Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Daewoo Craiova revine la stat
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Bogdan78776
După luni de negocieri, reprezentanții Ministerului Economiei au reușit să ajungă la o înțelegere cu sud-coreenii și Daewoo Craiova revine la stat. Ministrul Codruț Șereș va informa Cabinetul Tăriceanu despre termenii tranzacției, el refuzând să precizeze prețul de vânzare pe care partea română trebuie să-l plătească. La finele anului trecut, Șereș avansa o sumă de 60 milioane de euro, solicitată de sud-coreeni pentru acțiunile deținute la Daewoo Craiova (un pachet de 51%). Negocierile au trenat mai bine de 6 luni, o serie de puncte vizate fiind în litigiu, printre care asumarea datoriilor pe care Daewoo România le-ar putea avea față de afiliați ai companiilor Daewoo Motor Company și Daewoo United Kingdom. Ministrul Economiei declara recent că Daewoo Motor Company își asumă datoriile pe care Daewoo România le are față de aceasta și față de Daewoo United Kingdom, dar nu și alte datorii pe care Daewoo România le-ar putea avea față de afiliați ai companiilor menționate. După preluarea uzinei craiovene, Ministerul Economiei o va scoate din nou la privatizare. General Motors, Ford și Renault-Nissan și-au exprimat deja interesul pentru Daewoo Craiova. De altfel, Daewoo Craiova a fost și unul dintre subiectele discutate ieri de primul ministru Călin Popescu Tăriceanu la întrevederea cu ambasadorul SUA, Nicholas F. Taubman. Tăriceanu l-a informat pe ambasadorul SUA că „partea coreeană a acceptat solicitările părții române”, ceea ce creează „premisele pentru rezolvarea situației de la uzina din Craiova, prin atragerea de investitori”. (Gandul 23.06.2006)
madalina
Adica va fi ceva in genul romania plateste suma x pentru uzina din craiova si noul proprietar plateste statului roman x/2, x/3 etc etc. altfel se putea realiza tranzactia direct intre coreeni si cei interesati.
Otto73
sper sa nu se duca d..... ca si aro sau altele.
Oricum privatizarile facute de statul roman lasa de dorit.
Iulian HondaFan
ai nostri au fost si ghinionisti. dintre toti producatorii mondiali de acum 15 ani singurii care au falimentat sunt daewoo. si, colac peste pupaza, cand GM a preluat cea mai mare parte a Daewoo uzina de la Craiova a fost in patea aceea mica a companiei coreene pe care GM nu a luat-o...
marius68582
In mod normal ar trebui sa ne bucuram...este de bun simt ca statul sa cumpere ramasitele unei companii a carui sef este acum in inchisoare pentru a gestiona un mai bun parteneriat cu un alt investitor serios.Dar,asa cum stiti si voi se deja ati remarcat,statul roman nu are prea multe suucese reusite de privatizare(Dacia e exceptia evidenta aici)
Benefic pentru piata romaneasca si nu numai,cred eu,ar fi gasirea unui alt partener decat Renault,GM(Opel sau si mai logic Chevrolet) apare iar ca si solutia de bun simt,numai ca GM pe plan mondial si chiar europen nu este unul din cei mai sanatosi si viabili constructori,asa ca...nu vom fi lipsiti de emotiii nici aici pana va fi gasit un parteneriat.
HalbaSus
Pai nu stiu cine ar putea veni in afara de renault sau gm.
VAG are suficiente fabrici prin europa (chiar in ungaria are o fabrica audi), mai are skoda, seat, plus fabricile din germania, nu stiu cat de interesata ar fi de una in romania.
Grupul fiat are si asa suficiente probleme economice, nu cred ca are nevoie de inca una.
Japonezii sunt "indragostiti" de anglia.

Cel mai probabil cumparatorii de la craiova se vor numi tot renault... ceea ce nu ma incanta avand in vedere ca am o oarecare aversiune fata de renault-romania.
T u d o r
Poate vine BMW... sa faca o masina populara de 5000 euro............ :pray:
marius68582
QUOTE(HalbaSus)
Japonezii sunt "indragostiti" de anglia.

Din pacate pentru noi asa este(ca sa vezi ca nu mana de lucru ieftina este un fqactor decisiv!).Deja rad insa cand ma gandesc oare ce s-or face japonezii daca chiar i-ar manca sa vina in romanica si or vedea stilul si mentalitatea politicienilor,autoritatilor,colaboratorilor etc.nu putem spera,dar daca un mare constructor japonez ar veni la noi,s-ar ridica stacheta considerabil.


QUOTE(> T u d o r <)
Poate vine BMW... sa faca o masina populara de 5000 euro............ :pray:


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
a3des
Pentru cei de la Renault ar fi probabil o investitie buna in timp, ei sunt considerati cei mai probabili cumparatori.
Paul46623
Sau poate o iau cei de la Nissan (adica tot Renault), ca sa fie 'formatie' completa...
Leone
Am citit mai demult intr-un ziar cum ca renault nu ar putea cumpara fabrica din craiova datorita unei anumite legi anti-monopol...mai multe detalii nu stiu, rog cei care sunt "mai in tema" sa spuna cum sta treaba cu chestia asta...
T u d o r
QUOTE(Leone)
Am citit mai demult intr-un ziar cum ca renault nu ar putea cumpara fabrica din craiova datorita unei anumite legi anti-monopol...mai multe detalii nu stiu, rog cei care sunt "mai in tema" sa spuna cum sta treaba cu chestia asta...


Atata timp cat Aro mai fabrica o masina, nu se poate vorbi de monopol. Reno de altfel chiar sunt cei mai interesati de fabrica din Craiova, tot pentru Logan.
Leone
Aro mai fabrica masini?? blink.gif Si cine le cumpara???!!!
Iulian HondaFan
Honda si Toyota chiar studiaza construirea de noi uzine in Europa, dar nu stiu cat de curand.

Honda are numai uzina din Anglia care pana in prezent producea 30-40% CR-V-uri USA-spec. Noul CR-V se va face de la anul in Ohio asa ca uzina din Swindon va fi dedicata exclusiv pietei europene. mai au insa o uzina mica in Turcia si s-ar putea sa fie interesati mai intai de a o extinde pe acea inainte de construi/cumpara alta.

Toyota are in Europa cate o uzina dedicata fiecarui model de volum mare: in Anglia face Avensis, in Franta - Yaris, in Cehia uzina in cooperare cu PSA pentru Aygo. Corolla o asambleaza in Anglia si in Turcia. RAV4 se vinde foarte bine si e adus din Japonia. exista interes pentru a-l produce local, dar nu se stie inca unde. Toyota sunt insa foarte pretentiosi cu preluarea de active, pentru ca tin ca uzinele sa aiba un anume plan si de regula este dificil de a adapta cladiri ale altui producator. In Michigan li s-a oferit o uzina Ford ( care este in lichidare) dar au spus ca prefera sa cumpere cateva hectare de teren si s-o construiasca de la zero, desi pretul cerut de Ford era mic.

Hyundai a construit deja o uzina in Slovacia si de curand au batut palma si cu cehii sa fac o zuina Kia la ei. deci de la ei nici o speranta.

GM-Daewoo are vanzari foarte bune in Europa ( majoritate Chevroletelor de pe piata europeana sunt de fapt Daewoo-uri). Uzinele din Coreea nu prea mai au capacitati excedentare, asa ca e posibil ca GM sa se uite de o uzina in Europa de Est... mai ales ca nu cred ca vor sa se mai lege la cap cu sindicatele din Germania ( acolo tocmai sunt in proces de restructurare cu inchideri de uzine si concedieri de personal). Din cate stiu daewoo a mai avut o uzina in Polonia care este in aceeasi situatie ca si cea de la Craiova... cred ca GM nu este scos de pe lista. Economic face sens sa inchida in Germania si sa deschisda noi capacitati in estul Europei unde exista mana de lucru calificata si mai ieftina. asa ca ei cred ca ar fi posibil interesati...

dar nu stiu cat guvernul roman este interesat. Cehii si slovacii au oferit in ultimii ani conditii deosebit de avantajoase Hyundai si Toyota -PSA ( pt. uzinele Hyundai-Kia au fost doritoare si Polonia si Ungaria...

Renault are nevoie de capacitati de productie pentru Logan care se vinde foarte bine. O uzina va fi deschisa in Rusia, dar se asteapta ca si acolo cererea sa fie viguroasa si probabil ca initial nu vor avea multe de oferit la export... dat fiind insa scaderea cererii pentru unele modele ( ex Megane) nu e insa exclus ca Renault sa decida sa faca Loganul si in Franta, desi parte a profitabilitatii acestui model este mana de lucru ieftina. cum o iesi socoteala daca pun in ecuatie mana de lucru franceza e inca greu de spus.

Fiat, Ford, VAG si PSA ies din discutie pentru ca sunt in ( sau tocmai au terminat) restructurari si dispun inca de exces de capacitati de productie.

BMW au declarat repetat in ultimii ani ca nu se vor concentra asupra segmentului premium al pietei auto ( unde au fara indoiala si cel mai mare succes dintre toti competitorii). s-au fript odata cu Rover-ul asa ca nu cred sa mai doreasca curand sa intre in alte segmente ale pietei auto.

Mercedes sunt inca in soc dupa pataniile cu Chrysler. exista planuri pentru introducerea marcii Dodge in Europa ( deja a aparut in cateva tari vest-europene) ca si pentru invigorarea lui Chrysler Europe, dar nu vad curand o explozie a cererii pentru modelele lor, asa ca extinderea daca se va intampla va fi dupa 4-5 ani.
T u d o r
QUOTE
BMW au declarat repetat in ultimii ani ca nu se vor concentra asupra segmentului premium al pietei auto ( unde au fara indoiala si cel mai mare succes dintre toti competitorii). s-au fript odata cu Rover-ul asa ca nu cred sa mai doreasca curand sa intre in alte segmente ale pietei auto.


Deci visul meu s-a spulberat.... :cry:
R a z v a n
QUOTE(Iulian HondaFan)
Fiat, Ford, VAG si PSA ies din discutie pentru ca sunt in ( sau tocmai au terminat) restructurari si dispun inca de exces de capacitati de productie.


Nu exclude inca Ford-ul... din cate stiu exista intentii foarte serioase.
Jonin
Zvonul care se aude e ca doar Fordul si Renault sunt interesate de fabrica de la Craiova.Chiar si prin ziare a aparut aceasta stire.
Sper ca Renault sa nu puna mana pe fabrica.
James Kilowatt
Mie imi pare rau ca am ratat Hyundai. Au preferat sa cumpere teren virgin in Cehia decat sa vina la noi. Si au investit sume cu 10 cifre, adica cu un ordin de marime mai mult decat Renault in Romania.
Cezar81667
dar...Peugeot, Citroen (in fond, avuram un OLT_CIT) ? :angel:
Iulian HondaFan
Gm anunta ca e interesat sa achizitioneze uzina de la Craiova (dupa Autonews):

QUOTE
GM seeks more capacity in East to build Chevrolets

General Motors Europe wants to buy a car assembly plant in Romania to boost production capacity for its fast-growing Chevrolet brand. GM Europe sources say the carmaker will bid for the Daewoo Romania plant in Craiova.
HalbaSus
Orice e mai bine decat renault... as prefera si o marca mai slaba decat renault doar de dragul concurentei... daca romanii au o singura "masina nationala" probabil o vor cumpara in draci indiferent de cat de proasta si scumpa va fi ea.
T u d o r
Ceea ce nu e cazul.... :angel: :romania: devil.gif
Laurentiu_007
Deja sunt satul de Logan si Renault. In timp ce citeam celelate pareri ma gandeam ca ar interesant sa o se implice si chinezii. Stiu ca au venit de curand la noi cu niste masini ciudate (nu mai stiu marca) care au motoare Mitsu.
R a z v a n
uite, de aici de pe site... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Achizitia Daewoo Craiova, motor de crestere a vanzarilor pentru Ford
Ford intarzie sa ia o decizie privind o eventuala lansare a unei oferte de preluare a pachetului majoritar de actiuni de la Daewoo Craiova.

Directorul diviziei europene a Ford Motor, John Fleming, a declarat ca eventuala achizitie a uzinei de la Craiova ar oferi constructorului american posibilitatea sa-si majoreze vanzarile din Europa, in special in statele mai putin dezvoltate, cu conditia sa produca modele potrivite pentru aceste piete. "Nu am spus ca vom actiona in acest sens, dar consider ca avem o oportunitate reala de a continua cresterea volumelor vandute in Europa", a precizat oficialul Ford, citat de Reuters. Potrivit oficialilor guvernamentali, firme de renume precum Ford, General Motors, Renault-Nissan si Chery Automobile, din China, s-au aratat interesate de preluarea Daewoo Craiova. Statul roman va scoate la vanzare pachetul majoritar de actțiuni imediat dupa semnarea contractului cu Daewoo Motor, coreenii detinand un pachet de 51% din actiuni.

Sursa : www.adevarulonline.ro
R a z v a n
Statul preia Daewoo Craiova

Articol din: Afaceri & Economie | Sursa: Cotidianul
Firma Automobile Craiova, actionarul minoritar al companiei Daewoo Automobile Romania, va prelua saptamina viitoare participatia majoritara la producatorul auto, de la compania sud-coreeana Daewoo Motor, au declarat agentiei MEDIAFAX surse din Ministerul Economiei si Comertului. Reprezentantii firmei sud-coreene ar urma sa vina saptamina viitoare la Bucuresti, pentru semnarea contractului de preluare a pachetului majoritar de actiuni de catre Automobile Craiova, au afirmat sursele citate. In urma tranzactiei, Automobile Craiova va detine in proportie de 100% capitalul Daewoo Craiova.
Daewoo Motor controleaza 51% dintre actiunile Daewoo Automobile Romania, iar diferenta de 49% din capitalul social apartine firmei Automobile Craiova, la care statul detine 72,4% dintre actiuni. Ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres, anunta, in urma cu doua saptamini, ca Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va face un anunt pentru privatizarea societatii Daewoo Craiova in a doua jumatate a lunii septembrie, imediat dupa ce va prelua participatia majoritara de la partea coreeana.
General Motors, Ford, Renault-Nissan si Chery Automobile (China) sint numele vehiculate ca posibili investitori care ar putea prelua Daewoo Automobile Romania.
(news.ro)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.