QUOTE(Lucian3)
hristos a inviat tuturor. si totusi din toti marii specialisti de pe acest forum nu nu exista decat o persoana care poate comenta de citroen xantia (in general de marca citroen ).
va mai astept?
Citroenele sa impart in patru grupari:
1) cele care no au electronica la sistema oleopneumatic (amortizatoare) cu motorul original citroen (gs/a, cx, ds)
2) cele care au motorul peugeot dar nu au electronica la oleopneumatic (bx, xantia prima seria)
3) cela care au electronica si la sistema oleopneumatic.(xantia al diole, xm, C5)
4) care sa numesc citroen dar sunt de fapt peugeot (zx)
Pentru categoria intii pun mina si capo pe foc, pentru al doilea tot, pentru al treile eu as loau in loc o lada...pentru a patrule sunt masine foarte resistente dar si foarte obisnuite.
Xantia din 96 mi se pare ca inca ca sa salveaza, dar da ca e cu electronica la sistema oleo eu n-as loao...totusi ca xantia, pa cat siu eu, nu a dat asa mari problemi ca XM, si ca C5 in continuare...
Electronica la sistema oleo inseamna ca da ca cutiuta cea prostesca cu cartele si firi innebuneste, ai problemi la ammortizatie, la tinuta in drum si cel mai urit lucru LA FRINA!!!
Printre altele avantajul care o aduce electronica este ca schimba parametri de tensione inauntro sistemului oleopneumatic, deci acelas lucru sa puote obtine camandand diferite sfere cu diferite parametri, sint firme foarte calificate care fac asa ceva (www.tecnosir.com).
Deci asta numai in caz ca esti mai mult da cat nebun la volan, adica da ca faci curbe incredibile si la limitul legilor fisice, dar da ca nu, sau da ca esti nebun dar nu pina atata...mai bine xantia nelectronizata, bx, cx, ds, gs/a, i-ti ei ori i-ti modifici sferele cu parametri "confort" si esti boier intru o masina ca nu sa te obisduiasca nici o data...
Pa pa