Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bmw 330 d vs Bmw 530 d
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
cosmin45741
Ma refer la ambele modele noi, ambele SH de 1 an maxim 2, pana in 50000 km.
Banuiesc ca seria 3 are in avantajul sau caracterul mai sportiv (sau nu!?), probabil ca o sa aiba ceva dotari in plus la aceeasi bani si va fi ceva mai tanar.
Seria 5 in schimb, cu siguranta mai confortabil, s-ar putea sa piarda ceva la capitolul sportivitate in detrimentul spatiului, oricum mai elegant per ansamblu in opinia mea. Dar seria 3 nu am condus inca si nu stiu daca voi gasi vreun dealer in Ro dispus sa ma lase sa fac un drive-test comparativ, mai ales cu motorizarea respectiva, dar voi incerca...

Anyway, voi ce parere aveti?
Rog "posesorii" de opinii "binevoitoare" sa se abtina de la comentarii.
HalbaSus
Seria5 e "executive saloon" ceea ce inseamna ca poti avea nevoie de ea in 2 situatii:
1. circuli des 4 persoane adulte al caror comfort este foarte important (si as adauga ca minim 3 sunt peste 1.75)
2. ai nevoie de o imagine serioasa (ex: esti reprezentantul unei corporatii, esti avocat/expert contabil/alta meserie liberala, faci des afaceri cu parteneri noi iar masina ta e importanta pt credibilitate (crede-ma ca nu fac misto, eu stiu anumite domenii in care daca te prezinti cu dacia sansele de reusita ale afacerii scad considerabil).

In restul situatiilor 3-ul e mai avantajos. Pt ca:
1. E mai rapid
2. Mai manevrabil
3. Consuma mai putin
4. E mai frumos (subiectiv)

Inca o chestie, in urma unui topic interesant de pe aria bmw am observat ca pe mobile.de sunt multe BMW-uri E46 (modelul anterior) cu 0-5000 km (masini de showroom, ramase pe stoc, etc...). Avand in vedere ca e un model mai frumos (zic eu) si il poti lua la un pret mai mic (sau km mai putini) eu zic ca e cea mai buna afacere.

P.S: Welcome back beer.gif
Iulian HondaFan
io nu zic decat atat: 330i is the real deal.
Mikidutzaa
De la un "posesor" biggrin.gif : Asculta-l pe Iulian si ia 330i (ca presupun ca la banii astia costul benzinei nu e chiar o problema).
geeoo30
Cosmin te-ai hotarat sa faci in sfarsit pasul asta..sa fie intrun ceas bun...
Eu pot sa iti spun ca le-am condus pe amandoua, respectiv e-46 si e-30, la e-46 pe mine ma deranja spatiul am 1,90 si 100kg, si sincer acum imi pare rau ca l-am vandut. In seria 5 nu lipseste sporrtivitatea, e o diferenta de consum, 330d consuma destul de acceptabil 10-11 oras mers sportiv, 530d cred ca ia mai mult eu nu am avut decat 525d care consuma undeva la fel in oras...
Cum spunea si halba mai sus daca vrei si confort sporit alege 5-ul fara ezitare preturile la sh sunt cam la fel desi diferenta de clasa e mare...
Iti recomand dieselul de 3.0 l care se preteaza cel mai bine la strazile noastre aglomerate....
Sa inteleg ca vrei modelul nou?... sunt destul de putine 330d sh si destul de scumpe...dupa mine 530d modelul nou is the perfect deal..
cosmin45741
Nu ma refer nici la E46 nici la E30, ci la modelele noi...
Iulian, daca as plati benzina la pretul de la voi mi-as lua fara discutie 3.0 i, dar, tinand cont ca la noi si in restul UE, pretul litrului de benzina se apropie de 1.5 euro (2 $), prefer oricand diesel-ul, mai ales ca diferenta de performanta diesel/benzina nu e inca justificata de diferenta pret/consum. Renunt la rafinament in favoarea economiei, asta e...

Alta precizare: nu sunt foarte inalt, am de-abia 1'80 si nici nu-s familist, desi intr-un concediu, care macar anual il fac, apreciez un portbagaj mai generos si faptul ca nu-mi ating jantele in aripile spate atunci cand sunt f. incarcat (ultima problema la Mazda).

Intr-adevar imi place mai mult 3-arul, dar seria 5 imi sugereaza altceva...
Le-a condus cineva pe amandoua???
madalina
O cunostinta a mea are un 330 xd, dar varianta touring omul este inalt (cam 195), solid, fost luptator, are o sotie si doi copii de 9 si 12 ani, iar cu masina aceasta se descurca de minune si cand pleaca in concediu cu familia si bagaje multe, si cand merge prin tara (este avocat acum si are procese peste tot in tara).

Singura problema a masinii a fost faptul ca atebuit sa monteze 3 detecoare pentru a fi sigur ca nu il prind eniciodata nicun radar.
Impulse
Cosmine, sa fie intr-un ceas bun! Felicitari!
Te referi la noul BMW E 90?
Oricum pentru motorizare un 330d clar. Doar pentru informatia ta intre noua clasa 3 si noua clasa 5 este o diferenta de 70 kg deci nu vei avea o mare diferenta la consum.
Daca il iei cu Active Steering este superb si are o manevrabilitate cum nu vei intalni la alte masini. Daca optezi pentru Xd atunci nu poti beneficia de Active Steering.
mai da-mi ceva detalii. Acum cateva zile am avut ocazia in Romania sa incerc ambele variante diesel.
cosmin45741
XD din pacate nu, pt. ca nu imi permit. bicycle.gif blush.gif Trebuie sa-mi iau ceva cam la valoarea Mazdei mele (maxim 500 euro pe luna). Tot ce vreau sa stiu, sunt avantaje versus dezavantaje; seria 3 versus seria 5...
Impulse
Cosmine, nu stiu cat ar duce ratele la masina respectiva si pana unde te intinzi cu dotarile.
Clasa 3 este superba si fasneata nu am cuvinte sa o descriu dar cred ca clasa 5 iti confera o imagine mai buna este un model superior, spatiul este mult mai mare si prin urmare confortul asisderea.
Trebuie luate in calcul si costurile de service.
Eu le-am incercat chiar recent pe amandoua. Ce m-a uimit la amandoua a fost forta, torqul care este coplesitor.
3-ul se misca uimitor dar imi place mai mult seria 5.
Dupa cum ti-am spus si cate am intrebat diferenta de consum este minora:

330d consuma cam 8.5l - 9.0l / 100km in oras, 5l - 5.5l /100km in afara in afara si 6.5l - 7l / 100km in regim combinat.

530d consuma cam 9l/100km in oras, 5l - 5,5l /100km in afara si 6.5l - 7l / 100km in regim combinat.

Pentru variantele X mai adaugi cam 0.5l -1l /100km.

De mentionat ar fi ca si varianta 525d are cam acelasi consum desi 525d la 2497cmc are 177 CP iar 530d la 2993cm are 231 CP. Deci...
525d are un torque de 400 iar 530d de 500 la o turatie mai mica decat 525.
525d atinge suta in 8.1 sec iar 530d in 6.8 deci este o diferenta.
f1anatic
Pai nu ai nici familie si nici "physique" de basketbalist sau halterofil nu ai.

Seria 3 cu dieselosul pe care il vrei ! Si in felul asta mai potzi pune optziuni...de aceeasi bani !

Si daca chiar pui problema spatziului sau a rotzilor care ating aripile (ce naiba man...cari caramizi ?)...cumpar-o "wagon" SAU schimba-i arcurile pe spate (cu unele de la 3-series wagon - ca poate n-ai incredere in aftermarket).
HalbaSus
In general cand cumperi o masina intr-un anumit buget ai de jonglat cu cateva variabile:
- marime/spatiu
- performante
- imagine
- dotari

Tot ce trebuie sa faci acum e sa faci o ordine a criteriilor. Ce e mai important pentru tine: performantele si spatiul sau imaginea si dotarile. Desigur in cazul tau alegerea e mai grea pt ca diferentele sunt destul de mici (fiind vorba de aceasi marca). Performantele sunt oarecum similare dar inclina putin in favoarea 3-ului, ca imagine sta mai bine 5-ul dar orice "beemer" are imagine buna deci nu trebuie sa te temi ca nu vei fi primit la restaurant fiindca ai doar serie 3 smile.gif, ca dotari... eh aici depinde ce iti doresti si cat esti dispus sa cheltuiesti pe ele (nimeni nu te obliga sa cheltuiesti pe un 3-ar cat ai cheltui pe un 5-ar)... dar eu as prefera un 3-ar cu xenon, scaune incalzite, tapiterie de piele si diverse alte optionale (slava domnului ai de unde alege biggrin.gif) decat un serie 5 cu dotarile standard sau foarte apropiate de standard, desigur nici alea nu mai sunt asa minimale cum erau pe vremuri, ai inclus oricum clima, cd, jante aliaj, geamuri/oglinzi electrice, etc... strictul necesar cu alte cuvinte, dar daca tot iti iei o masina premium, eu zic ca merita sa o iei mai dotata.

La un 5-ar standard vei simti ca e premium doar cand vei incerca sa o parchezi si vezi ca ocupa ceva mai mult loc decat mazda ta... in schimb niste scaune incalzite intr-o dimineata de februarie... cand sunt -20 de grade... la soare... sunt mult mai "premium" wink.gif
Impulse
Cosmine, bottom line, daca as fi in locul tau as lua un 330d si de restul optiuni, daca se poate binenteles. 5-ul este fain dar nu se justifica la situatia pe care o ai in prezent (nu esti mare nici in inaltime nici in diametru, singurel, no kids, etc). In plus cred ca si piesele si intretinerea sunt mai ieftine la 3.
Si, sincer, noua fata a 3-ului o gasesc atat eleganta cat si foarte agresiva. Cu alte cuvinte este bestiala. :yup:
My opinion... blush.gif
geeoo30
Dupa mine 3-ul e un 5 la scara mai mica...... blush.gif
E-90 e aparut in 2003 iar e-60 in 2005, e mult mai usor sa gasesti un 5 sh
CRG
Cosmin, am mers recent cu un 545 d. Bineinteles ca m-a socat puterea si silentiozitatea motorului, plus torsul ca de benzinar, sistemul de asistenta la parcare..dar...

la interior sta destul de subtirel. Detinatorul masinii (era masina de serviciu) spunea ca n-ar cumpara niciodata masina pe banii lui. de ce? pentru ca e prea mica pentru o masina de familie. Si intr-adevar, cred ca este mai mult loc in spate la mazda noastra decat la seria 5.

am o singura pb cu seria trei: pare mai ingusta decat mazda 6. Sa fie oare si mai putin stabila?..
HalbaSus
Dimensiuni interioare:

BMW Seria3:

Headroom (Front)
37.4
Headroom (Row 2)
37.1
Legroom (Front)
41.5
Legroom (Row 2)
34.6
Shoulder Room (Front)
55.4
Shoulder Room (Row 2)
55.1

BMW Seria 5:

Headroom (Front)
37.7
Headroom (Row 2)
37.9
Legroom (Front)
41.5
Legroom (Row 2)
36.0
Shoulder Room (Front)
57.3
Shoulder Room (Row 2)
57.2

Mazda6 (versiunea americana, din cate tin minte e ceva mai mare decat cea de la noi):

Headroom (Front)
38.7
Headroom (Row 2)
36.7
Legroom (Front)
42.3
Legroom (Row 2)
36.5
Shoulder Room (Front)
56.1
Shoulder Room (Row 2)
54.9

Dupa cum se vede spatiul pt sofer este aproape identic la toate masinile 41.5" la serie 3 si 5 si 42.3" la mazda6. Iar pentru pasagerii din spate eu consider ca e loc suficient pt 4 persoane in fiecare din aceste masini. Asta daca nu ai de gand sa iei doar pasageri de peste 1.90 smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.