Help - Search - Members - Calendar
Full Version: pornirea pe timp de iarna
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
vali
cum v-ati descurcat cu pornirea pe gerurile astea? stiti pe cineva dispus(contra cost of course) sa vina sa-ti dea curent sau sa te trag aca sa pornesti?

[addsig]
Mihnea
E cam mult sa ai pretentii sa se opreasca altii ca sa te ajute. Mai bine te asiguri ca nu vei avea nevoie de altii: iti iei niste bujii noi , o platina buna verifici sa ai scanteie buna de la bobina, si eventual o baterie noua. Iti recomand o aprindere electronica (in cazul in care nu ai deja). Cel mai bun ajutor il primesti de la tine

[addsig]
iulian3
O masina care e masina tre sa porneasca......bineinteles sa nu aiba apa in benzina..
Gheorghe
Bine zis Iulian, eu nu am avut niciodata probleme cu pornirea iarna, dar am si avut grija sa cumpar benzina numai de benzinarii serioase(Shell, Omv,Mol), bateria sa fie Ok.....de multe ori mi-am ajutat cativa vecini sa-si porneasca masinile si nu contra cost cum sugera cineva mai sus...ce bine ar fi daca ne-am ajuta unul pe altul mai des (dezinteresat)....
iulian3
Asa este!!! Totul costa!!!! Nimik nu e pe gratis.De multe ori ajuti...si cind ai nevoe de ajutor.... stiti cum este!!!!
Alin1
Baieti, daca voi lui Nea Vali ii dati lectii, va plang de mila!....
Omu' a pus o intrebare, aveti un raspuns sau ba?
Gheorghe
daca citesti mai bine vei vedea ca am dat un raspuns....
Augustyn
intradevar daca aii masina trebuie sa ai tot timpul cand pleci si niste bujii o platina un capac de delcou etc
mai stii ce se poate intampla ca oricum nu le duci in spate!

Catalin7
Asa este cum ti-au raspuns si ceilalti de aici. Bateria buna - tensiunea pe baterie scade mult cind actionezi electromotorul, instalatia de aprindere pusa la punct, te ajuta f. mult o aprindere electronica.
Eu unul nu am avut probleme cu pornirea in aceasta iarna. Si nu am aprindere electronica.
Mai conteaza si uleiul pe care il ai in motor. Recomandat un ulei mai subtire iarna.
Poti incerca si cu un spray de pornire.
OMEGA
pentru pornire in cazul daciei iti trebuie bujii Bosch motorul reglat si cheie de contact
tatal meu are o dacie si dupa nopti de -20 de grade chiar a pornit si pornita de mine (baiat de 16 ani)
mult succes iarna viitoare
A Go Go
Mai fratilor voi vorbiti de bujii......la noi nu mai sint masini pe bujii toate sint pe injectie. Mi se pare ceva nostim.
Solutia este sa va luati o baterie mai puternica sau sa va cumparati un transformator de pornit masinile care transforma curentul de la retea in curentul masinii desigur veti avea nevoie de un cablu care sa ajunga in casa sau in garaj ca sa va alimenteze transformatorul.
Pentru cei cu motoare Diesel recomand 50% carusina(kerosene aici) de frecat podelele si 50% motorina cind face-ti plinul plus o baterie mai puternica decit cea din dotarea stas a automobilului. De fapt in conditii de dificultate mare un Diesel poate merge si cu tuica sau tarie:) fara probleme, na acuma sa nu va apucati sa puneti tarii in motor:)smile.gifsmile.gif
FLORIN2
Sorine n-am prea inteles faza cu bujiile, chiar daca ai adus vorba de injectie si masinile pe injectie folosesc bujii, fie ele cu aprindere prin scanteie cat si prin compresie DECI !??!?! Si cum vad ca ai vorbit despre DIESEL afla ca fara bujii tari care sa tina la o eventuala supraincalzire(dai prea mult la contact) le-ai pierdut si atunci doar tras mai pornesti nici chiar impins IARNA
valentino
...Deci eu pot sa spun c-am fost norocos... Cu toate ca am o dacie berlina ('98) si asta a fost prima iarna a masinii sub "atenta mea conducere" nu am avut probleme. Recunosc, bateria noua (mai bine zis buna), prin toamna am schimbat bujiile si platina, am pus termostatu' si ... la prima cheie "a luat-o". Am dat-o-n bara o data c-am inecat motoru' si ..... asta este... Nefiind primul propitar a trebuit sa ma asigur de toate astea - cel ce-a avut-o inainte a pus pe instalatia de racire ... apa de la canal si borcanul (vasul) de expansiune era plin de calamina/calcar sau ce-o mai fi - daca la -20 n-avea antigel... cred ca motorul se facea varza.

Si chiar i-am dat unui nene o "mana" de ajutor la pornire pentru un Opel dizel (cred ca mai vechi de '90) - doar pe 'ochi frumoshi' - ce bine-ar fi daca ne-am mai ajuta asa... macar din cand in cand...
[addsig]
A Go Go
Unde sint eu injectoarele masinilor se schimba la "service" si nu acasa.
Iar despre diesel si benzina nu am mai auzit de probleme cu aprinderea decit pe acest forum .
Am avut un Oldsmobil Cutlass Supreme V8 Diesel dar un diesel adevarat si nu ceva adaptat din motor cu benzina pe diesel cum face VW. si care pornea in westul NY-ului la granita cu Canada unde iernile sint ca-n Antarctica cu un amestec de carusina si motorina si avea doua baterii in loc de una alea fiind stasdin fabrica. N-am schimbat nici un injector .Niciodata. Masina am vindu-to dupa 120000 de mile cam sau cam 192000 de km la voi. Cele care nu porneau erau Mercedesurile 200 D pe atunci.
Nu sint mecanic de specialitate si nici nu-mi doresc sa fiu unul.
Masina pentru mine este o necesitate in special cind ai nevoie de ceva care sa porneasca in fiecare zi pe timp de 7-10 ani fara probleme.
Am observat ca multi in Romania isi fac probleme singuri chiar cind isi cumpara masini noi adaugind asa zise "imbunatatiri" care in fond strica masina in mod rapid.
Am avut pia astazi foarte multe masini si pot sa va spun prietenii mei de pe acest forum ca cele mai proaste dintre ele au fost:
1.VW Rabbit Diesel cumparata noua de la reprezentanta VW in Albany NY.
2.VW Van cumarat uzat dar cu motor re-facut de la particular
3.Fiat Strada (Ritmo) cumparat nou de la Fiat in Latham NY
4.Saab 900 Turbo cumparat uzat de la particular
Catalin7
Rablamentul meu de Dacie a pornit bine mersi la prima cheie pe gerurile de asta iarna (-25) dupa o saptamina de nepornire.
De ce?
Baterie buna, motor reglat, aprindere pusa la punct su bujii Sinterom. Am avut si Bosch da' a trebuit sa le arunc. Nu mergea deloc bine.
La Diesel (am pornit un opel astra la -32 de grade, la Vatra Dornei) daca bujiile "incandescente" de pe circuitul de admisie aer sunt bune nu ai treaba.
OMEGA
dupa cele citite sunt de acord cu catalin si apropo bujjile bosch the best
pentru cel ce spunea ca masinile pe injectie nu au bujii pai si atunci de unde mai vine scanteia, pui tu bricheta?, sau ce mai trebuie daca ai injectie?

A Go Go
ptr Shalom

Eu sint ala cu aprinderea cu injectie....tu ti-o reglezi acasa in bucatarie pe masa sau la un "servis" de specialitate?
Eu la "servis" fiindca nu am timp sa invat mechanica auto si nu am nici interes....lasa sa faca cei de specialitate un ban si ei.
Ultima bujie pe care am schimbat-o a fost la o Toyota Corola acum 11 ani fara .Erau bujii Champion .
George Serban
baterie buna, reglajcorect, combustibil OK si n-ai probleme. daca nu ai asa ceva, e treaba ta, dar o cam cauti cu lumanarea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.