Ivan80500
Jul 3 2006, 03:24 PM
Salut. vreau sa imi schimb uleiul, am avut un texaco 15w-40 dala la bidon negru, am cu el cam 7000km , si as vrea sa il schimb, stau insa si nu sunt hotarrat ce sa ii pun: 20w-50 tot 15w- 40 si nici ce marca. voi ce ati pus???
Horia49540
Jul 3 2006, 04:08 PM
eu zic ca daca motorul e mai uzat merge 20w50
daca e mai nou merge super bine 15w40
eu am aral 15w40 si sunt super multumit...si motorul nu cred ca e chiar nou
vezi ca am mai vorbit noi de uleiuri pe aici pe undeva...
Daniel82595
Jun 17 2007, 08:02 PM
Azi am schimbat si eu uleiul; am pus Castrol GTX 15W40 SL
.
Inainte aveam ACDelco 20W50 SJ. Se simte o mica diferenta in acc.
PS: Haide ca de acum incolo asta sa fie topicul pt uleiuri ca restul discutiilor despre ulei sunt imprastiate si greu de gasit pt ca nu au cuvantul "ulei" in titlu :wave:
Daniel82595
Jun 18 2007, 09:38 AM
Voi ce presiune aveti la ulei la relanti ?
Horia49540
Jun 18 2007, 10:25 AM
nu stiu ca eu n-am manometru...
dar daca este peste 0,8-1 e ok
becul rosu se aprinde la 0,5
la tine cat e?
dar la 3500 rot-min?
Daniel82595
Jun 18 2007, 11:05 AM
tot pe acolo se invarte si la mine 0,8-1
la 3500 nu stiu exact dar e peste 4....o sa ma uit
Horia49540
Jun 18 2007, 12:24 PM
pai atunci ai motorul ca nou, bravo tie
ps - nu vrei sa facem schimb?haha
:wave:
Daniel82595
Jun 18 2007, 01:46 PM
ms ms
neah, nu facem ca imi sta mai bine in alb
:wave:
ben100189
Jun 18 2007, 05:23 PM
Si al meu motor sta pe la 0,8 la relanti si la 4 la 3500 si totusi maninca peste un litru la 1000
Ce sa inteleg ca de vina sunt numai semeringurile?
Neaparat tre sa ajung sa masor compresia,dar ,daca sunt semeringurile duse rau afecteaza rezultatul masuratorii??
tzo99516
Jun 19 2007, 06:05 AM
nu prea are cum sa afecteze pt ca supapele cad pe scaune bine si inchid ermetic,deci nu au cum sa afecteze compresia
Horia49540
Jun 19 2007, 08:20 AM
presiunea uleiului scade daca ai uzuri in lagarele vilbrochenului etc
segmentii de ex se ung prin stropire
asa ca poti avea segmentii uzati dar lagarele bune si astfel ai si consum de ulei si presiune buna :wave:
Georgian40398
Jun 19 2007, 01:27 PM
eu de ex am presiune indicata cam intre 0 si 1, indiferent de turatie
doar la inceput cand e motorul rece am presiune mai mare..
odata am inlocuit pompa de ulei si tot asa a ramas...
cam ce ar fi asta si cat ar costa reparatia ?
mihail81843
Jun 20 2007, 06:44 PM
In cartea originala a masinii, rusu admite chiar aprinderea becului de ulei
in relanti. Banuiesc ca asta inseamna o presiune mai mica de 0,7, dar daca ei zic asa , asa o fi.......
Daniel82595
Jun 21 2007, 10:37 AM
revin cu o completare.....stiam ca in Lada intra 3,75 L de ulei, ei bine,la mine au intrat fix 4 L asta pt ca am folosit un filtru mai mare
Horia49540
Jun 21 2007, 12:59 PM
pai e 3,75 fara filtru
cu filtru e exact 4 l
si trebuie folosit filtru mare, cel mic e de samara :wave:
Daniel82595
Jun 21 2007, 04:52 PM
aham...am avut impresia ca intra 3,75 L cu filtru mic (inainte aveam filtru mic). Eh, lasa ca e bine sa stie poporu' :wave:
Matei93575
Jun 21 2007, 07:41 PM
Salut baieti! Am schimbat uleiul si am mers pe mana lui Horia am pus Aral.Cam la cati km e indicat sa schimbi uleiul?Aud 3-4 mii dar nu stiu nimic sigur.Plus cam cat ar fii viteza de croaziera ideala pt Ladita?90 km/h?Sa nu fie nici motorul suprasolicitat si nici consumul sa nu fie prea mare dar totusi sa si circulam Salutare
Daniel82595
Jun 21 2007, 09:19 PM
Pai se recomanda schimbarea la 10.000km dar la conditiile din RO si mai ales daca mergi prin Bucuresti eu zic ca trebuie schimbat undeva pe la 7.000km.
Ca si viteza de croaziera eu merg cu +/- 80 km/h si motorul are vreo 2.800 rpm :wave:
Horia49540
Jun 22 2007, 08:19 AM
daca ai pus aral il schimbi la 10 000 linistit
teoretic tre schimbat macar o data pe an daca nu faci 10 000 km pe an, dar eu marturisesc ca la-m tinut si trei ani in motor (faceam inainte 3000/an hehe) si n-are nimic
si rusu recomanda schimbarea uleiului rusesc tot la 10 000
la 3-4000 e risipa, parerea mea!
si viteza de croaziera...lada 1200 are la 85 la ora 3400 rot/min, exact cuplul maxim unde se simte cel mai bine motorul
la 100 la ora ai vreo 4200 turatii cred, deci nu e mare diferenta
daca e bien reglata la 80 la ora o sa-ti consume cam 7 la campie si 8 la munte, iar la 100 la ora 8 la campie, la munte vreo 9
eu cand merg la plimbari lungi o tin cam 80-100 si e ok, poti sa faci multe sute de km pe zi in conditiile astea
cat despre 1500...o spun in gluma...e lipsa de apreciere fata de masina sa mergi sub 100 la ora hahahahahah :wave:
Mihai103235
Jul 23 2007, 02:37 PM
si eu sunt tare interesat de subiectul asta !!
acum sunt cu 20W40 Castrol si in relanti am presiunea indicata pe casul de bord undeva pe la 4. Cand incep sa circul sta acu lipit de 8 (valoarea maxima de pe cadran)
As vrea sa ii pun un 15W40 dar intrebarea mea este: nu se incalzeste mai repede decat 20W40 ?
sau altfel zis....care este diferenta intre cele 2 valori ? 15 si 20 ? ca 40-ul din coada vad ca este neschimbat
Horia49540
Jul 23 2007, 03:33 PM
15 si 20 arata vascozitatea la rece
40 arata vascozitatea la cald
deci 15w mai fluid la rece decat 20w
avantaje: porniri la rece mai usoare, uleiul ajunge mai repede la piesele ce trebuie unse etc.
20w50(mai ales) de recomanda mla motoarele uzate care au jocuri mari si unde e bine sa fie uleiul mai vascos
eu raman la parerea mea pe care am citit-o (evident era parerea altuia, apoi a devenit si a mea
) in manualul rusesc de reparatii Lada: pt clima Romaniei ideal la un motor in buna stare ese 15w40 :wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.