Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Chevrolet Spark - balbaiala motor
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Chevrolet
Eugen60134
Am luat in decembrie 2005 un Chevrolet Spark cu motor de 1000cc, am zis ca-i cumpar sotiei o masina de oras usor de strecurat si care consuma putin.

Din momentul in care l-am luat a avut un foarte, foarte usor tremurat, din cand in cand. In cateva zile am fost inapoi la service. Testerul nu a detectat nici o eroare. Seful de service nu simtea nimic si a spus ca motorul merge perfect, este in parametri. Mecanicul mi-a spus ca se simte, ca este din supape si va trebui desfacut motorul. Intr-un final, dupa cateva vizite la service a recunoscut si seful de service ca este o problema, si mi-a recomandat sa vin dupa 5000 de Km, sa astept intai sa se lase motorul si apoi il desface.

Intre timp am facut cei 5000, am facut si un schimb de ulei pe la 3000, iar balbaiala s-a mai accentuat, fiind tot neregulata. Se simte pana pe la 2500-3000 rpm, dupa aceea nu-mi mai dau seama. Cand pornesc masina dimineata, tremura din toate balamalele vreo jumatate de minut si turatia se joacade; intre 500 si 1500-2000 rpm. Daca vrei sa pleci de pe loc imediat este greu, da in nas. Nu s-a aprins niciodata check-ul.

Consumul a fost de 10L/100Km de noua, iar acum consuma tot atat (cu aer conditionat). Posibil, din cate am citit sa fie tot de la balbaiala. Fata de 7.2 cat scrie in catalog este cu 40% mai mult.

Ii pun numai benzina buna, 99+ de la Petrom, i-am pus aditiv Casite pentru curatat injectoare, i-am pus si aditiv pentru crescut cifra octanica, fara nici cel mai mic efect, (decat ca este mai vioaie masina, dar se balbaie la fel, poate mai tare). Calamina se exclude pentru ca face asa de noua.

Singura situatie in care ii trece balbaiala este dupa ce merge la drum intins mai multi Km, la turatie de peste 3000. Dar ii trece balbaiala numai pentru cateva minute. In oras am mers in toate felurile, si mai putin turat, si mai turat, dar nu pot sa merg cu a doua la 50 sau cu treapta intai la 30.

In concluzie:
1. sunt dezamagit, am cumparat o masina noua si din prima saptamna mi s-a spus ca trebuie desfacut motorul, nu pica bine. Poate ar fi trebuit sa le fac totul in scris si sa le returnez masina, sa cer alta.
2. sunt dezamagit ca problema era cunoscuta de la Kalos si GM nu a facut nimic, a extins-o si la alte modele, mai noi.
3. sunt dezamagit de consum, o luasem tocmai pentru economie. Am un Hyundai Accent pe benzina care are 200 de Kg in plus si consuma 8L/100Km in oras, doar cand e f. aglomerat si ii dau tare se duce la 9 sau 10.
sergiu96510
Acum, ca am trecut in 2007, s-au mai rezolvat din problemele Spark-ului?

PS. Posesor de Spark :wave:
Eugen60134
Tot așa face mașina. Între timp am făcut și revizia de 1 an. Au spus că au făcut comanda pentru garnituri de supape, dar a trecut deja o lună și nu am primit nici un semn de viață (DiBas). I-am căutat eu, dar degeaba.

Mașina a început între timp să dea și în nas (merge numai prin oraș), apoi s-a aprins becul galben în bord. Am resetat ECM, am pus un aditiv de curățat injectoare, am făcut vreo 300km la drum întins în viteză și i-a trecut. Bâlbâiala din naștere a rămas.
Dacă ar fi să mai aleg o dată, nu aș mai alege Chevrolet.

A ta cum se comportă și cum o folosești?
ValiR
Eu zic sa treci la masuri mai drastice, o masina are de mers zeci, sute de mii de km si daca te chinui asa inca de la inceput nu e un lucru bun.
Daca ai constatarile lor de la vizitele facute in service e recomandat sa mergi sa discuti cu un avocat si eventual OPC. Trimite o reclamatie si importatorului general in Romania. Altfel o sa te tot poarte pe drumuri si o sa te tot duca de nas. E dreptul tau, al consumatorului si ei trebuie sa invete sa respecte clientul.


Succes,
Vali
Eugen60134
Am fost cu Sparkul la service pentru a schimba garniturile de supape după cum puseseră diagnosticul inițial. Am lăsat mașina o săptămână, timp în care au studiat-o, începând de la cel mai mare în jos. Au reglat tacheți, au schimbat bujii (au și spălat-o - drăguț din partea lor), dar m-au chemat înapoi fără să-i mai facă altceva și bineînțeles că motorul face la fel. Am mers puțin pe traseu cu ea și cu ei. M-am mai suit în alte două mașini identice, una de drive test (3000km) și una nou-nouță, la vânzare și ... ghiciți: făceau ambele la fel. Ba una chiar mai tare. Plus că și alții se plâng de același lucru. Deși am discutat destul de mult, directorul de service s-a scuzat într-un fel că nu poate să-mi spună prea multe. Dar, printre multe altele mi-a spus că motorul nu are nimic, dacă insist îl va desface, dar sunt toate șansele ca la remontare să facă exact la fel. Așa că am renunțat. Motorul este de generație veche și GM a încercat să-l facă euro 4 din software. Două persoane mi-au spus că teoretic, GM ar trebui să facă un update de software și să recheme mașinile.

Voi ce concluzie ați trage de aici?

După ce am rememorat discuția, mi-am adus aminte de posesorii de Dacii obosite care scot un furtunaș sub mașină ca să nu mai bage în carburator vaporii și gazele din carter. La motoarele obosite, cantitatea mare de gaze deranja funcționarea motorului, care se bâlbâia și nu se mai lăsa reglat. În cazul Sparkului să fie o problemă asemănătoare, adică supapa EGR și software-ul "euro 4" să nu se pupe cu motorul și să producă problema asta? La asta s-or fi referit și ei? Cum se poate testa dacă este sau nu așa?
Eugen60134
Sergiu, tu ce motorizare ai cumpărat, cum e mașina, cât consumă, ce benzină folosești, cum schimbi vitezele?
Dacă ai motorizare de 1L, te rog fii atent dacă nu cumva face și a ta la fel ca a mea. Se simte ca un tremurat intermitent, neregulat și foarte ușor. Dacă nu ești atent poți să nu-l simți. Închide aerul condiționat, chiar și muzica și ventilația și lasă motorul la ralanti. Ar trebui să se simtă în fotoliu.

Dacă mai trec și alți posesori de 1L pe aici, îi rog și pe ei să facă acest test și să pună aici concluziile.
sergiu96510
Motorizarea este de 0.8l.
Sincer, nu simt nici un tremurat, Pun benzina de 95 de la Petrom sau OMV. Consumul e cel din cartea tehnica.
Schimb vitezele pe la 3000-3200 si, deocamdata, totul e ok.
Am fost si la revizia de 1 an. Schimbat un amortizor spate (asta in afara de cele firesti, ulei, filtre, etc)
daewoo_espero_turbo
Din ce vad, ar trebui sa mergeti in continuare pe motorul de 0.8L. Am mers ca pasager in multe Matiz-uri romanesti, dar nu am simtit absolut nici un tremurat.

Imi pare rau ca ai problema asta cu Spark-ul tau. Poate o s-o rezolvi cumva...
Bafta!
ionutzzz
QUOTE (Eugen60134 @ Jan 26 2007, 09:46 PM) *
Am fost cu Sparkul la service pentru a schimba garniturile de supape după cum puseseră diagnosticul inițial. Am lăsat mașina o săptămână, timp în care au studiat-o, începând de la cel mai mare în jos. Au reglat tacheți, au schimbat bujii (au și spălat-o - drăguț din partea lor), dar m-au chemat înapoi fără să-i mai facă altceva și bineînțeles că motorul face la fel. Am mers puțin pe traseu cu ea și cu ei. M-am mai suit în alte două mașini identice, una de drive test (3000km) și una nou-nouță, la vânzare și ... ghiciți: făceau ambele la fel. Ba una chiar mai tare. Plus că și alții se plâng de același lucru. Deși am discutat destul de mult, directorul de service s-a scuzat într-un fel că nu poate să-mi spună prea multe. Dar, printre multe altele mi-a spus că motorul nu are nimic, dacă insist îl va desface, dar sunt toate șansele ca la remontare să facă exact la fel. Așa că am renunțat. Motorul este de generație veche și GM a încercat să-l facă euro 4 din software. Două persoane mi-au spus că teoretic, GM ar trebui să facă un update de software și să recheme mașinile.

Voi ce concluzie ați trage de aici?

După ce am rememorat discuția, mi-am adus aminte de posesorii de Dacii obosite care scot un furtunaș sub mașină ca să nu mai bage în carburator vaporii și gazele din carter. La motoarele obosite, cantitatea mare de gaze deranja funcționarea motorului, care se bâlbâia și nu se mai lăsa reglat. În cazul Sparkului să fie o problemă asemănătoare, adică supapa EGR și software-ul "euro 4" să nu se pupe cu motorul și să producă problema asta? La asta s-or fi referit și ei? Cum se poate testa dacă este sau nu așa?







Si eu am un chevrolet spark din 2007 de 0.8 , si eu am avut probleme cu balbaiala dar duipa ce am pus benzina 100 carera de la omv nu am mai avut probleme cu inecatul motorului
lemon_lips
Balbaiala respectiva e de la tamponu motor, eu am acceasi, cauciucul tamponului este ori tocit ori rupt si troncane cand e rece masina deoarece, e si cauciucul rece si nu ii ofera motorului destula amortizare,dak nai rezolvat problema io zic sa te interesezi cu tamponu motor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.