Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Peugeot 307 Starline vs Toyota Corolla XelHB vs Opel Astra H
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Sandu82940
Buna
Va rog sa ma ajutati cu un sfat pt ca sunt intr-o mare, mare dilema.
Pe scurt dispun de 15000 E +/- 500 E si o familie cu un copil mic de 1 an, drumuri mai mult prin oras, un concediu-doua anual, plus un weekend-doua. Max 10 000 Km anual, deci benzina.
Ce sa aleg dintre:
1. Peugeot 307 Starline pret DDP14500 E, este la oferta, motor de 110CP, dotari super, airbag cortina, clima bi-zona, senzor ploaie, faruri cu aprindere automata, oglina heliomata, faruri ceata, oglinzi exterioare incalzite, 6 boxe, consum 7,4l/100 mediu, portbagaj 340L, revizii la 10000km, garantie 2 ani. E o masina care mi-a placut ca aspect si interior dar am rezerve legate de citeva mici maruntisuri care te pot duce des la service. Oricum nu intentionez sa o tin pina la pensie, peste vreo 7-8 ani (poate mai devreme) intentionez sa o schimb.
2. Toyota Corolla Xellence HB am ales aceasta varianta pt ca ajunge la 15000DDP, dotata rezonabil dar nu are dotarile enumerate mai sus la Peugeot(senzor ploaie, oglinzi incalzite, oglinda heliomata, faruri ceata, airbag cortina) deci este mai slab dotat. Plus portbagajul un pic mai mic- 310L. Are in plus jante aliaj si geamuri electrice spate, garantie la 3 ani. consum usor mai mic 6,8 /100km si mai ales fiabilitate recunoscutaToyota.
3. Opel Astra H varianta N'Joy, dotari ca la Peugeot, inclusiv scut motor si mp3, 105CP, portbagaj 370L, dar garantie 2 ani iar service-ul Opel slab in orasul unde locuiesc. Pret DDP in jur de 15600 Euro.
Va rog mult un sfat pt ca realmente nu stiu ce sa aleg, nu mi-am putut da seama la drive test, nu sunt diferente mari, parca fiecare are ceva care ma atrage.
ADrian82506
lasa dotarile frantuzestilor ptr altii, mergi pe toyota cu incredere, ai garantie 3 ani din bara in bara, iar ptr fiabilitate este recunoscuta, o masina cu care nu o sa ia nici o problema.
singurul dezavantaj este ca e un model trecut de prima varsta dar, asta poate insemna si o garantie ca toate micile probleme ale copilariei au fost depasite.
dupa mine peugeot ca motor sta ok si dotari dar in rest parte atehnica si service-ul este la pamant.
astra are un design placut si motoare bune, dar sunt cam gurmande din cate m-am interesat , si eu cautand sa achizitionez una, depinde acum si in ce oras stai ce fel de trafic intampini.
S O R I N
Peugeot are un prieten foarte bun ,acelasi motor care l doresti si tu.

Din curiozitate l am condus si eu.Pana la ora actuala am condus ceva modele /marci de masini si pot face o comparatie.Rezultatul: slab,slab si iara slab,daca nu chiar cel mai slab.
Suspensia mi a rupt fundul,simteam tot ce inseamna denivelare ,de gropi nu mai spun.Motor lenes ,zgomotos la turatii inalte.
Concluzia a dat o el ,nu isi mai cumpara niciodata aceasta marca + ca cei de la service nu prea sunt in regula.Probleme "n" avute cu masina
numai eu cate stiu,dar nu are rost sa le insir.

Cat despre celelalte doua marci ,cred ca opel are un avantaj ca este model nou,dar atat.Nu a excelat niciodata in materie de fiabilitate.Toyota,si mai ales corolla a dovedit de la aparitia modelului ca este cea mai fiabila masina din clasa ei,dar care nu are un design iesit din comun.

Parerea mea 70 % corolla si 30 opel,peugeot fara procent.

Totusi drive test,asta e cel mai important lucru.

Succes.
S O R I N
Apropo ,vezi ca in orasul tau lucreaza la toyota ca dealer un baiat deosebit ( Dan) care ajuta aria toyota a acestui forum cu multe informatii despre aceasta marca.

Mai multe informatii aici :


http://www.masini.ro/forum/viewforum.php?f=52
*****81107
Peugeot 307 ia foc.

Au fost citeva cazuri si aici in DK in care Peugeot 307 a luat foc din senin.
Nu stiu daca au schimbat piesa care cauzeaza aprinderea masinii.

Eu nu as cumpara Peugeot.
Sandu82940
Si eu am avut ezitari in ceea ce priveste Peugeot. Eram cit pe ce sa dau avansul pentru ca e o masina atragatoare si bine dotata dar are diverse probleme tehnice din ceea ce am citit care m-au facut sa ezit. Probabil va ramine sa optez intre Corolla si Opel Astra H. Sunt surprins ca cei de la Toyota nu fac o reducere de macar 5% acum cind Corolla este in ultimul ei an de aparitie. In varianta Sol, care mie imi depaseste bugetul, cu aceleasi dotari absolut identice o Corolla este la ora actuala cu 1000 Euro mai mult decit un Opel Astra H, care este totusi o masina mai noua si cu o valoare la revinzare care cred ca va fi mai mare. Pentru mine proportia este 50%-50% asa incit inca mie greu sa aleg. Am mai facutun pas si am eliminat Peugeot. Mai astept pareri.
T u d o r
Cine zice ca Peugeot 307 are probleme? De curiozitate uita-te pe sectiunea Toyota a forumului si ai sa fii surprins de ce mai zice lumea. Fiabilitatea Corollei este un mit de nezdruncinat, dar cauta pe studiile de fiabilitate numarul incidentelor de service la 307 sau Astra sau Megane sau orice alta masina si vei fi surprins ca acestea nu sunt mult mai numeroase decat la liderul Corolla.
Eu imi voi lua Peugeot, deci sunt subiectiv. Dar oare nu cumva si toti cei care au scris inaintea mea sunt la fel? Spre exemplu, Sorin are o Toyota, si crede-ma ca nu am vazut pe cineva pe aici sa recomande altceva decat are el ca fiind "nec plus ultra". smile.gif

So, toti suntem subiectivi, mai mult sau mai putin. Eu nu vreau sa-ti fac apologia Pejo, ca e cel mai, ca e nu stiu cum. Dar gandeste-te singur la faptul ca vei merge in masina asta 7-8 ani, cum spuneai. Poate ar trebui sa te gandesti la ce-ti place tie, nu mie sau altcuiva.
Eu m-am interesat la dealerul Peugeot din orasul meu, unde am prieteni buni, si nu mi-au dat semnale negative. Masina este cu facelift, din 2004 nu prea mai are probleme deosebite de nici un fel. Plus ca la 15500 ddp iti iei acelasi 307 diamond pack dar cu hdi de 110 cai. Adica in pretul Corolla sau Astra benzinare.
Eu asta voi lua, am condus cateva sute de km un 307 si nu inteleg sincer ce vroia sa zica Sorin parca prin ""Suspensia mi a rupt fundul,simteam tot ce inseamna denivelare ,de gropi nu mai spun.Motor lenes ,zgomotos la turatii inalte. "" Daca 307 ti-a rupt fundul, si totusi este considerata inca una dintre referintele clasei la confort de drum si stabilitate, atunci ce sens are sa vorbim de celelate? Poate lor nu le-au mai pus deloc amortizoare. biggrin.gif
Iar daca tie ti s-a parut zgomotos 307, inseamna ca nu ai condus Corolla benzina. Eu am facut-o, am mers la Toyo Motor cu inima deschisa, visand la Corolla 1.6 VVT Sol. Sincer, am facut drive testul cu alegerea deja facuta pentru Corolla. Si am fost dezamagit crunt, motorul este foarte zgomotos in turatii, masina este mica in interior, anosta, materiale si imbinari de calitate mai slaba decat la Pejo. Cu siguranta este fiabila, dar cat este mai fiabila decat alte masini? Adica probleme intampina si posesorii de Toyote, sa nu crezi dealerii au desfiintat service-ul din lipsa de clienti. Drumurile noastre sunt cum sunt, benzine sau uleiuri la fel... se mai strica masinile.

Despre Astra nu pot spune nimic, decat ca are design interesant si ca nu am mers cu niciuna. smile.gif

Asta ca sa auzi si o parere diferita de cele de mai sus. smile.gif Si nu vreau sa starnesc niciun flame, sincer mi-am expus parerea mea despre masinile din tema, fara sa ma refer critic la cineva. In definitiv, sunt parerile noastre si e normal sa fie si diferite la un moment dat.
S O R I N
Tudor,cand m am referit la rigiditatea lui 307 sa stii ca nu am comparat o cu cea a avensisului,sa zicem,pt ca sincer nu prea exista termen de comparatie.In familie avem si un espero care are vreo 6 ani ,deci depasit cu mult tehnologic de 307,dar nu si ca suspensii.Pai la o masina de generatie noua ,si nu vorbim de vreo super nova,mai trebuie sa te simti ok in ea si sa nu simti orice gropita.Ei uite asa m am simtit eu in 307,si nu numai eu am spus asta,ci proprietarul lui,care ar putea fi subiectiv ca noi toti,dar nu e.Omul e corect si asta mi a spus.
Motor zgomotos.Cand am mers cu el ,am vrut sa vad si eu ce poate.....de unde ,nu demaraj nu vlaga ,nu nimic...nu m a impresionat cu nimic.

Asta este parerea mea (si nu numai) despre peugeot.

P.S. Stiu ca pe aici pe forum puse se cineva ;a un moment dat un clasament despre multumirea clientilor.Peugeot 307 era penultimul,iar ultimul era tot un peugeot,dar nu mai stiu de care.( o sa caut poate il mai gasesc)
T u d o r
Nici eu nu am zis nimic de Avensis, este o clasa superioara si corect, nu este termen de comparatie din nici un punct de vedere. Dar te rog, nu mi-ai raspuns daca ai mers cu corolla 1,6 VVT-i, ppentru ca eu am facut-o. Si repet, eram subiectiv, adica venisem intins pe ea s-o cumpar. iti imaginezi ce dezamagire am resimtit, plecand la pomul laudat cu sacul. sad.gif

Am mai spus-o si cu alta ocazie, am condus personal mare parte a masinilor de clasa compacta, fiind direct interesat in achizotionarea uneia. Cu exceptia Golf, Seat si O2, fiindca sunt prea scumpe si am eu ceva cu VW&fratii. biggrin.gif
So, concluzia mea a fost ca 307 are cel mai bine setat tren de rulare, o combinatie excelenta intre confort si stabilitate. Espero este barca din acest punct de vedere, am condus si am si mers in dreapta, se inclina mai rau decat loganul meu. smile.gif Este o alegere si asta, mai sunt masini cu asa o amortizare moale, dar unde vrei stabilitate... nu prea e loc de inclinatii ample in curbe. It's a matter of choice, after all. Si nu numai eu am spus ca 307 este o referinta a tinutei de drum si confortului, ci AMS in toate testele in care a participat (comparative) a scos-o fruntasa la acest capitol.
Si se stie afinitatea AMS pentru germane, nu poti sa o banuiesti de parti prix-uri cu francezii. Cat despre motorul de 110 cai, tot atatia are si Corolla, si cuplu cam la fel. Diferenta de curba de cuplu este data de motorul mai modern, cu distributie variabila, care trage mai jos putin. Impresia mea a fost in testul cu Corolla ca daca vrei performanta, trebuie sa urci bine in ture. 307-le l-am condus cu motorizarile 1,4i de 90 cai si 110 HDI. Primul este clar subtirel pentru masina, al doilea este categoric unul dintre cele mai bune motoare diesel de pe piata, in categoria sa. 1.6 110 cai bezinar nu am condus, asa ca nu pot face personal comparatia cu ce ai spus tu. Dar sa nu uitam ca noi comparam motare similare ca si putere si cuplu, la mase ale masinilor sensibil egale. Asa ca nu cred sa fie vreunul mult mai vioi decat celelate. smile.gif

Stiu si despre topul satisfactiei clientilor, dar sper ca nu ai vrut sa fii ironic cu asta. Eu vorbesc despre incidentele de service la dealerul din Vl, iar parerea este ca motorul benzinar si cel diesel de 110 cai fiecare sunt fiabile, mai putin fiabil fiind HDI-ul de 2.0. In rest, mici probleme de articulatii la masinile de taxi, dar sunt multe SW-uri in Rm.Valcea taxi si se mai intampla, pentru ca soferul sfinteste masina, ca sa parafrazez. Oricum, nu este o regula sa se strice, crede-ma, nu mi-as lua personal o masina stiind ca e proasta. Si am bunul obicei sa verific mult timp inainte sa cumpar. Dar nici nu mai cred in mituri si nici in idei preconcepute.
M A R I A N
Eu tocmai vroiam sa zic ca acu 2 saptamani am venit de la Copenhaga unde cele mai multe masini sunt Toyote, Mazde si Peugeoturi dar am vazut ca un forumist zice ca a ars un 307. blink.gif Nu-l contrazic.
Desi nu ma satisface nici o masina decat japoneza, totusi nu am auzit lucruri rele despre Peugeot. Dimpotriva. Poate cu exceptia pieselor de schimb care au preturi exorbitante (ca de altfel toate frantuzoaicele)
HalbaSus
QUOTE
Este o alegere si asta, mai sunt masini cu asa o amortizare moale, dar unde vrei stabilitate... nu prea e loc de inclinatii ample in curbe. It's a matter of choice, after all.


Vad ca te-am convins cu teoria mea despre masinile cu amortizoare moi tongue.gif Adevarul e ca si eu prefer amortizoarele care sunt capabile sa disloce pietrele de la rinichi (pe care oricum n-o sa le fac prea curand la cata bere beau biggrin.gif beer.gif ) dar care sa stea foarte bine pe curbe decat una care se inclina ca turnul din pisa la fiecare curba... este aproape irelevant daca dupa ce se inclina mai poate lua curba sau nu, senzatia de nesiguranta este cea care ma enerveaza... oricum nu merg cu masina in asa fel incat sa ating constant limitele sasiului si ale suspensiei, dar vreau sa simt ca as putea oricand sa imping masina pana la aceste limite fara sa ma inclin 30% de grade intr-o parte blush.gif

P.S: sunt oarecum off-topic, nu am condus nici corolla nici 307, deci habar n-am cum stau cele doua cu suspensiile.
T u d o r
Halba, my man, 307 nu se inclina in curbe, dar amortizarea nu este chiar sa-ti dea afara pietrele de la rinichi. smile.gif Concluzia din teste este ca are cel mai bun raport stabilitate/confort din clasa compacta, alaturi de G5. G5-ul nu l-am condus, dar la Pejo sunt convins ca e asa. Corolla este, dupa parerea mea personala, departe de aceste calitati. Ea are altele, fara doar si poate.

Dar sa revin putin la comparo-ul nostru. Si sa luam datele de baza. La pretul 307 diesel 110 cai (15600 DDP) si la dotarile acestuia (diamond pack) ce se poate cumpara de la concurenta? Pentru ca de aici plecam. Nimeni nu are un buget nelimitat cand cauta o masina. Si atunci, ce ofera concurenta la acest pret? Un model pe benzina cu dotari cat de cat similare, cu exceptia Megane care are cam la fel pretul si motorizarile.
Din punctul meu de vedere, Megane nu constituie o optiune din motive pe care le-am mai expus in alt topic. smile.gif
florin55503
307 are niste suspensii de pur si simplu ai impresia ca mergi cu fundul pe sosea. la o denivelare mai insemnata iti vine stomacul in gat. am mai scris ca am schimbat amortizoare la nici jumatate din durata lor de viata. vezi ca mai e cineva pe aici care le-a schimbat cam la aceiasi nr de km deci nu sunt eu nebun. motorarele pe benzina pejo nu merita sunt puturoase. serviceul e scump si pt un schimb de ulei te tine o zi intreaga.

eu zic ca astra cel mai bun compromis dar cel mai bine uitat-te tu cu ichii ai la toate
T u d o r
Florin, in Bucuresti cred ca poti strica si un tanc in no time. Depinde cum sunt drumurile, cum este soferul, cati soferi are masina, etc. Eu nu am reusit sa stric nici Loganul in 28000 km, am grija de masina (poate exagerez chiar), trec peste denivelari incet si le ocolesc cat pot. Cand vin cu masina in Buc. injur continuu, sunt turbat de ce cratere sunt pe acolo. In orasul meu sunt asfaltate aproape toate, cel putin cele importante sunt. Iar drumurile europene/judetene sunt ingrijite, nu mai e chiar cum era acum 10-15 ani. Nu spun ca nu mai sunt drumuri rupte in Ro, insa pe unde merg eu nu prea mai sunt. smile.gif
Mihai66305
Eu stiam ca Focus-ul este referinta in materie sasiu si tren de rulare in clasa compacta...
florin55503
QUOTE(> T u d o r <)
Florin, in Bucuresti cred ca poti strica si un tanc in no time. Depinde cum sunt drumurile, cum este soferul, cati soferi are masina, etc. Eu nu am reusit sa stric nici Loganul in 28000 km, am grija de masina (poate exagerez chiar), trec peste denivelari incet si le ocolesc cat pot. Cand vin cu masina in Buc. injur continuu, sunt turbat de ce cratere sunt pe acolo. In orasul meu sunt asfaltate aproape toate, cel putin cele importante sunt. Iar drumurile europene/judetene sunt ingrijite, nu mai e chiar cum era acum 10-15 ani. Nu spun ca nu mai sunt drumuri rupte in Ro, insa pe unde merg eu nu prea mai sunt. smile.gif


pai daca tii minte comparand loganul unei cunostinte cu pejoul meu (de la serv dar probabil ii voi achita valouare reziduala si va fi al meu) loganul a iesit in avantaj ca fiabilitate. drumurile in buc nu sunt asa de rele ca in buzau sau brasovde exemplu. si eu merg cu grija si feresc gropile
T u d o r
QUOTE(Mihai66305)
Eu stiam ca Focus-ul este referinta in materie sasiu si tren de rulare in clasa compacta...


Ai dreptate, alaturi de G5. Eu am spus de un mixt stabilitate/confort, pentru ca Focus-ul este mai rigid. Cum spuneam, este o problema de alegere, nu e una mai buna sau mai rea. Focus este o masina foarte buna.

@Florin: Loganul este o masina fiabila, asa este. imi cam pare rau sa ma despart de el, dar asta e viata. biggrin.gif Cat despre Pejo-uri, finul meu are unul de 3 ani, parintii mei au altul de 1 an si 1/2. Finul este bucurestean si a mers cu masina preponderent acolo, si nu stiu sigur, parca a schimbat o bieleta. Masina parintilor este tot fara facelift, si nici ei nu au intampinat vreo problema. Cu aceste 2 exemple nu incerc sa demonstrez ceva, doar ca se poate si fara probleme.

QUOTE
pejoul meu (de la serv dar probabil ii voi achita valouare reziduala si va fi al meu)
Sa inteleg ca nu-ti place dar il iei? biggrin.gif
florin55503
pai la 3500 de euro???!!! de cumparat tot il cumpar dar nu stiu daca o sa il dau sora-mii sau sa il vand
T u d o r
Daca-l vinzi o sa scoti banuti frumosi, sunt destul de scumpe la SH si in tarile calde. (e modelul actual) smile.gif
florin55503
e din 2004. 2000 hdi 90 CP 6 airbaguri, geamuri fata electrice oglinzi electrice clima etc.am vazut unul asemanator se vindea cam pe la 7000 de euro.
la inceput aveam alte ganduri. sa vand si astra si si 307 si sa-mi iau un seria 3. numai ca a venit un amic din germania cu un 325 d cu o problema la directie si costa in jur de 900 de euro piesa respectiva plus manopera asa ca am renuntat. deocamdata alerg pe la banci sa ma interesez de un imprumut pe la toamna.

gata cu off-topicul si scuze moderatorilor. dintre cele enumerate as alege asta pt ca mi se pare si mai frumoasa si cu un interior mai placut si pt ca am incredere mai mare in motoarele pe benzina de la opel. mi se par mai sprintene chiar daca pe hartie au cu 5 cai mai putin
radu66490
uita de 307,cel putin daca te bate gandul sa ti iei motorul de 1.6 110cp benzina....uita de masina asta
e inalta o simti la vant,puterea....scrie ca are 110 cai da nu i gasesti,consumul...daca te duci un pic mai tare asa cu 140-150 o sa ti ia 10%(5000rpm la 155kmh)
corola e model vechi,astra h,am auzit lucruri bune despre ea
iti dau o sugestie
noul seat leon,2.0 140cp tdi e in jur de 15000 si arata super
si inca un lucru
DIFERENTA DE PRET LA O MASINA NOUA DIESEL BENZINA O RECUPEREZI IN MARE MASURA LA REVANZARE am spus o si am sa tot repet
T u d o r
Radule, pai asa ii recomand eu BMW sau Audi, Leonul ala e 15000 CIP, nu DDP. Adica ar mai fi o nimica toata de 3000 euro de dat, cam atat ar fi si G5. Astra, Corolla si 307 au totusi alt pret, poate pentru omul nostru 3000 euro nu sunt chiar de colea. La 18000-19000 DDP ai variantele Avensis, Vectra, Mondeo, adica masini de clasa medie, care sunt alta mancare de peste. smile.gif
florin55503
faptul cate lao rafala de vant trebuie sa tii serios de volan ti-o confirm. cand treci pe langa un tir tre sa te tii bine de volan si sa faci mici corectii
Centaurus
Eu cred ca 307 e o optiune de luat in calcul.Ca fost posesor de 307 1.6 16v 110Cp, tin sa-l contrazic pe Radu.Nu am mers foarte mult cu ea,dar nici putin(36.000Km) si nu am avut nici o problema.Masina este stabila pe curbe, se simt cei 110Cp - dar trebuie sa schimbi mai sportiv (4.000 -4.500rot/min.),consumul este decent daca nu o calci.Puncte minus:suspensia cam rigida.
radu66490
n am fost atent,am crezut ca e pretul cip
scuze
T u d o r
Nu e nimic, intamplarea face ca si eu sa fiu in situatia autorului topicului si sunt destul de zgarcit chiar si cu sutele de euro, daramite cu miile. smile.gif
Realmente, optiunile ca bani sunt destul de limitate, daca luam in calcul un maxim de 16000 DDP. Dintre toate compactele, poti sa iai cu diesel doar cateva, printre care 307, dotat si cu motor modern, performant si economic. Fiabilitatea in primii cativa ani este comparabila cam la toate masinile, dupa aia intervine mai pregnant necesitatea unei durabilitati mai mari.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.