florin82141
Jul 15 2006, 11:19 AM
salutare din nou.am un opel astra caravan cu motor de 2000 DTI 16 valve din 2000 si as vrea sa stiu si eu ce curele am la motorul asta si la cati km se schimba.de distributie stiu ca este pe lant.dar de celelalte nu mai stiu cate am si pe unde mai am si cand tre sa le schimb.mersi
Damian53219
Jul 15 2006, 02:11 PM
la revizie, 10-20.000km , depinde si cum zice producatorul!
florin82141
Jul 15 2006, 03:24 PM
te inteleg perfect ca la revizie dar asa pt propria mea cultura generala as vrea sa stiu cate curele are si pt ce sunt ele.mersi
Damian53219
Jul 16 2006, 02:01 AM
peeey....
sa le luom in ordine, din cultura mea generala, este una pt alternator, una pt servo-directie (cred) una pt AC .
restu nu mai stiu
florin82141
Jul 16 2006, 12:09 PM
marfa de marfa.deci tre sa mai scot niste banuti din buzunar sa le schimb pe toate 3 nu?asta nu prea este bine ca sunt cam in pom cu bani.dar mersi oricum
Damian53219
Jul 17 2006, 04:32 PM
fa-le pe casco
sergiu1
Jul 17 2006, 06:20 PM
QUOTE(Damian53219)
peeey....
sa le luom in ordine, din cultura mea generala, este una pt alternator, una pt servo-directie (cred) una pt AC .
restu nu mai stiu
motorul de 2000dti parca este pe lant, nu?
florin82141
Jul 18 2006, 10:24 AM
da.de asta am scapat ca la distributie este pe lant.
ROBERT83551
Jul 31 2006, 05:20 PM
Era bine sa schimbi toate curelele cand ai luat masina. Atunci stiai sigur cand le vine randul la schimbat. Cat despre cate curele trebuie sa schimbi, ridica capota si numara-le
Virgil47474
Aug 1 2006, 10:00 AM
ai o singura curea, cea de accesorii care angreneaza tot - alternator, compresor AC, etc.
directia este electro-hidraulica, deci nu ai curea.
nu ar trebui sa-ti faci probleme, faci o verificare vizuala a curelei si atata timp cat nu are ate sau nu este crapata, este ok.
florin82141
Aug 1 2006, 10:40 AM
mersi mult.m-am interesat si la opel si ai dreptate.este numai o curea.care se schimba cand se vede la ochi ca este uzata.dar cum adica directia este electro-hidraulica?ce are in minus sau in plus?
Virgil47474
Aug 1 2006, 11:12 AM
caseta de directie este hidraulica si este actionata electric....
mai concret, nu ai pompa de servo angranta de curea.
plusuri - lipsa unei incarcari suplimentare a curelei de transmisie
minus - daca iti moare bateria sau nu-ti incarca alternatorul nu ai nici servodirectie
florin82141
Aug 1 2006, 05:26 PM
si atunci ma poti ajuta si pe mine cu o idee?
ori am ei impresia ori imi merge putin cam greu volanul.mam suit si in alte masini si parca volanul merge mai usor.doar sa mi se pare sau sa fie ceva defect?
Virgil47474
Aug 2 2006, 09:46 AM
nu sunt specialist, asa ca iti spun din observatiile mele....
1. trebuie sa existe o diferenta evidenta intre modul in care se misca volanul cu motorul oprit si cu motorul pornit.
daca diferenta este mare, nu ar trebui sa-ti faci probleme. verifica doar nivelul uleiului, sa nu ai scurgeri si sa nu ai zgomote ciudate la miscarea volanului.
2. daca se misca la fel de greu sau comparabil, este posibil sa nu mai ai ulei, sa ai probleme la partea electrica sau sa fie stricata caseta de directie (partea hidraulica).... de aici incolo nu stiu ce sa-ti mai spun, iti trebuie un specialist....
observatie generala: sa nu tragi sau sa tii tras de volan la maxim stanga/dreapta....
Si la mine se mica mai greu ca la alte masini. Poate asa e sistemul de pe masina noastra...
adi.mitrea
Aug 2 2006, 05:34 PM
Servodirectia electro-hidraulica de pe Astra si de pe multe alte masini implica o miscare a volanului mai usoara decat la servodirectia hidraulica, si mai grea decat la servo electrica.
Regula generala fara luat de volan stanga/dreapta maxim este recomandata intr-adevar deoarece la virare maxima motorasul electric de la servo scoate un sunet de suprasolicitare. O simpla slabire a volanului cu numai 1-2 grade este suficienta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.