striker_astral
Jul 4 2006, 12:18 PM
Ce masina din urmatoarele are cel mai mic consum in oras? Ma refer la consumul real..pe care il stiti din experientza.PRECIZEZ: ma refer la motorizari pe benzina.
1) megane clasic 1,6
2) peugeot 206 1,4
3) matiz 0.8
4) logan 1,4
5) clio 1,4
6) seat 1,2
Multumesc anticipat
G e o r g e
Jul 4 2006, 12:20 PM
tico 0.8
Mihai34891
Jul 4 2006, 12:33 PM
Normal ca Matizu'.
Meganu' 1.6 consuma dublu.
G e o r g e
Jul 4 2006, 12:34 PM
WRONG !
matiz 0.8 consuma in jur de 8in oras iar megane I 1.6 16v consuma in jur de 12%
eu stiu ca 8 * 2 = 16
Bogdan76299
Jul 4 2006, 12:45 PM
Am condus 8 ani Tico (o mare parte in Buc).
In Bucuresti, vara, fara AC, consumul mediu e in jur de 7l/% (am avut si 6% dar si 8%).
Iarna creste consumul 7.5-8 l/%.
Matizul consuma mai mult ca Tico pt. ca are acelasi motor dar cantareste mai mult.
DORU
Jul 4 2006, 01:03 PM
Intre masinile enumerate de tine, anticipez ca lupta pt consumul economic se da intre Logan 1.4 si Seat 1.2
HalbaSus
Jul 4 2006, 01:14 PM
Am un prieten care are un polo 1.2 (acelasi motor ca si ibiza, ala in 3 cilindri). In oras ii consuma (dupa spusele lui, dar nu cred ca minte) in jur de 7% sau chiar mai putin daca nu foloseste AC. In afara localitatii ii consuma ceva mai mult (ciudat nu-i asa) pt ca trebuie sa o tureze constant peste 3000 ca sa mearga cat de cat cu viteza (~120).
James Kilowatt
Jul 4 2006, 01:23 PM
Eu cred ca amicul tau are o problema. Si seatul 1.2 meu ia in jur de 8 in oras, insa afara la 120 (~3500rpm) ia sub 6. Iar la 90 ia si sub 5
Eu cred ca in oras matizul e cel mai economic, pentru ca e si destul de usor. Afara insa s-ar putea sa fie diferit clasamentul.
HalbaSus
Jul 4 2006, 01:28 PM
Pai una din problemele lui e ca vrea sa mearga cu viteza... cred ca la fiecare drum in afara localitatii atinge viteza maxima (care a zis el ca e 160, mai mult nu poate, desi el face tot posibilul
). Nu am mers cu el la drum intins in afara localitatii cu masina asta, dar inainte avea o dacie si stiu ca si in aia dadea pana ii sareau pistoanele prin capota
.
In privinta celui mai mic consum clar matizul castiga (cel putin in oras).
Marius30562
Jul 4 2006, 02:03 PM
In oras, din cele enumerate, probabil Matiz.
Noi avem (pe langa masina din semnatura) si un Polo Happy cu motor de 1,2 12V 65 CP (acelasi motor regasit si pe Ibiza respectiv Fabia).
In oras ia ~8 l/100 km ( depinde de conditiile de trafic, AC, etc).
In fara, la drum intins combinat cu ceva munte (viteza medie 100 km/h - respectiv 120 pe drum drept) - consum mediu 6,2 l/100 km.
La mers constant, 110 - 120 km/h, ~ 3500 rot/min, conform BC, consumul este de cca. 4,8 l/100 km.
Deci, da, MR are dreptate - prietenul tau are o problema daca vrea "senzatii" de la un motoras de 1.2 pus pe o masina de o tona (si ceva marunt)
HalbaSus
Jul 4 2006, 02:08 PM
E clar ca are o problema... si nu e singura
)
M A R I A N
Jul 4 2006, 02:21 PM
Yaris-ul meu 2006 1.0 consuma 6.5 in oras fara aer si pana in 3500 rpm.Corsa sotiei cu acelasi motor ia cam cu un litru in plus. VVT-I :1: Ecotec :ntz:
madalina
Jul 4 2006, 02:24 PM
Depinde si de stilul de mers. dca cineva forjeaza la maxim un motor 1.2 va avea un consum mai mare decat cineva ce merge normal cu aceeasi amsina, dar un motor 1.4 sau mai mare.
Mihai34891
Jul 4 2006, 02:47 PM
QUOTE(G e o r g e)
WRONG !
matiz 0.8 consuma in jur de 8in oras iar megane I 1.6 16v consuma in jur de 12%
eu stiu ca 8 * 2 = 16
Diferenta e majora, oricum...
G e o r g e
Jul 4 2006, 02:54 PM
50%
f1anatic
Jul 4 2006, 02:54 PM
Toyota Prius & Honda Civic Hybrid
Si apoi ca sa ii cint in struna lui Mada...totul depinde cum conduci. Am vazut Civic-uri Hibride (mai precis am mers cu colega mea) impinse la 80 mph si sint convins si mai mult de vreo 37-40 mpg nu scotea pe autostrada. Dupa cum am mers si eu linistit cu Subaru in modul economie si am scos 33.
Dar in general cu cit e mai mic motorul si mai usoara masina...respectiv daca are tehnologie hibrida...atunci si consumul scade.
eddie
Jul 4 2006, 02:57 PM
Pai pentru noi romanii,ai face bine sa fai o traducere,ca nu stie toata lumea ce e aia mpg....Bine,eu stiu ca o mila e 1,65 si un galon 3,78,dar mai mult ...pentru cei ce nu stiu exact
Daca topicul este numai despre benzinare,nu ma bag ,ca sa nu va fac sa plangeti !
G e o r g e
Jul 4 2006, 03:06 PM
pai daca o mila e 1.65 si un galon e 3.78 , atunci 33 mile la galon insaemna , 33*1.65 mile la 3.78 l , adica 54.45 km cu 3.78l , adica 6.94 l/100km
eddie
Jul 4 2006, 03:08 PM
Da,dar pacaleala este pentru roman la prima vedere,cand vede un consum urban/extraurban si vede o valoare de mpg mai mica in oras...
Tarabostes
Jul 4 2006, 04:00 PM
Am condus o vreme Matiz si in oras, mers potolit, consumul era pe la 6,8 ( ca o medie ) oricum mai mic decat dadea producatorul dar cu cresteri evidente iarna si la mers mai accelerat. In oras consumul depinde foarte mult de sofer.
AlexTM
Jul 4 2006, 07:24 PM
QUOTE(HalbaSus)
E clar ca are o problema... si nu e singura
)
Spune-i ca exista si viteza a 5-a
sau ... si a 4-a?
HalbaSus
Jul 4 2006, 08:01 PM
Nu cu treptele de viteza are el probleme... fii sigur ca la 160 km/h (ma rog, aratati pe bord) un motor de 1.2 stie sa suga suficient... chiar si in a 5-a
Vlad72257
Jul 5 2006, 11:14 AM
la matiz, fiind motor mic,in 3 cilindrii si de doar 52 cp,trebuie turat destul de mult pt a avea o umbra de demaraj,deci automat si consumul creste.Daca mergi relaxat,undeva pana in 2500-2800 rpm,consumul poate fi si 7,poate chiar 6.5.Dar asta inseamna ca o sa ai 60/h in viteza 5 si in vreo 5 min.
Oricum,matizul e singura masina care nu are nevoie de frana de motor,cand dai drumul la aer conditionat parca ti se deschide parasuta
si atunci ai 2 variante.Ori stai pe loc admirand peisajul si skaterii care te intrec,ori mergi peste 3000 rpm.
Mihai34891
Jul 5 2006, 11:42 AM
QUOTE(gabi64453)
. In oras consumul depinde foarte mult de sofer.
Asta la orice masina.
Intrebarea din topic se refera la consumul masinilor din lista. Si aici, oricat o dam la intors, Matizul are un avantaj CLAR (dincolo de toate dezavantajele reale pe alte planuri).
James Kilowatt
Jul 5 2006, 11:46 AM
Consumul nu creste "automat" cu turatia. Tocmai de asta unii scot niste consumuri infioratoare cu masini pe benzina.
Armadyllo
Jul 5 2006, 08:36 PM
Mie mi se pare ca consumul este raportat la cat de mult este apasata pedala de acceleratie...si nu de turatia motorului.Motorul poate sa aiba 2500 RPM...daca pedala e apasata de iese prin podea...clar ca consuma mult.Cred ca la fel este si la carburator...si la injectie electronica. "gura" se deschide in functie de cat de tare trage cablul
James Kilowatt
Jul 5 2006, 10:06 PM
.... si ca sa accelerezi decent sau sa urci o panta la o turatie joasa, bagi in general talpa sanatos.
air_wolf
Jul 5 2006, 11:56 PM
MR28673, sint sigur ca ai vrut sa zici: sa urci o panta cu viteza constanta.
armadyllo... la motoarele pe carburatie pedala comanda cablul care comanda clapeta de admisie care deschisa evident ca baga mai mult amestec carburant in galerie=>creste numarul de arderi/min si implicit cantitatea de combutibil folosita... la injectie procesul este similar dar totul este calculat si bagat intr-un cip, ai debimetru de aer si multe altele... turatia motorului este direct proportionala cu apasatul pedalei.
ceea ce spui tu se refera la subturare, si este normal sa se intimple asa din cauza rapoartelor din cutia de viteze.
consumul depinde si de presiunea in pneuri, si de cum si cit frinezi, de liniutele de la semafor si de multe alte nimicuri (scoaterea din viteza in panta, scoaterea din viteza inainte de a opri la semafor...). practic, pe primul loc ca factor alterant al consumului e omul...
ca distractie: cu a IV-a ar trebui sa poti merge constant (viteza depinde de cutie) FARA sa apesi pedala de acceleratie (incearca si-ai sa vezi). de asemenea in vitezele II-III...
James Kilowatt
Jul 6 2006, 08:07 AM
Totul e o problema de randament, si nu de turatie. La o viteza constanta ai nevoie de o putere constanta indiferent de treapta in care esti. Iar consumul minim il obtii in treapta la care motorul are randamentul maxim, iar asta NU se obtine de obicei pe prima jumatate a plajei de turatie nici la diesele nici la benzinare. Unii insista sa mearga cu 60km/h cu a 5-a desi intr-a 3-a consuma mai putin, iar asta se poate verifica pe scanner sau cu computerul de bord, si apoi tipa ca mint producatorii in cartile tehnice.
air_wolf
Jul 6 2006, 08:21 AM
deci tot soferul
dintre masinile de "test" matizul condus cu cap consuma cel mai putin.
Tarabostes
Jul 6 2006, 08:57 AM
off topic
cineva afirma anterior ( si pe un alt topic ) ca scoaterea din viteza inainte de oprirea la semafor creste consumul. cat de adevarat este si care ar fi explicatia?
HalbaSus
Jul 6 2006, 09:03 AM
QUOTE(gabi64453)
off topic
cineva afirma anterior ( si pe un alt topic ) ca scoaterea din viteza inainte de oprirea la semafor creste consumul. cat de adevarat este si care ar fi explicatia?
100% adevarata.
Daca inainte de semafor lasi masina in viteza si ridici piciorul de pe acceleratie consumul este ZERO.
Daca inainte de semafor scoti masina din viteza consumul este mic... dar exista.
Marius30562
Jul 6 2006, 09:15 AM
Valabil pentru masinile cu motor pe injectie.
air_wolf
Jul 6 2006, 10:11 AM
valabil pentru ORICE masina.
James Kilowatt
Jul 6 2006, 10:13 AM
Chiar si la cele cu carburator mai evoluate. Unele au o electrovalva care taie benzina chiar si la carburator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.