Help - Search - Members - Calendar
Full Version: LOGAN SECOND HAND vs. LOGAN NOU
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Alexandra83343
Credeti ca e de preferat sa imi iau un Logan nou sau un Logan second hand? Doar din cauza banilor va intreb...Voi ce ati alege? Va multumesc
VECTOR
daca ai destui bani e de preferat sa-ti iei un logan nou. daca nu ai destui bani e de preferat sa iti iei un logan Sh.
daca ai destui bani ca sa-ti iei un logan nou e de preferat sa-ti iei altceva tongue.gif
tiberiu67102
hai ca asta chiar e o tampenie.diferenta de cateva sute de euro chiar nu e asa mare incat sa cumperi logan 2nd.mai bine iti cumperi o varianta mai putin dotata nouia decat una 2nd
HalbaSus
Mai exista varianta cu loganul cumparat din ungaria (mare moda)... Ideea e ca te duci in ungaria si cumperi un logan NOU, apoi la vama cu ungaria recuperezi TVA-ul de la unguri, cand intrii in romania nu mai platesti TVA pentru ca e produs romanesc... si astfel un logan poate iesi cu pana la 1500 euro mai ieftin (asa am auzit, oricum cred ca e vorba de varianta de top, oricum tot o scoti mai ieftin) partea proasta e ca nu stiu cum sta treaba cu garantia, unii zic ca o pierzi clar cand intrii cu ea in romania, altii nu... mai este o discutie despre asta pe sectiunea "Dacia" a forumului.
T u d o r
Alexandra, cand esti sincera? smile.gif Aici, pe acest topic, sau pe cel de la "masini", unde ai spus ca faci nu stiu ce sondaj pentru scoala?
Sper ca nu ti-era rusine sa spui ca ai vrea un logan... biggrin.gif
Alexandra83343
Tudor nu mi-ar fi rusine cu nici o masina atata timp cat isi face treaba si ma duce unde am nevoie :-)
Iti multumesc pentru opiniile postate din ambele subiecte si chiar mi-as dori un Logan...insa diesel...care mi se pare foarte scump si eu sincer as prefera o masina SH (intrebare adresata si in celalat subiect).
Chiar sunt curioasa cum gandesc cunoscatorii :-)
James Kilowatt
Eu m-am mai exprimat o data in privinta asta. Decat Logan diesel, mai bine logan 1.4 sau 1.6 benzina + GPL. Iese mai ieftin, e mai ieftin de intretinut, cel putin la fel de economic insa mai puternic.
HalbaSus
De acord cu MR, nu as cumpara logan diesel (in actuala varianta de motorizare) nici daca ar fi mai ieftin decat benzinara. Pur si simplu nu merita, motorul prea slab, intretinerea e mai scumpa, iar cu GPL iesi mult mai rentabil.

La banii de logan diesel deja poti lua un SH decent.
AlexTM
Daca gasesti un Logan SH diesel, in stare buna si cu putini kilometri, merita (asta in cazul in care urmaresti un consum mic).

Dar cine ar vinde asa ceva?
eddie
Fie si Logan,dar sa miroasa a nou ! biggrin.gif
AlexTM
Ei, las'ca exista braduleti cu miros de masina noua biggrin.gif biggrin.gif
Da' o mie-doua de euro mai putin ... cum miroase?
Eduard RO
DACIA = Daca Ai Cap Ia altceva biggrin.gif
Daca tot vrei logan pana la urma ia mai bine nou.Diferenta dintre nou si sh e super mica.
Alexandra83343
Tocmai m-am intors de la o intalnire cu un "specialist" in masini care m-a sfatuit sa nu imi iau versiunea 1.6. Cand l-am intrebat de ce nu a stiut sa-mi motiveze raspunsul decat ca mai bine imi iau 1.4. ce ma pune pe ganduri este faptul ca el nu e prima persoana care imi spune sa nu imi iau 1.6

Aveti idee care ar fi motivul? Din cate stiu este cam la acelasi pret cu 1.4... are un motor mai puternic...deci ar trebui sa fie o varianta mai buna... Gresesc?
CPI
Avem la firma Loganuri de 1.6 si fac niste mii de km pe luna fara probleme. Eu am mers cu unul de curiozitate vreo 10 minute si a fost ok. Pe de alta parte am avut un Megane 1 cu motorul asta si tragea bine, era si fiabil (am mers de la 100.000 km pina la 140.000 km)
eddie
Varul meu e director general la un service Dacia din Cluj si el are ca masina particulara tot un Logan de 1,4 si asta nu ca nu si-ar fi putut lua unul de 1,6.
Si treaba asta am mai auzit-o de la mai multi...Poate toate se trag de la primele teste facute cu Loganul prin Turcia,cand s-a spus ca Loganul de 1,4 a ajuns la viteza maxima data in carte,pe cand cel de 1,6 nu a ajuns la performanta asta.
adi.mitrea
Parerile sunt impartite. Ambele motoare, atat 1.4 cat si 1.6 sunt motoare de generatie veche, cu 8 valve. Din experienta la volanul unui Logan 1.4 iti zic ca motorul trage greu mai ales la viteze trecute de 100 km/h. Logan 1.6 nu am condus dar Tudor iti poate spune parerea lui. :wave:

Cineva aici pe forum, "Malin", a demonstrat cum poate Logan 1.6 sa consume mai putin prin schimbarea tobei finale de esapament. Sunt convins ca o investitie de 300-400 RON intr-un esapament nou si mai performant la un Logan de 1.6 ar reduce consumul la valorile motorului de 1.4, sau chiar mai mici, iar performantele ar fi sensibil mai mari.

Bineinteles ca exista si varianta GPL in cazul in care consumul ti se pare mare. blush.gif

Motoarele de pe Logan sunt de conceptie veche insa sunt foarte fiabile. In plus au avantajul ca trag mai bine la turatii mai mici ceea ce se traduce intr-un sofat mai relaxant. Exemplu, cuplu motor maxim la Logan 1.6 8 valve la 3200 rotatii pe minut (daca nu ma insel), fata de un motor de 1.6 16 valve care are cuplu maxim la 4500 rpm. Deci motoarele mai noi trebuiesc turate mai mult pentru a obtine acceasi performanta de cuplu.

Diferentele sunt cam asa:
- motorul de 1.4 cu 8 valve (vechi) are ~75 de cai; motorul de 1.4 cu 16 valve are ~90-97 de cai;
- motorul de 1.6 cu 8 valve are ~90 de cai; cel de 1.6 cu 16 valve are de la 105 pana la 115 cai, in functie de producator.

In concluzie motoarele de pe Logan au fost concepute in aceeasi perioada si au trasaturi tehnice specifice vremii lor. Recomandat pentru Logan este motorul mai puternic, deci cel de 1.6.
James Kilowatt
QUOTE(adi.mitrea)
. In plus au avantajul ca trag mai bine la turatii mai mici ceea ce se traduce intr-un sofat mai relaxant. Exemplu, cuplu motor maxim la Logan 1.6 8 valve la 3200 rotatii pe minut (daca nu ma insel), fata de un motor de 1.6 16 valve care are cuplu maxim la 4500 rpm. Deci motoarele mai noi trebuiesc turate mai mult pentru a obtine acceasi performanta de cuplu.

.



Asta nu e obligatoriu evident. Motoarele 16V cu pretentii au zona de cuplu ridicata aproape ca la diesel. De exemplu la rabla mea cuplul maxim e la 4600rpm, insa intre 2000 si 5600rpm am mai mult de 90% din cuplu maxim disponibil. Nu poti judeca deci doar dupa valoarea si turatia cuplului maxim, ci trebuie vazuta intreaga curba. Nu am din pacate pe cele de Reno, insa o pun de exemplu pe cea de la Nubira 2L (sau leganza)
adi.mitrea
Nici eu nu am date si nici grafice. Ceea ce expui tu este adevarat, clar motoarele mai noi sunt mai bune.

Eu am vrut sa evidentiez ca motoarele cu 8 valve au si ele meritele si performantele lor... blush.gif

O asteptam pe Alexandra sa ne spuna daca s-a decis biggrin.gif
T u d o r
QUOTE(adi.mitrea)
Parerile sunt impartite. Ambele motoare, atat 1.4 cat si 1.6 sunt motoare de generatie veche, cu 8 valve. Din experienta la volanul unui Logan 1.4 iti zic ca motorul trage greu mai ales la viteze trecute de 100 km/h. Logan 1.6 nu am condus dar Tudor iti poate spune parerea lui. :wave:
Recomandat pentru Logan este motorul mai puternic, deci cel de 1.6.


Ok, sa va zic de motorul 1,6 de 90 cai ce se gaseste pe masina mea. Fata de cel de 1,4 are nu numai putere mai mare, dar si cuplu. Acesta, cum spunea si Adi Mitrea, trage bine de la turatii mici si este confortabil in oras.
o caracteristica Reno este treapta 1 foarte scurta, ca de "raba". mie nu mi se pare placuta. smile.gif In treptele 2 si 3 acceleratiile sunt puternice de la turatii mici, dar motorul plafoneaza mai repede decat unul similar cu 16v. Treptele 4 dar mai ales 5 sunt destul de lungi, avantajeaza mersul de croaziera cu viteze ridicate pastrand turatiile in regimuri joase. La 120 km/h pe kilometraj turatia in tr.5 este de 3100-3200 rpm. Uitandu-ma pe topicul cu consumuri extraurbane, am remarcat cu stupoare ca cele mai multe masini cu motoare 1,6, de la diferiti producatori, au consumuri medii cu aproape 1 l mai mari decat Loganul meu. Poate fi si soferul cu talpa mai grea, dar sunt destul de multi care au realizat asrfel de consumuri. La asta ajuta desigur si masa mai mica cu 200-300 kg fata de compactele mai susamintite.
Una peste alta, motorul 1,6 8v al Loganului realizeaza la drum prestatii similare cu ale majoritatii masinilor de clasa compacta cu motoare de aceeasi cilindree, chiar daca acestea sunt mai moderne si cu 16 supape. Cum spuneam, diferenta de masa intre masini determina acest fapt, anuland puterile si curbele de cuplu mai bune ale motoarelor masinilor cu pricina.
fata de motorul de 1,4, diferenta de putere si cuplu se simt la incarcatura si AC, mai ales in urcare. Reprizele sunt mult mai bune.

marea greseala a Reno la fabricarea Loganului a fost proasta insonorozare a habitaclului. Am mai spus-o si in alte dati, acest fapt genereaza o impresie de moment proasta, in detrimentul calitatilor destule pe care le are masina. Dupa experientele mele si ale altor posesori pe care ii cunosc bine, unele dintre aceste calitati de baza sunt fiabilitatea si adaptabilitatea la drumurile rele pe care le avem noi din belsug. smile.gif
striker_astral
Imi permit sa ma bag si eu in discutie beer.gif ...la dacii logan chiar ma pricep biggrin.gif . Deci : problema PRINCIPALA la Dacia Logan este vopseaua. In afara de cateva loturi ff mici si greu de gasit majoritatea loganurilor isi pierd vopseaua dupa circa 1 an. Pur si simplu se decojeste singura. La modele din primul lot deja a aparut rugina si la unele (putine e adevarat ) chiar gauri in tabla. Calitatea finisarii este EXTREM de proasta. Cauciucu pica dupa 5-6 luni,usile scartaie si nu se inchid etans,curge apa de la ploaie in masina pe la usii,unele dacii au electrica inversata din fabrica (se aprind farurile cand semnalizezi dreapta ,etc. ). Cautati si voi in ziare..ducetiva in fata blocului si uitativa la o dacie care are 1 an macar. Sau interesativa de procesul intentat uzinei Dacia de catre asociatia proprietarilor de Logan :ban: ...e inadmisibil sa ai atatea probleme la o masina..care sa fim sinceri nu e atat de ieftina. Sfatul meu e sa te duci pe altceva...pt ca si matizu e mai bun ca o dacie.
striker_astral
Am uitat sa precizez de cei aprox 800 de propietari care au primit o usa in nas cand s-au dus la garantie cu ele. Practic la Logan garantia nu prea acopera nimica. Desi scrie ca ai garantie la rugina de fapt e o minciuna biggrin.gif ..cand te duci la service ti se arata niste 'fine print' ..adica stelutzele romanesti dintr-un contract care practic anuleaza garantia :harhar: ..deci cei care s-au tzepuit nu se mai scot decat daca vand la SH loganu...de aia se vand Loganurile la SH asa mult blush.gif
AlexTM
Mai da' ce dur esti cu Logan-ul. Ai si tu?
"instalatia electrica inversata" - n-am auzit niciodata.
"cei 800 de proprietari" - care-s aia, cum i-ai numarat?

Recunosc, nici eu n-am Logan, dar cunosc citiva proprietari, si ei sint multumiti de masina.
RUE
faza e cam asa:
daca vrei sa dai de la 6500 euro pe masina noua, iei logan,
daca vrei sa ai garantata tabla 12 ani, dai de la 12 000 in sus.
Alexandra83343
Sincer din cate am citit si din ce am mai intrebat ajung la concluzia ca omul de rand, in special "clientul REMAT" va opta sisur pentru varianta 1.4 Ambition, care e cea mai ieftina....Chiar daca nu are nimic pe ea e oricum mai buna decat vechea masina. Nu multi ar da diferenta de 1000 E intre Ambition si cel mai ieftin 1.6 asta si pentru ca multi vor zice...dar ce nevoie am eu de mai multa viteza...pot sa conduc linistit si un 1.4.

Cred ca ar mai fi problema consumului. Din cate am vazut 1.6 consuma destul de mult in comparatie cu 1.4

loganul sta prost la franare...nu? Deci cred ca majoritatea ar opta pentru versiunea 1.4 Laureate care are si ABS, aceasta versiune fiind singura care ofera ABS-ul (1.6 nu are din cate stiu).

deci sunteti de acord ca din Loganuri 1.4 Laureate ar fi cea mai buna optiune pentru consum, dotari si pret?
Eduard RO
Cred ca a deviat subiectul.era vorba de logan nou vs logan sh nu de comparatii intre diverse nivele de echipare.
adi.mitrea
QUOTE(Eduard RO)
Cred ca a deviat subiectul.era vorba de logan nou vs logan sh nu de comparatii intre diverse nivele de echipare.


Si acum poate ca fata s-a decis la Logan nou si acum dezbatem pe versiune. blush.gif

Alexandra, daca nu ai bani i-a Loganul de 1.4 Laureate cu ABS. Daca ai bani cumpara Logan 1.6 Ambition, care are si el ABS. Diferentele de consum nu sunt mari si se rezolva cu modificarea la esapament de care ti-am vorbit pe prima pagina a acestui topic.

Numai bine si sa ne spui si noua la ce te-ai decis. :wave:
striker_astral
QUOTE(GhitaTM)
Mai da' ce dur esti cu Logan-ul. Ai si tu?
"instalatia electrica inversata" - n-am auzit niciodata.
"cei 800 de proprietari" - care-s aia, cum i-ai numarat?

Recunosc, nici eu n-am Logan, dar cunosc citiva proprietari, si ei sint multumiti de masina.


Te sfatuiesc sa te interesezi cu atentie inainte sa incerci sa ma contrazici :cenzurat: ..ca stii 2-3 persoane cu Logan care nu au probleme e irelevant.Cauta cazuri concrete..documentate. Din ce stiu eu erau 836 de propietari la data de 25.03.2006 cu reclamatie la OPC.
TLS-09
QUOTE(striker_astral)
Practic la Logan garantia nu prea acopera nimica. Desi scrie ca ai garantie la rugina de fapt e o minciuna biggrin.gif ..cand te duci la service ti se arata niste 'fine print' ..adica stelutzele romanesti dintr-un contract care practic anuleaza garantia :harhar: ..deci cei care s-au tzepuit nu se mai scot decat daca vand la SH loganu...de aia se vand Loganurile la SH asa mult blush.gif



Da ce ai draga cu stelutele ca "orice oferta buna are"
T u d o r
QUOTE(striker_astral)
Te sfatuiesc sa te interesezi cu atentie inainte sa incerci sa ma contrazici :cenzurat: ..ca stii 2-3 persoane cu Logan care nu au probleme e irelevant.Cauta cazuri concrete..documentate. Din ce stiu eu erau 836 de propietari la data de 25.03.2006 cu reclamatie la OPC.


Se poate ceva date? Ai spus ca intamplator esti in tema si as dori si eu sa fiu informat. Te rog, cazuri concrete, documentate, nu 2-3 cazuri care au probleme, pentru ca este irelevant, cum bine ai spus si tu.
T u d o r
Striker_Astral, astept in continuare informatiile de la OPC...
QUOTE
Din ce stiu eu erau 836 de propietari la data de 25.03.2006 cu reclamatie la OPC.


"Din cate stiu eu" (si stiu), la OPC nu s-au depus acele reclamatii. Asa ca te rog sa vii cu dovezile. Nu-mi place sa intru in conflicte, dar daca faci astfel de acuzatii ar trebui sa aduci si dovezi, altfel poti fi acuzat de MINCIUNA.
Nu ca te acuz eu... mi-e paralel ce spui, fie si adevar si minciuna, dar altii pot fi inselati de astfel de posturi "din surse sigure".

Asa ca te rog... :evil:
Daniel82595
da am citit si eu mai sus.....si chiar asa gauri in tabla? blink.gif sunt cam nedumerit.... as vrea si eu informatii mai multe ca m-ati facut curios
Coverca84854
Chestiile cu gaurile in tabla sunt "folclor". Au existat intr-adevar cateva masini care au avut probleme cu vopseaua, dar asta din pricina producatorului vopselei. Dar de aici pana la a generaliza este cale lunga ... Referitor la subiectul acestui topic, eu am preferat sa cumpar un Logan 1.4 Laureate SH la pretul unui ambience, dar cunosteam proprietarul masinii, pe care am luat-o cu doar 9000 Km la bord. Tipul avea nevoie de bani pentru un apartament. Norocul meu smile.gif .Dar, la fel ca mai sus, nu poti generaliza, deoarece poti gasi pe cineva care vinde masina pentru ca are anumite probleme. Sfatul meu, daca nu cunosti proprietarul, mai bine ia-ti nou.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.