Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum sa consum putina benzina?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
pop
stie cineva "secretul" consumului redus de benzina? erau niste "reguli de aur", unde le pot gasi?
Ion
nu e nici un secret.





sa nu circuli cu geamurile deschise, sa nu ai pneurile dezumflate, motorul / carburatia -aprinderea corect reglate.





adoptarea unui stil de condus economic - schimbarea treptelor de viteza, fara turarea excesiva a motorului, adaptarea unui stil de condus, in functie de trafic ( utilizarea la minimum a franei si accelerarea, numai atat cat este nevoie, utilizarea franei de motor, din timp )

[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-13 16:42 ]

[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-13 16:44 ]
V l a d
dar cea mai mare economie o faci daca nu mai mergi cu masina..... glumesc




daca uiti de mersul spotiv consuma cat de putin stie ea, la viteza mica nu stiu daca conteaza faza cu geamurile....






[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-21 19:17 ]

[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-21 19:17 ]

[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-21 19:20 ]

[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-21 19:21 ]
M i h a i
referitor la faza cu geamurile, depinde de teperatura de afara. daca sunt 30-35 de grade mai bine mergi cu ele deschise, caci daca le inchizi consuma mai mult.......dupa ce dai drumul la aer
pop
daca scot capul pe fereastra creste consumul?
V l a d
buna asta cu capu' pe geam... dar vezi ca daca fluieri dupa gagici contra vantului iar creste consumu' si la fel daca stai cu mana pe geam
serban4
si claxonatul cum influenteza consumul de benzina?
serban4
o alta regula de aur este sa te tracteze cineva! scade consumul la zero!
gabi4
cel mai mult ma enerveaza cei care au un stil de condus asa-zis economic. mai degraba s-ar gandi sa faca economie la bauturi sau la tigari.
sa circuli cu motorul oprit la vale sau cu cutia de viteze in punctul mort mi se pare chiar o tampenie(in afara ca iti pui viata in primejdie si pe a celor din jur pentru 20000 lei). soferi din astia mai degraba sa-si caute alta meserie.

cum poti sa circuli economic la o viteza de 90 km/h cu un bmw x5 de 330 de cp??

sigur varianta cu scosul capului afara nu tine
ce te faci pe autostrada??

nu zic ca nu este bine sa circuli economic, dar nici sa nu depasesti absurdul!!!
Paul5
poti desigur sa folosesti energia eoliana si sa navighezi precum capitanul onedin(volte in vint) sau decupeaza podeaua masinii si foloseste forta picioarelor precum fred si barney(ai grija la profilul talpii adidasilor,se recomanda slick-uri pt.asfalt uscat si profil cu crampoane pt namol)
V l a d
gabi, la masinile mai noi daca tai motorul ai ramas si fara frane si fara directie si fara nimik asa ca asta e valabila numai la cei cu masini mai vechi, dar oticum e o tampenie. si mai sunt aia care opersc motorul la stop... alta aberatie... masina consuma cat vrea ea si nu ai cum sa scazi consumul, dar te contrazic iar aici pentru ca una e sa mergi normal si alta sa rupi masina. aici variaza consumul, crede-ma... (proprie experienta) si nu toata lumea are x5 de 330 cp...
p.s. aia cu capul pe geam era o gluma...

[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-20 18:58 ]
Dragos4
aia cu punctul mort nu vad de ce ar pune in pericol... si ce ar pune in pericol... eu cand vad semafor pe rosu in fata, in functie de viteza pe care o am si cat mai este pana trebuie sa opresc, dau pe liber si se incetineste, pana opresc eu de tot in fata culorii. asta nu ca sa fac economie, ca nu nu vad sa se faca cine stie ce economie, insa nu am inteles unde e pericolul in obiceiul asta.
GUVI
...cei mai cool sunt aia care opresc motorul la semafor si apoi nu mai pot sa porneasca:))

[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-21 15:34 ]
Radu_
sau, parerea mea, iti iei o masina cu motor diesel,
V l a d
diesel e o economie pe care nu multi si-o pot permite

[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-21 18:58 ]

[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-21 19:13 ]

[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-21 19:14 ]

[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-21 19:14 ]
gabi4
cum traim in romania asta bestiala in care majoritatea romanilor sunt posesori de dacii eu m-am referit la categoria acesta de soferi.

daca ai oprit motorul la o masina moderna, ai ramas si fara servo si fara tot.

sa dau un exemplu concret si real.

ai o rabla de dacie 1310 din '85 sau orice an
si iti dai drumul la vale cu motorul oprit.
valea este suficient de lunga pentru a atinge 100 km/h.
totul dardaie in interior.
totul merge aproape perfect.
si..surpriza: pana la roata stanga spate.
incerci miscari disperate
prima dintre ele pornirea motorului. o bagi in viteza. oops ai nimerit treapta 1.
toti din masina sunt ingroziti.
reusesti sa o bagi intr-a 5-a sau a 4-a.
miscarea a doua: incerci manevre disperate de a evita derapajul.
aplici toate metodele pe care le-ai vazut la curse la televizor.

intr-un sfarsit reusesti sa redresezi masina. te bucuri ca pana a fost la o roata din spate si nu la una din fata.

morala: nu coborati niciodata pantele cu motorul oprit sau cu cutia de viteze in punct mort.


si nu m-am referit la semafor


in rest mergi cum te tine buzunarul.
ovidiu10
masinile diesel sunt cam puturoase la viteza?
cred ca e asa,nu?:???:
G e o r g e
cred ca ar trebui sa conduci niste diselare sa vezi... nu sunt deloc puturoase , motorul reactioneaza diferit ce-i drept ...
V l a d
masinile diesel sunt o placere la drum lung, mult, dar mult mai placute decat cele pe benzina! parerea mea
sandman
marfa raspunsuri, m-ati facut sa rad. recunosc ca si eu mai opresc motorul la stop, la alea lungi. in rest ma enerveaza aia care zic ca fac economie si merg cu a 5a la 50km/h. si se mira de ce le consuma 12,5 in oras. sunt nebuni. daca accelerezi de la 1000la 2000de turatii consuma mai mult decat de la 3000la 4000. si fortezi si motorul. ei nu: cum sa mergi cu 4000de turatii. ca omori motorul! si cica tin la masinile lor. si stau si cu piciorul pe ambreiaj tot stopul. cica nu are nimic. dar de aia il lasa placa la 50de miide km. si nu mai mergeti cu geamurile deschise ca raciti!
Paul5
la chestia cu frinarea la semafor fara ca masina sa fie "in viteza":pericolul consta in faptul ca pe carosabil umed,polei sau gheata frinarea poate deveni ineficienta,gindeste-te la recomandarea folosirii frinei de motor.
f1anatic
Eu cred ca potzi sa reduci...in mod frecvent pot sa-mi reglez consumul in functie de stilul de condus.

Pai sa vedem:

-pneuri umflate corespunzator (sau poate un pic peste dar in limita de sigurantza mentionata pe cauciuc)
-nu aer conditionat
-nu becuri aprinse in plus
-nu geamuri deschise
-nu greutate inutila in masina
-nu portbagaj pus sus pe masina (sau ski racks sau alte bare sus)
-modifici masina
-motorul sa fie reglat corespunzator (carburatia), filtru aer curat, (la masinile cu aprindere electronica si injectoare n-ai ce face)
-limitezi folosirea frinei de motor cit mai mult:
-evitzi turarea motorului
-evitzi plecari de pe loc gen Jarno Trulli (Barcelona 2004)
-mentii viteza optima (ex: studiu indica ca 10 mph in plus fatza de viteza economica ~90kph/55mph creste consumul cu 16%)
-Evitarea orelor de virf

Omul se plingea ca nu potzi merge economic cu BMW X5 la 90 kph. Cum credetzi voi ca potzi merge economic cu ceva de 3.5 L V6 cu transmisie automata ? Eu spun clar: stric masina daca merg cu 90 kph / 55 mph La 120 kph /70mph se simte mai bine. Iar eu fac genocid la proprii neuroni daca merg asa...
gogu25920
mersul economic difera da la masina la masina. La ex cu x5 mersul economic poate fi o viteza de croaziera de 130-140 km, la un clio de 110-120 etc. depinde de capacitatea motorului daca e diesel sau benzina.
Luand cazul cel mai popular un 1,4 la 75 CP pe benzina

In oras nu poti vorbi de un mers eco este absurd (singura chestie care poate fi facuta este oprirea aerului conditionat la stopuri si schimbatul vitezelor pe la 3000 max 3500 ture

Pt mers la drum in afara mers cat se poate de constant cu 100-120 la ora (evident in treapta 5) geamuri inchise. Aerul conditionat nu te costa in plus la drum lung, doar la depasiri face masina nitel mai puturoasa mai pierzi 5-7 CP. Aerul conditionat te ustura mai mult in oras cand la stop masina in loc sa aibe 800 turatii are vreo 1250-1500 , cand mergi oricum depasesti aceste turatii si consumul nu se mai simte decat iti ia din putere.
krysty
QUOTE(gogu25920)
Aerul conditionat nu te costa in plus la drum lung, doar la depasiri face masina nitel mai puturoasa mai pierzi 5-7 CP.

aerul conditionat te costa 1-2 litri%
QUOTE(gogu25920)
Aerul conditionat te ustura mai mult in oras cand la stop masina in loc sa aibe 800 turatii are vreo 1250-1500 , cand mergi oricum depasesti aceste turatii si consumul nu se mai simte decat iti ia din putere.

daca ajungi deja la 1500 turatii inseamna ca ai probleme. destul de serioase. in mod normal n-ar trebui sa treaca de 1000, cu multa indulgenta de 1250.
G e o r g e
variatia trebuie sa fie pana intr-o 1000 de ture. maxim !!! in mod normal pornirea compresorului este echivalata de calculatorul masinii cu cresterea in turatie la maxim +100 de ture. deci MAXIM 1000!!! in mod normal la o masina la care relantiul este pe la 800rpm va trebui sa stea pe la 850rpm.
gogu25920
asa este max 1000 . m-am uitat si eu la pornire 750 -800 cu aer conditionat cam 900 - 1000

depinde si de temp de afara
krysty
smile.gif
ai intors-o frumos.
oricum cand afara e foarte rece iti intra automat socul si o ridica la 1300/1400/1500 de ture.
da' de curiozitate... pe vremea aia ce nevoie mai ai de aer conditionat? laugh.gif
f1anatic
QUOTE(G e o r g e)
variatia trebuie sa fie pana intr-o 1000 de ture. maxim !!! in mod normal pornirea compresorului este echivalata de calculatorul masinii cu cresterea in turatie la maxim +100 de ture. deci MAXIM 1000!!! in mod normal la o masina la care relantiul este pe la 800rpm va trebui sa stea pe la 850rpm.

Dar ce masini sint astea ? Cind va aud cu turatii asa mari...parca acolo nu ar fi decit Ferrari F2004, Williams-BMW FW28 si asa mai departe.

La mine la relanti este 600-650. Cu compresorul de A/C daca prinde 800 rpm
MirceaXXG26449
QUOTE(f1anatic)
QUOTE(G e o r g e)
variatia trebuie sa fie pana intr-o 1000 de ture. maxim !!! in mod normal pornirea compresorului este echivalata de calculatorul masinii cu cresterea in turatie la maxim +100 de ture. deci MAXIM 1000!!! in mod normal la o masina la care relantiul este pe la 800rpm va trebui sa stea pe la 850rpm.

Dar ce masini sint astea ? Cind va aud cu turatii asa mari...parca acolo nu ar fi decit Ferrari F2004, Williams-BMW FW28 si asa mai departe.

La mine la relanti este 600-650. Cu compresorul de A/C daca prinde 800 rpm


Dar tu ce masina ai tati?autocar de sta relantiul asa jos?
neutro
pei dak mashina are cuplu maxim la 3750 rpm (clio 1.4 75 de cai), sau la orice turatzie ar fi, nu e bine sa schimbi cat mai aproape de turatzia aia, sau chiar la turatzia aia? shi cam care e limita inferioara la care sw schimb intr-o treapta inferioara (vorbim de benzina)? 2000 rpm? :blackeye:
George Serban
Un studiu american recent, difuzat si pe Discovery, a dovedit ca motorul masinii nu pateste nimic daca este folosit la limita inferioara de turatii pentru treapta de viteza in care se afla. Scade consumul mult, bineinteles ca la limita inf. a treptei nu ai demaraj asa cum ai vrea, dar daca vrei consum mic, faci asa.
Alta metoda sigura este folosirea cat mai putin a franei de serviciu, estimarea distantei pana la cel din fata pt a nu accelera degeaba = benzina arsa aiurea daca ai ajuns in spatele lui in 5 minute si pui frana.
Orice element care opune rezistenta (n caine cu capul scos pe geam, geam deschis, oglinzi neaerodinamice samd) creeaza turbulente care duc la scaderea vitezei la acelasi nr de turatii, vrei sa pastrezi viteza cst->creste turatia->creste consumul.
Consumatori cat mai putini in masina - asa ca mai ho cu muzica data la max, cu brichetele folosite nonstop samd.
Alte date tehnice, intrebati un mecanic.
TheCube
Pai ce treaba au muzica si brichetele? Alea merg cu curent electric...
Echo
Pai brichetele, radio etc. trag curent de la alternator, care (ultima data cand m-am uitat) smile.gif e legat printr-o curea de arborele cotit. Cu cat sunt mai multi consumatori, cu atat alternatorul "trage" mai greu. daca ai o dacie si stai noaptea la stop cu motorul la relanti, in momentul in care o turezi farurile lumineaza mai puternic (cel putin asa m-i s-a intamplat mie), dar asta poate fi si din cauza alternatorului. Nu sunt expert in electrice :cry: :cry:
TheCube
Pai alternatorul oricum incarca, chiar daca ai sau nu consumatori. Sau tu decuplezi alternatorul cand ai bateria plina ? :roll:
f1anatic
Doua ucruri interesante:

Am citit ca masinile nemtesti gen Mertz au compresorul (supercharger) si alternatorul construite ca sa se poata decupla automat. Spre exemplu daca nu accelerezi - mergi la viteza constanta pe autostrada...se decupleaza compresorul...iar daca e ziua se decupleaza si alternatorul atita vreme cit bateria este intre anumite nivele de incarcare. Asta salveaza benzina si/sau adauga cai putere

Am uitat care firma americana or GM or Chrysler a venit cu un V8 Hemi (cred ca e in noul Chrysler 300 C) care decupleaza automat 4 cylindri atunci cind mergi la drum intins cu viteza constanta. Astfel pe autostrada are consum foarte competitiv pt un tanc cu V8.

Nu stiu cit de reusite sint insa ideea cu un compresor (supercharger/turbosuflanta sau cum o numitzi voi) care poate fi decuplat fie manual fie gestionat electromagnetic de computerul masinii mi se pare o idee buna. La fel si cu alternatorul. Nu inteleg de ce nu fac asa si pentru acestea pt ca compresorul de aer conditionat il potzi cupla-decupla in voie.
Cristian25162
Alternatorul incarca mai mult sau mai putin in functie de consumatori. De exemplu daca aprinzi farurile o sa vezi ca tensiunea in circuit creste. Faptul ca un consumator electric creste cosumul este clar stabilit (de exemplu cand pornesti aerul conditionat sau alt consumator mare creste turatia motorului (la masini normale, la Dacii scade turatia, dar oricum nu are AC - no offence am avut dacia mai de mult)).

Cum sa scazi consumul de benzina? Depinde de la masina la masina, trebuie sa simti motorul. De exemplu am un prieten cu un Renault Safrane. Consumul cel mai mic il are pe la 3500 de ture, turatie care mie imi seaca rezervorul la Cielo).

Ce mai e interesant e ca daca mergi cu cosum minim protejezi si motorul foarte mult: inseamna ca merge eficient si in parametrii cei mai buni.
f1anatic
QUOTE(Cristian25162)
Alternatorul incarca mai mult sau mai putin in functie de consumatori. De exemplu daca aprinzi farurile o sa vezi ca tensiunea in circuit creste. Faptul ca un consumator electric creste cosumul este clar stabilit (de exemplu cand pornesti aerul conditionat sau alt consumator mare creste turatia motorului (la masini normale, la Dacii scade turatia, dar oricum nu are AC - no offence am avut dacia mai de mult))..


Si da... si... da si nu. Adevrat alternatorul incarca in functie de consumatori caci are un releu. Dar de angrenat si invirtit se invirte oricum...miscare...frecare...consum...pierdere putere.

La mine la minivan nu se vede o diferentza in consumul de electricitate pentru ca compresorul de AC nu este electric. Are fulie si curea. Daca cresc turatia...viteza...aerul vine mai rece. Daca stau pe loc...ceva intre acceptabil si mai bine deschid geamurile. La masinile mici in schimb este electric, au A/C si A/C MAX.
G e o r g e
i beg the differece :
supernova 1.4l are compresor montat pe curea. nicidecum electric.

clio , la fel , fabia, la fel, 206 nu stiu, yaris la fel . pana acum nu am dat de compresoare electrice pe masinile europene si japoneze.
Cristian25162
Cand ma gandesc la AC ca la un consumator electric, nu ma refer la compresor (la fel ca si George nu am vazut decat compresoare antrenate dde curea).

Ma refeream la faptul ca atunci cand dai drumul la AC macar o parte din urmatorii consumatori apar:
1. Ventilator de interior
2. Ventilator la radiatorul normal (desi pare sa nu aiba legatura porneste la toate masinile la care m-am uitat eu)
3. Ventilator suplimentar pentru radiatorul de AC

Adunate sunt sigur ca reprezinta un cosnumator serios...
f1anatic
QUOTE(Cristian25162)
Cand ma gandesc la AC ca la un consumator electric, nu ma refer la compresor (la fel ca si George nu am vazut decat compresoare antrenate dde curea).

Ma refeream la faptul ca atunci cand dai drumul la AC macar o parte din urmatorii consumatori apar:
1. Ventilator de interior
2. Ventilator la radiatorul normal (desi pare sa nu aiba legatura porneste la toate masinile la care m-am uitat eu)
3. Ventilator suplimentar pentru radiatorul de AC

Adunate sunt sigur ca reprezinta un cosnumator serios...


Asa-i...adunate reprezinta un consumator mare (spre exemplu la minivan la mine am ventilator si pentru spate si ca sa racesc masina initial le cam dau la max). Dar pot jura ca pe anumite masini aic (ex. Chevrolet Lumina, Ford Taurus 1987-1995)) este un buton pt. MAX A/C care-i separat de treptele de viteza a ventilatorului. Am sa ma interesez. Nu sint sigur daca compresorul are ventilator - poate are o elice interna concentrica axului fuliei pentru racire. Si instalatia de A/C ar trebui sa aiba un radiator suplimentar montat in fatza radiatorului de "apa".
Echo
Accesorii de genul servofrana si servodirectie, alternator, pompe (apa, benzina - daca este cazul) sunt necesare. Pe vremuri (anii '60) nu se tinea cont de ele cand se masura puterea motorului si consumul. Dupa 1971 motoarele sunt masurate cu toate accesoriile, inregistrandu-se diferente de pana la 25% intre valorile obtinute de cele doua metode de masurare. Pentru a reduce consumul de carburanti trebuie ca aceste accesori sa fie solicitate cat mai putin. Sunt ff. multi factori ca un motor sa consume cat mai putin. Reglajele carburatiei (amestec sarac), rezistenta minima la inaintare (aerodinamicitate - elimnarea generatorilor de turbulente, scaderea rezistentei la rulare - roti la presiuni nominale), esapament, uleiuri si, cel mai important, talpa grea (sau usoara) a soferului. Exemplu propriu: la 90 kmh constant passatul meu de 1,8 imi ia 6,5-7. La 120 kmh imi ia 9.5-10. Un alt factor: temperatura de lucru a motorului. De asemenea folosirea unor roti mai late etc. Recordul de economicitate e de 3500 km pentru 1 litru de benzina. Pana ce masinile noastre au sa ajunga la asemenea performante mai trece multa vreme, asa ca reteta cea mai simpla pentru un consum redus: stare tehnica perfecta si condus cu cap.
andrei27237
din experienta mea va pot spune ca atunci cand pornesti un consumator electric mai important... alternatorul opune rezistenta mai mare la "invartire" am vazut asta tot peo dacie ,clara si scazut turati amotorului l arelanti.... deci motorul are o "povara " in plus,deci conusm in plus.iar cu geamurile... e clar ,la orice viteza aproape,creste rezistenta la inaintare,deci consum mai mare......
James Kilowatt
Hai ca va mai zic eu un pont... daca aveti de gand sa consumati putin pe autostrada, si aveti rabdare de elefant si nervi tari, mergeti la un metru in spatele unui TIR... Eu am ars cu rabla mea la 16L, mergand in spatele tirului cu 90 la ora, si am facut 400km pe autostrada... adica, un litru la suta sub consumul teoretic dat de carte....
Insa e a naibii de greu sa mergi pe autostrada cu 90 la ora... e placut doar daca iei si niste autostopiste, insa devine periculos la 1 m in spatele tirului... laugh.gif
Silviu31014
Nu sunt adeptul economiei cu orice pret. De exemplu, merg tot timpul cu farurile aprinse (nu vorbesc ce ma pot enerva unii care merg fara lumini pe lumina crepusculara). Siguranta trebuie sa fie inainte de toate.
AC-ul daca consuma asa mult cum ati zis voi 5-7 cai (adica pana la cca 5kW) e enorm. Curentul absorbit ar fi de 400A ! Imposibil sa faci asa ceva electric! 100A sunt din cate stiu eu la pornire. Si randamentul de racire f. prost.O clima de apartament consuma 1-2 KW si iti raceste 25-30mp x 3m H, iar in automobil ai un volum de aer zeci de x mai mic si ai nevoie de 5kW! Aici chiar ca faceti economie daca rezistati fara aer.
Mergeti constant in afara orasului sau fara acceleratii puternice, iar pt. viteza f. mare consumul cred ca creste si in functie de aerodinamica masinii. La un SUV cresterea procentuala va fi mult mai mare decat la o compacta de ex. (la aceeasi dif. de viteza).
In oras nu stiu ce sa zic. Solutia este si pt. consum si pt. poluare automobilul hibrid sau electric.
Gociu75
QUOTE(f1anatic)
Doua ucruri interesante:


Am uitat care firma americana or GM or Chrysler a venit cu un V8 Hemi (cred ca e in noul Chrysler 300 C) care decupleaza automat 4 cylindri atunci cind mergi la drum intins cu viteza constanta. Astfel pe autostrada are consum foarte competitiv pt un tanc cu V8.

.

este vorba de Chrysler 300C. Dar din cate stiu sistemul nu este nou, a mai fost folosit si la Jeep Grand Cherokee. Este singura lor sansa pe piata europeana. Ca daca vin cu consumul normal al unui V8, nu cumpara nimeni
Gociu75
QUOTE(G e o r g e)
i beg the differece :
supernova 1.4l are compresor montat pe curea. nicidecum electric.

clio , la fel , fabia, la fel, 206 nu stiu, yaris la fel . pana acum nu am dat de compresoare electrice pe masinile europene si japoneze.

Cred ca seria 5 de la BMW are compresorul electric. Cel putin asa mi s-a parut cand m-am holbat sub capota unei serii 5. In rest e drept ca nu am vazut decat pe curea
James Kilowatt
oricum asta nu influenteaza consumul... ca arde curent sau e angrenat direct de motor, tot haleste energie si tot mareste consumul.
chestia cu decuplatul cilindrilor o stiam de la Mercedes, insa sincer sa fiu nu stiu cat se castiga si daca merita, la urma urmei....
Iulian HondaFan
se pare ca se merita... Honda o sa introduca sistemul pe noul minivan Oddysey si pe o noua masina delicioasa care va apare aici la anul: Accord Hybrid care va avea motorul V6 de 3l cu 240cp (care deja este cel mai economicos din clasa si, din cate m-am uitat eu, printre cele mai bune la raport putere/consum) si un motor electric de vreo 30cp basca, pt. croaziera V6 va merge tot in 3 cilindri.
ideea este, cred, ca cilindrii care nu primesc benzina sa nu aiba rezistenta/frecare mare... (nu cred ca cilindrii sunt decuplati mecanic de pe arborele cotit)

cu cat se scade consumul proportional nu stiu...
James Kilowatt
Ar trebui ca cilindri decuplati sa nu primeasca nici aer, alfel consuma energie si fara frecari deloc... functioneaza ca o pompa, daca primesc aer.
Plus ca apare uzura inutila... isna nu cred ca pot fi decuplati de la arbore.
Echo
QUOTE
Ar trebui ca cilindri decuplati sa nu primeasca nici aer, alfel consuma energie si fara frecari deloc... functioneaza ca o pompa, daca primesc aer.
Plus ca apare uzura inutila... isna nu cred ca pot fi decuplati de la arbore.
Eu cred ca doar trebuie deschise supapele si eliminata compresia, altfel, daca inchizi supapele la un piston pe pms devine pompa de vid, daca le inchizi la pmi devine pompa de aer.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.