Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Astra G SH-problema alegere motor (2.0DTI sau orice altceva)
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
mihai79646
Am observat pe mobile.de multe 2.0DTI cu motor defect,de asemenea multe Zafira in aceeasi situatie,tot cu acest motor de obicei;de asemenea in tirg la Vitan un 2.0DTI arunca gaze si ulei pe la buson ceva de speriat,pe cind doua 1.7DTI cam la 100-140k nu dadeau mai deloc gaze de carter;din pacate nu am verificat la mai multe; plus ca nu am vazut 1.7DTI sa se plinga de consum de ulei,ceea la motorul mare pare deja clasic.
Am mai vazut si presiune de ulei mica la unele motoare de 2.0 ,probabil la km multi dar e clar ca nu au lagare f reusite sau sint subdimensionate.
In concluzie imi pare ca 1.7 e mult mai reusit la cilindri/pistoane /segmenti si imi pare tare rau,ca ma hotarisem pentru un 2.0 dar parca nu m-as mai risca sa iau asa ceva.
Voiam sa-mi iau unul pe la 150k in ideea ca mai tine 120-150k fara rk..
La celalalt daca ii schimbi cureaua la timp-pare ca nu ai treaba (exceptind alte probleme de radiator ulei/clima/alternatoare si calculatoare cam nefiabile, deja cunoscute).
Daca e cineva in masura sa ma convinga ca gresesc,cu nerabdare astept un raspuns ca vreau sa ma duc peste 3 saptamini sa-mi iau un Caravan si tare mult as fi vrut un 2.0 DTI,chiar si cu consumul lui mai mare un pic la ulei si motorina.
Bafta!
florin55503
eu am motorul asta si sunt destul de multumit de el si de masina in general. misca masina destul de bine. cat despre fiabilitate chiar nu am avut probleme la motor si eu cand merg cu ea nu merg decat rar la consum la consum. trag destul de tare de ea mai ales in oras seara. in ultimul timp mai rar. e destul de economica( unn drum pana la 25 de km de bacau mers cu 120-130 si masina incarcata a costat 1 mil. un drum pana la craiova sapt trecuta cu ac pornit dus prin alexandria si apoi intors prin pitesti iar autostrada facuta in mare parte cu 170 mai putin ultimii km cei gauriti in ultimul hal tot un mil m-a costat

nu am schimbat nimic la masina in general decat un set de amortizoare si arcuri pt ca m-a mancat undeva sa imi pun unele intarite mai sport. dar ultimul drum la munte din weekendul trecut la plaiul foii m-a facut sa vreau sa le dau jos (drumul a costat fix 800.000 lei)
eddie
Problema nu cred ca este reala,motorul de 2.0 DTI de 100 c.p. nu are probleme mai mari decat alte motoare,este chiar un motor bun,garantat in jur de 500.000 de kilometrii si destul de economic.
Daca totusi au existat in Germania,atunci iti explici de ce se dau unele Zafire la noi aduse recent cu 8500-9000 de euro ? Dar aici cred ca e vorba de mult mai multe sute de mii de kilometrii decat ceea ce indica kilometrajul.Ma indoiesc ca au avut probleme cu motorul.....pot exista si alte cauze....
In schimb am auzit de vreo 3-4 Astre cu motor de 1,7 DTI 75 c.p.care s-au oprit in mers sau nu au mai pornit si asta bine,nu din cauza motorului,ci din cauza injectiei.Una dintre ele are numai 68.000 de km reli,fiind luata de noua din Romania !
mihai79646
Vorbeam de partea mecanica a motorului,etansare cilindri si cuzineti in special;intr-adevar calculatoarele de injectie mai pica la 1.7DTI dar si la celalalt;problema se pare ca e clasica 'lipituri reci' si nu e greu de rezolvat
florin55503
la mine pe scara sunt 3 astra cu motorul asta si mai am un amic cu un vectra cu acelasi motor dar tunat si garantat nu a avut nimeni probleme cu motorul asta.unul din motoare are 210.000. problemele masinii respective sunt la electromotor pe care il tot repara si tot el il strica pt ca este incepator si nu prea le are cu pornitul corect al masinii.

sincer iti spun nu am avut nici cea mai mica problema cu masina. cred ca tu cauti nod in papura. e un motor care nu a avut probleme specifice, care sa se repete la un anumit numar de masini. problemele care au aparut la motoarele astea au fost de la exploatarea defectuasa. si eu sunt tentat sa cred ca 1.7 ar fi mai fiabil mai ales ca am avut pe astra F si am fost super incantat de el si stiu despre ce e vorba
vma
sunt super multumit de Y20DTH
Geroge73919
Am editat postul de la versus

Salut mihai , sa vii sa verifici si la mine motorul 2.0 DTI care e asa de varza , sa iti zic eu un indiciu :degeaba verifici in targ motoarele ca alea sunt peste 250 de mii de km la activ, eu am 2.0 si de cand am venit din Germania nu mi-a consumat pic de ulei (de 2500 de km) , consuma rezonabil cu un litru mai mult decat 1.7 iar la demaraj "zboara" pe cand 1.7 zici ca e dacie la spirnt
A... era sa uit si unde mai pui placerea de a merge cu 200 pe Autobahn

Ps tot Caravan am si eu 2001 150 de mii da luat de la Autohaus nu din ro

Masina nu scoate pic de fum nici la 4000 de ture in blana,

Sus

Completare : Mai am 2 persoane cu acelasi motor , aceiasi masina , o ruda care o are din 2001 cu 205000 din care 100 de mii facuti in Ro , masina merge impecabil , un vecin care o are de la 160 de mii si acum are 175 nu scoate pic de fum si eu care o am la 150 de mii nu ma pronunt ca am cu ea 2100 de km azi mi-a facut o figura la pornire (cred ca de la motorina de camoiane bagata la vama ) am dat o cheie nu a luat-o nici la a doua iar la a 3 a luat-o si a scos un fum alb (are cineva o parere) trbuie sa apas acceleratia la pornire ca nu stiu (masina o am de 5 zile )
blink.gif
mihai79646
Ok,m-ati convins ,din-asta o sa-mi iau biggrin.gif
Ar fi poate mai cuminte un 1.6 16v dar imi plac prea mult dizeloasele ca sofer .
In leg cu pornirea grea am vazut ca se mai crapa furtunasele de retur si intra aer in pompa de injectie,chestiune cam prost proiectata la acest motor
Bafta!
gurba79905
QUOTE(mihai79646)
Ok,m-ati convins ,din-asta o sa-mi iau biggrin.gif
Ar fi poate mai cuminte un 1.6 16v dar imi plac prea mult dizeloasele ca sofer


Personal de curand mi-am cumparat un benzinar, desi avusesem o Vectra 1,7TDI inainte si recunosc ca si mie imi plac masinile cu motoare diesel, insa am stat si m-am gandit bine inainte de a imi lua din nou diesel. Ptr un motor uzat nu este cea mai buna alegere, problemele cele mai grave sunt legate de pompa de injectie sau turbo, unde daca te lovesti de ele sa te fereasca bunul dumnezeu de ce urmeaza. De segmentat nu recomand asa ceva pe la noi, decat poate la reprezentante, oricum, parerea mea este ca un motor diesel refacut nu mai este ce a fost.
La ce trebuie sa fi foarte atent este pompa de infectie, si turbo, aici sa nu aiba cumva probleme, ca daca se intampla ceva pe aici e jale mare si te costa de te rupe.
Mi-am luat acum o benzinara ca este mult mai usor si ieftina de intretinut, din pacate la diesel nu prea ai cale de compromis, mai ales iarna, ala merge sau nu merge din doua una, daca nu iarna urmeaza chestia aia ... motorina -> cordelina blink.gif
Recomandat este sa nu iei ceva mult rulat in tara, si daca a stat pe aici cat de cat, sa fie macar unic proprietar, ca astea plimbate pe la samsari de la unul la altul in general sunt masini care sunt la limita, si oricum kilometri aia numai reali nu sunt de asta poti sa fi sigur.
In final iti doresc multa bafta in alegerea care vrei sa o faci, si sa dea Dumnezeu sa iti gasesti masina care ti-o doresti, eu zic totusi sa iei in considerare si o benzinara, ca acum nu mai este chiar asa mare afacerea cu dieselul, diferenta de bani dintre ele se compenseaza prin diferenta benzina/motorina doar daca faci 100.000 km/an, daca faci mai putin nu prea se justifica.
Numai bine, cu respect,
Mircea !
mihai79646
Nu se justifica dpdv economic un diesel in cazul meu,nu merg ff mult;dar daca astea imi plac si nu avem mai multe vieti,accept riscurile eventuale;
Bafta!
Geroge73919
QUOTE(mihai79646)
Nu se justifica dpdv economic un diesel in cazul meu,nu merg ff mult;dar daca astea imi plac si nu avem mai multe vieti,accept riscurile eventuale;
Bafta!


Cunosc problema:dar nici eu nu fac km de speriat , pur si simplu din ce am condus mi-a placut 2.0 DTi are un cuplu mama mama , am impresia ca pot trage un tanc dupa mine, pe cand benzinara ... si te rupe si la consum, nu te speria de motorina ca nu o sa porneasca iarna sau alte kkturi bagi Alpin Diesel de la OMV si porneste mai repede ca vara (mai ales ca intra si bujia ), deci ca sfat daca tot dai o caruta de bani pe ea macar ia-ti ce iti doresti

Faza vu pornirea cred ca am rezolvat-o eu rasuceam cheia si nu asteptam sa se stinga o parte din becurile de pe bord :bash: adica ii dadeam din prima si atunci cred ca am innecat-o (nu stiu poate am zis o prostie ) in fine nu mi-a mai facut figura , porneste la cheie
Baby Blues
Eu am 2.0 si sunt f.multumit. Asta iarna la -15, -20 imi pornea la a 2-a, a 3 -a cheie(recomandat sa rupi uleiul cu primele 2 chei). Altii cu Ford Mondeo nu prea au pornit. oricum imi place senzatia de forta care o da 2.0 atunci cand accelerezi.
Succes!
M A R K
Adrian ,

De ce zici ca pornea la a doua , a treia cheie ? Asa ai vrut tu?
Eu asteptam sa se stinga sarmulita si o porneam fara sa mai rup ulei si alte cele.Am acelas motor 2.0 TDI.

Toate cele bune !!
florin55503
mie dupa o sapt in care nu am pornit-o deloc asta iarna si frig rau a pornit la prima cheie dar dadea sa moara. am lasat-o si si-a revenit singura
Bardasu81808
Sal. Am si eu un Caravan de 2.0 si imi porneste abia la a 3-a cheie. Mergea impecabil pana acum o saptamana, cand m-am dus la Luk Oil si am scapat 3L de benzina peste 10L motorina si a inceput sa faca figuri. Am schimbat tot ce era de schimbat: filtru, garnituri, am pus peste benzina 45L de motorina Euro4 de la Petrom. Posibil sa fi dizolvat benzina furtunurile si sa traga aer in instalatie? Se amorseaza greu pompa, scoate fum alb si troncane, Dupa ce porneste merge super.
PS. In luna mai mi s-a ars electrovalva de la TURBO, am bagat-o pe direct, de atunci masina fuge (rupe asfaltul) pt. ca Turbina nu mai intra la 1800-2000 rot/min ce la 1400 rot/min, a scazut consumul si ma fugaresc cu BMW pe primi 100m de la semafor. La inceput imi era teama dar m-am obisnuit cu ea asa, mai rapida.
Doc
Daca ai pus doar 3l de benzina in motorina nu este nicio problema. Va scoate o perioada fum, dar nu se strica nimic. Mai grav este invers daca pui motorina in benzina.
daniel76244
Y20DTH-ul meu este super. Nici asta iarna (pentru ca a fost prima in care l-am avut) nu am avut probleme cu el. Porneste la prima cheie. In orice caz nu se compara cu Y17DTH ca demaraj, forta etc. Ia-ti ASTRA 2.0 DTI!

Daniel
TDiFan
QUOTE(daniel76244)
in orice caz nu se compara cu Y17DTH ca demaraj, forta etc. Ia-ti ASTRA 2.0 DTI!


Defapt e Y17DT sau Y17DT ECO. Singurul avantaj la Y20DTH este distributia pe lant. Si cam atat!

Diferenta nu este IMPRESIONANTA la sprint intre cele 2 modele. Y17DT in stare buna concureaza foarte bine(pus pe o caroserie HATCHBACK) cu Y20DTH. M-am ocupat cu masini aduse de dincolo o perioada buna(cateodata mai merg acum, in limita timpului disponibil) si am avut de-a face si cu motorul precedent de 65CP Y17DTL dar si cu Y20DTL 82CP. Cel mai mult m-a impresionat motorul de Y17DT, cel actual pe care il am.

In prezent am un Y17DT Hatchback 2001 de ~ 2 an si aprox ~130.000 km facuti cu el(da, pe autostrazile din occident]), service cum se cuvine, si am avut probleme doar cu debitmetrul de aer (intre 160-200 mii km se duc la ambele modele). Acum masina are aprox ~220.000 km si a ramas pe mana sotiei.

@Claudiu

Incearca sa nu mai mergi subturat si sa nu ii dai blana sub 2000 de ture. Cuplul maxim de la opel parca incepe de la 1700-1800rpm si de acolo ar fi indicat sa ii dai "blana" si nu mai devreme. Iar ca masina se plafoneaza la 155km/h este interesant. Pot fi mai multe cauze. Filtru motorina infundat, catalizator imbacsit, injectoare inbacsite, debitmetrul probabil este pe duca etc...
florin55503
la memaraj e diferenta insemnata intre mototul de 100 de cai si cel de 75. diferenta e mai mica intre cel de 100 si cel de 82 de cai. dar diferenta se simte . creste mai repede in ture cel de de 100.
la viteze de 130 sunt oarecum coparabile cel de 82 si cel de 100. dar e si aici diferenta.

si intre cel de 75 si 82 de cai desi diferenta la prima vedere nu e mare in realitate este destul de mare. cel de 82 trage mult mai bine
TDiFan
Pacat ca nu esti din Oradea sa iti dau masina pe mana sa vezi si tu ca nu e asa mare diferenta. Am avut ambele tipuri de motor, defapt am avut pe mana si un Y20DTL cel de 82CP si nu e cine stie ce diferenta. Pe Hatchback-ul meu e foarte potrivit, dar pe caravan nu e aceeasi situatie, caravan-ul fiind mai greu cu ~100-150Kg decat hatchback-ul.
florin55503
motorul de care vorbesc are 100 de CP cel pe care l-ai avut tu 82. deci e o diferenta destul de insemnata. daca ii marestiputerea poate ajungi la puterea celui de 100
TDiFan
QUOTE(TDiFan)
Am avut ambele tipuri de motor, defapt am avut pe mana si un Y20DTL cel de 82CP si nu e cine stie ce diferenta.



Am spus ca am avut si Y20DTL de 82 CP si Y20DTH de 101CP. Ce ma mai impresionat la cel de Y17DT este consumul extrem de redus. Am scos un consum de ~3.9 - 4~ Oradea-Cluj pe serpentine si "Piatra Craiului". Adevarat ca nici la Y20DTH nu e fff mare diferenta dar e ceva.
Gabriel81889
dti-ul de 100 cai merge cam ca un tdi 1.9 de 90 si scoate fum doar daca e obosit(daca e fum negru nu-i bai daca-i albastru consuma ulei). Eu am avut un Caravan din 2000 cu motorul asta si am fost multumit numa turbina a facut figuri o data. In afara consuma cat un 1.7 dar fuge mai tare(ala de 1.7 e cam micut ptr astra). Acuma am un focus de 115 cai 1.8 tcdi si fuge de rupe si consuma si mai putin decat opel 2.0 (5 in afara - merg incet ca am vazut cum a murit unu in fata mea la 50 metri)
Arpad80620
Salut
Am si eu un opel astra caravan cu motor Y20DTH de 101 CP si sant foarte mutumit. La achizitionare am incercat ambele modele ( 1.7L si 2.0L ) dar dupa parerea mea nici nu se compara, cel de 1.7 este chiar "lenes " arigato.gif , si desi are un consum mai ridicat cel de 2.0 L isi merita titi bani. biggrin.gif
mihai79646
Spre rusinea mea,dupa ce m-ati convins pentru un 2.0DTI am primit o oferta de 1.7DTI selection alb pe care nu am putut s-o refuz (2000 mai putin,achitare in 6 luni,e de la noi de la serviciu si o stiu etc)
Bafta! band.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.