Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Porcarii de firme-delphi, valeo etc
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
ncristi
Dupa o analiza destul de amnauntita am ajuns la concluzia ca de vina pt fiabiliateta scazuta (si f scazuta) a masinilor europene in special sunt cateva firme care ofera o groaza de componente pt diverse marci auto europene.

Sa incep cu delphi -o porcarie de firma de origine americana...de ce cu delphi?
Un prim exemplu (ar fi multe de spus aici dar doar ma leg doar de 2 lucruri) care ma priveste personal

Precum vedeti sunt posesorul uni megane II cu o motorizare excelenta - 1.6 16v. Bineinteles ca nu putea fi totul perfect...motorul are o anumita piesa care "creaza" distributia variabila. Aceasta piesa este fabricata de DELPHI si bineinteles este principala generatoare de probleme.

Pt edificare: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=41838&st=120
un topic extrem de intereant despte una din metodele de functionare a distributiei variabile.

Tot legat de delphi renault a mai avut (sau mai are?) probleme cu motoarele de 1.5 dCI...pompele, injectoarele.

Valeo - producator de parti electrice si electronice...un dezastru. Ce este interesant ca valeo produce destul de mult si pentru toyota blink.gif ...insa aceast din urma este "slavata" de firme precum DENSO - o firma cu mult bun simt si deosebit de fiabila.

Tot ca o ciudatenie - si renault foloseste componente denso insa doar pentru anumite motoare si subansamble.

Problema care se pune...de ce aceste firme inca mai exista? Delphi este posibil sa falimenteze (doamne ajuta :angel: ) dar tot contrar logicii se vehiculeaza ca sunt pe cale sa semneze cu ferrari un contract baban (poate asa se explica faptul ca mai iau foc uneori).

Voi ce parer aveti?

PS
Scuze ca am facut referire doar la renault sau toyota insa sunt 2 firme care ma privesc personal si de care m-am interesat atat cat am putut.
James Kilowatt
Firmele subcontractoare produc ce li se cere. Daca Toyota sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru calitate si Renault nu, ei produc la standarde de calitate diferite. Stiu sigur pentru ca am avut contacte cu mai multe firme de genul asta si criteriile pentru marcile franceze erau preturi, in timp ce pentru cele asiatice erau calitatea.
Daca saracii producatori de masini erau complet nevinovati ar fi existat procese si scandaluri... insa daca tac malc stiu ei ceva.
ncristi
QUOTE
ei produc la standarde de calitate diferite.


Nu-i adevarat. Componentele se fabrica din aceleasi materiale, aceeasi oameni, pe aceleasi benzi de producti. Am avut ocazia chiar sa vad ceva de genul asta.

Este falsa ideea ca valeo spre ex. are o linie pt renault, una pt toyota, alta pt BMW, alta pt ford etc. Totul se face "la comun" si mai mult anumite piese cu anumite coduri se potrivesc de la o masina la alta.
James Kilowatt
Au alte standarde de calitate, de criterii de rebutare, alte materiale chiar daca sunt piese identice. Iar la cele care nu sunt identice, cele pentru francezi sunt obtinute prin procedeul cel mai ieftin la pretul cel mai coborat, in timp ce pentru altii prin procedeul care ofera cea mai buna calitate.
Am lucrat intr-un proiect comun cu de-alde astia si in ceea ce priveau contractele cu francezii principalul criteriu de "optimizat" era pretul. Rezultatele se vad.
ncristi
QUOTE
Au alte standarde de calitate, de criterii de rebutare, alte materiale chiar daca sunt piese identice


Eu imi mentin parerea ca nu este posibil..cel putin intr-o anumita masura smile.gif. Este vorba de imaginea unie firme...si chiar daca produceau prost pt francezi (reno in special pt ca pejo nu prea are legatura cu delphi) atunci de ce firma este falimentara in america?

Iar pe de alta parte reno in viitorul destul de apropiat se pare ca va renunta la delphi aproape in totalitate (probabil o sa mai rama cu instalatiile de AC) si va adopta pt motoare solutiile bosh-siemens.

Pt delphi-europa ar fi o lovitura grea.
James Kilowatt
Nu m-am referit la Dephi, ci la alte firme care produc subansamble pentru mai multi producatori. Legat strict de Delphi, n-am idee care e problema lor blush.gif
ncristi
QUOTE
n-am idee care e problema lor


Problema lor este una grava smile.gif...sunt varza. Cred ca Precizia-Sacele sau Mefin Sinaia lucreaza mai bine si cu mai mult bun simt ca ei. La fulia defazoare de pe reno problemele (cel putin asa pare) sunt cauzate de imperfectiuni de executie imperfectiuni care duc la uzura in timp.

Probabil ca au reconditioanat strungurile luate ca fier vechi de la noi smile.gif
Watcher
QUOTE(MR28673)
Legat strict de Delphi, n-am idee care e problema lor blush.gif

Una ar fi ca au dat faliment biggrin.gif:D
Iulian HondaFan
Delphi este producator de componente desprins in 1998 din GM si pana la acea data era cel mai mare din lume ( urmat de Bosch).

in faliment juridic este numai divizia americana, dar se pare ca vor iesi din situatie prin restructurare si cu ceva infuzie de capital de la GM. GM este inca principalul lor client ( aprox 45% din valoarea vanzarilor Delphi globale sunt catre GM) si ar fi pus in scurt timp in situatie de faliment daca Delphi inceteaza productia. De aceea nimeni nu a crezut vreodata ca falimentul Delphi s-ar si concretiza in dizolvarea firmei.

MR are dreptate penru ca majoritatea componentelor produse de un furnizor sunt facute la specificatiile cumparatorului, dar desigur sunt si unele care sunt identice intre 2 sau mai multi cumparatori.

Delphi Europe este profitabil si nu a fost inclus in falimentul din USA-Canada si nu este nici inclus in planul de restructurare. Delphi China este o bonanza la ora asta.

Delphi furnizeaza pentru multe firme inclusiv VAG, BMW, Mercedes, Chrysler, Ford, Honda si Toyota. orasul in care locuiesc are una dintre cele mai mari uzine Delphi din America si este sediul mondial al Delphi Electronics - fost Delco. Delco are aici un centru de R&D cu cateva sute de ingineri. unul dintre romanii din oras chiar a lucrat la un proiect generos finantat de BMW pentru a dota masinile lor cu o baterie de generatori fuel cells care sa mearga cu benzina/motorina astfel degrevand complet motorul de producerea de electricitate ( asta e o idee pe care BMW pare sa vrea sa o aplice si pentru sistemul lor de regenerare a energiei de franare- semi-hibrid).

aici produc in special radio auto, inclusiv cele satelit, dar si o multitudine de senzori- pt. airbag-uri, monitorizare a presiunii in pneuri, etc...

din discutiile mele cu cativa ingineri de la Delphi de aici si din ce am citit falimentul se datoreaza nu neaparat proastei calitati ci in principal a 2 lucruri:

1) lucratorii Delphi in America sunt membri de sindicat ( UAW - Union of Auto Workers) si au negociat niste contracte fanbuloase cu GM in anii '90 ( pe vremea cand GM se scalda in profiturile colosale rezultate din vanzarea de SUV-uri mediii si mari). s-a ajuns pana la a plati o femeie de serviciu cu calificare zero la 27$ pe ora ( asta era salariul minim pt. sindicalisti), la care se adauga pensii si asigurari de sanatate generoase. deci costurile cu forta de munca au devenit imense, in timp ce preturile la multe componenete au scazut pe plan mondial, in special datorita ferocei competitii din China ( unde chiar Delphi a deschis cateva uzine)...

2) GM a intrat in galeata in ultimii ani partial din aceleasi motive, dar si din cauza ca vanzarile de SUV-uri medii si mari au scazut continuu in ultimii 4-5 ani si pt. ca nu au fost in stare sa scoata nimic mai bun decat japonezii in celelalte segmente. GM au inceput atunci sa isi stranga furnizorii cu usa pentru preturi mai mici. cei de la Delphi sunt siguri ca delphi producea din start in pierdere cam tot ce furniza GM si spera sa recupereze prin ceea ce vindea la ceilalti producatori, in special de la japonezi care plateau foarte bine.

In anii '80-'90 marii producatori auto au desprins producytia lor de componente auto de firma mamam in special in scopul de a eficientiza operatiunile lor dar si pentru a capta mai usor contracte pentru componente de la alti producatori. astfel pe langa firmele consacrate de compnenete - Bosch, Continental, Ferodo, Borg -Warner, Siemens, Magna, ZF Friedrichshafen, Getrag, Brembo, etc. au aparut un grup de firme desprinse din producatorii auto. Valeo este puiul lui Renault; Ford a puit Visteon-ul, PSA - Faurecia, Fiat - Magneti-Marelli, Toyota -Denso si Aisin Seki, GM a puit si American Axle Manufacturing (AAM), etc.

cercetand listele de furnizori ale acestor companii poti realiza ca fiecare producator auto ia componente de la multi furnizori... ex. Porsche foloseste pe 911 o transmisie Aisin biggrin.gif , Denso Europe vinde componente catre BMW, Audi si DaimlerChrysler, Honda foloseste componente Bosch, s.a.m.d...
Iulian HondaFan
QUOTE
Precum vedeti sunt posesorul uni megane II cu o motorizare excelenta - 1.6 16v. Bineinteles ca nu putea fi totul perfect...motorul are o anumita piesa care "creaza" distributia variabila. Aceasta piesa este fabricata de DELPHI si bineinteles este principala generatoare de probleme.

Pt edificare: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=41838&st=120
un topic extrem de intereant despte una din metodele de functionare a distributiei variabile.

Tot legat de delphi renault a mai avut (sau mai are?) probleme cu motoarele de 1.5 dCI...pompele, injectoarele.


daca va luati VVT de la Renault si nu de la Toyota asa va trebuie... biggrin.gif

acu' am si io o intrebare. acelasi VVT controller trebuie ca e si pe Ecotec-urile Opel. pica si alea la fel ca sta de la Renault, sau Delphi le da lor pe alea mai proaste si alea mai bune le da la GM?

Delphi Diesel ( nr. 2 mondial in sisteme de injectie diesel dupa Bosch) este de fapt Lucas Diesel care este o firma britanica achizitionata in 1999 de TRW (alt producator de componente auto) si revanduta in 2000 catre Delphi... tarasenia aici:

http://www.findarticles.com/p/articles/mi_..._13/ai_70636862
Impulse
Cred ca nu este nici o luna de cand am vazut la tv un film / reportaj despre Delphi. Din cate am inteles sunt intr-o financiara dezastruoasa insa se pare ca vor sa se puna din nou pe picioare. Dupa ce au concediat zeci de mii in US si-au deschis o fabrica noua in Mexic. Era vorba de un fost anagajat Delphi si care isi dorea slujba inapoi. Mi se pare ca filmul este produsul controversatului Michael Moore.
ncristi
QUOTE
daca va luati VVT de la Renault si nu de la Toyota asa va trebuie...


Renault are 2 motoare vvt-i-cel de 1.6 16v si cel de 2L. cel de 2l nu a avut problema asta si din cauza faptului ca este dezvoltata impreuna cu bosh si probabil din cauza faptului ca nu are acea fulie defazoare.

Oricum cand vezi scris delphi scris pe un produs deja acel produs inspira neincredere. Si treaba cu vvt-i-ul nu este sg. Mai raman injectoarele la 1.5, sistemele de AC si cte or mai fi.
Happy_Maker
1. Facem o confuzie serioasa intre producatorii de componente auto si cei de autoturisme. Primii nu fac altceva decat sa fabrice contra unui comision, diferite componente pentru ceilalti. Mai exact, producatorii de componente sunt doar simplii executanti (respecta indicatiile celorlalti, inclusiv cele legate de pret).
Iata cum functioneza sistemul: firma X, in calitate de mare fabricant de autoturisme, se pregateste sa arunce pe piata un nou model (Reno Clio, Merc S, Opel Antara...etc.) Ca orice autoturism, si acesta va avea nevoie de o multitudine de componente: de la caroserie la sasiu, de la cablaje la sistemul HAVAC, de la scaune la stergatoare...) O parte vor fi fabricate "in house", dar mare parte vor fi contractate din exterior. Cum? Simplu, prin licitatie! Mai exact, se face o "lista" cu tot ceea ce va fi fabricat de terti, si se organizeaza o licitatie la care fiecare componenta va fi ofertata. Producatorul auto le va alege pe cele care-i corespund criteriilor. Veti ramane surprinsi, dar exista diferente destul de mari intre cerintele PSA si Reno, pentru acelasi tip de componente (ex.: unii pun mare accent pe pret, altii pe calitate). Nu mai vorbesc de Toyota, care-i absolut criminala la cerinte de calitate. Cat despre Honda....din cunostiintele mele, ramane producatorul cu cel mai ridicat grad de integrare, pana de curand toate componentele fabricandu-se "in house".

2. Valeo nu este "puiul" lui Reno, desi Reno este unul din cei mai mari contractori. Valeo este un "colos", cu o gama extrem de mare de produse. Din pacate pentru ei insa, nu tot ceea ce fabrica este "un succes". Pentru exemplificare, va recomand sistemele HAVAC (vezi Merc si BMW), nu insa si cablajele marca Valeo.....
Russell
Ca sa incep bine o sa spun ca: Urmatoarea masina pe care o voi cumpara va fi 100% cumparata din afara! Ma duc cu bani in buzunar la un dealer din Vest si o cumpar de acolo, asta chiar daca ma va costa mai mult decat daca o cumpar din tara. Aici ma refer la masini noi si nu la SH. Cei care vor sa isi ia masina noua din tara eu ii sfatuiesc sa se mai gandeasca!!!!
Tot ce se aduce la vanzare in tara, in reprezentante, (ma refer la aproape toate marcile, daca nu cumva la toate), sint fie masini care sant facute special pt SE Europei sau acele masini care nu au trecut testele de calitate, care au mici defecte si care nu pot fi vandute pe piata vestica. Sant defecte pe care poate nu le sesizezi niciodata dar ele sant. E cam la fel cum erau Daciile "refuzate la export" - pt noi erau excelente dar totusi nu se incadrau in standardele cerute de piata externa. Cam asa ceva se intampla si acum cu ce se aduce la vanzare in reprentante acum adica rebuturi
In legatura ce Valeo...... electromotoarele Valeo se gasesc si pe masini din grupul VW dar se gasesc numai pe masinile care au fost cumparate din tara. Cele care sant aduse SH din Vest au electromotoare Bosh verymad.gif Pentru SE Europei e Valeo pt cei din vest e Bosh.
Caz concret de SKoda la care a cazut electromotorul la 60.000Km. Cand am mers in sevice cu masina mi sa spus clar ca daca e cumparata din tara e problema mare! In primul rand nu se gasesc piese de schimb pt Valeo.... chiar daca ai doar carbuni trebuie sa inlocuiesti tot electromotorul....ca sa nu mai vorbesc de bendix (in cazul meu). Pana la urma sa rezolvat cu un bendix asemanator (se potrivea perfect dar avea dinti un pic mai mari si nu intra in rulment) la care a trebuit sa pilesc dintii ca sa intre...... Vrei unul nou platesti cam 13-17 mil, vrei unul reconditionat dar tot Valeo doar 7-9 mil
Electriceanul a spus ca si VW-rile (nu numai Skodele) cumparate din tara au pe ele Valeo.
Nu poti sa invinuiesti firma Valeo pt calitatea pieselor ci trebuie sa injuri firma care produce masini cu asfel de subansamble. Ei stiu de la bun inceput care este calitatea pieselor si daca totusi le convine sa le puna pe masini si sa schimbe pe garantie o parte din ele cred ca se intelege cam la ce pret le cumpara....
Din pacate noi le cam facem jocul si acceptam sa fim tratati asa....
Ca sa citez pe cineva mai destept ca mine: suntem prea saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine!!!!!!!!!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.