QUOTE(adi.mitrea)
Parerile sunt impartite. Ambele motoare, atat 1.4 cat si 1.6 sunt motoare de generatie veche, cu 8 valve. Din experienta la volanul unui Logan 1.4 iti zic ca motorul trage greu mai ales la viteze trecute de 100 km/h. Logan 1.6 nu am condus dar Tudor iti poate spune parerea lui. :wave:
Recomandat pentru Logan este motorul mai puternic, deci cel de 1.6.
Ok, sa va zic de motorul 1,6 de 90 cai ce se gaseste pe masina mea. Fata de cel de 1,4 are nu numai putere mai mare, dar si cuplu. Acesta, cum spunea si Adi Mitrea, trage bine de la turatii mici si este confortabil in oras.
o caracteristica Reno este treapta 1 foarte scurta, ca de "raba". mie nu mi se pare placuta.
In treptele 2 si 3 acceleratiile sunt puternice de la turatii mici, dar motorul plafoneaza mai repede decat unul similar cu 16v. Treptele 4 dar mai ales 5 sunt destul de lungi, avantajeaza mersul de croaziera cu viteze ridicate pastrand turatiile in regimuri joase. La 120 km/h pe kilometraj turatia in tr.5 este de 3100-3200 rpm. Uitandu-ma pe topicul cu consumuri extraurbane, am remarcat cu stupoare ca cele mai multe masini cu motoare 1,6, de la diferiti producatori, au consumuri medii cu aproape 1 l mai mari decat Loganul meu. Poate fi si soferul cu talpa mai grea, dar sunt destul de multi care au realizat asrfel de consumuri. La asta ajuta desigur si masa mai mica cu 200-300 kg fata de compactele mai susamintite.
Una peste alta, motorul 1,6 8v al Loganului realizeaza la drum prestatii similare cu ale majoritatii masinilor de clasa compacta cu motoare de aceeasi cilindree, chiar daca acestea sunt mai moderne si cu 16 supape. Cum spuneam, diferenta de masa intre masini determina acest fapt, anuland puterile si curbele de cuplu mai bune ale motoarelor masinilor cu pricina.
fata de motorul de 1,4, diferenta de putere si cuplu se simt la incarcatura si AC, mai ales in urcare. Reprizele sunt mult mai bune.
marea greseala a Reno la fabricarea Loganului a fost proasta insonorozare a habitaclului. Am mai spus-o si in alte dati, acest fapt genereaza o impresie de moment proasta, in detrimentul calitatilor destule pe care le are masina. Dupa experientele mele si ale altor posesori pe care ii cunosc bine, unele dintre aceste calitati de baza sunt fiabilitatea si adaptabilitatea la drumurile rele pe care le avem noi din belsug.