Help - Search - Members - Calendar
Full Version: cheltuieli intretinere skoda octavia
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
valentino
Salutare,

Ma bate gandul sa-mi schimb masina si ma gandeam la o Octavia tour cu motor de 1,4 (stiu, nu e asa puternic, ma intereseaza mai mult consumul decat condusul sportiv).

Am si eu cateva nedumeriri pentru inceput: care e diferenta intre Octavia Tour si Octavia (aia clasica); dar Octavia 2 ????

Ma intereseaza sa stiu cam cat costa o revizie la Octavia: la cat se face (10k, 15k); ce se schimba (in afara de ulei, filtru, filtru aer); ce probleme are in general.

Tx,
V.
DORU
Octavia Tour cu motor de 1.4 16v 75CP este o masina utila mai mult datorita spatiului oferit decat senzatiilor dinamice. Tin sa-ti aduc in vedere faptul ca un motor mic munceste mai mult sa duca aceeasi caroserie decat unul mai cu vana (am in vedere 1.6MPI 102CP), de unde si consumul de combustibil mai mare pt aceeasi performanta.

Revenind la intrebarile tale: Octavia Tour este sub Octavia 1 ca echipare si finisare (multe optiuni retrase de pe echiparea standard, este undeva la nivelul lui Ambiente de la Octi 1), lipsesc lucruri care par zgarcenii (pot detalia daca doresti...).
Octi 2 are o echipare interioara mai buna, insa mai scumpa pt atingerea aceluiasi nivel echipare cu Octi 1. Are si inovatii suplimentare, era si normal, alt an de lansare. Platforma lui G5, fata de G4 la Octi 1.

Reviziile se fac la 15k, insa iti sugerez sa le faci la 10k, conditiile din RO reclama un service aparte. Poti schimba la masina orice piesa sau reparatie neprevazuta, cu exceptia celor schimbate gratis pe garantie.

Daca ai intrebari punctuale, revino !
valentino
merci de raspuns ! arigato.gif

QUOTE(DORU)
... lipsesc lucruri care par zgarcenii (pot detalia daca doresti...).


chiar te rog, detaliaza.

Am obs pe saitul skoda.ro ca masinile au o echipare standard + o serie de optionale din care poti sa alegi. La dealer, de regula, cum se procedeaza - in fct de optionalele alese iti ofera un model de masina sau astepti sa-ti vina masina EXACT cu optionalele alese de tine ?

Si legat de revizie - banuiesc ca pretul poate diferi in fct de motor (litraj mai mare, ulei mai mult) dar in linii mari ??!?

tx, v
Butnaru71161
pe site-ul skoda (sau pba) exista un configurator de masini si ce au in stoc.
intai cauta daca au in stoc configuratia pe care o doresti. timpul de asteptare a unei masini de pe stoc este mult mai mic.
daca nu au mergi la dealer si impreuna cu el faci configurarea (sau o faci tu pe site si te duci cu ea la dealer).
dealer-ul poate sa te ajute in alegerea unor optiuni (adica sa-ti dea mai multe detalii).De exemplu eu am vrut optiunea de verificare presiune in pneuri. Si dealer-ul a zis ca nu este chiar buna pentru ca: nu-ti arata la ce roata e presiunea mai mica, si la fiecare groapa, bordura, sina incepe sa bipaie.
despre timpul de asteptare a unei masini e scris pe forum foarte mult ()
despre revizii la fel.
G e o r g e
motorul de 1.4 este prea mic pentru octavia si doru are dreptate , va consuma mai mult decat cel de 1.6
DORU
La Octavia Tour 2006 lipsesc, fata de Octavia 1 Ambiente sau Elegance (atentie, Tour a amestecat din optiunile celor doua echipari de la Octi 1) urmatoarele:
- incuietori torpedou si portbagaj
- claxon bitonal
- aparatori noroi fata
- cotiera spate
- plasa amarare portbagaj, etc

Legat de timpul de asteptare al masinii, acesta este direct proportional cu optionalele comandate extra fata de versiunea aleasa.
valentino
mda... merci de raspunsuri.

pai sa vedem:

- incuietori torpedou si portbagaj ---> adica la portbagaj nu are incuietoare !?!
- claxon bitonal ---> neinteresant
- aparatori noroi fata ---> macar de ar merge montate
- cotiera spate ---> absolut neinteresant
- plasa amarare portbagaj ---> este utila ??!!

V.
Butnaru71161
- claxon bitonal: eu am si nu stiu care e diferenta fata de unul normal. sau poate e stricat al meu (am masina de 7 zile)
- cotiera spate: e utila la drumuri lungi pt cei din spate (daca ai familie), dar este cam urata si nu este bine finisata
- plasa amarare portbagaj - nu stiu cat de mult o sa o folosesti. e utila pt lucruri mici sa nu se miste prin portbagaj. pai mai bine le pui in masina si rezolvi problema
- aparatori noroi - cred ca le poti pune si after
DORU
Claxon bitonal: se aude "normal", cel cu o singura goarna "pitigaie" biggrin.gif
Cortiera spate: f comoda si are spatiu depozitare (la Octi 1 Elegance)
Aparatori noroi: se pot monta after fara probleme
Incuietori: chair lipsesc si asa ramane!
Plasa amarare: extrem de utila, o folosesc zilnic!
Bogdan76299
Mi-a venit ieri octavia tour si referitor la ce a zis Doru am urmatoarele completari:

- incuietori torpedou si portbagaj: Eu am incuietoare la torpedou. Nu am la portbagaj. Am optat pt. alarma din fabrica (nu stiu daca conteaza asta sau nu)
- claxon bitonal: nu am
- aparatori noroi fata: nu am
- cotiera spate: nu am. Poate mi-as fi dorit......inca nu ma deranjeaza.
- plasa amarare portbagaj: am in dr. o plasa, dar banuiesc ca nu la asta s-a referit Doru.
Butnaru71161
la O2 Elegance cotiera din spate nu are spatiu de depozitare.
Lucian72846
Bogdan , asa cum a mentionat si Doru , claxon si aparatori de noroi fata se pot monta si dupa livrare ! Aparatori noroi aprox 70 RON fara montaj si claxon aprox 150 RON fara montaj . Merita !
Bogdan76299
Aparatorile de noroi pt fata m-ar tenta, pretul nu pare mare iar montatul nu cred sa fie complicat (daca depaseste val. lor ma gandesc sa incerc chiar eu ?!).
valentino
si acum ca sa revenim la topic: care ati fost in ultimul timp la revizie si cat (bani) ati lasat si cam ce ati schimbat.

pe mai multe modele, daca se poate (OT, O1, O2, 1.6, 1.9 tdi....)

tx,
v.
DORU
Poti renunta la "tx, v", stim deja ca esti tu ! biggrin.gif

Am facut eu revizia anuala acum 3 saptamani la 77.000km. Schimb ulei+filtru, verificari trecute in cartea service (gen ulei CV, test baterie, faruri, alte consumabile, etc) cost total cu TVA inclus 350 RON.
Lucian72846
O revizie normala pt Octavia este in medie 100 euro !
suliman48653
la prima revizie (primul an) cam ce se intampla. ce se schimba si ce se verifica?
... si cat costa? beer.gif
Lucian72846
De obicei schimb ulei si filtre + verificare instalatie electrica si franare , mici verificari la caroserie si etanseitate chedere , verificare nivel baterie si lichid racire si poate costa cam 100 euro !
j o k e r
Revizia de 1 an (13.000 km) dealer din Bucuresti:
- schimbat ulei si filtru ulei
- schimbat filtru de aer si de polen (asta de polen cica era murdar si au considerat ei ca ar fi bine sa-l schimbe fara sa ma intrebe; mi-au spus la nota de plata :angel: )
- completat lichid la baterie si spalator de geamuri
- resetare km revizii

Durata 2 ore. Pret 4.200.000 :wave:
suliman48653
am fost la revizia de un an si m-a costat 430 ron.
schimbat ulei + filtru (castrol 5w), filtru benzina.
cica filtrul de aer si polen nu trebuiau schimbate. (7800 km.)
Raul80193
Prima revizie de 15.000 km la O2 1,9Tdi/105Cp : schimb filtru ulei, 5 litri de ulei, dintre care 4 bagat in baie, 1 de rezerva, sa fie si el acolo, si pus de toba inapoi pe suport, cica era miscata, 4.850.000 . Service in Timisoara, la Procar.
TLS-09
QUOTE(j o k e r)
Durata 2 ore. Pret 4.200.000 :wave:

Pentru Dumnezeu! ce au avut de facut 2 ore la masina? La mine mi-au spus ca dureaza 1/2 ora si a durat exact cit au spus (pe ceas). De costat a contata cam cu un milion sau chiar unul jumate mai putin dar a fost anul trecut. Oricum cred ca te-au ciupit la manopera sau cine stie poate ma insel eu si au crescut preturile?
j o k e r
2 ore de cand am ajuns acolo pana am plecat; si m-am dus cu programare de care, evident, nu s-a tinut cont, s-au bulucit unii in fata ca la bomboane cubaneze. :bash: chiar sunt curios ce inseamna programare... adica in ziua aia au loc pe rampa ? ... mie mi se pare normal ca daca ma programeaza la 10, cand ma duc la 10 sa-mi ia cineva cartea service si cheile la 10 - 10:15 nu la 11. poate nu inteleg eu conceptul... :angel:

Nu 2 ore de lucrat efectiv la masina. cred ca tot 30-40minute. Pentru mine conteaza cat timp pierd cu ceva. degeaba dureaza ceva 10 minute daca stau 5 ore la coada. cred ca a fost mai scump ca au schimbat filtrul de polen. chiar n-am fost curios sa ma uit cat a fost manopera, dar acum sunt blush.gif
DORU
Problema cu programarea in RO este cu cantec. Faci programare egal stiu ei ca vei veni. :argue:

Filtrul polen costa 400.000 lei, deci diferenta de suma provine din alta parte.
grenouille
marti merg si eu la revizia de 10 000 la brady trade.
programarea e la 12:30 si teoretic masina va fi gata la 15:00
sa vedem ce o sa iasa... am octavia tour, 1.9 TDI
Sorin74379
Revizia de 10.000 km? Mie mi-au spus ca prima revizie e la 15.000 km pt. Octavia Tour 1,9 TDI. E bine sa schimbi primul ulei mai repede? La 10.000 km sau 7.500?
Multumesc pentru raspunsuri?
TLS-09
In mod evident e recomandat sa procedam ca si fortelady adica sa scurtam putin intervalul(nu ca eu as fi facut-o). Graficul normal de revizii la Skoda este din 15000 in 15000.Nu se pune la fel problema intr-o tara cu gropi, praf si alte alea.
Referitor la Timisoreni respectiv la Procar pot spune ca m-am programat telefonic cu 3-4 zile inainte si au inceput si terminat la fix nu am asteptat nici un minut(in plus mi-au schimbat si suportul de numar pe gratis) . Tu ai dreptate joker cind spui ca te raportezi la timpul pierdut, din fericire ai nostri s-au dovedit a fi extrem de punctuali. La noi manopera stiu ca era cam 60 RON pe ora asa ca vezi daca-ti ies aa calculele.
grenouille
QUOTE
Revizia de 10.000 km? Mie mi-au spus ca prima revizie e la 15.000 km pt. Octavia Tour 1,9 TDI. E bine sa schimbi primul ulei mai repede? La 10.000 km sau 7.500?
Multumesc pentru raspunsuri?


da, asa m-am mirat si eu cand am vazut scris in cartea de service 10 000.
Cand am avut reparatii pe casco, am profitat si am intrebat daca intr-adevar la 10 000 se face sau la 15 000 cum stiam de la voi.
mi-au repetat ca "e recomandabil la 10 000"
asa ca... maine ma prezint cu ea la service smile.gif
grenouille
revin de la service:
- programarea la 12:30- am lasat masina
- la 14 am fost sunata sa vin sa o iau (mi-ar fi placut sa stau langa ei, dar cum priceperea mea la masini e zero, degeaba as fi stat)
- cost total: 396 ron
- am primit felicitari pentru starea masinii :angel:
- am avut meci cu ei ca IAR uitasera de o garnitura dezlipita de la usa pe care le-o mai aratasem cand am fost la reparatii pe casco; solutia lor "veniti maine cu ea din nou" r: "da credeti ca altceva nu mai am si eu de facut decat sa ma plimb la service?????" (evident, eu confundam garnitura cu chederul ... dar nu stiu de ce nu s-a mirat nimeni; dupa descrierea mea, le lua juma' de zi de munca, de fapt a durat 30 minute)
Cristian-330
QUOTE(fortelady)
QUOTE

Revizia de 10.000 km? Mie mi-au spus ca prima revizie e la 15.000 km pt. Octavia Tour 1,9 TDI. E bine sa schimbi primul ulei mai repede? La 10.000 km sau 7.500?
Multumesc pentru raspunsuri?


da, asa m-am mirat si eu cand am vazut scris in cartea de service 10 000.
Cand am avut reparatii pe casco, am profitat si am intrebat daca intr-adevar la 10 000 se face sau la 15 000 cum stiam de la voi.
mi-au repetat ca "e recomandabil la 10 000"
asa ca... maine ma prezint cu ea la service smile.gif


Mie mi s-a comunicat sa fac prima revizie la 15000km sau la un an in cazul in care nu apuc sa parcurg acei km.
CORINA78858
In legatura cu reviziile: exista o norma de timp fixa pentru orice operatiune. Chiar daca mecanicul se lungeste si 10 ore, se trece norma de timp in ore tehnologice aferente lucrarii (o ora tehnologica nu are 60 min. ca una normala). Nu se taxeaza asa oricum dupa cat se lalaie mecanicul. Singurele diferente intre service-uri poate sa fie ora de manopera care la unii este mai subtire la altii mai scumpa. Piesele pe original de asemenea ar trebuisa aibe aceleasi preturi peste tot, dealerii le comanda dupa acelasi program si tarif.
In legatura cu ce anume se schimba la fiecare revizie se mai poate citi si in planul de service al masinii care va poate ajuta destul de mult. De exemplu filtru de polen poate fi doar suflat la 10.000 km nu neaparat schimbat. De abia la a 2-a revizie se schimba. La prima revizie se schimba uleiul si filtru de ulei. Restul se schimba incepand cu a 2-a. Si acestea se schimba tot ca la carte si nu in functie de ce vrea mecanicul. Exista exceptii daca masina a fost utilizata sa spunem mai prost sau combustibilul sau uleiul nu a fost adecvat si atunci da, intervin si alte operatiuni. Inainte de orice clientul trebuie informat inainte de a i se face nota de plata. Asa este corect.
AlexTM
Stii cumva la citi kilometri se schimba distributia, la motoarele de 1.6 benzina?
Lucian72846
Toate aceste informatii le gasesti in cartea service , respecta intervalul de revizie si intretinere din service plan si totul va fi ok !
DORU
Alex, asa cum spunea si Corina, scrie detaliat in cartea service a masinii, negru pe alb. Daca nu ma insel, 90.000km. Citeste in manual... pt siguranta !
Valentin90763
QUOTE(DORU)
Poti renunta la "tx, v", stim deja ca esti tu ! biggrin.gif

Am facut eu revizia anuala acum 3 saptamani la 77.000km. Schimb ulei+filtru, verificari trecute in cartea service (gen ulei CV, test baterie, faruri, alte consumabile, etc) cost total cu TVA inclus 350 RON.


Doru, unde ai facut revizia?
DORU
Brady Trade - dealer Skoda - Bucuresti.
ionut83652
QUOTE(GhitaTM)
Stii cumva la citi kilometri se schimba distributia, la motoarele de 1.6 benzina?


100000 km fara probleme cu orice kit si 120-130 mii cu contyitec!
Claudiu106075
Salutare tuturor. Sunt nou pe aici si am o nelamurire in legatura cu Skoda O2 versiunea de echipare Ambiente. Aceasta echipare nu are inclusa si cotiera fata si as dori sa ii pun. De la mai multi am auzit k se poate pune, k nu se poate pune. Voi ce stiti ??
Va multumesc !!
someone
Versiunea Ambiente a fost rebotezata Trend.
Verifica la skoda.ro - Car configurator - alege varianta de echipare Trend si la listarea configuratiei finale va apare Jumbo box (cotiera fata).
Octavian56993
Fain de voi, cei din Bucuresti - aveti de unde alege pentru service.

Pe mine, in IASI, m-au cam rupt astia, astfel:
Revizie 1: 588,99 RON
Revizie 2: 721 RON (Mobil 1 ca ulei) (am facut revizia mai repede ca am fost in concediu prin Europa)
Revizie 3: 740 RON

E mare bataie de joc.


La urmatoarea ma duc la Bacau - e mai ieftin.
DORU
Daca ma intrebai iti spuneam si eu ca OPEN Service este de evitat...mai bine alegi Sandra...
_Daniel_
Toate ca toate .. dar Octavia Tour 1,4 MPI este de ales in favoarea unui Astra G 1.7 DTDI ?
Octavian56993
La cat o sa mai dai sa ai portbagaj mai bine in iei Octavia Tour 1.6 sau Octavia Tour 1.9 TDI.

Parerea mea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.