Help - Search - Members - Calendar
Full Version: FORD anunta primul motor de de serie cu HIDROGEN
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
R a z v a n
Today Ford began production of a dedicated hydrogen internal combustion engine at its Engine Manufacturing Development Operations in Dearborn Heights, MI, which makes it the first automaker to do so. The engine is a supercharged 6.8-liter V10 that will be used in the E-450 hydrogen-fueled shuttle bus. Ford will be delivering the vehicle to customers in Florida first, although didn't say how or where said customers would refuel their shuttle bus when necessary.


The V10 engine delivers 235 horsepower and 310 ft-lbs of torque while producing near zero emissions of regulated pollutants and greenhouse gases. That's not a lot of power, but not a lot of pollutants, either. While based on the same V10 that Ford uses in many of its truck and commercial vehicle applications, this unit has many specialized components that optimize it for use with hydrogen as a fuel (see list after the jump).

Over the years Ford produced a large number of hydrogen-powered concept and experimental vehicles, including a fleet of 30 hydrogen-powered Focus fuel cell vehicles, the Mazda RX-8 Hydrogen RE, and most recently the Super Chief Concept that debuted at the 2006 Detroit Auto Show, which was capable of running on hydrogen, E85 or gasoline.
James Kilowatt
Da' daca tot e pe hidrogen, de ce au facut motor cu ardere interna si nu fuel cell? Din cate stiu e mai bun randamentul la fuel cell.
Iulian HondaFan
dar sunt si mult mai scumpe...
ncristi
Ce mult ma bucur...in sfarsit a fost facut un prim pas smile.gif.

Poate ca in viitoar cand cineva o sa traga un part in orientul mijlociu nu o sa mai sara pretul la petrol.

Aceasta initiativa ford ar trebui sustinuta de toti producatorii auto.


Despre industria petroliera in viitor...odihneasca-se in pace :angel:
Arheopterix
Asta e si visul meu!
Sa-i vad pe seihi murind de foame ptr ca au cheltuit tot si nu au pus un bad de oparte biggrin.gif
Iulian HondaFan
din pacate deocamdata cel mai ieftin hidrogen tot din petrol se scoate. dar daca petrolul se mai duce inca un pic in sus ogroaza de alternative vor de deveni economic viabile...
fishbone
Cel mai ieftin si simplu de obtinut combustibil AFAIK este cel obtinut dintr-o specie de alge a caror nume imi scapa si care produc cea mai mare concentratie de etanol per x cubi de planta. Imediat dupa acestea urmeaza etanolul produs de asa-numita planta rapeseed. Din pacate porumbul e pe la coada pentru ca produce putin si polueaza si procesul de prelucrare.
Parerea mea este ... indecisa. Sunt multe cai pe care se poate apuca. Cred ca cea mai viabila este efectiv cea cu motoarele care merg cu apa biggrin.gif

Impulse, ce ne poti spune despre tehnologii similare inovate de BMW?
Iulian HondaFan
BMW e in tot si in toate... biggrin.gif ei sunt monstrii sacri ai tehnologiei mondiale, zenitul inteligentei umane, etc. etc. biggrin.gif

rapeseed e rapitza. e relativ eficienta pentru producerea de biodiesel dar cel mai eficient este sa produci biodiesel din nuci de cocos.

pentru alcool prin procedeul traditional cel mai ieftin este sa il faci din trestie de zahar ( in Brazilia etanolul este 60% din pretul benzinei si au majoritatea masinilor pe un amestec benzina etanol), iar in zonele temperate folosind un nou procedeu tehnologic de obtinere enzimatica din celuloza ( paie, aschii de lemn, tulpini de canepa). Procedeul este deja folosit la scara industriala de o companie canadiana Iogen Corp. ( sediu in Ottawa) unde Goldman-Sachs si Shell au investit recent sute de milioane ( din pacate compania nu este listata la bursa si micii investitori nu au acces la cumpararea de actiuni). Asta promite sa fie metoda cea mai ieftina intrucat deseurile vegetale sunt foarte ieftine si abundente in aproape orice climat.

canepa promite sa fie cea mai buna sursa de biocombustibil intrucat are una dintre cele mai mari rate de producere de masa celulozica la hectar iar din seminte se poate obtine biodiesel.

si chestia cu algele este promitatoare.
fishbone
Da, am scris o prostie mai sus, ma refeream la biodiesel si nu etanol ca la porumb. Doua lucruri total diferite smile.gif
Iulian HondaFan
mai multe detalii tehnice despre acest prim motor comercial cu hidrogen aici:

http://www.greencarcongress.com/2006/07/ford_begins_pro.html

desigur BMW ii revine onoarea de a fi scos primele prototipuri, asa cum ne-a atras mai sus atentia Cosmin.

dar cum tehnologia pentru mase este intotdeauna cea care face diferenta, Ford va fi vesnic in memoria colectiva a umanitatii pentru acesta realizare... biggrin.gif

de mentionat si conceptele Bi si TriFlex technology care permite folosirea pe aceeasi masina fie a hidrogenului, fie a etanolului sau amestecurilor etanol cu benzina. :wave:

asta trebuie sa le dea de gand seicilor si ayatolahilor... cu cat mai curand tarile dezvoltate se vor intarca la petrolul lor cu atat mai repede importanta mondiala a acestora va diminua... back to the camels, guys...
fishbone
Ai perfecta dreptate. Daca incepi o discutie cu inceputurile automobilismului, ajungem fix la Ford si Model T.
Iulian HondaFan
in final, vad case mentiuoneaza ca Ford a scos primul astfel de motor inca din 2001... e posibil ca BMW sa nu fi avut serie7 si celalat prototip inca gata la acea data si ford sa fie adevaratul tatic al acestei tehnologii...
James Kilowatt
Aveti cumva idee care este productia de biocombustibili (biodiesel sau etanol) pe an si pe hectar functie de planta? Eu nu am reusit sa gasesc nimic clar. Ceva imi spune biocombustibilii nu sunt decat o parte a solutiei, cel putin deocamdata.
Robert82843
QUOTE(MR28673)
Aveti cumva idee care este productia de biocombustibili (biodiesel sau etanol) pe an si pe hectar functie de planta? Eu nu am reusit sa gasesc nimic clar. Ceva imi spune biocombustibilii nu sunt decat o parte a solutiei, cel putin deocamdata.


Corect !
Deocamdata cererea e foarte mica dar cand se va termina oilu' vor fi zeci de milioane de masini care vor trebui adapate ... :evil: si nu o sa ne ajunga toate deserturile ca sa cultivam rapita ...
Solutia este producerea H pe cale chimica (sinteza) din pacate cea mai eficienta este cea nucleara wallbash.gif
Paul46623
Evident, ai vrut sa zici: "din fericire" :naughty:
Otto73
QUOTE(Paul46623)
Evident, ai vrut sa zici: "din fericire" :naughty:

din fericire pt. bin laden si "asociatii"
Impulse
QUOTE(Iulian HondaFan)
in final, vad case mentiuoneaza ca Ford a scos primul astfel de motor inca din 2001... e posibil ca BMW sa nu fi avut serie7 si celalat prototip inca gata la acea data si ford sa fie adevaratul tatic al acestei tehnologii...


Wrong!
probabil ca in 2001 avea si Ford motorul numai ca atunci BMW deja facea turul lumii cu BMW-urile 750hL prezentate dealtfel din 2000!
Clean Energy World Tour 2001

http://www.bmwworld.com/models/750hlb.htm

Turul in California:
http://www.autointell.com/News-2001/July-2...ly-18-01-p2.htm

chiar si Mini:

http://www.bmwworld.com/models/750hl.htm

Si raspunsuri la cei care au nelamuriri ca tot discutam acum cateva zile:
http://www.fuelcellsworks.com/Supppage5347.html
Impulse
BMW ramane deci unul dintre liderii mondiali ai tehnologiei si da este intr-adevar un monstru sacru in domeniu. Sa mai amintesc ca este o companie de sine statatoare printre altii care au fuzionat unul cu altul ca sa supravietuiasca? blush.gif
Impulse
Dubai 2001 biggrin.gif
Otto73
http://www.bmwworld.com/models/750hlb.htm aicieu zic ca e dacie 1310 nu altceva eventual cu bord de BMW
Otto73
QUOTE(Impulse)
BMW ramane deci unul dintre liderii mondiali ai tehnologiei si da este intr-adevar un monstru sacru in domeniu. Sa mai amintesc ca este o companie de sine statatoare printre altii care au fuzionat unul cu altul ca sa supravietuiasca? blush.gif


Iti place ce ai scris mai sus? :bash: :bash: :bash:
Mai sunt si altii cu BMW-uri pe forum dar pt. ei e o simpla masina.
Chiar sunt iritat de anumite aberatii auzi tu monstru sacru..... :bash: sau "530Extreme power". nici cu nitrous nu o sa aibe putere extrema.
Si apropo bordul tot nashpa este la modelele din era Bangle. :bash:
Nu contest ca masinile lor sunt bune dar pana la a ma inchina cum fac altii la marca asta mai e mult de tot............ :bash:
Risc sa fiu banat chiar definitiv dar m-am saturat sa tot citesc balivernele unora :bash:
Si intradevar unele firme fuzioneaza ca sa supravietuiasca dar altele pt a acoperii un segment cat mai mare din piata.

Auzi tu ............monstru sacru
:bash: :bash: :bash:
fishbone
Mi-e lene sa caut sursa mai "tare", asa ca pleznesc wiki
QUOTE
In 1807, François Isaac de Rivaz built the first hydrogen-fueled internal combustion vehicle.

Furthermore,
QUOTE
François Isaac de Rivaz (Paris, December 19, 1752 – Sion, July 30, 1828) was a Franco-Spanish inventor from Switzerland. He is credited with the construction of the first internal combustion engine during 1806 and a rudimentary automobile powered by it in 1807. He also experimented with steam-powered vehicles in the late 18th century.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_car
Merita citit articolul, mai ales partea in care se face lista cu toti fabricantii care se joaca cu aceasta tehnologie.
Una peste alta, bowing to the BMW temple makes you no better.
Mai ramane apoi problema implementarii, se pare ca nu ma baga nimeni in seama. Who cares ca BMW a inventat de fapt tehnologia daca ei inca se joaca in laboratoare in timp ce altii o implementeaza. Japonia de exemplu e prima tara din lume care isi construieste acum trenuri pe hidrogen. Apoi avem ca in cazul de fata Ford cu flota lor de tranzit in masa. Si tot asa.

Greseala lui Impulse este ca, desi intr-adevar BMW e unul din lideri, el se axeaza numai pe BMW si la altii nu se uita. Si pe langa faptul ca sunt inovatori, sunt si unii din cei mai buni cand vine vorba de asa-zisul PR BS [Public Relations bull$hit], ca si acel tur al lumii. Please continue to pay a premium for the badge. Kthxbye!
El ne vede pe noi probabil ca pe niste invidiosi sau chiar ignoranti cand nu-i acceptam argumentele, fara sa realizeze ca noi de fapt suntem doar obositi si ... asta e. Daca ar sta de vorba cu mine in persoana nu cred ca m-ar regasi in prestatia de pe acest forum cand vine vorba de masina lui indragita si pozitia mea fata de firma.
530Xtreme power ... mda. That is so yesterday. Adica motorul de pe 3-Series pus pe o masina mai grea.
Bag si eu ciocanele, otto, ca sa nu fi singurul. Si am mancat si un i ca sa faca unii accidente vasculare.
:bash:

De ce oare discutam despre BMW la un topic despre Ford? Because, my friends, that which threatens the position, image, prestige and perception of the one called Bayerische Motoren Werke must pe judged!
Dar, I have a nagging suspicion care-mi spune ca stiu de unde a pornit. Cine stie, poate pe viitor o sa anuntz clar cand furisez o ironie. Dar ma indoiesc ca nu se va mai inghiti, cum zice americanul, hook line and sinker. Mai pe romaneste, pusu' botului.
James Kilowatt
Hai sa nu cadem in extrema ailalta. BMW ramane unul din cei mai avansati tehnologic dintre constructorii europeni, chiar fara sa aiba cine stie ce titluri pompoase in motorsport. Nu-s singurii si unicii dar sunt oricum mai rasariti decat media sa spunem, deci nu putem sa-i desfiintam asa usor.

@Fishbone
Nu-i nevoie sa aduci exemple din Japonia cu hidrogenul smile.gif In Chisinau era o flota de autobuze cu hidrogen de acum 20 ani smile.gif

Hidrogenul e o metoda de stocat si transportat energia, si nu de produs (cel putin pana nu se fac reactoare de fuziune cu hidrogen, adica nu in viitorul previzibil). Hidrogenul NU rezolva deci problema producerii energiei, asa ca degeaba japonezii fac trenuri cu hidrogen, tot dependenti de petrol si de material fisionabil raman. Cel putin pana cand sursele regenerabile de energie for fi larg raspandite si eficiente economic.
guerilla
QUOTE(Otto73)
Risc sa fiu banat chiar definitiv dar m-am saturat sa tot citesc balivernele unora :bash:


ai batut recordu la ciocane - 10 bucati intr-un singur post laugh.gif meriti circumstante atenuante biggrin.gif te rog insa pe viitor sa ai grija cum te exprimi. tx

@fishbone - man, romenglish-u asta ma oboseste. try to stay numa pe una din ele, ok? biggrin.gif


daca tot discutati pe tema cine are hidrogen mai mult in masina, de ce nu faceti un versus pe tema asta, ca topicu oricum a degenerat din ford in ... orice altceva. si vad ca ati adus in discutie pana si pe bunicu dezgropat saracu din analele hidrogenului. uite ca dintr-o "cearta" poate iesi ceva constructiv.

doar o parere :angel:
fishbone
QUOTE(guerilla)
@fishbone - man, romenglish-u asta ma oboseste. try to stay numa pe una din ele, ok? biggrin.gif

Scriu romenglish ca mi-e teama nu cumva mi se urca iarasi in cap Iulian ca am mancat un i. Orikum, sunt un ingerel si nici pe departe la fel d nervant prekum modul la kre skrie mai nou generatia MTV din Romania wink.gif
QUOTE
ai batut recordu la ciocane

Rotfl, si eu ziceam la fel cand am vazut acel reply, dar nu-l invinuiesc.
QUOTE
BMW ramane unul din cei mai avansati tehnologic dintre constructorii europeni, chiar fara sa aiba cine stie ce titluri pompoase in motorsport. Nu-s singurii si unicii dar sunt oricum mai rasariti decat media sa spunem, deci nu putem sa-i desfiintam asa usor

Tentativele de a-i "desfiinta", cel putin din partea mea, sunt de fapt tentative de a readuce balansul in topicuri, atata tot.
Iulian HondaFan
QUOTE(MR28673)
Nu-i nevoie sa aduci exemple din Japonia cu hidrogenul smile.gif In Chisinau era o flota de autobuze cu hidrogen de acum 20 ani smile.gif


R ya sure?
Iulian HondaFan
poate adevaratul tatic e regia de transport in comun de la Chisinau ... biggrin.gif blush.gif biggrin.gif

QUOTE(Impulse)
QUOTE(Iulian HondaFan)
in final, vad ca se mentioneaza ca Ford a scos primul astfel de motor inca din 2001... e posibil ca BMW sa nu fi avut serie7 si celalalt prototip inca gata la acea data si Ford sa fie adevaratul tatic al acestei tehnologii...


Wrong!
probabil ca in 2001 avea si Ford motorul numai ca atunci BMW deja facea turul lumii cu BMW-urile 750hL prezentate dealtfel din 2000!
Clean Energy World Tour 2001


mey, vezi daca esti impulsiv biggrin.gif . io am spus ca "e posibil" :wave: - nu stiam cand si cum le-au scos de aceea am scris asa. ar fi fost elegant sa vii cu o precizare nu cu o alta replica dura... chiar nu e posibil sa avem un dialog civilizat? blush.gif

si daca citeai linkul vedeai ca Ford a avut in 2001 acel vehicul prototip. iata "iegzact ce zice ei" acolo:

QUOTE
Ford’s first hydrogen internal combustion engine demonstration vehicle, released in 2001, was based on a lightweight aluminum sedan body, which also was used in the development of hydrogen fuel cell technology. Subsequent projects included the Model U concept, first showcased at the 2003 North American International Auto Show, several Focus based demonstration vehicles, a V-6 powered tractor in use at Orlando International Airport as well as two hybridized transit buses.
James Kilowatt
QUOTE(Iulian HondaFan)
QUOTE(MR28673)

Nu-i nevoie sa aduci exemple din Japonia cu hidrogenul smile.gif In Chisinau era o flota de autobuze cu hidrogen de acum 20 ani smile.gif


R ya sure?


yep. Scria intr-o revista publicata in romaneste de novosti din '84. Probabil ca erau bombe pe roti, si probabil ca aveau butelii cu hidrogen sub presiune. Apoi dupa cativa ani au dat la telenciclopedia, pe vremea cand inca aveam televiziune unica in Romania ca unii (nu mai stiu cine blush.gif ) au scos granulele alea care absorb hidrogen si-l elibereaza treptat.... insa daca era dat la tv deja era yesterday's news....
Tot in revista aia acolo scria si de tokamak de exemplu, adica reactorul de fuziune cu capcana magnetica care dupa +30 ani tot prototip si experimental a ramas. Halal progres dupa terminarea razboiului stelelor, huh?
Impulse
Iuliane, esti prea sensibil man. Nu vad duritatea replicii respective insa constat prezenta unei alte forme de apropos tangential care incrimineaza exprimarea mea.

Otto, de cand te implici dumneata in topicuri tot ce pot spune este ca postarile tale nu au la baza niciodata ceva concret, ceva la obiect ci doar critici si impresii slabe, fara argumente , fara informatii. Asa, acolo... o parere, plus atitudinea de “hai sa ma bag si eu” la care se adauga ura pe care ti-ai manifestat-o de zeci de ori fata de automobilele germane. Dar chiar crezi ca imi pasa? biggrin.gif
Prin urmare nu stiu unde zac balivernele: la tine care doar combati pe cineva fara insa sa stii prea multe despre respectivul subiect sau la cel care aduce informatii si date?
Si sa nu uit: nu-ti place, nu citi dragule ca nimeni nu ti-a bagat ceva pe gat!

QUOTE
http://www.bmwworld.com/models/750hlb.htm aicieu zic ca e dacie 1310 nu altceva eventual cu bord de BMW

Nu stiu ce arata ca o Dacie. Probabil ca nu ai deloc un simt al observatiei sau poate o bucatica de poza in care o masina are portierele deschise -ceea ce tu nu ai observat- iti aduce in minte imaginea Daciei. Ori toate BMW-urile seamana cu Dacia si noi astialalti nu am observat inca…Deh... blush.gif

fishbone, ca de obicei pledoarie lunga dar fara non-sens. cateodata stau si ma intreb ce anume vrei sa exprimi sau daca ai un control al frazei. blush.gif
Ma ierti dar nu prea te inteleg si prin urmare voi inceta sa mai ma chinui deslusind.

QUOTE
530Xtreme power ... mda. That is so yesterday. Adica motorul de pe 3-Series pus pe o masina mai grea.

Ca de obicei, nu cunosti mai nimic despre masini insa dai inainte , poate, poate… Ce balans vrei sa aduci tu in topicuri cand habar nu ai ce diferenta de greutate este intre cele doua clase? Cu glume ieftine facute la adresa masinii mele?
Clasa 5 este mai grea decat clasa 3 cu cat fishbone? Cu 70kg moncher iar motorul este foarte vivace pentru o atare caroserie. Altii au AWD si poseda pe undeva pe la 170CP si nu se plang. Sau ma insel? blush.gif
Si uite ca asa cum este 530 “so yesterday” a reusit sa-i ingenuncheze pe cei care se pretind “ so today”. Trage tu concluziile. Sau trebuie sa readuc in discutii cateva versusuri in care luxul altor marci a luat-o in freza de la “invechitele” 330Xi, 530Xi de-abia aparute?
Interesant cum o firma cu pretentii ca BMW a decis sa puna un motor asa de slab pe o atare masina cum este clasa 5 iar expertii care stiu cu adevarat ce ar fi de facut isi irosesc cunostiintele pe forumuri incercand sa convinga clientela BMW ce greseala a facut... laugh.gif laugh.gif

In alta ordine de idei baieti, combateti ideea nu masina mea asa cum prevede si regulamentul dealtfel. Nu de alta dar cred ca sunteti in pozitia de a ne compara si nici nu dati dovada de mai multa convingere, insa emanati in schimb lipsa de bun simt.
Tot ca idée, in general nu ma laud cu masinile mele, iar voi habar nu aveti ce am eu in garaj asa ca va raciti gura de pomana... biggrin.gif


Impulse out! Over
fishbone
QUOTE(Impulse)
fishbone, ca de obicei pledoarie lunga dar fara non-sens.

Bun, ma bucur ca-mi gasesti replicile cat se poate de valide
QUOTE
Clasa 5 este mai grea decat clasa 3 cu cat fishbone? Cu 70kg moncher iar motorul este foarte vivace pentru o atare caroserie.

N-ai inteles ce-am vrut sa spun dar te iert. Intr-adevar nu stiam exact cu cate kg e mai grea deoarece nu am nici cea mai mica idee din ce an e BMW-ul tau. Nu ca m-ar interesa sau ca ar face diferenta, deoarece vesnic Seria 5 a fost si va fi mai grea ca Seria 3. Ceea ce incercam eu sa spun de fapt este ca Seria 3 este de fapt cea agila dintre cele doua iar in Seria 5 cea agila este cea cu V8-ul sau, evident, Motorsport. Niciuna dintre care ai conduce tu. Asta era ideea. Xtreme power ca Xtreme power, dar trebuie pusa in context, corect? Apoi sa nu uitam de ce exista fiecare serie, avand roluri diferite. Seria 3 pentru economie si sportivitate, 5 pentru un spor de lux, care e sub seria 7 si tot asa. Iar cand vorbeam de greutati, ma gandeam la masinile din generatia anterioara, cele de 225cp. Ce raport de greutate ai prefera daca pe tine te intereseaza performantele. 225cp pe ~3300lb sau 3550lb? Eu as merge pe varianta cea mai usoara posibila, but that's just me. Plus ca mai este vorba si de dimensiuni, ca greutatea bruta e ceva foarte ... artificial. Sau, altfel spus, ti-ai cumparat 325-ul seriei 5 gandindu-te la forta bruta. Cam asta mi-ar spune mie cuvintele Xtreme Power.
Iar gluma a venit mai ales din cauza faptului ca ai avut ceva de obiectat la utilitatea tractiunii integrale in Romania cand tu conduci ... ce anume, again?
QUOTE
Nu de alta dar cred ca sunteti in pozitia de a ne compara

Dati dar nu dati. Come again? Spuneai ceva de limba romana si greseli? Si nu, nu ai dreptate, comparatii intre noi nu se pot face. Nu stiu exact ce varsta ai, dar spune-mi, ce conduceai la frumoasa varsta de douazeci si vreo 4-5 de ani? Urasc sa ma lansez in comparatie de marimi de penis, dar ma roade pe mine o curiozitate.
QUOTE
Tot ca idée, in general nu ma laud cu masinile mele, iar voi habar nu aveti ce am eu in garaj asa ca va raciti gura de pomana...

Ai perfecta dreptate. La o adica nu ti-am vazut prezentarea cu Seria 5 deci nu stim daca o ai. La fel cum nici tu nu sti ce ascund garajele noastre, corect? Mai sti ca nu am sau nu am avut BMW? Poate am un Pontiac GTO cu care fac legea pe-aici la liniute dar am scos Altima la inaintare sa fac misto?

Interventia ta cu mult-indragitul fabricant este de prisos in acest topic. Ironia mea a fost o ironie care nu trebuia tratata din moment ce pretinzi a fi deasupra cunostintelor si varstei mele. Ea trebuia eventual taxata ca atare de moderatori daca ei vedeau asta de cuviinta. In schimb, presimt ca vom fi taxati toti ca am sarit in hora, mai ales tu in tipicul tau stil. Cam asta vroiam sa spun in reply-ul anterior, intr-un mod care s-a dovedit a fi prea subtil. Cu alte cuvinte am vrut sa vad cat si cum musti insulta. Ai facut-o, ceea ce dovedeste ca nu te intereseaza sa ma lasi intr-adevar sa fiu asa cum sustineai acum ceva timp, ceea ce in continuare inseamna ca toate spusele tale la adresa mea apropos de varste, experiente samd sunt insulte ieftine. Iar acum regret ca am scris ce-am scris deoarece s-a degenerat mai mult decat ma asteptam.
Impulse
Ai modificat deja postul asta de 7 ori asa ca m-am hotarat sa scriu ca sa nu mai te dedai la tehnici murdare.

Una este sa mananc cuvantul "nu" -ca tot mentionai contextul cu gramatica- si alta este sa nu cunosti gramatica si sa scrii la nesfarsit cuvantul "sti" cu un "i".

Eu ti-am mai spus tie si este ultima oara. In afara faptului ca ai un comportament de-a dreptul copilaresc si ai impresia ca ne tragem de sirete, nu stii nimic despre masini iar postarile tale nu numai ca incurca buna desfasurare a discutiilor in speta dar si dau in hilar.

Ti-am demonstrat de "n" ori ca nu detii informatii in domeniu in speranta ca mai pui mana pe un google macar daca nu pe un catalog auto sau o revista de profil.
Nu am pretentia ca toata lumea sa cunoasca date si informatii -desi este un forum auto- numai ca cei destepti sunt cei care stiu cata informatie detin si pana unde pot intinde plapuma.

Acesta este ultimul post in ceea ce te priveste iar incepand de astazi pentru mine nu mai existi.

Case closed!
fishbone
Imi cer scuze, nu e vorba de tehnici murdare, am fost conturbat si m-am tot hotarat ce sa pun si ce sa nu pun sau in cat detaliu sa ma avant. Se mai intampla, intr-adevar speram sa citesti mai tarziu.
QUOTE
In afara faptului ca ai un comportament de-a dreptul copilaresc si ai impresia ca ne tragem de sirete

Tin sa-ti reamintesc despre ce mediu de comunicare este vorba. Ce fac eu si tu dincolo de asta e irelevant. In momentul in care amandoi intram in acelasi topic, ne tragem cu adevarat de sirete. Iar tu esti vinovat fix de aceleasi lucruri ca si mine dar in cazul tau e mai nasol pentru ca, cica esti mai batran ca mine. Poate ca eu inca sufar de pasiunea varstei, cine stie.
QUOTE
postarile tale nu numai ca incurca buna desfasurare a discutiilor

ASTA intr-adevar este hilar! Iar asa-zisele demonstratii nu au fost decat completari la niste reply-uri care nu m-am obosit sa elaborez, motiv din care am tot editat ce-am scris mai sus.
QUOTE
Acesta este ultimul post in ceea ce te priveste iar incepand de astazi pentru mine nu mai existi

Stim amandoi ca nu te vei putea abtine dar cred ca pana acum ne-am obisnuit cu acest stil, asa cum ai demonstrat in acest topic in care, desi sustii ca altii rup on-topicul si fac thread hijacking, ca asa se numeste ce sustii tu, culmea tot tu esti cel care te-ai avantat sa o faci.
QUOTE
Una este sa mananc cuvantul "nu" -ca tot mentionai contextul cu gramatica- si alta este sa nu cunosti gramatica si sa scrii la nesfarsit cuvantul "sti" cu un "i".

Un i in minus nu schimba total ideea. Inceteaza cu nimicurile astea pentru ca ai dat-o in penibil.

Prestatia ta a fost chiar OK in acest topic si raspunsul cu o corectare in favoarea BMW-ului era in regula, pana ai dat cu mucii in fasole aici:
QUOTE
BMW ramane deci unul dintre liderii mondiali ai tehnologiei si da este intr-adevar un monstru sacru in domeniu. Sa mai amintesc ca este o companie de sine statatoare printre altii care au fuzionat unul cu altul ca sa supravietuiasca?

Fuziunile se fac pentru a face managerii de la BMW sa viseze ura, probabil.

Acest reply a fost editat si el de 5, ba nu .. 7 ori. Scrierile mele sunt intr-un continuu proces de schimbare.
Iulian HondaFan
QUOTE
Tot ca idée, in general nu ma laud cu masinile mele, iar voi habar nu aveti ce am eu in garaj asa ca va raciti gura de pomana...


aaa, nu e cumva ala ... aaa... un 1997 Dodge Neon cu abtibild BMW extreme power ? :angel: blush.gif
Otto73
Eu nu am zis ca nu-mi plac masinile germane niciodata.
Dar nici nu le ridic in slavi cum fac altii.
Apropos de masini germane pe primul loc e mercedes, apoi porsche si de abia pe locul 3 se afla marca bavareza in opinia mea.
Eu nu am nimic cu BMW-ul nici cu tine d-le Impuls dar sincer ce nu-mi place este ca exagerezi in privinta acestei marci ceea ce am spus-o si un post mai sus. Si cred ca asta mai supara si pe altii.
PEACE band.gif
R a z v a n
ultimile 2-3 pagini sunt grav off topic dar highly entertaining.
Rog foarte respectuos moderatorii sa nu schimbe, sa nu mute, sa nu baneze... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Nicolae30758
ayatollahii si sheici nu-si dau seama ca tehnologia si cercetarea fundamentala sunt apanajul vestului. sunt prea ocupati cu jihadul lor ca sa fie constienti ca in vreo 50-100 de ani se vor intoarce la camile (vorba lui iulian). vestul va supravietui crizei petroliere tocmai pentru ca are tehnologiile necesare care sa permita trecerea de la petrol la combustibili alternativi (apa, hidrogen, biocombustibili, etc.). In privinta tarilor producatoare de petrol din golf, petrolul i-a ridicat de la nivelele tribale din anii '20 la statutul de natiuni, si tot petrolul ii va cobori din nou la pozitia de migratori atunci cand rezervele se vor diminua. personal nu ash dori sa se intample asta pentru ca atunci ura lor impotriva vestului prosper va creste si mai mult, si se vor gasi destui fanatici sa puna vinovatia pentru o eventuala decadere a lor pe seama vestului. si atunci vor aparea probleme si mai mari.
James Kilowatt
QUOTE(Nicolae30758)
. vestul va supravietui crizei petroliere tocmai pentru ca are tehnologiile necesare care sa permita trecerea de la petrol la combustibili alternativi (apa, hidrogen, biocombustibili, etc.). .


Are pe dracu' blush.gif Si in loc sa investeasca sa le dezvolte arunca banii pe fereastra pe tot soiul de chestii care mai de care mai dubioase dar care dau bine la impresia artistica.
Biocombustibilii nu se pot produce ca sa acopere mai mult de o zecime din necesar in Europa, din lipsa de spatiu si/sau randament.
Hidrogenul e o metoda de stocare si nu de producere a energiei.
Nuclearul merge cu pasi de melc (cu ITER-ul se cearta de mai bine de 10 ani) si mai si tipa greenpeace si alte gospodine.
Apa e deocamdata o utopie.
Energia regenerabila (eoliana, solara, maree, geotermala etc) e inca scumpa, chiar si cu preturile umflate la petrol. Tot din lipsa de investitii serioase probabil...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.