Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Jenti / cauciucuri tubeless Lada '80
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
ed81133
Salut
am intrat de curand in posesia unei Lada 1200 din '80 si printre alte probleme, are cauciucurile distruse.

As vrea sa stiu daca pe jentile ei originale se pot pune tubeless, si/sau cu ce jenti se pot schiba cele originale, eventual sa permia montarea unor cauciucuri un pic mai late decat cele originale.

merci
gabriel cretu
sigur ca se pot pune tubeless.........merg 17513 fara probleme.........daca vrei si mai late apar probleme,flanse,prezoane etc,etc, dar cred ca sunt suficiente....... biggrin.gif
madalin46093
In schimb s-ar putea sa se ia politia de tine,daca pui altele decat cele din talon.
Horia49540
tampiti mai sunt politaii astia
eu cand mi-am luat masina avea niste cauciucuri romanesti si patrate 175/13 si asa mi-au scris in talon
acum am 155 / 13, asa cum scrie in cartea tehnica, si teoretic nu e legal
birocratie si legi romanesti :bash:
eddie
Ai dreptate ca era numai o marime in talon trecuta,dar ai avut 165 inloc de 155,iti spun eu....asta daca vorbim de o masina noua.
Horia49540
nu, e masina veche, adica lada mea luata in 1999, asa mi-au scris - 175
dupa un an am schimbat cauciucurile si de atunci am 155...
eddie
Si tata punea in anii 1980-1984 la Dacie pe spate anvelope de Lada 1500,mai late,mai mari......mai ieftine ! Masina mergea....
Si nu i-a spunea nimeni nimic,probabil nici nu erau trecute dimensiunile in talon.Si asta din cauza bugetului din vremea aceea !
Felix60549
Din cate tin eu minte, in talon scrie 155 SR13 sau 165/70/13.! blink.gif
Dragos56563
La mine din fabrica a venit cu 155/70/13, dar pentru stabilitate am pus 165/70/13. De atunci, am fost cu ea la RAR ca sa-i fac cartea si nu a zis nimeni nimic. Si, oricum, daca cauciucurile nu bat la ochi, nu cred ca se ia nici un politai de tine ca ai cauciucuri mai late. Toata chestia e sa nu fie foarte vizibil faptu asta. In rest, jantele merg fara nici o problema...

Apropo: saptamina trecuta, am schimbat tot ce se poate schimba pe dedesubt ( inclusiv crucile cardanice ). Acum, daca trec de 70 km/h apare o vibratie urita in masina. Da urita de tot ! Trepideaza... Eu ma gindesc la doua lucruri. Astia de la service, dupa ce au schimbat crucile cardanice, am vazut ca flansa care se prinde in diferential, si in ultima cruce, nu se misca tocmai liber. Adica trebuie sa trafi un pic sanatos de ea ca s-o misti pe cruce. Ma gindesc ca nu se misca liber, si cardanu sta intr-o anumita pozitie aiurea si la viteza aia, daca el nu se misca circular ci un pic elipsoidal, ar putea aparea trepidatiile. Pe de alta parte, ma gindesc ca daca asta ar fi cazul, trepidatia ar trebui sa apara si la viteze mai mici.

2. Inca nu am roluit jantele si inca nu le-am echilibrat. Se poate sa fie si de aici, nu ?

Multam,

:wave:
Dragos56563
Ma gindesc ca daca are amortizoare, bucsi, tendoane, capete de cara, pivoti, - totate noi, rotile stau foarte bine pe asfalt. Si daca ele sunt putin ovalizate si neechilibrate, toate vribratiile sunt transmise in caroserie si asta pentru ca amortizoarele sunt mai tari decit porcariile de dinainte
( care erau fleasca ). Nu ?

:wave:
Mariustom
Salutare :wave:
Nu știu la Lada 1200, dar la 1500 scrie în talon (îl am în față) 165 SR 13.
Dragos56563
La 1200 scrie 155R13. Si eu il am in fata... biggrin.gif

:wave:
Horia49540
QUOTE(Dragos56563)
La mine din fabrica a venit cu 155/70/13, dar pentru stabilitate am pus 165/70/13. De atunci, am fost cu ea la RAR ca sa-i fac cartea si nu a zis nimeni nimic. Si, oricum, daca cauciucurile nu bat la ochi, nu cred ca se ia nici un politai de tine ca ai cauciucuri mai late. Toata chestia e sa nu fie foarte vizibil faptu asta. In rest, jantele merg fara nici o problema...

Apropo: saptamina trecuta, am schimbat tot ce se poate schimba pe dedesubt ( inclusiv crucile cardanice ). Acum, daca trec de 70 km/h apare o vibratie urita in masina. Da urita de tot ! Trepideaza... Eu ma gindesc la doua lucruri. Astia de la service, dupa ce au schimbat crucile cardanice, am vazut ca flansa care se prinde in diferential, si in ultima cruce, nu se misca tocmai liber. Adica trebuie sa trafi un pic sanatos de ea ca s-o misti pe cruce. Ma gindesc ca nu se misca liber, si cardanu sta intr-o anumita pozitie aiurea si la viteza aia, daca el nu se misca circular ci un pic elipsoidal, ar putea aparea trepidatiile. Pe de alta parte, ma gindesc ca daca asta ar fi cazul, trepidatia ar trebui sa apara si la viteze mai mici.

2. Inca nu am roluit jantele si inca nu le-am echilibrat. Se poate sa fie si de aici, nu ?

Multam,

:wave:


pun ps-ul inainte: mie mi-au scris prostii pe talon 175/13 :puke:

si acum la trepidatie: cum face? se aude din spate?atunci poate fi de la cardan
se simte in volan? atunci poate fi de la suspensii, desi ma indoiesc
la cardan trebuie lucrat foarte atent si dat semne cum au fost toat einainte, altfel e nasol
poti incerca asa, dar fii atent sa nu cada masina: ridic-o pe doa capre pe spate si accelereaz-o la 70-80-100...daca vibreaza caroseria e din cardan :bash:
ce cruci ai pus ? rusesti?au gresor?
mie inainte sa le schimb incepusera sa vibreze intre 60-70 la ora si intre 85 si 100...de-aia mergeam numai peste 100, ca sa nu vibreze ha ha (de fapt vibra, dar numai simteam eu, masina insa simtea saraca...)
apoi am pus cruci master si e super, ata ca la crucea pe spate gresorul era prea lung, lovea in flansa si a trebuit pus unul mai scurt, atata tot
si flansele trebuie sa se invarta lin si fara agatari in cruci, ca un rulment...
succes la probe :wave:
Ionut45405
Probabil ca "meseriasii" ti-au aranjat-o... Ori au batut ca ciobanii in cruci si au cazut ceva ace ori n-au tinut cont de pozitie, dar atunci n-ar trebui sa vibreze asa tare. Vezi ca strica si diferentialul daca mergi cu ea asa!
Ivan80500
si io am avut treaba asta exact la viteza care spui 70 -80, dupa 80 dispare dar e naspa ca se simt oaresce vibratii. cred ca este in special de la roti de la dezechilibru
cardanu e tot ala, am schimbat rulmentu cu flansa de la mijloc si parca e mai bine dar tot trebuie sa ma duc la roluire si echilibrare. :wave:
Dragos56563
Salutare!
Scuze de intirziiere - offline -. Deci, majoritatea vibratiilor erau de la jante si cauciucuri proaste. S-au ovalizat, mama lor... Tre' sa le schimb. Aveam si frinele pe spate foarte strinse - la o roata mi se incingea ( s-a rezolvat - asta am simtit-o de la inceput ). Apoi sunt si crucile... ma rog, aia din spate, de la diferential... Cred ca au batut prostii aia in ea... O s-o schimb cit de curind. Io cu tata ca sa zic asa... Nu ma mai duc la nici un service. Dar, una peste alta, odata ce am echilibrat rotile ( 2 dintre ele ca celelalte au cauciucurile descentrate, ovalizate si ce mai vreti voi ) trepidatiile s-au redus in proportie de 80 %. Restul de 20% cred ca sunt datorate rotilor inca neechilibrate.

Multam

:wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.