. Atunci de ce masinile M (care ar trebui sa fie crema de pe prajitura) au tehnologie "veche" LSD-uri iar masinile de serie larga au tehnologie "noua si avansata" adica EDL ?

Seria 3, 5, 7 si Z
Seria M3, M5, M6
Xi drive
Valentin50014
acelasi stil...
Inainte de a mai provoca pe altii, mai bine ai pune mana si ai citi ceva despre subiectul propus. In felul asta eviti sa te faci de ras.

Pentru ca denaturezi fara rusine adevarul, imi permit totusi sa continui:
1. nu am sustinut nici un moment ca EDL-ul reprezinta "tehnologia de varf a tractiunii integrale". Am sus doar ca acesta isi face treaba foarte bine pe masini de la Skoda pana la off-roadere. De asemenea, am mai sus ca EDL-ul de pe Subaru este ieftin si invechit, dar si acesta isi face treaba foarte bine, desi este clar ca si Subaru va renunta la el.
LSD-urile sunt de foarte multe feluri (inclusiv diferentialele VAG/BMW sunt considerate asa), unele performante altele mai putin. Cand am facut comparatii, am spus clar la care tip ma refer. Sa le bagi pe toate in aceeasi oala denota pasiune pentru situri gen "culinar.ro" - vorba unui coleg.

2. nu m-am legat nicaieri de "japonezi", m-am referit strict la o marca sau alta si/sau la un sistem de transmisie. Din nou incerci sa-i bagi pe toti in aceeasi oala... probabil doresti o alta ploemica puerila si nesfarsita. Ca tot veni vorba despre ei, japonezii, in general, au cea mai mare experienta in domeniul 4WD

3. ceea ce ai scris tu mai sus despre xDrive n-are nici o legatura cu xDrive. CITESTE INAINTE DE A COMENTA!

4. nu te considera jignit daca nu-ti mai raspund. pur si simplu am altceva mai bun de facut...
f1anatic
QUOTE(Valentin50014)
acelasi stil...
Inainte de a mai provoca pe altii, mai bine ai pune mana si ai citi ceva despre subiectul propus. In felul asta eviti sa te faci de ras.

Pentru ca denaturezi fara rusine adevarul, imi permit totusi sa continui:
1. nu am sustinut nici un moment ca EDL-ul reprezinta "tehnologia de varf a tractiunii integrale". De asemenea, am mai sus ca EDL-ul de pe Subaru este ieftin si invechit, dar si acesta isi face treaba foarte bine, desi este clar ca si Subaru va renunta la el.


Fratele meu alb...itzi admir perseverantza cu care nu recunosti ce ai sustzinut vehement in alte discutzii. Pina cind faci matalutza ceva arheologie (ca eu sigur nu am timpul) si itzi recunosti afirmatziile vis-a-vis de superioritatea EDL-ului fatza de LSD-urile invechite; itzi recomand calduros sa pui mina pe un mouse, dai si tu un click doua, te duci la Bookstore sau la dealerutz si itzi reconciliezi ideile proprii: Subaru NU are EDL cel putzin NU INCA !

E foarte posibil sa fii facut o simpla greseala de exprimare...dar cuiva la capacitatea intelectuala a matale, sa incurci borcanele in asa fel NU e admisibil. Cred ca e ca si cum ai sustzine pe culinar.ro ai spune ca pui zeama de varza in loc de vin pentru sosul de la friptura !

Oricum cu matale e pierdere multa de vreme dar mai este si placerea de a te dovedi "wrong" !
Valentin50014
Draga fanatic, eu recunosc tot ce am spus anterior.
In mesajul anterior am incurcat borcanele si ma refeream la LSD, este evident ca Subaru nu are EDL (pe langa multe altele). De altfel, in fraza urmatoare am scris corect.
Nu trebuie sa facem niciunul arheologie: in loc de vascocuplaj, prefer (si Audi se pare ca are aceleasi preferinte) EDL-ul. Daca tu faci o mare ciorba (apropo de pasiuni) si bagi in aceeasi oala toate diferentialele cu alunecare limitata... e ciorba ta.

Cat despre culinar.ro si zeama de varza... s-a dovedit din nou ca am avut dreptate: se pare ca ai si tu ceva pasiuni la care te pricepi. :pet: Pofta buna!
G e o r g e
QUOTE(Valentin50014)
...

4. nu te considera jignit daca nu-ti mai raspund. pur si simplu am altceva mai bun de facut...


si din nou nu te-ai putut abtine smile.gif

si eu imi aduc aminte foarte bine unde sustineai ca EDL is the best ... mai sa fie , edl pe xdrive .
air_wolf
asta e topic de combat zone biggrin.gif
Valentin50014
QUOTE(G e o r g e)
QUOTE(Valentin50014)

...

4. nu te considera jignit daca nu-ti mai raspund. pur si simplu am altceva mai bun de facut...


si din nou nu te-ai putut abtine smile.gif

si eu imi aduc aminte foarte bine unde sustineai ca EDL is the best ... mai sa fie , edl pe xdrive .

Spuneam ca, din punctul meu de vedere, aceasta discutie este o pierdere de vreme. Te rog sa ma citezi, nu vorbi din amintiri. Intodeauna am sustinut (si recunosc asta) ca EDL este de preferat vascocuplajului.

P.S. Chiar incepusem sa remarc faptul ca nu te mai arunci in orice discutie cu subiectivismu-ti caracteristic.

BMW, Audi si mercedes nu sunt singurii care folosesc EDL, stimabile. Alaturi de ei mai folosesc: Porsche, Toyota, Lexus, Jeep, Landrover, Hummer, Pajero, Ferrari, masinile din WRC, F1 (au folosit, acum e interzis cica pt. ca pilotul trecea pe locul 2), Subaru (pardon, astia nu folosesc smile.gif ). "EDL-ul" se foloseste pe toate tipurile de masini, de la cele ieftine, pana la cele de mare performanta sau chiar off-roadere, dar daca tot ceea ce faceti este sa dati search dupa "EDL" nu e de mirare ca numai la VAG auziti de el.

Daca si masinile s-ar fi numarat printre pasiunile tale sunt sigur ca ai fi stiut toate acestea...

Apropo de memorie: tu esti tipul care si-a cumparat o masina AWD sa mearga cu ea la peste, dar habar n-avea de sistemul de transmisie de pe ea in momentul achizitiei?

Sunt o gramada ca tine, nu asta e important, dar totusi concluzia ta face toti banii... mai ales ca vine din partea cuiva atat de bine informat:

GeorgeB:
QUOTE
the subaru AWD is more performant that quattro and i'm happy with that tongue.gif
Mai ales Legacy-ul tau cu diff. deschise.
Ai avut mare noroc cu diferentialele tale deschise, George. Daca ti se stricau? :clapping:
http://legacygt.com/forums/showthread.php?t=18723

PPS Pe viitor sper sa fi mai moderat si mai obiectiv. Daca ai fi citit cu aceeasi atentie mesajul anterior, sunt sigur ca ai fi observat ironia lui fanatic. Tu ar trebui sa aplanezi conflictele, nu sa le produci

@air_wolf: ma pregatesc de concediu asa ca am timp berechet biggrin.gif
air_wolf
biggrin.gif pai atunci sa-i dam bataie:
edl nu este sub nici o forma 4wd . edl-ul nu face decit sa aplice o forta de frinare rotii care are tendinta sa piarda aderenta, diferentialul transmitind mai multa putere rotii opuse. edl functioneza cu diferentiale deschise pe punti. edl e bun doar pentru masinile de sosea. a fost folosit in combinatie cu central torsen sau haldex.
M-urile au LSD-uri tocmai pentru ca EDL NU ESTE DIFERENTIAL!!!!!! e un simulacru produs cu ajutorul ABS-ului si al softului.
f1anatic
QUOTE(air_wolf)
biggrin.gif pai atunci sa-i dam bataie:
edl nu este sub nici o forma 4wd . edl-ul nu face decit sa aplice o forta de frinare rotii care are tendinta sa piarda aderenta, diferentialul transmitind mai multa putere rotii opuse. edl functioneza cu diferentiale deschise pe punti. edl e bun doar pentru masinile de sosea. a fost folosit in combinatie cu central torsen sau haldex.
M-urile au LSD-uri tocmai pentru ca EDL NU ESTE DIFERENTIAL!!!!!! e un simulacru produs cu ajutorul ABS-ului si al softului.


AIR WOLF sa itzi fie rusine ca il contrazici pe Valentin !

(PS: Cind am sustzinut ca am EDL si pe minivan ...omul a facut spume la gura. Cum eu pe rabla mea de masina americana sa am EDL ? Vai....cum se poate ! Insa din descrierea sistemului...aveam taman EDL si TC pe puntea din fatza.

EDL-ul e frectzie la discurile de frina ! si nu va inlocui niciodata LSD-urile. EDL-ul este pina la coada o frina...si cind incepe sa itzi patineze o roata nu face decit sa tzi-o frineze ca sa se roteasca la aceeasi viteze cu ailalta. Orice pune frina nu e diferentzial. E frina oricit de pompos i-ar fi numele. Din nefericire...ii pacaleste pe multzi si adevarul este ca pe masinile de strada isi face treaba rezonabil...Celelalte avantage : costul redus si usurintza cu care se integreaza Stability Control.

Dar convinge-l pe Valentin si itzi trimit de aici o bere !
G e o r g e
QUOTE(Valentin50014)
Spuneam ca, din punctul meu de vedere, aceasta discutie este o pierdere de vreme. Te rog sa ma citezi, nu vorbi din amintiri. Intodeauna am sustinut (si recunosc asta) ca EDL este de preferat vascocuplajului.

excelent , pai nu de alta dar audi ul tau are EDL...
si clar un simulacru de diferential , pardon nici macar , un soft care franeaza este preferabil unui diferential mecanic ?!?!? nu ?!?!?! domnu, EDL NU ESTE DIFERENTIAL ...

QUOTE
P.S. Chiar incepusem sa remarc faptul ca nu te mai arunci in orice discutie cu subiectivismu-ti caracteristic.

pai lumea mai si lucreaza , in plus discutiile erau aceleasi

QUOTE
BMW, Audi si mercedes nu sunt singurii care folosesc EDL, stimabile. Alaturi de ei mai folosesc: Porsche, Toyota, Lexus, Jeep, Landrover, Hummer, Pajero, Ferrari, masinile din WRC, F1 (au folosit, acum e interzis cica pt. ca pilotul trecea pe locul 2),

asa si ? clar o masina cu EDL este peste una cu diferentiala LSD sau cu vascocuplaj . pai domnu' sa inteleg ca pe tine masina te conduce , nu tu pe ea ?

QUOTE
Subaru (pardon, astia nu folosesc smile.gif ). "EDL-ul" se foloseste pe toate tipurile de masini, de la cele ieftine, pana la cele de mare performanta sau chiar off-roadere, dar daca tot ceea ce faceti este sa dati search dupa "EDL" nu e de mirare ca numai la VAG auziti de el.

clar , mai ales pe bmw si audi ... mama lui de Quattro si xdrive . ce tupeu au unii dom'le.

QUOTE
Daca si masinile s-ar fi numarat printre pasiunile tale sunt sigur ca ai fi stiut toate acestea...

domnu' eu zic sa te abtii de la afirmatii la adresa mea pentru ca eu m-am ainut in a face afirmatii la adresa ta . sa pastram totul in nota subiectului discutat .

QUOTE
Apropo de memorie: tu esti tipul care si-a cumparat o masina AWD sa mearga cu ea la peste, dar habar n-avea de sistemul de transmisie de pe ea in momentul achizitiei?

eu sunt tipul care cand nu stie ceva intreaba si se intereseaza nu se da atotstiutor ca altii ... ti se pare cunoscuta faza ?
nu stiam daca are diferentiale deschise sau nu . am intreabat , mi se pare normal sa ma interesez , dar dvs. domn profesor cum le stiti dvs pe toate .

QUOTE
Sunt o gramada ca tine, nu asta e important, dar totusi concluzia ta face toti banii... mai ales ca vine din partea cuiva atat de bine informat:

GeorgeB:
QUOTE
the subaru AWD is more performant that quattro and i'm happy with that tongue.gif
Mai ales Legacy-ul tau cu diff. deschise.
Ai avut mare noroc cu diferentialele tale deschise, George. Daca ti se stricau? :clapping:
http://legacygt.com/forums/showthread.php?t=18723

o gramada de ce ? hai ca poti spune , nu ma doare mana sa-ti dau avertisment dupa ce o zici , serios !
da , AWD ul de la subaru e uperior quatttro ului de la audi ... nu vad unde am gresit in afirmatia asta ?!?!?


QUOTE
PPS Pe viitor sper sa fi mai moderat si mai obiectiv. Daca ai fi citit cu aceeasi atentie mesajul anterior, sunt sigur ca ai fi observat ironia lui fanatic. Tu ar trebui sa aplanezi conflictele, nu sa le produci

stimabile, cine te-a moderat unde acum ? vad ca singuri te arunci cu capul inainte si faci afirmatii in dreapta i in stanga gratuite . ia-o incet , discuta subiectul si ne putem intelege ca niste oameni maturi si civilizati . dar daca tu tii mortis sa fie altfel , te rog sa imi comunici .

si ca sa continuam : da , legacyul meu are dif deschise . da , este superior quattroului . ahhhh ... sa zic si de xdrive ? hmmm ... da este superior si xdriveului cu EDL . si oricarui sistem cu EDL . prefer intotdeauna un sistem mecanic unuia electronic .
iar saracia mea de subaru awd cu dif deschise va face de rusine oricand o masina 2wd cu edl fie pe ploaie , fie pe zapada, fie pe serpentine , fie pe ce vreti voi . si acum se va trezi careva sa zica , uite-l si pe tampitul asta , cum ma , si pe uscat nu . ba si pe uscat in functie de mai multi factori .
ca sa nu zic ca am luat legacy pentru altceva nu pentru mers la peste , dar valentin a sarit o etapa smile.gif atunci ma gandeam la un forester nu la legy. si daca vroiam masian sa rupa asfaltul luam un WRX cu LSD nu un legy , clasa medie , cu motorizare slaba . ca de la 165 cp ai legy ului la cei 225cp ai WRX uluie diferenta mare .
acum te-ai linisitt valentin ? cad ca tie iti plac dizalarele ... de ce ? ca eu am cateva idei preconcepute si vroiam sa ma asigur daca am dreptate sau nu .
Armadyllo
mai mai...ce teren ostil p'aici. :boxing: Chiar ma intrebam...un tractor cu senile sau un Caterpillar ce diferentiale folosesc ... biggrin.gif
cosmin45741
QUOTE(G e o r g e)
si ca sa continuam : da , legacyul meu are dif deschise . da , este superior quattroului . ahhhh ... sa zic si de xdrive ? hmmm ... da este superior si xdriveului cu EDL . si oricarui sistem cu EDL . prefer intotdeauna un sistem mecanic unuia electronic .

da? nu zau? atunci de ce Sssbaru si-o ia metodic de la Mitsu??? (metodic echivaland cu aproape permanent)... Raspunde-mi la intrebarea asta si atunci o sa fiu convins ca stii cu ce se mananca awd-ul...
air_wolf
QUOTE(cosmin45741)
QUOTE(G e o r g e)

si ca sa continuam : da , legacyul meu are dif deschise . da , este superior quattroului . ahhhh ... sa zic si de xdrive ? hmmm ... da este superior si xdriveului cu EDL . si oricarui sistem cu EDL . prefer intotdeauna un sistem mecanic unuia electronic .

da? nu zau? atunci de ce Sssbaru si-o ia metodic de la Mitsu??? (metodic echivaland cu aproape permanent)... Raspunde-mi la intrebarea asta si atunci o sa fiu convins ca stii cu ce se mananca awd-ul...


EVO VIII are LSD pe fata. pe spate are asta Active Yaw Control de la IV si SAYC de la VIII. oricum, pentru stiinta unora, versiunile adevarate de curse au si pe spate tot LSD.

@George: nu poti sa-i dai avertisment, aici e canaluuuuuuuuu' ooops, acu' l-am vazut biggrin.gif

@Armadyllo: sa nu rizi... EDL biggrin.gif
f1anatic
QUOTE(cosmin45741)
da? nu zau? atunci de ce Sssbaru si-o ia metodic de la Mitsu??? (metodic echivaland cu aproape permanent)... Raspunde-mi la intrebarea asta si atunci o sa fiu convins ca stii cu ce se mananca awd-ul...



Cosmin ! Sustzine-tzi afirmatzia cu link-uri, dovezi, citate din munca altora (dar nu din Valentin 3:16). Si pune mina pe carte sau pe mouse si mai da click-uri !

Singura diferentza vine de la comportamentul la limita...cu STI fiind mai adaptat mersului de zi cu zi pe autostrada EVO fiind mai dura pentru rinichi si ficacior ! Diferentzele in performantze pe care le insinuezi...sint minciuni sfruntate !

Air Wolf...apreciez aportul dar trebuie sa te documentez si tu !
http://www.mitsubishicars.com/MMSA/jsp/lan...sp?t=mechanical


QUOTE
Full-Time All-Wheel Drive with Active Center Differential, Front Helical Torque-Sensing Limited Slip Differential and a Rear Mechanical 1.5 Limited-Slip Differential.


Mitsu Lancer Evo are diferentziale mecanice: Vezi link-ul de mai sus. STI la fel.

Edmunds.com comparatzie PDF
EVO vs STI drivetest Edmunds
Toate aceste teste nu vor reusi decit sa va convinga cit de apropiate sint aceste masini dpdv al performantzelor...incit difera doar la gusturile fiecaruia.
MotorTrend

Oricum sugerez p'afaristilor sa se gindeasca mai intii care din cele 2 masini este in WRC in momentul de fatza...cu echipa sustzinuta de fabrica ? Si sa se documenteze inainte sa se improaste cu noroi !
air_wolf
QUOTE(f1anatic)
QUOTE(cosmin45741)

da? nu zau? atunci de ce Sssbaru si-o ia metodic de la Mitsu??? (metodic echivaland cu aproape permanent)... Raspunde-mi la intrebarea asta si atunci o sa fiu convins ca stii cu ce se mananca awd-ul...



Cosmin ! Sustzine-tzi afirmatzia cu link-uri, dovezi, citate din munca altora (dar nu din Valentin 3:16). Si pune mina pe carte sau pe mouse si mai da click-uri !

Singura diferentza vine de la comportamentul la limita...cu STI fiind mai adaptat mersului de zi cu zi pe autostrada EVO fiind mai dura pentru rinichi si ficacior ! Diferentzele in performantze pe care le insinuezi...sint minciuni sfruntate !

Air Wolf...apreciez aportul dar trebuie sa te documentez si tu !
http://www.mitsubishicars.com/MMSA/jsp/lan...sp?t=mechanical


QUOTE
Full-Time All-Wheel Drive with Active Center Differential, Front Helical Torque-Sensing Limited Slip Differential and a Rear Mechanical 1.5 Limited-Slip Differential.


Mitsu Lancer Evo are diferentziale mecanice: Vezi link-ul de mai sus. STI la fel.


pai si am zis eu altceva? doar ca AYC si SAYC, prezente pe versiunile de strada, sint controlate de computer. LSD-ul de pe versiunile de curse este mecanic.
cum functioneza AYC/SAYC - pentru tine nu mai traduc, scuze smile.gif
"AYC is based on a computer controlled rear differential which can actively split torque based on input from various accelerometers in the vehicle. It accomplishes this via two hydraulic clutches which can limit torque on individual axles. This system should not be confused with stability control systems which utilize the braking system of a vehicle by individually braking certain wheels to rotate and slow the car. AYC is a performance-oriented system which aims to increase cornering speeds. Starting with the Lancer Evolution VIII, AYC became the SAYC system which utilized a planetary gearset which could support an even greater torque bias than the previous system."

link de documentare ok
cosmin45741
Draga F1anatic, daca poti sa te adresezi "tivilizat" in regula, daca nu, mai bine ai tacea....
Air_wolf exact despre asta povesteam si eu, de faptul ca EVO e electronizata...
O respectata emisiune denumita Top Gear, cu un respectabil pilot denumit Stig a testat masinile in cauza si a facut un clasament. Uite, na:
http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/laptimes/thestig/
1,2 sec diferenta pe circuit, F1anatic...
G e o r g e
corect la vechiul STI vs evo VIII smile.gif noul STI si-a imbunatatit performantele recomand cu caldura in acest sens BMI episodul 6 parca wink.gif
air_wolf
QUOTE(cosmin45741)
Air_wolf exact despre asta povesteam si eu, de faptul ca EVO e electronizata...


e electronizata, dar chestia aia e STATE-OF-THE-ART in materie de diferentiale electro-hidraulice. orice masina de putere similara, cu EDL nu-i ajunge nici la degetul mic de la picior unui evo echipat cu asa ceva. singurul dezavantaj in curse este greutatea si rezistenta la solicitari.
G e o r g e
propun atunci atentiei P1 smile.gif by prodrive based on a subaru impreza WRX STI .
cosmin45741
Extraordinar nea Nicu...de ce nu propui P2?!? Si eu propun Veyron-ul...any questions?? Sau 959... blush.gif
Si as mai propune Kronos Total Citroen/Peugeot si BP-Ford WRC dar vreau sa stau in limitele normalului...

Iar apropos de rezolvari la noul STI, beat this:
http://www.topgear.com/content/news/stories/929/
G e o r g e
daca stiai despre ce vrea sa demonstreze p1 nu mai sareai asa in sus .

but whatever ... domnu, dar parca era vorba de subaru (Adica japoneze) vs europence si ale lor EDL uri smile.gif
cosmin45741
Si ca sa inflamez topicul de tot, orezarii nu aduc si nu au adus nimic nou sub soare in domeniul asta...Ideile sunt vechi de cand lumea, sa ne amintim numai de Lancia Delta Integrale sau Audi S2 samd...
Am vazut o emisiune in care concura un Evo nou cu un Audi antic, iar Audi i-a stat in fund niponei in toate cele 3 ture ale cursei...

Nu e nimic original si nimic atat de exclusivist nici in Impreza nici in Evo...Singurul lor merit este ca au ramas singurele care mai fac asa ceva, se pare ca restul firmelor au devenit neinteresate de acest segment infim de piata...
James Kilowatt
Din pacate ai dreptate... pentru cine sa le faca? Pentru papa-lapte astia de prin Europa? Acum sunt la moda airbagurile, stelele NCAP si radarele automate, nu performantele.

Tot la moda e l ca barbatii sa planga in public, sa fie in contact cu latura lor feminina si sa foloseasca creme antirid biggrin.gif Si sa poarte chiloti tanga biggrin.gif
f1anatic
QUOTE(cosmin45741)
Am vazut o emisiune in care concura un Evo nou cu un Audi antic, iar Audi i-a stat in fund niponei in toate cele 3 ture ale cursei...


O cursa nu e facuta din 3 ture. Ce imi spune el mie...AUDI antic - hai nu zau nu erau Audi'ul lui Michelle Mouton ? Evo de 280 de cai si AUDI'ul Grup N de 4-500 de CP nu ?

Oricum...a win is a win whether you win by a mile or by a finger length
Ai dreptate, europenii sint suficient de frustratzi cu problemele lor ca nu au nevoie de masini awd. Din partea mea, daca as putea, as interzice circulatzia Subaru, Mitsu si alte prostii d'astea turbo AWD prin €uropa. Nu de alta...dar prin vorbele unor oameni ca tine, devine clar ca nu le meritatzi...si asa ca mai bine sa sufere totzi !

Si sa stii ca si BBC Top Gear si Stig nu sint pentru mine o Biblie Auto dupa cum nu sint nici Road n Track si Autosport si motorTrend sau Edmunds. De la a sugera ca EVO bate STI decisiv si de fiecare data pina la realitate...e cale lunga.

Ia zi, cind ai sters de praf un STI sau un EVO ultima data ?
air_wolf
MR-ul, ai dreptate. nu zic ca electronica nu e buna, ba din contra, salveaza vieti cu gramada. dar daca vrei sa conduci cu adevarat (desi nu mai ai unde) iti prepari masina ca pentru curse. si acolo nu prea ai electronica prin trenul de rulare si transmisie.
Valentin50014
QUOTE(G e o r g e)
excelent , pai nu de alta dar audi ul tau are EDL...
si clar un simulacru de diferential , pardon nici macar , un soft care franeaza este preferabil unui diferential mecanic ?!?!? nu ?!?!?! domnu, EDL NU ESTE DIFERENTIAL ...

Ma intreb de ce te bagi in discutie? Doar pentru a scrie asta?

Audi are pe fiecare axa:
1 diferential deschis + EDL

A ta are
1 diferential deschis

Oricum ai privi 1 + ceva > 1

Ceea ce ai scris mai demult dovedeste ca nu ai habar despre ceea ce vorbesti:
QUOTE
X drive de la bmw este destul de bun dar nu la fel de bun ca AWD ul de la subaru . iar quoattro este o caca maca . frectie la picior de lemn . daca o roata ramane cu aderenta 0 cuplul transferat celorlalte roti este x * 0 adica ZERO biggrin.gif greeeeeat .

Nu cred sa existe o astfel de masina... poate doar in visele tale. Daca inlocuiesti anumite parti din aceast mesaj (deh... memoria iti joaca feste, cred ca ceea ce ai citit tu a fost ceva de genul:
QUOTE
audi a fost prima masina din lume (AWD) care a asigurat tractiunea vehiculului cu doar o singura roata aderenta

Ulterior i-au urmat ceilalti pruducatori premium germani, precum majoritatea celorlalti producatori. Subaru inca nu... doar sa fiti voi multumit c-o luati mai ieftin


QUOTE
si ca sa continuam : da , legacyul meu are dif deschise . da , este superior quattroului . ahhhh ... sa zic si de xdrive ? hmmm ... da este superior si xdriveului cu EDL . si oricarui sistem cu EDL . prefer intotdeauna un sistem mecanic unuia electronic .
iar saracia mea de subaru awd cu dif deschise va face de rusine oricand o masina 2wd cu edl fie pe ploaie , fie pe zapada, fie pe serpentine , fie pe ce vreti voi . si acum se va trezi careva sa zica , uite-l si pe tampitul asta , cum ma , si pe uscat nu . ba si pe uscat in functie de mai multi factori .


GEORGE TREZESTE-TE!
Audi, BMW etc nu au nimic in minus fata de Legacy-ul tau. AL TAU ARE IN MINUS EDL-UL. TOATE MASINILE DIN LUME AU DIFERENTIALE. SI FOSTA TA DACIE AVEA DIFERENTIAL PE FATA. "Tu ai citit acum ca EDL-ul nu este diferential si ce ai zis: in loc de un surogat de diferential, mai bine un diferential mecanic deschis". smile.gif


Tu compari un sistem AWD cu unul 2WD?

QUOTE
asa si ? clar o masina cu EDL este peste una cu diferentiala LSD sau cu vascocuplaj . pai domnu' sa inteleg ca pe tine masina te conduce , nu tu pe ea ?

marturisesc ca-mi scapa ideea. Daca diferentialele sunt asistate electronic inseamna ca ma conduce masina, daca sunt pur mecanice insemna "placerea de a conduce".

QUOTE
Sunt o gramada ca tine, nu asta e important, dar totusi concluzia ta face toti banii... mai ales ca vine din partea cuiva atat de bine informat:

QUOTE
o gramada de ce ? hai ca poti spune , nu ma doare mana sa-ti dau avertisment dupa ce o zici , serios !

Pentru ce sa-mi dai avertisment? Pentru ca indraznesc sa te contrazic? Sunt o gramada de tipi ca tine, care isi cumpara o masina fara sa cunoasca prea multe detalii despre masina in cauza. Prin faptul ca ti-ai luat o masina AWD fara sa stii absolut nimic despre sistemul lor de tractiune, dovedesti acest lucru. De foarte multe ori te-am urmarit cum ii acuzai, in general, pe romani ca isi cumpara masini germane doar datorita "traditiei". Partial sunt de acord cu tine. Insa, iata ca si tu ti-ai luat o masina cam pe aceleasi considerente

QUOTE
cad ca tie iti plac dizalarele ... de ce ? ca eu am cateva idei preconcepute si vroiam sa ma asigur daca am dreptate sau nu .

Crezi gresit. Masinile diesel au si alte avantaje fata de benzinare, in afara consumului mai scazut, dar eu mi-am ales masina doar pentru consum. Mi-am ales diesel deoarece merg mai mult de 50k Km/an
Valentin50014
QUOTE(air_wolf)
edl nu este sub nici o forma 4wd .

blink.gif "edl" este o denumire adoptata de VAG, 4wd este cu totul altceva, nu au absolut nici o legatura intre ele. Esti f. confuz, ce vrei sa spui?

Ceva de genul "edl nu poate fi folosit pe masini 4wd?". GRESIT. Iti dau un exemplu. Arunca o privire la unul dintre cele mai "puternice" offroadere, ever. Landrover Defender. Uita-te cum functioneaza electronic traction control. Este un film f. expresiv
Un adevarat maestru al off roaderelor, cum este Defender, foloseste traction control
Uita-te si la Hummer 1 si vezi ce foloseste.

Electronica a dus omul pe Luna, ce te face sa crezi ca nu se poate aplica la diferentiale? Sau esti un mare fac care isi inchipuie ca prin diferentialul cu vascocuplaj de la Subaru, omenirea a ajuns la plafonare?


QUOTE(air_wolf)
EVO VIII are LSD pe fata. pe spate are asta Active Yaw Control de la IV si SAYC de la VIII. oricum, pentru stiinta unora, versiunile adevarate de curse au si pe spate tot LSD.


QUOTE(air_wolf)
MR-ul, ai dreptate. nu zic ca electronica nu e buna, ba din contra, salveaza vieti cu gramada. dar daca vrei sa conduci cu adevarat (desi nu mai ai unde) iti prepari masina ca pentru curse. si acolo nu prea ai electronica prin trenul de rulare si transmisie.



Observ la tine aceeasi superficialitate...
Probabil ca esti un mare pasionat al curselor. Ei bine eu nu sunt... dar nu ma impiedica sa stiu.
In WRC, Le Mans, F1 etc este lectronica cat incape... N-ar fi rau sa incerci sa te folosesti de google inainte de a scoate astfel de afirmatii..

In 1999, datorita influentei lui Subaru, FIA a modificat regulamentul: incepand din 2000, toate masinile din WRC trebuiau dotate cu 3 diferentiale active de tip ambreiaj. (similare haldex-ului, xdrive-ului, PST-ului etc). Din pacate pentru ei (Subaru), treaba a iesit foarte prost. De atunci n-au mai castigat nimic, totul a revent francezilor.
Incepand din 2006, FIA a revenit asupra regulamentului si a spus ca o masina trebuie sa aiba maxim 1 diferential activ (cel central), iar celelalte trebuie sa fie mecanice neasistate. Motivul oficial anuntat: reducerea costurilor.
„Traction control” este interzis in WRC datorita aportului dat pilotului, din acelasi motiv va fi interzis si in F1 din anul 2008. TC din F1 este este f. eficient si, din acest motiv, abilitatile pilotului trec pe locul 2. (in ceea ce priveste tractiunea, evident). Toti constructorii implementeaza asistarea electronica a transmisiei, desi FIA interzice acest lucru (dar nu cu foarte multa hotarare). Cum reusesc? controllerul transmisiei este integrat in ECU. Din acest motiv, din 2008 ECU va fi unic (la fel ca si pneurile)

Pentru a nu intelege alte aiureli: TC in F1 este implementat prin modificarea avansului (retard) si/sau prin reducerea combustibilului injectat. F1 are pe spate LSD-uri de tip "multi plate clutch". Adica "haldex-uri" cum le numiti voi
Valentin50014
QUOTE(G e o r g e)
propun atunci atentiei P1 smile.gif by prodrive based on a subaru impreza WRX STI .

prodrive este un renumit constructor britanic. majoritatea participantilor din WRC apeleaza la el, de la Subaru la Skoda

Revenind la discutia asta stupida:
Nimeni nu contesta faptul ca LSD-ul de pe M-uri (Variable M differential lock) este mai avansat decat EDL-ul de pe versiunile mai ieftine. Dar aveti idee ce fel de diferential este? ESTE CU VASCOCUPLAJ?
Sau ce off roader are vascocuplu?
fanatic & co faceti o mare ciorba: amestecati toate diferentialele. La AWD, majoritatea diferentialelor sunt LSD-uri (noroc ca nu se vand multe Legacy-uri in Europa, ca ar inclina invers balanta cu diferentialele lor deschise biggrin.gif ).
Asa ca LSD vs EDL este stupida si irelevanta. Eventual LSD cu vascocuplaj vs. EDL

f1anatic: nu am facut "spume la gura" cand mi-ai spus ca van-ul tau avea un soi de EDL si era extrem de prost. Pur si simplu am ignorat argumentul deoarece mi s-a parut pueril sa judeci EDL-ul de pe Audi doar pentru ca ai avut tu o pocnitoare de van. Dupa rationamentul tau inseamna ca masinile din F1 sunt proaste, ca ai avut tu un van cu TC prost.

QUOTE(air_wolf)
e electronizata, dar chestia aia e STATE-OF-THE-ART in materie de diferentiale electro-hidraulice. orice masina de putere similara, cu EDL nu-i ajunge nici la degetul mic de la picior unui evo echipat cu asa ceva. singurul dezavantaj in curse este greutatea si rezistenta la solicitari.
Pe ce te bazezi cand spui asta? Pe intuitie cred...

Noul Audi S3 este mai greu decat EVO, are quattro + EDL-uri, are 265 CP - identic cu EVO
si face suta cu 0,4 s mai repede.
Regele neincoronat la acest capitol este STI-ul. Repet, pe ce te bazezi cand spui asta?

Iata un citat de pe situl mitsubishi:
QUOTE
OFF ROAD
here are four different 4WD transmissions used in Mitsubishi's quartet of 4x4 vehicles, ranging from the simple Permanent 4WD system used in the entry-model Shogun Pinins, the 1.8 MPIs, to the sophisticated electronic SS4-II hardware in the Shogun (Pajero). They're a key element in the excellent off-roading ability of Mitsubishi 4x4s
Aveti dreptate, electronica nu poate fi implementata pe un off roader, asa cum George, fanatic sau air_wolf ne-au air_wolfargumentat". De asemenea, faptul ca folosesc traction control pe axe trebuie sa fie o greseala sau poate asa ii atrag pe nemtii nestiutori.
Bravo baieti!
air_wolf
QUOTE(Valentin50014)
QUOTE(air_wolf)
edl nu este sub nici o forma 4wd .

blink.gif "edl" este o denumire adoptata de VAG, 4wd este cu totul altceva, nu au absolut nici o legatura intre ele. Esti f. confuz, ce vrei sa spui?

Ceva de genul "edl nu poate fi folosit pe masini 4wd?". GRESIT. Iti dau un exemplu. Arunca o privire la unul dintre cele mai "puternice" offroadere, ever. Landrover Defender. Uita-te cum functioneaza electronic traction control. Este un film f. expresiv
Un adevarat maestru al off roaderelor, cum este Defender, foloseste traction control
Uita-te si la Hummer 1 si vezi ce foloseste.


eu nu sint deloc confuz, spun doar ca una e sa controlezi tractiunea si alta e sa ai tractiune integrala.
nu ti-ai ales bine masinile. defenderul e capabil doar dupa modificari. stock vine fara blocante sau autoblocante wink.gif am vazut defender troliat 45 de minute unde alte masini CU LSD sau fara au trecut fara probleme.

QUOTE(Valentin50014)
Electronica a dus omul pe Luna, ce te face sa crezi ca nu se poate aplica la diferentiale? Sau esti un mare fac care isi inchipuie ca prin diferentialul cu vascocuplaj de la Subaru, omenirea a ajuns la plafonare?


nu sint deloc fan subaru. ba chiar deloc.

iar despre S3 vs EVO vreu sa le vad in cursa, nu la liniuta - care nu demonstreaza nimic, dar absolut nimic. cu EVO VI am mers, stiu ce poate masina aia asa cum e ea. si imi dau seama ce pot versiunile mai noi.

QUOTE(Valentin50014)
Aveti dreptate, electronica nu poate fi implementata pe un off roader, asa cum George, fanatic sau air_wolf ne-au air_wolfargumentat". De asemenea, faptul ca folosesc traction control pe axe trebuie sa fie o greseala sau poate asa ii atrag pe nemtii nestiutori.
Bravo baieti!


coane, ai o problema. nu spun ca electronica la off-road nu e buna. din contra, ii salveaza pe aia care au jeep si il conduc ca pe lamborghini. dar in conditii de off-road (padure, stinca, mlastina) e limitata. sint situatii in care iti trebuie puntea blocata complet. dar cum nu esti fan al curselor si probabil nici al off-road-ului n-ai de unde sa stii.
Valentin50014
Nu mai insist asupra pasajelor anteriore...
QUOTE(air_wolf)
sint situatii in care iti trebuie puntea blocata complet. dar cum nu esti fan al curselor si probabil nici al off-road-ului n-ai de unde sa stii.

Asa, "coane", si? De ce electronica nu poate bloca complet puntea? Pt. ca se plimba electronii in voie prin fire? Dar la WRC, F1, STI, Evo, Porsche, Touareg, Haldex, Toyota, Jeep, Space Shuttle cum e?
air_wolf
QUOTE(Valentin50014)
Nu mai insist asupra pasajelor anteriore...
QUOTE(air_wolf)

sint situatii in care iti trebuie puntea blocata complet. dar cum nu esti fan al curselor si probabil nici al off-road-ului n-ai de unde sa stii.

Asa, "coane", si? De ce electronica nu poate bloca complet puntea? Pt. ca se plimba electronii in voie prin fire? Dar la WRC, F1, STI, Evo, Porsche, Touareg, Haldex, Toyota, Jeep, Space Shuttle cum e?


pai nu stiu, ia zi-mi tu cum e? ia vezi tu, cit % blocheaza un lsd? despre blocante ai zis chiar tu: 100%.
stii destul de multe, ar trebui sa vezi efectiv la lucru sistemele astea nu in filme ci pe viu. :cheers:
Valentin50014
Bag de seama ca esti in cautarea unui mod de a-ti petrece seara. Iti recomand meciul de fotbal.

Toate diferentialele sau pseudo-diferentialele enumerate de mine mai sus, au posibilitatea de a se bloca 100%. Altceva le face diferite de cele "blocabile".

P.S. Si tu mergi la peste destul de des? Stiu pe cineva care iti poate recomanda o masina excelenta. beer.gif
HAI STEAUA!
air_wolf
HAI STEAUA! smile.gif

nu, nu la peste. pe coclauri. am masina, un LC din 85, 4.0 pe carburatie. wink.gif
laur6
lsd-ul blocheaza chimic in proportie destul de mare creierul. e mai sanatos sistemul bong. si totusi, cel mai bine tot cu: beer.gif . ce va tot intepati fratilor atat cu diferentialele astea? nici mecanicii de la firme diferite nu se cearta atat cand se intalnesc la una mica
radu66490
nu stiu ce va tot certati care 4x4 e mai bun zau???probabil e o diferenta f. mica
si apoi imi pare rau pt fanii bmw...cand audi subaru mitsubishi si lancia faceau 4x4 ei faceau ursuletul cu o banala tractiunea spate(daca mamele voastre va dau cele mai bune oua,cel mai bun lapte cea mai buna faina,cea mai buna drojdie voi stiti sa faceti cozonac??????nu.de ce?ca n aveti experienta in asa ceva)
am vazut de curand pe circuit un audi 80 quatro de vreo 20 ani cu un evo8(top gear)primul viraj audi in fata,dupa 3-4viraje evo s a apropiat si a depasit,dar dupa vreo 3 tururi diferenta a fost de vreo 3 sec
nu i mica diferentza????20 de ani de evolutie?
pe aceeasi caroserie,cu acelasi motor daca puneti cea mai tare tractiune 4x4 de la audi,si dupa aia cea mai tare de la subaru si dupa aia cea mai tare de la bmw si apoi de la evo..ce diferenta o sa fie???...infima,insesizabila pt muritori de rand ca noi,probabil usor sesizabila pt un pilot adevarat
f1anatic
QUOTE(radu66490)
nu stiu ce va tot certati care 4x4 e mai bun zau???probabil e o diferenta f. mica
si apoi imi pare rau pt fanii bmw...cand audi subaru mitsubishi si lancia faceau 4x4 ei faceau ursuletul cu o banala tractiunea spate
am vazut de curand pe circuit un audi 80 quatro de vreo 20 ani cu un evo8(top gear)primul viraj audi in fata,dupa 3-4viraje evo s a apropiat si a depasit,dar dupa vreo 3 tururi diferenta a fost de vreo 3 sec
nu i mica diferentza????20 de ani de evolutie?

http://www.metacafe.com/watch/110652/top_gear/
http://videos.streetfire.net/category/Audi...af298a72df7.htm

Stai ca l-am vazut si eu. Aia nu a fost cursa...ca s-au jucat si Stig a trisat la o curba ! Uita-te insa cum trece Evo de Audi in linie dreapta si ai raspunsul.

Uita-te si la videoclipul alalalt. Evo distruge STi si S4 ! Acum...with all due respect...ala a fost STi-ul Euro-Japonez cu motorul de 2 kile. As vrea sa il vad pe cel America cu 2.5 L - chiar daca este aceeasi putere nominala...o masina cu motor mai mare se va comporta diferit !
cosmin45741
QUOTE(f1anatic)
As vrea sa il vad pe cel America cu 2.5 L - chiar daca este aceeasi putere nominala...o masina cu motor mai mare se va comporta diferit !


A naibii bulangii...nu stiu cum naiba dar tot timpul cand si-o ia categoric Sssbaru in nas exista un "daca"... blush.gif Cat de oarba poate sa fie lumea asta!!!
f1anatic
QUOTE(cosmin45741)
A naibii bulangii...Cat de oarba poate sa fie lumea asta!!!


Cultus Germanicus FTL ! Bine ca ai tu ochii cit cepele ! Si cind vei plinge nu va fi de la ceapa !
Impulse
radu 66490 a scris:
QUOTE
nu stiu ce va tot certati care 4x4 e mai bun zau???probabil e o diferenta f. mica
si apoi imi pare rau pt fanii bmw...cand audi subaru mitsubishi si lancia faceau 4x4 ei faceau ursuletul cu o banala tractiunea spate(daca mamele voastre va dau cele mai bune oua,cel mai bun lapte cea mai buna faina,cea mai buna drojdie voi stiti sa faceti cozonac??????nu.de ce?ca n aveti experienta in asa ceva)


ia, uite, na un mic exemplu:

1937 BMW 325.
Fulltime 4WD, 3 differentials, three differential locks, for wheel steering, independent suspension on all four wheels, I-6 with 50HP @ 4000 rpm.
Impulse
The vehicle is very similar to the Mercedes G5 - not by accident. The German army had ordered all car manufacturers in 1933 to design a "Einheits-Pkw mir Allradantrieb" , a Uniform Passenger Car with 4WD. All manufacturers had to follow identical blueprints and technical layout.
Impulse
Mercedes-Benz G5 four wheel drive vehicle

featuring full time 4WD, four wheel steering, three differential lockers, independent supension front and rear
Impulse
Fulltime 4WD, 3 differentials, three differential locks, for wheel steering, independent suspension on all four wheels, I-4 with 48HP
Impulse
Mercedes and BMW introduced really sophisticated four wheel drive vehicles in 1926!

G1, G4 si G5 au fost primele AWD ale Mercedes iar primul, respectiv G1 a aparut in 1933. De aici s-a si pastrat denumirea de clasa G.
Impulse
Radule, ti-am dat exemple de istorie. Recunosc ca am profitat de confuzia pe care o faci intre sistemele de tractiune. Dar macar in acest fel poti sa afli cine sunt stramosii. Poftim cateva explicatii care sa te ajute in diferentierea lor.

4WD and AWD systems explained

4WD has been invented a very long time ago and various concepts have been tried. Here is a simplified synopsis of what is what. They are all 4WD, but have been given different names. Links within this page provide detailed insight.

Part time 4WD is a system that can only be used part of the time in four wheel drive.
This 4WD system was created to provide a vehicle with more traction to either carry higher loads and/or to travel in adverse terrain conditions. Clearly purpose built to do hard work. It can only be used for adverse terrain conditions - not for dry pavement.
Typical lever settings are 2WD, 4WD Hi, 4WD Lo.
Very good off-road. Most competent when combined with axle differential locks.
• 2WD setting must be used on dry pavement.
• If 4WD is selected, all 4 wheels are permanently powered.

Full time 4WD can be used full time on all surfaces including pavement.
Full time 4WD was created to provide a vehicle with more traction and to make 4WD more useful for everyday life. It is also called permanent 4WD. The additional feature of a differential incorporated into the transfer case makes it possible to use 4WD all the time.
2WD is no longer available. Can still be a strong workhorse. Some rough terrain competence is retained - the priority is added stability as a safety gain for everyday driving.
Typical lever or switch settings are 4WD Hi, 4WD Lo. Very good off-road when center diff is lockable. Even better when combined with axle differential locks.
• All 4 wheels are permanently powered.

Full time symmetric AWD is similar to full time 4WD - only it lacks the slow speed torque enhancing low range feature. Can be used full time on all surfaces including pavement.
Symmetric AWD was created as a safety feature for modern day vehicles. Not designed for hard work. Clearly a safer, more comfortable vehicle. Rough terrain competence has almost vanished - focus is on added stability and performance.
Limited use for off-road.
• All 4 wheels are permanently powered.

Automatic asymmetric AWD was created solely as a stability enhancing system. Auto AWD can be used full time on all surfaces including pavement. AWD only briefly activates automatically when stability threatening conditions arise. Essentially a 2WD car with 2WD handling characteristics. Absolutely no adverse terrain capabilities. Clearly built for added road stability and safety.
Not recommended for off-road beyond graded dirt roads.
• 2 wheels are powered most of the time
• 4 wheels are only temporarily powered.

Many vehicles are offered with a combination of the systems outlined.
There is no commonly accepted standard - companies and especially their PR departments use terms for 4WD systems very loosely - tranparent consumer information is not their priority.
radu66490
impulse nici nu ma intereseaza ce tip de tractiune 4x4 are,atat cat e permanenta,zau iti spun
la fiecare tip au avantaje si dezavantaje,la fiecare sunt pareri contradictorii,de ce?
pt ca diferenta dintre ele e mica,probabil insesizabila pt un sofer de rand ca noi
de experienta...din cate stiu eu bmw a inceput sa echipeze timid 325-ul pe la inceputul anilor `90 dar asta nu inseamna ca e proasta!!!!
G e o r g e
impulse noi vorbim de masinile care se gasesc la vanzare de noi in curtile dealerilor smile.gif

de ce vorbim de ele ? ca altfel ce ar fi un forum fara impunsaturi si discutii aprinse biggrin.gif
Watcher
QUOTE(radu66490)
impulse nici nu ma intereseaza ce tip de tractiune 4x4 are,atat cat e permanenta[...]diferenta dintre ele e mica,probabil insesizabila pt un sofer de rand ca noi


Eu zic ca diferentele nu sunt deloc insesizabile:
a) cu 4WDLO nu poti sa iei viteza
cool.gif cu 4WDHI consumi mai mult decat cu 2WD
c) daca ai diferential(e) blocabile si le blochezi, masina se conduce mai greu - vireaza urat- si tocesti anvelopele
d) daca ai vreo minunatie de 'AWD' ca pe Volvo Cross Country ai dat banii cam degeaba - a pus F1anatic un clip acu ceva vreme.
e) modul de functionare al AWDului influenteaza cum trebuie sa conduci masina.

Toate astea trebuie sa le stii ca sofer obisnuit daca vrei sa nu it *** masina, la fel de mult cum trebuie sa stii ca se schimba vitezele daca nu ai cutie automata, ca trebuie schimbat uleiul, ca trebuie schimbate pneurile, etc...
f1anatic
QUOTE(Impulse)
Full time symmetric AWD is similar to full time 4WD - only it lacks the slow speed torque enhancing low range feature. Can be used full time on all surfaces including pavement.
Symmetric AWD was created as a safety feature for modern day vehicles. Not designed for hard work. Clearly a safer, more comfortable vehicle. Rough terrain competence has almost vanished - focus is on added stability and performance.
Limited use for off-road.
• All 4 wheels are permanently powered.

Automatic asymmetric AWD was created solely as a stability enhancing system. Auto AWD can be used full time on all surfaces including pavement. AWD only briefly activates automatically when stability threatening conditions arise. Essentially a 2WD car with 2WD handling characteristics. Absolutely no adverse terrain capabilities. Clearly built for added road stability and safety.
Not recommended for off-road beyond graded dirt roads.
• 2 wheels are powered most of the time
• 4 wheels are only temporarily powered.

Many vehicles are offered with a combination of the systems outlined.


Si acum dragii mosului, sa spunem povestea pina la capat. Cum clasificam masinile in functzie de definitziile lui Impuls? Lasam 4WD ca alea's la SUV-uri si camioane ! Vorbim de AWD-ul la masinile mici !

Incepem cu BMW X drive? Permanent sau Automatic ?
fishbone
*raises hand shyly*
De ATTESA nu zice nime nimic?
f1anatic
QUOTE(fishbone)
*raises hand shyly*
De ATTESA nu zice nime nimic?


Infinity e o simulatzie de masina...o copie nereusita nascuta din invidia pentru masinile germane. A mentziona ATTESA in acelasi thread cu X Drive, Quattro, 4-Motion si 4-Matic este un afront adus bunului simtz !

PS: - nu ai auzit-o de la mine
ATTESA, SH-AWD si Symmetrical FTW
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.