Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Valva EGR- please help
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Sebastian39516
Salut tuturor,
Am expus chestiunea si pe alte forumuri si nu cred ca ar fi rau daca scriu si aici. Am o problema la masina si nu reusesc sa-i dau de cap. Iata despre ce este vorba: intr-o buna zi mi s-a aprins un bec pe bord si am simtit o lipsa de putere la motor. Am remarcat ca nu pot tura motorul mai mult de 3000 rot/min. Am aflat apoi ca becul respectiv e legat de sistemul de evacuare si de valva EGR(exhaust gas recirculation) iar principala problema cu aceasta valva ar fi blocarea ei din cauza depunerilor. Ulterior am cautat niste documentatii pe net si am gasit cum se desface valva si ce verificari se fac inainte de a te apuca de aceasta operatie. Ideea e ca valva se incadreaza in parametrii dati de fabricant, adica bobina are rezistenta in jur de 8 ohmi iar potentiometrul vreo 3k ohmi. Problema cea mare este ma masurarea tensiunii care trebuie sa fie pe bobina, adica un 12V, tensiune care la mine e de doar 3.5V cu conectorul scos(ca asa se face masuratoarea). Ce ma intereseaza pe mine este de unde provine aceasta tensiune. Este de la ECU sau din alta parte? Daca e de la ECU, mai exista ceva intre unitatea centrala si bobina valvei EGR?(in mod normal ar trebui sa mai fie cel putin un releu, parerea mea) In documentatiile gasite de mine este scris ca pe bobina valvei trebuie sa am permanent un 12V, din momentul in care am pus contactul. Daca trebuie sa am 12V acolo permanent ma gandesc ca s-ar putea bypass-a ECU(pinul care da tensiunea aia) si sa-mi trag din alta parte 12V la punerea contactului. Ma intereseaza, in final, daca aveti vreo documentatie sau s-a lovit cineva de problema asta. Va multumesc anticipat!
Bogdan79883
si eu am aceiasi problema, cu diferenta ca nu becul nu e tot timpul aprins, iar puterea motorului nu mi se pare sa scada foarte mult. Da-mi si mie, te rog, documentatia care ai gasit-o. Sau spune-mi niste link-uri.
Sebastian39516
http://www.msi-motor-service.com/ximages/P...0047_EN_WEB.pdf

si

http://www.msi-motor-service.com/ximages/P...0082_EN_WEB.pdf

Functionalitatea valvei EGR se verifica fara sa o dai afara. Cu motorul oprit, scoti conectorul si aplici 12V pe pinii 5 si 1. Daca o auzi inchizandu-se si deschizandu-se(atunci cand incetezi sa mai aplici tensiunea), inseamna ca valva e ok si nu are rost sa o demontezi.

Linkurile provin de aici:
http://www.msi-motor-service.com/ks/en/kat...ahl=1&kz=si
Cred ca gasesti si masina ta...
Sebastian39516
Inca nu am rezolvat problema dar am gasit niste documentatie care ar putea sa intereseze pe mai multi:

http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=14548

Aveti acolo un link de download. Salvati ca nu se stie. Documentatia e in germana si poate nu va intereseaza insa cu putin ajutor, pe care l-am primit si eu de la cativa baieti aflati in Germania, m-am lamurit ce am de verificat. Strict pe problema valvei EGR, in aceasta documentatie intereseaza doar modulul Y56(Abgasrückführung: exhaust gas recycling mai pe "romaneste" biggrin.gif ). Motorul Z12XE se gaseste la paginile 14 si 15...
Bogdan79883
multumesc mult!
Sebastian39516
Astazi am testat valva EGR: am scos conectorul si am pus 12V intre pinii 1 si 5. Am auzit-o clar functionand, cupland si decupland in functie de aplicarea sau nu a tensiunii. Am reverificat si conectorul si este ok .Am cei 12V. Probabil am masurat aiurea sau nu aveam masa buna. Cred ca ma voi duce la tester. Probabil mi s-a dus vreo sonda lambda. In sfarsit, astazi motorul m-a lasat sa turez pana la 6000rot/min fara probleme...Ciudat!!
Sebastian39516
Am fost la tester. Operatia a decurs astfel:
--pus laptop pe masina si citit erori; au inceput sa curga ceva
--resetat erori si mers cu masina cateva sute de metri, laptopul fiind conectat in continuare
--tras pe dreapta, oprit motor, pus iarasi contact si citit erori-> zero erori!(repetat chestia cu cititul de cateva ori, pe fiecare modul in parte)
Masina merge bine, becul pe bord nu se mai aprinde. Deci, cumva s-au rezolvat problemele mele. Poate s-o fi deblocat valva EGR cand am pus de cateva ori 12V direct pe bobina ei, poate ce era stricat s-a reparat singur biggrin.gif sau poate a fost o toana...Bafta si sa n-aveti probleme!

Later edit:Tipul la care am fost mi-a zis ca ar putea sa-mi dea si mie CD-ul AUTODATA, free of charge. Mi-a zis cam cu jumatate de gura, ce-i drept. Aveti idee unde as putea gasi si eu AUTODATA? Chiar si cu bani, daca e vorba de o suma rezonabila.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.