Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Seat Leon Fr 2.0 TDI vs Bmw Seria 1 120d
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Adrian82176
Pe care ati prefera-o si de ce? smile.gif bmw prinde in 7,2 s 100km/h spre deosebire de leon cu 8 , dar leonul are cuplu mai mare 350 NM - 1800-5000rpm spre deosebire de 340 cu 2000.. niste opinii va rog frumos.. smile.gif si inca o intrebare, de ce nu sunt disponibili senzorii de parcare la varianta FR?
DORU
Interesant versus-ul. Si de aceea trebuie mutat la Versus !

BMW:
- tractiune spate
- dinamica de exceptie
- motor demential (163CP de top insa...cred ca-i pune pe toti la lucru real)
- design incitant

Seat:
- tractiune fata
- centru de greutate mai ridicat, datorita caroseriei mai inalte
- motor performant, insa la inceput de viata
- design controversat (atentie, n-am zis urat !)

Personal, desi consider Seat-ul frumos pe afara, as alege BMW-ul pt ca arata in interior la fel de bine ca pe afara, plus feeling-ul tractiunii spate.
Adrian82176
nu chiar.. bmw are 1430 in inaltime iar leonul 1458 asa ca.. smile.gif
DORU
Adrian, sa ma explic: nu alura masinii conteaza neaparat, ci dinamica ei. Chiar daca au inaltimi comparabile, tinuta de drum este superioara BMW-ului, asta am vrut sa subliniez de fapt. arigato.gif
CruiSeR
Poti lua in calcul si faptul ca atunci cand o vei vinde la randul tau vei lua mai mult pe un BMW decat pe un Seat chiar daca este FR. Eu zic ca nu este un aspect de neglijat.
Conteaza mult si habitaclul care iar zic ca este superior la BMW.
Din cate am inteles eu tu vrei putere si comfort... cu combinatia asta sustin BMW Seria 1
Succes cu viitoarea achizitie! smile.gif
Adrian82176
Pe care ati prefera-o si de ce? smile.gif bmw prinde in 7,2 s 100km/h spre deosebire de leon cu 8 , dar leonul are cuplu mai mare 350 NM - 1800-5000rpm spre deosebire de 340 cu 2000.. niste opinii va rog frumos.. si inca o intrebare, de ce nu sunt disponibili senzorii de parcare la varianta FR? smile.gif
Adrian82176
QUOTE(DORU)
Interesant versus-ul. Si de aceea trebuie mutat la Versus !

BMW:
- tractiune spate
- dinamica de exceptie
- motor demential (163CP de top insa...cred ca-i pune pe toti la lucru real)
- design incitant

Seat:
- tractiune fata
- centru de greutate mai ridicat, datorita caroseriei mai inalte
- motor performant, insa la inceput de viata
- design controversat (atentie, n-am zis urat !)

Personal, desi consider Seat-ul frumos pe afara, as alege BMW-ul pt ca arata in interior la fel de bine ca pe afara, plus feeling-ul tractiunii spate.
DORU
Adrian, ai deschis 2 topicuri identice (celalalt e la Seat). Rog un moderator sa le uneasca! Multumesc!

Edit by admin: unit cele doua topicuri
HalbaSus
Interesant topic... Eu sunt subiectiv si declar de la inceput ca nu imi place cum arata seatul nou blush.gif Dar o sa trec peste acest amanunt pt ca gusturile nu se discuta iar daca tu l-ai pus in versus inseamna ca iti place designul.

BMW seria 1 e o masina interesanta, tractiune spate, fun to drive, dar spatiul interior e minuscul (dimensiunile interioare sunt mai degraba de subcompacta decat de compacta) iar interiorul nu e unul care sa isi arate originea premium (BMW) este cam la egalitate cu golful GT/GTI.

Avand in vedere ca in mod normal nu mergi cu masina in asa fel incat sa simti dezavantajele tractiunii fata (subvirare), iar puterea la care te gandesti (160-170 cp) nu necesita in mod obligatoriu tractiune spate sau integrala, as alege un model cu tractiune fata. Dupa cum am zis seatul nu ma incanta (parere subiectiva) asa ca as recomanda golf GT sau chiar GTI (da, nu e motorina dar are 200 cp) sau octavia RS 2.0 TDI 170 cp... asta daca vrei motorina si nu preferi motorul 1.4 TSI care are tot 170 cp si are avantajele fiscale ale unui motor de dacie... motor care e disponibil pe golf GT, octavia RS si cred ca va fi disponibil in curand si pe seat.
Bianca81932
De acord cu Halba in privinta BMW ului, ma uitasem si eu la un Seria 1 120d, dar platesti foarte mult marca, iar interiorul...crede-ma chiar lasa foarte mult de dorit pt o marca cu pretentiile BMW ului. In plus, asa cum zicea si Halba, spatiul este cu adevarat foarte mic. De asemenea inainte de a lua o hotarare gandeste-te si cat te va costa ulterior revizia la masina pt care te hotarasti, pe termen mediu/lung e un amanunt de care e bine sa tii cont smile.gif
romb
BMW-ul arata dubios , e facut parca special sa il scoata mai ieftin sa zica si ei ca au masina sub 20k CIP , si culmea ca nici cu pretul foarte mic nu le-a iesit ... iar pentru un diesel de 160-170 de cai nu e nevoie de propulsie , nu vei simti avantajele dar iarna vei vedea clar dezavantajele ...

ca o parere personala (nici mie nu imi place noul Leon nici de frica , orienteazate catre un Golf Gt 2.0 TDI 170 cp , motor care prin chip-tuning poti sa il duci lejer la peste 200 cp ...

pretul pentru Golf GT 2.0 tdi 170 CP este de 19.104 E cip iar echipare este satisfacatoare ...

daca nu tii neaparat la diesel si noul TSI de la VW e o alegere excelenta ...
Leone
-design: ambele mi se par urate...dar pdap nici golf nu arata cine stie ce;
-calitate: nu mi-au placut materialele folosite in bmw, dadeau impresia de ieftin, dar nici seat nu straluceste la acest capitol
-dinamica: bmw castiga clar: motorul e mai performant, cutia perfect etajata, directia precisa, suspensie ferma care mentine contactul cu solul..deci per total e un "driver's car"
-utilitate: aici seatul castiga; bmw are un interior claustrofobic (mai ales locurile din spate care nu au loc pt picioare nici pt un pitic biggrin.gif ) precum si un portbagaj in care incap 2 conserve...
-pret: iarasi castiga seatul, bmw este f scump si un nr f mare de lucruri sunt optionale...scumpe!

Concluzia mea: cele 2 masini nu prea se pot compara...bmw este f rapid, dar nepractic si in plus f scump, in timp ce seatul e mai ieftin, mai practic, dar mai putin dinamic....si probabil mai zgomotos datorita sistemului PD de provenienta VW, care in general nu e campion la silentiozitate

Ar mai fi si alte optiuni in categorie, dupa cum au sugerat si alti colegi...dar dc te-ai oprit asupra acestor 2 modele eu zic sa il alegi fc de ce anume vrei de la masini....si neaparat fa un test-drive cu amandoua....dc nu ai facut asta deja!
Armadyllo
Asa de curiozitate...vrei neaparat 4 portiere?...ca ma gandeam la un 320 td Compact, pretul e tot pe acolo.Ai 150 ponei, 0-100 Km/h 8,9 ...vit max:214 km/h, consum mediu 5.7...zic ei blush.gif
HalbaSus
mai exista 3-ul compact ? blink.gif cred ca e vorba de masini noi.
Leone
3-ul compact a incetat sa existe in momentul cand a aparut seria 1, care e....compacta! biggrin.gif
dar chiar si asta nu statea prea bine la capitolul spatiu interior...
Impulse
Nu stiu unde ati observat voi ca materialele nu sunt asa de calitative la BMW seria 1. Din punctul meu de vedere materialele sunt bine alese pentru clasa masinii. Interiorul BMW este sportiv si dragut, este asortat si bine definit pentru masina respectiva. Probabil ca voua va suna mai cheap insa plasticele sunt de calitate si nici nu ai riscul sa te trezesti cu greierasi pe parcursul anilor, sa se zgarie plasticul iremediabil, ori sa se exfolieze finitia cum se intampla pe la cele japoneze.

In fine, BMW are o dinamica exceptionala, un motor performant cu un regim de lucru la turatii, stabilitate si manevrabilitate excelente, RWD pentru un temperament complet sportiv.
Designul este discutabil si tine de gusturi desi mie unul imi place.
Intrucat colegul le-a listat aici inseamna ca sunt in lista sa de optiuni si in consecinta ii place masina.

Din moment ce intreaba de senzori de parcare la asa o masina banuiesc ca masina va avea o soferita deci spatiul este mai mult decat suficient. Dealtfel 1 series ofera suficient spatiu pentru sofer si pasager chiar si pentru cei inalti. Pasagerii din spate sunt mai vitregiti dar nu chiar asa cum incercati voi sa descrieti.

Portbagajul este suficient si poate deveni mai mare la nevoie. Nu cred ca acesta reprezinta o caracteristica foarte importanta in cazul de fata intrucat masina se adreseaza unui anumit segment iar cei ce o aleg stiu acest lucru deja.

In ceea ce priveste RWD nu stiu ce dezavantaje vei vedea iarna. blink.gif Anvelope de iarna si problema este ca rezolvata - mai ales la dimensiunile acestei masini. Odata obisnuit cu RWD acesta nu reprezinta o problema. Sa ne amintim totusi de placerea de a conduce un RWD vara. Exista deci si reversul medaliei.

Din start as alege BMW pentru sportivitate, calitate, manevrabilitate, stabilitate, dinamica, performante foarte bune, sasiu echilibrat, pastrarea valorii in timp si la revanzare, design pe care il gasesc agresiv si apt pentru tuning, imagine, and so on...
O masina facuta pentru placerea de a conduce.
Din punctul meu de vedere nici nu exista comparatie intre cele doua.
HalbaSus
QUOTE
Nu stiu unde ati observat voi ca materialele nu sunt asa de calitative la BMW seria 1. Din punctul meu de vedere materialele sunt bine alese pentru clasa masinii. Interiorul BMW este sportiv si dragut, este asortat si bine definit pentru masina respectiva. Probabil ca voua va suna mai cheap insa plasticele sunt de calitate si nici nu ai riscul sa te trezesti cu greierasi pe parcursul anilor, sa se zgarie plasticul iremediabil, ori sa se exfolieze finitia cum se intampla pe la cele japoneze.


Materialele nu sunt de proasta calitate asa cum nu sunt materiale proaste nici intr-un golf. Sunt convins ca nu o sa zdrangane tot bordul dupa primii 500 de km, dar daca bmw cere un pret "premium" atunci m-as astepta si la o calitate "premium", iar interiorul sa reflecte aceasta calitate, vreau sa stiu de fiecare data cand urc in masina motivul pentru care am dat cu vre-o 4000 de euro in plus fata de un golf care avea spatiul interior mai mare.

Tinuta de drum a seriei1 e clar mai buna, dar nu stiu in ce masura se poate valorifica, platforma golf/A3/Leon este una excelenta oferind o stabilitate foarte buna. Desigur fiind tractiune fata masina va avea o usoara tenta de subvirare... dar pe de alta parte si serie1 a fost acuzat ca ar fi un pic subvirator. La cei ~170 de cp pe care ii va avea masina nu mi se pare justificata tractiunea spate, mai ales intr-o tara in care iarna dureaza vre-o 4-5 luni/an.
romb
total de acord cu Halba , seria 1 nu are o finisare care sa justifice renumele premium si pretul premium cerut pe ea ... un 120d e mult mai scump ca un Golf GTI si sa fim seriosi ala il mananca pe paine oricat RWD si dinamica formidabila ar avea BMW-ul ...

concluzia mea e ca seria 1 e mai mult o masina pentru pasionatii marcii si nicidecum o alegere logica in vreun fel ...
cosmin45741
Halba, nici A3-ul nu este un monstru sacru din punct de vedere al calitatii materialelor, cel putin la nivel entry...Iar, cu seria 1 e cam la fel, poate putin mai slab la versiunile inferioare...
Tractiunea spate un impediment, poate doar pt. cei care nu se pricep mai deloc in ale condusului...
HalbaSus
A3-ul la nivelul materialelor e foarte aproape de A4... daca iesi dintr-un A4 si intrii intr-un A3 nu o sa ai senzatia ca ai trecut la o clasa mult inferioara, in schimb daca iesi dintr-un seria 3 si urci intr-un seria 1 diferenta e aproape tipatoare. Zici ca nu a fost facuta de aceasi firma. In plus chiar daca nu e un "monstru sacru" tot a primit un premiu de la niste diletanti pentru cel mai bun interior O parere similara are si jeremy clarckson (alt diletant) in episodul in care compara 130i cu golf R32... Si crede-ma ca nu e vorba doar de subiectivism, daca compari interiorul de la un serie3 cu unul de A4 sau c-class poti spune ca unul iti place mai mult sau mai putin, sau ca spartaneitatea si simplitatea interioarelor bmw iti place sau nu... dar nu poti spune ca nu denota senzatia de premium. La serie 1 in schimb putem vorbi eventual de "entry level premium" adica ceva ce incearca de ani de zile sa ofere VW.

Tractiunea spate nu e un impediment in majoritatea conditiilor, dar cu toate DSC-urile pe care le are tot e mai tricky de condus pe zapada.

Nu zic ca serie1 e o masina proasta dar parca are mai multe dezavantaje decat avantaje:

Avantaje:
- Tractiune spate, manevrabilitate mai buna.
- Puternic (dar nu mai puternic decat concurenta)
Dezavantaje:
- Scump... foarte scump
- Micut... foarte micut
Adrian82176
[quote="Impulse"]
Din moment ce intreaba de senzori de parcare la asa o masina banuiesc ca masina va avea o soferita deci spatiul este mai mult decat suficient. [quote]
Am intrebat de senzori de parcare din curiozitate, pt ca nu inteleg de ce leonul simplu beneficiaza de ei, iar varianta fr nu..

[quote="Leone"]-si probabil mai zgomotos datorita sistemului PD de provenienta VW, care in general nu e campion la silentiozitate
[quote]
One of the features that has received a lot of attention on the Leon FR, both the Diesel and petrol versions (but especially the latter) is the engine sound. In order to strengthen the sporty image of the FR, new SEAT SOUND exhaust systems have been developed. Their main characteristic is to enhance engine sound and the feeling of power at low revolutions without sounding too high-pitched, and can be felt both inside and outside the vehicle. smile.gif cred ca pana la urma as inclina spre leon datorita spatiului interior.. vad ca majoritatea lumii recomanda golful smile.gif pana la urma nu au acelasi motor? si interiorul e cam asemenator.. big dillema smile.gif multumesc pt sfaturi
romb
da au acelasi motor , dar cam aici se opreste asemanarea , umila mea parere e ca Golful e mai arata mai ales in varianta GT iar interiorul nici nu sufera comparatie atat vizual cat si calitativ ... clar in favoarea Golfului ... biggrin.gif
romb
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.