Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fluierat roata spate
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Ghita A.
Buna,
Intreb si eu poate cineva a mai patit si inainte de a intra in service sa stiu la ce sa fiu atent. Problema mea este: la Mondeo (2001) de ceva vreme se aude temporar (max 5-10 min) in mers un fluierat usor la o roata pe spate. Ieri am oprit masina dupa 4-5 min de fluierat si cand am verificat rotile, cea din stanga spate era mult mai calda decat celelalte. Parerea mea e ca de bai e sistemul de franare, dar nu se vede nimica pe discuri, doar daca are ceva si ramane blocata temporar. Poate sa fie si de la altceva? Nu as vrea sa ma duc in service (am programare pe sapt viitoare) si sa-mi faca aia cine stie ce si problema mea sa ramana. Problema apare doar la drumuri mai lungi (macar o ora de mers).
DORU
Doua variante:
- o pietricica prinsa la etrier (necesita service)
- rulmentul de presiune de la roata resp (de asemenea)

Succes!
TLS-09
Oricum e bine sa mergi la service. Pina atunci, da roata jos si verifica daca se vede vreo piatra (dupa cum foarte bine spunea Doru). In mod normal ar trebui deja sa ai un sant vizibil pe disc datorita duritatii pietricelei.
Incearca totusi inainte si sa invirti roata . De regula rulmentii produc un uruit la rotirea rotii si mai ales in timpul mersului. Mergi cu cineva pe locul din spate ,care sa asculte pe amble parti (chiar cu geamul dat jos). Este destul de greu de spus ce are cata vreme rulmentii nu se sparg dintr-o data sau mai bine zis in totalitatea(unele bile/role se macina) iar altele continua sa lucreze (asa cum pot) de aici derivind si zgomotul.
Faptul ca apare la drumuri mai lungi este normal deoarece frecarea este de durata, deci mai mare si roata are timp sa se incalzeasca.
Inclin spre varianta cu rulmentul.
Ar mai putea fi blocat un etrier dar asta ai vedea doar dupa ce s-a incalzit bine roata si incerci sa o rotesti iar ea opune rezistenta fiind frinata. Daca ar fi asa si frinarea ar fi destul de puternica s-ar putea simti (teoretic) si in directia masinii volanul tragind usor.
Ghita A.
Inclin sa cred ca problema s-a rezolvat, am facut aprox 2000 km si nu mai aud nimica si nici janta nu se mai incalzeste.
Atunci am fost la service, si mi-au spus (dupa ce au verificat scurt masina) ca de vina sunt placutele de frana spate (am discuri si pe spate). Am ramas cam socat, nu ma asteptam la asa un raspuns. Dar se pare ca au avut dreptate.
Placutele nu erau uzate pana la metal, dar erau pe duca, asa ca am zis ce-o fi o fi... si i-am lasat sa le schimbe. Explicatia care am primit-o de la inginerul atelierului este ca fiind aproape uzate, pistonasul care impinge placutele are o cursa mai lunga decat normal, si se intampla sa se blocheze, si de acolo frecarea cu discul, care genereaza dupa ceva vreme de frecare un tiuit, precum si incalzirea jantei respective.
Oricum eu ma asteptam sa am ceva senzori in placute care sa avertizeze daca nu mai am placute, dar se pare ca am asa ceva doar pe fata. Placutele din spate nu sunt dotate cu astfel de senzori.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.