Help - Search - Members - Calendar
Full Version: tuning passat 1.9 TDI
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
cristi83692
In primul rand vreau sa salut pe toti cei de aici si am si eu o intrebare: cine imi poate recomanda o firma serioasa de tuning din Moldova unde sa imi pot pune un cip fara sa stau cu frica ca imi termin mototrul? Masina mea este un passat 1.9 TDI din 2002 cu doar 100 de caluti si as vrea sa ii mai adaug inca 30 caci am inteles ca doar atat se poate .Va multumesc si astept un raspuns.
Vlad75531
Nu doar atat se poate. Se poate chiar mai mult. Chiptuningul se face pe stage-uri. Primul stage e cel de care stii tu. 30 de cai +cuplul serios modificat e cel fara nici o modificare. Urmeaza stage 2 care este mai agresiv ajungi pe la 150 de cai dar trebuie schimbat ambreiajul pt. ca nu o sa tina la cuplul pe care il vei avea. Si ar mai fi stage 3 unde schimbi si turbina si injectoarele si ajungi la 180 de cai. De recomandat nu stiu decat in bucuresti. Sorry!
Eduard RO
Daca am motor de 130 de cai se poate modifica tot pana la 180 sau merge si mai sus?Eu zic ca nu pentru ca in principiu e acelasi motor dar nu stiu sigur.
Cristi2
la 180 de cai ajungi printr-un chip tuning agresiv, fara alte modificari. insa eu zic ca e destul de mult si masina e impinsa la limita, mai ales ambreiajul. totodata, s-ar putea ca sa fie nevoie de redimensionarea franelor.
TDiFan
Din citite pe un anumit forum dedicat acestei marci(sa nu fac reclama) am inteles ca ambreiajul la motorul de 101CP o sa patineze intr-o veselie pe la 2000-2300rpm. Cel mai bine testezi mapa si vezi daca iti merita sa schimbi kitul ambreiaj.
Suciu71258
sunt extrem de curios cum ai scoate tu 180 de cai din 100 doar prin chip! foarte curios! asa putem tot povesti !
Cristi2
era vorba de motorul de 130 de cai.

la motorul de 101 cai e important sa nu fie depasit cuplul maxim suportat de ambreiajul stock, asa ca trebuie sa te adresezi unui chip tuner cu experienta.
deja peste 130 de cai apar probleme.
sau se poate scrie softul cu limitare de cuplu pana la 2200 rpm.
Jeff
Se pot scoate 180 de cai din 100. La intrebarea "Cat de multi cai poti sa-mi scoti din motor?" un tuner profesionist te va intreba "Cati bani ai?"

Ambreiajul la acest tip de motorizare e sensibil. Recomand un maxim de 25 cai in plus.
DORU
Da, confirm, la motoarele TDI-PD 101CP chip-ul aduce probleme de ambreiaj.
f1anatic
QUOTE(Cristi2)
la 180 de cai ajungi printr-un chip tuning agresiv, fara alte modificari.


Mai au si altzii masini "chipuite" si itzi spun eu ca nu scotzi 80 (de la 100 la 180) numai din ECU. In orice caz nu fiabil si de lunga durata. Mai precis NU.

Stock Subaru Legacy 250 HP si 250 lb-ft
Stage 1 (ECU Tuning) 290 HP si 305 lb-ft
Stage 2 (ECU, Up-Pipe, Down-Pipe) 305 HP si 345 lb-ft

Numerele sint pentru "crank".
Sustzii cresterea puterii (HP) prin ECU numai cu 80% !!! WOW In comparatzie, la Subaru a crescut 16% prin ECU si 22% cu mai multe modificari. Cuplul a crescut 22% cu ECU si cu 38% la Stage 2. O fi masina ta VW si Diesel...dar nici sa nu exageram.
cristi83692
Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns , si se pare ca nu am nici o sansa sa imi pun un chip aici in Moldova.Tot bucurestiul e fruntea biggrin.gif .As mai avea o intrebare : am jante normale de 195/65 R15 si as vrea sa imi pun alte jante de 16.Ce sfat imi puteti da si ce cauciucuri mi-ar trebui in acest caz?
Jeff
Ti-am trimis pe ym mesaj offline legat de chiptuning in Moldova, se pare ca nu l-ai primit. Cauta-ma daca esti interesat.
Legat de jantele pe 16, cea mai potrivita alegere ar fi 205/55/16. Pentru alte calcule vezi aici: http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html
La motoarele TDI prin chiptuning se obtine de regula un plus de 25-30%. Pentru mai mult se recurge la alte modificari.
rafaello5
Exista in Moldova adica in Galati la mine.Cunosc un baiat care face chestia asta.El iti rescrie softul vezi cum merge si daca iti convine si daca da ii dai banu.Daca nu iti repune vechea setare a cipului.Toate bune!!
TDiFan
http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-VW-...2703/Categories


Prin schimbarea duzelor poti obtine intre 10CP si 25CP si intre 30Nm si 50Nm cuplu. Parerea mea este ca merita coraborat cu un cip pe masura.
Cristi2
QUOTE(f1anatic)
QUOTE(Cristi2)
la 180 de cai ajungi printr-un chip tuning agresiv, fara alte modificari.


Mai au si altzii masini "chipuite" si itzi spun eu ca nu scotzi 80 (de la 100 la 180) numai din ECU. In orice caz nu fiabil si de lunga durata. Mai precis NU.

O fi masina ta VW si Diesel...dar nici sa nu exageram.


o fii masina mea VW si diesel, dar ma refeream la motorul de 130. reciteste ce am scris mai sus.
f1anatic
QUOTE(Cristi2)
QUOTE(f1anatic)
QUOTE(Cristi2)
la 180 de cai ajungi printr-un chip tuning agresiv, fara alte modificari.


Mai au si altzii masini "chipuite" si itzi spun eu ca nu scotzi 80 (de la 100 la 180) numai din ECU. In orice caz nu fiabil si de lunga durata. Mai precis NU.

O fi masina ta VW si Diesel...dar nici sa nu exageram.


o fii masina mea VW si diesel, dar ma refeream la motorul de 130. reciteste ce am scris mai sus.


Pai si de la 130 la 180 sint 50 CP ceea ce inseamna o crestere de 38.5% din ECU numai numai care IAR mi se pare exagerata. Ai vreun dyno graph sa vad si eu?

Si apoi trebuie lamurita treaba cu Chip vs. OBD-2 ECU Reflash. Cam orice masina facuta stiu eu in ultimii 10 ani are OBD-2 (in USA incepind cu MY1996) poate fi modificata prin "re-flash" - conectarea unui cablu OBD-2 la computer/Accessport, etc. Cica ar exista o limita de cam 100 de rescrieri insa nu am auzit pe nimeni - nici tunerii - sa se fi plins ca au ajuns la vreo limita.

Prin "Chip" - "cip" eu intzeleg ca trebuia scos fizic ECU din masina, demontat si schimbat o memorie fizica inauntru.
Jeff
Poate ar trebui sa facem topic separat pentru problema aceasta.
O sa postez dyno-sheet-ul masinii mele, care la origine avea 90CP si 210 Nm. Dupa flash a ajuns la valorile maxime de 132 CP si 335 Nm - numai din flash. Asta fara fum si cu cuplul crescut doar la turatii de peste 2000 rpm. Am flashtuning de cca. 40000 km, nu trebuie sa completez gram de ulei intre doua revizii. De regula recomand o crestere de 30%, la TDI-uri e fara probleme, daca motorul e intretinut si nu a depasit 150000 km (asta include si ulei si combustibil de maxima calitate).
Chip vs. reflash: remaparea (reflash) e posibila doar la masinile ar caror ECU contine o memorie de tip flash (de ex. 29F400) - de regula cele fabricate dupa 2000. Restul au un EPROM (gen 27C256) care poate fi sters eventual cu lumina UV, deci nu pe portul de diagnoza. La acestea se practica chiptuning-ul clasic - se inlocuieste de regula chipul original cu unul care contine versiunea de soft modificata de tuner. OBD2 permite diagnoza computerizata, de prin 1996 incoace, protocolul kwp2000 permitand utilizarea acestui port si pentru reflash (din 2000).
Practic nu am auzit de limita de rescriere a memoriei flash. Teoretic e de 100000 (la 29F400, de ex.)
Cristi2
QUOTE(f1anatic)
Prin "Chip" - "cip" eu intzeleg ca trebuia scos fizic ECU din masina, demontat si schimbat o memorie fizica inauntru.


evident, am folosit un termen generic, ai inteles ce vroiam sa spun.
pe un forum monomarca exista un coleg care a ajuns la aproximativ 180 de cai din 130, fara alte modificari. nu folosea permanent acel soft.
nu zic ca e ceva normal si benefic pentru masina, doar ca se poate.
Suciu71258
daca pe forumul asta se scoate din chipuri cel mai mult din tara am si eu o intrebare! cat imi scoateti dintr-un motor aspirat de nissan almera n16 mod2001 ,motor 1.8 twincam 16v 115bhp.Sunt curios pt ca cel mai tare chip care l-am gasit in austria este de pana la 129bhp.
Jeff
La un motor simplu aspirat se scoate din chip undeva pe la 8-12% in plus. La un motor turbo, castigul este mult mai mare, 20-30% (chiar mai mult la turbodiesel, acestea nu trebuie sa respecte amestecul stoichiometric de la benzinare). Aplicand calculul de mai sus vezi clar ca la tine se obtin maxim 129 CP. Precum vezi, puterea obtinuta nu are legatura cu forumul.
Suciu71258
asta stiu si eu cat se scoate si din ce se scoate..Atat ca ma miram mai sus la ce povesti au fost ca se ajunge dintr-un chip la 180 de cai de la 101. ceea ce nu cred si de vad fisa de dyno.
Eduard RO
QUOTE
Atat ca ma miram mai sus la ce povesti au fost ca se ajunge dintr-un chip la 180 de cai de la 101. ceea ce nu cred si de vad fisa de dyno.

Era vorba de 180 din motoru de 130 nu din ala de 101.A mai facut cineva aceiasi greseala.Citeste mai cu atentie.Si inca ceva motoru de pe passat de 2.5 tdi si de pe allroad nu e acelasi?Unu e setat la 150 si celalat la 180 asa ca nu vad care ar fi problema sa cresti puterea cu 30 de cai.
r4mp
diferentele intre benzinarele 1.8 turbo ( 150 - 220 cp ) si tdi`urile 1.9 si 2.5 sunt : turbinele, racirea, probabil axele came, transmisia, ECU.. blocul motor si alte cateva componente sunt aceleasi la fiecare in parte. am o cunostinta care a dus un 1.9 tdi 130 cp la peste 220 cp prin schimbarea turbinei , intercoolerului + resoftat ECU. Astfel de imprumuturi ale motorului sunt la mai toate grupurile constructoare de automobile..
Cristi2
a mai modificat ceva : injectoarele ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.