Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lada 2104, probleme incarcare!
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Corhana77862
Ieri am mers pana la Bicaz cu ea (26 de km de Piatra Neamt) si in cam pe la 5 km de locul in care aveam treaba vad ca acul de la incarcare ajunge pe rosu. Ajung in Bicaz, opresc, imi fac treaba, dau sa plec si cand pun contactul, nu mai aveam curent. Inital m-am gandit ca e din cauza bornelor, ca erau cam coclite. Scot bornele, le curat bine, le ung cu vaselina le montez la loc....si porneste. Acul de la incarcare era pe alb (intre verde si rosu). Plec si pe drum spre casa iar cade pe rosu. Mentionez ca eram si cu farurile aprinse. Le sting si raman numai pe pozitii. Az dimineata aveam in plan sa merg la electrician cu ea. DAu sa plec, iar nu mai are curent. O pornesc cu redresorul si plec direct in servce. Omul de acolo pune multimetru pe alternator, si nu scotea deloc curent. Imi mai zice ca e marca Magneti-Marelli si ca e de prductie italian (as fi curios daca asa a venit masina din fabrica cu alternatorul asta, voi ce credeti?) si imi mai zice ca il poate repara daca ii gasesc perii si carbuni, dar numai daca nu e stricat si rotorul. Intrebarea ar fi: unde as putea gasi articolele astea? In caz ca nu gasesc, se poate pune alternator de dacie? Are cumva cineva dintre voi un alternator functional de 2104 de vanzare? Multumesc anticipat si imi cer scuze de marimea topicului!
Georgian40398
Pai nu cumva se potriveste ceva de la orice lada, de ex 1200 ?
Si eu aveam bateria moarta din cand in cand, am patit de 3 ori la drum lung... Am inlocuit cica bendixul la service si probabil ca s-a rezolvat, nu mai am probleme de atunci cu incarcarea.
Am ramas insa cu siguranta 5 de la stanga incinsa cand folosesc farurile...
Vlady74561
Salut,

hai sa-ti zic si eu ce stiu de alternator:

cele de Lada au carbuni (2 buc.) cu un arc si se monteaza relativ usor

daca nu scoate tensiune ( nu curent, ca asta trebuie sa-l masori pe o sarcina macar rezistiva ) ~ 14V cu releu de incarcare bun ( regulator de tensiune ) atunci pot fi carbunii SAU/SI diodele

ff rar pica rotorul sau statorul ( apa , fire dezizolate in urma unei suprasolicitari cu consum peste puterea maxima suportata )

bendix-ul este o "chestie " care te ajuta sa cuplezi electromotorul ( care nu-i totuna cu alternatorul) care invarte "motorul" in vederea pornirii si nu are a face nimic cu tensiunea de incarcare sau lipsa tensiunii pe baterie ( d.p.d.v. consum electric de lunga durata)

In Timisoara la un nene care aduce din Ungaria, un alternator nou este vreo 3 mil. ( sau era) si unul reconditionat parca era la 1.5mil.
Horia49540
poti lua si un alternator de lada la mana a doua, la care daca rotorul, statorul si diodele sunt bune shimbi rulmentii si carbunii si tre sa mearga ca nou...
k.68177
Salut! Alternatorul care e pe masina (Magneti-Marelli) e de pe un Fiat. Eu mai am un cadavru de fiat 131 in garaj (de pe care vreau sa pun cutia de vit.). Lada vine din fabrica cu alternator pe care scrie made in CCCP smile.gif si nu italian.
Felix60549
S-ar parea ca este alternator cu releu regulator de tensiune incorporat. Cel putin la 2104,2105,2107 asa ar tb. sa fie de fabrica.

Monteaza un releu de incarcare de Dacie si nu vei avea pb!
Corhana77862
Am luat alternator de la dezmembrari, identic, aproape nou. L-am montat, l-am verificat si scoate curent. insa tot nu incarca bateria. Ce mai poate fi? Alternatorul genereaza curent insa motorul tot numai pe baterie merge!
air_wolf
releul. sau un fir. verifica intii sa fie firele toate la locul lor si bine prinse, curata firul de masa si locul de contact si mai incearca o data.
Horia49540
corect
ia fir cu fir principal si verifica cu un ohmmetru sa nu fie intrerupte, verifica mufe si toate cele
poate e vreun fir de vina si te pomenesti ca ai injurat alternatorul ala italian degeaba :bash: biggrin.gif :wave:
ionita56403
sau uitate care e siguranta de le firul excitator la mine la 1200 e a opta numarat din st in dreapta
mihail81843
Pacat ca ai schimbat alternatorul italian. Era mai bun ca originalul! Ai probleme cu sig. la releu de tensiune. Daca nu gasesti original, merge si de dacie . Electronic s-au mecanic mai bine.
Corhana77862
Alternatorul l-am schimbat cu unul acelasi tip luat de la dezmembrari. Acum din cate observ, incarca, dar mai putin decat ar trebui. Nu pot merge cu lumini deloc, iar daca circul numai ziua, trebuie sa pun bateria pe redresor cam o data pe saptamana. Dupa ce o iau de pe redresor, acul se duce pe verde, si incet incet scade pe rosu. Martorul rosu ce pe cadranul din stanga, unde este desenat simbolul bateriei, nu l-am vazut niciodata aprins. Nu-mi explic ce se intampla. Sigurantele de pe tablou sunt functionale toate. Mai sunt pe undeva niste reglaje de facut? Pe la electrician nu am mai avut timp sa ajung ca am avut o saptamana plina!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.