Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru vs. Honda
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Nicolae30758
In Septembrie Subaru va lansa si in Romania modelul SUV B9 Tribeca. La anul CR-V-ul meu face trei ani (ce repede au trecut) si ma gandesc sa-l schimb cu noul CR-V (daca va fi lansat), dar deasemenea ma bate foerte tare gandul la SUV-ul mentionat de la Subaru. Nu ca as fi nemultumit de CR-V (Doamne fereste, dimpotriva), dar doresc o masina mai luxoasa si Honda inca nu ofera Acura MDX sau RDX ijn Europa. B9 Tribeca mi se pare o alegere buna si imi cam face cu ochiul. Sigur ca intre cele doua greu se pot face comparatii, fie si prin prisma faptului ca in cazul Subaru avem de-a face cu o masina premium (ceea ce nu e cazul CR-V-ului). In al doilea rand una are 250 CP (Subaru), iar cealalta 150 CP (Honda). Totusi va rog sa-mi spuneti parerea voastra in general prin prisma celor doua marci. Stiu eu ?: diferente de fiabilitate, avantaje sau dezavantaje constructive, avantajele, sau dezavantajele unui tip de motor sau al altuia, etc. Si oricum asa un versus intre doua japoneze de succes, mai rar. biggrin.gif
f1anatic
QUOTE(Nicolae30758)
in cazul Subaru avem de-a face cu o masina premium (ceea ce nu e cazul CR-V-ului). In al doilea rand una are 250 CP (Subaru), iar cealalta 150 CP (Honda). Totusi va rog sa-mi spuneti parerea voastra in general prin prisma celor doua marci. Stiu eu ?: diferente de fiabilitate, avantaje sau dezavantaje constructive, avantajele, sau dezavantajele unui tip de motor sau al altuia, etc. Si oricum asa un versus intre doua japoneze de succes, mai rar. biggrin.gif


FATAL ERROR

FUNNY NOT FOUND

SUBARU NOT PREMIUM

SUBARU = masina obisnuita pentru oamenii obisnuitzi

Tribeca este o alegere excelenta. Personal nu imi place masca pe fatza insa are un motor fiabil si testat, transmisie la fel, este spatzioasa (insa sa nu crezi in al 3-lea rind de scaune...propaganda ieftina). AWD adevarat, stability control, performantze bune. Cu consumul...e clar ca va fi mai mare ca la Honda...dar acum totul depinde si cum te uitzi tu la bani si cit itzi doresti o masina unicat. Eu unul as lua-o serios in colimator daca as fi interesat intr-o masina mare. O alternativa ar fi Nissan Murano, Infinity FX.
Nicolae30758
f1nati scuza-mi nestiinta, dar in brosura este prezentat ca un suv premium. murano are cam acelasi pret cip ca si tribeca. m-am gandit si la el, e cam a doua varianta pe lista scurta. infiniti a intrat si el in calcule, dar parca e prea rotunjit si arata mai mult a hatch-back inaltat decat a suv. pretul cip al lui fx35 trece de 42 000 eur, dar are o motorizare si niste dotari impresionante. parerea mea este ca pe sosea subaru le cam ia fata celor doua enumerate mai sus (nu am condus pe nici unul, comparatiile le fac doar din citite) . nu imi dau seama care e mai bun in off-road (soft desigur, nici una nu e facuta pentru off-road extrem), dar am presimtirea ca tot subaru are ceva avantaje (centru de greutate mai jos, sistem awd simplu si verificat, etc.). e numai o parere subiectiva, nu mi-o luati in nume de rau. astept parerile specialistilor eu fiind cvasi diletant.
G e o r g e
este suv premium , dar daca intrebi un roman ce ar alege intre un subaru si un VW (spre ex) va spune vw pt ca subaru nu e premium . asta vroia sa zica f1natic.
HalbaSus
Nicolae, f1anatic a ramas marcat de un topic mai vechi pe care s-a varsat mult sange nipon si bavarez (la figurat, din cate stiu eu nu a fost ranit fizic nimeni), si de atunci tot o tine cu (auto)ironia referitoare la "subaru = masina saracului".

E clar ca tribeca tinteste segmentul suv-urilor premium...
Iulian HondaFan
singura buba la Tribeca mi se pare motorul, care desi are putere buna 250CP este un pic mai deficitar la cuplu mai ales la turatii mici. motorul de 3.5l al Nissan are un cuplu mai bun ( 334 vs. 297Nm) desi are 4 CP mai putin este un pic mai rapid - 8sec fata de 10sec sprintul pana la 60mph ( 97km/h) cat si reprizele de la 45 la 65mph ( 72-104km/h) mai bune - 5.4sec. fata de 6.1sec.

Murano este cu aprox. 100kile mai usor.

manevrabilitatea ( viteza in slalom) este similara si la ambele sub cea a unui compact decent dar bunicica relativ la alte SUV-uri.

sistemul AWD este similar - diferential central electromecanic ( tip haldex) la ambele dar Tribeca are si diferential cu patinare limitata pe spate, Murano vine cu diferentiale deschise fata si spate.

Tribeca vine numai cu transmisie automata in 5 trepte in timp ce Murano are transmisie continua variabila (CVT) care este mai economica mai ales in regim urban.

distantele de franare sunt un pic mai bune la Murano.

consumul combinat in testele CR este de 16mile pe galon la Tribeca si 19mpg la Murano ( 14.8l% respectiv 12.5l%).

designul e chestie de gust personal - mie imi place mai mult designul exterior al lui Murano dar sunt super-incantat de cel interior al Tribecai.

Ambele sunt insa un pas inainte ca si comfort si performante fata de CR-V.

si mie mi se pare nefericit ca Honda nu comercializeaza MDX-ul si in Romania (in Japonia acesta se vinde sub acelasi nume sub emblema Honda). dar sincer Murano/FX mi se par mai reusite ( mai rapide, mai manevrabile, cu frane mai bune si mai economice) decat MDX-ul.

si cel mai reusit SUV de acest tip este fara indoiala Lexus RX care vine cu un motor de 3.5l 270CP este mai rapid, cu viteza de slalom si frane mai bune ( astea chiar si peste X5 3.0l benzina). ah, si e disponibil si ca hibrid acum si in Europa- consum mediu 8l% ( dupa standardele americane, sigur nu mai mult de 9l% dupa cele europene), demaraj sub 8sec pana la 100km/h.

cum sunt preturile la astea fata de un X5 diesel?
HalbaSus
In Romania un Lexus RX300 costa 37500 CIP... 350-ul sau hibridele nu stiu cat costa sau daca sunt oferite macar... Daca adaugam taxele vamale de 6% (in leasing) rezulta o valoare de 39750.

Un X5 3.0i costa 39500 euro dar e ceva mai puternic decat RX300... Un X5 3.0d costa 40900.

Daca ar trebui sa aleg un SUV premium as alege Audi Allroad (sub nici o forma Q7)... asta pt ca e cel mai aproapiat de o masina "normala" (mda... imi dau seama ca as alege SUV-ul care nici macar nu e suv biggrin.gif), are inclus in echiparea standard suspensia pneumatica care regleaza garda la sol intre 12 si 19 cm (deci nu trebuie sa stai neaparat cocotat tongue.gif) singurul dezavantaj major e pretul (costa cat un Q7 adica vre-o 44 de mii CIP).
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
Nicolae, f1anatic a ramas marcat


Cum bre' marcat ?
HalbaSus
Ma refeream la faptul ca dupa topicul "subaru vs masini germane" in care unii luptatori bavarezi au zis subaru e masina saracului ai folosit si tu cu predilectie aceasta exprimare (sau altele asemanatoare) bineinteles in mod ironic... that's all.
fishbone
QUOTE(Nicolae30758)
pretul cip al lui fx35 trece de 42 000 eur, dar are o motorizare si niste dotari impresionante.

FX35 si Murano au multe in comun. In linii mari, aceasi platforma si motor identic, VQ35DE, V6 de 3.5 litri. Doar FX45 are alt motor, V8.
Si eu prefer look-ul Murano-ului, dar Infiniti e alta clasa.
M-am dat cu ambele si comparatia intre ele ar fi, o spun fortat, ca intre un X5 si un CR-V. Alte optiuni, cu totul alt lux.
Astfel spus insa, tin sa mentionez ca Murano m-a surprins cat de elegant e.
Comparatie intre Tribeca si Murano nu pot face deoarece nu m-am urcat in Tribeca, dar iti pot spune ca VQ-ul are un cuplu foarte generos din momentul in care ai atins pedala si fuge bine de tot. Stiu, pentru ca-l am sub capota la daily driver wink.gif
Toyxen
Lexus RX 400h o sa fie disponibil din toamna si in Ro. In sensul ca va fi distribuit de Toyota Romania. El se comercializeaza deja in Ro prin ceva dealer non Toyota din bucuresti. Orientativ preturile la RX 400h vor fi cu aprox 5000 EUR peste RX 300.
florin55503
am vazut o tribeca duminica pe langa herastrau cu numere rosii. e maaaaaare. surprinzator de mare
Nicolae30758
Lexus RX 350 este intr-adevar o super masina, dar nu stiu daca se vinde inca in Romania, asa ca inca nu este printre "prioritati". Va multumesc tuturor pentru comentariile foarte profesioniste si la obiect. Ce as mai dori este daca imi puteti indica o sursa de informatii mai bogata pentru tribeca. In brosura ei procurata de la dealer-ul Subaru informatiile sunt sumare.
G e o r g e
www.subaru.com
guerilla
QUOTE(Nicolae30758)
Lexus RX 350 este intr-adevar o super masina, dar nu stiu daca se vinde inca in Romania.


atentie ca Toxygen vorbea de versiunea 400h, hybrida biggrin.gif
specificatiile le gasesti aici

pretul zic eu ca va fi undeva pe la 40.000 CIP in standard + 4000 Executive + 4000 Luxury.
ncristi
QUOTE
este suv premium , dar daca intrebi un roman ce ar alege intre un subaru si un VW (spre ex) va spune vw pt ca subaru nu e premium


Ar alege W pt ca habar nu are cine este subaru. In ro. marca asta reprezinta o nebuloasa totala (chiar daca in ultima perioada popularitatea marcii a inceput sa cresca simtitor) .

Si oricum subaru nu este TDI blush.gif ...asa ca...
HalbaSus
La un SUV de marimea aia si cu asa motorizare se cam justifica un diesel... sau macar un hibrid.
ncristi
QUOTE
La un SUV de marimea aia si cu asa motorizare se cam justifica un diesel... sau macar un hibrid.


De acord.
florin55503
am mai vazut o tribeca albastra. chiar s-a pus in vanzare sau se plimba dealerii?
madalina
Tribeca se vindea si pana acum in Romania prin Dom Auto.
f1anatic
G e o r g e
si sa dea necuratul sa ziceti ca n-am avut nimic de-a face cu popularizrea marcii in romania biggrin.gif
T u d o r
Mai, dar Subaru astia de unde angajeaza designerii? Tribeca arata super vazuta din lateral, dar cand ii vad fata aia... zici ca e un Impreza lovit frontal. biggrin.gif Sincer, in afara de Legacy care imi place foarte mult, rrestul au un aspect neanderthalian. Parca si la Logan au lucrat mai mult fata.... :angel:
G e o r g e
grila fata reprezinta un avion .
T u d o r
Un ce sa? blink.gif

Hmmm.... ce sa zic...acum nici un nu am un spirit artistic foarte dezvoltat...dar..... biggrin.gif

In fine, nu eu am facut-o. whistling.gif
G e o r g e
o silueta de avion vazuta din fata ... un asa ceva :
G e o r g e
...
T u d o r
Hmmm....mda, sa zicem... tongue.gif

Ok, sa zicem ca seamana, dar sincer nu prea arata bine masina. Aspectul este mult sub celelate calitati ale Subaru-ului. Din pacate...

Cu exceptia Legacy-ului, si asta nu o spun sa nu-mi sariti voi in cap, ci pur si simplu imi place.

Impreza parca e desenata de Picasso, si vad ca si Tribeca.
HalbaSus
Perfect de acord cu tudor... in afara de legacy care arata chiar bine de tot restul subaru-urilor nu prea pot lua premii de frumusete: impreza am mai zis ca arata ca o supernova tunata, forester... e suv... dar parca nici intre suv-uri nu arata prea bine... tribeca mhm... e suv... iar grila nici mie nu imi place... poate ca seamana cu un avion dar mie tot nu imi place blush.gif
Armadyllo
Probabil...au investit mai mult la motor, transmisie & Co. si cu designul au lasat-o mai moale. Cam se stie ca Subaru nu straluceste la capitolul asta. Balanta se mai egalizeaza ...avand in vedere performantele. Eu personal prefer o masina care sa arate normal....deci nu extraordinar,dar sub capota...sa fie "interesant biggrin.gif "...bine, daca le-ar avea pe amandoua....si mai bine :boxing:
f1anatic
Mie Legacy mi se pare frumoasa dar nu straluceste prin ceva. E o masina "clasica" dupa cum nici AUDI nu impresioneaza neaparat cu un design diferit.

Masca pe fatza la Tribeca mi se pare o hidosenie dar in varianta "tunata" e mai acceptabila. De fapt mie nici nu mi-au placut aripioarele alea...in masca pe fatza...am scapat de ele la masina mea dupa 2 luni...si cred ca arata mai bine fara.
Iulian HondaFan
QUOTE(> T u d o r <)
Mai, dar Subaru astia de unde angajeaza designerii? Tribeca arata super vazuta din lateral, dar cand ii vad fata aia... zici ca e un Impreza lovit frontal. biggrin.gif Sincer, in afara de Legacy care imi place foarte mult, rrestul au un aspect neanderthalian. Parca si la Logan au lucrat mai mult fata.... :angel:


de la Alfa Romeo!

designerul sef de la Subaru este acum un spaniol care a lucrat la Alfa Romeo...
fishbone
Si care, in urma unui freak accident, e orb de 10 ani.
HalbaSus
Probabil a fost dat afara de la alfa biggrin.gif din motive evidente... In plus doar pt ca un designer a desenat o masina frumoasa nu garanteaza succesul celorlalte designuri... spre exemplu seat-urile noi (care mie mi se par hidoase , cele vechi mi se par mult mai frumoase) au fost desenate de un designer de la audi, ce-i drept nu stiu daca pt forma monovolumistica a seaturilor e raspunzator designerul, poate a fost o decizie ce a precedat designul ca masinile (altea si seat) sa fie monovolume iar in cazul acesta nu vad ce ar fi putut face un designer pt a salva aspectul... un monovolum nu poate arata bine.
T u d o r
QUOTE(fishbone)
Si care, in urma unui freak accident, e orb de 10 ani.


Acum mi-e clar.... omul le face pe pipaite, asa se explica multe. tongue.gif

Pe bune, aia de la Alfa au inceput sa faca masini mai frumoase odata cu Alfa 156. Oare data aparitiei masinii cu pricina n-o corespunde cumva cu data plecarii (fortata, desigur) a lu' nea asta de la Subu? Asta si cu Bangle ar trebui sterilizati pana nu reusesc sa faca pui, ba chiar eutanasiati, sa fim mai sigur. biggrin.gif Si-au batut joc de doua marci de masini adevarate.... ce pacat.... :bandit:
f1anatic
QUOTE(> T u d o r <)
Asta si cu Bangle ar trebui sterilizati pana nu reusesc sa faca pui, ba chiar eutanasiati, sa fim mai sigur. biggrin.gif Si-au batut joc de doua marci de masini adevarate.... ce pacat.... :bandit:


Hey now ! Te rog frumos ! Chris Bangle NU si-a batut joc ...ba chiar a facut BMW-ul sa fie o masina mai adevarata decit era.

Iar Subaru care nu a fost nu este si nu va fi niciodata o masina adevarata...nu se poate cobori mai jos decit este...chiar daca il angajeaza pe designerul lui 1912 Ford Model T si l-ar inchide intr-o camera goala cu peretzi albi si o bucata de carbune la dispozitzie !
HalbaSus
QUOTE(> T u d o r <)
Asta si cu Bangle ar trebui sterilizati pana nu reusesc sa faca pui, ba chiar eutanasiati, sa fim mai sigur. biggrin.gif Si-au batut joc de doua marci de masini adevarate.... ce pacat.... :bandit:


Mai pune-l pe lista si pe ala de la seat... :bash: a inceput cu o masina frumoasa (leon) si pana nu a facut-o sa arate ca un monovolum care a suferit un accident lateral nu s-a lasat.
T u d o r
QUOTE(f1anatic)
Iar Subaru care nu a fost nu este si nu va fi niciodata o masina adevarata...nu se poate cobori mai jos decit este...chiar daca il angajeaza pe designerul lui 1912 Ford Model T si l-ar inchide intr-o camera goala cu peretzi albi si o bucata de carbune la dispozitzie !


Pai nu asa au facut? blink.gif blink.gif blink.gif Drace...as fi jurat... biggrin.gif

F1anatic, stii foarte bine ca Subu este o masina adevarata, nu mai fi asa sarcastic. Eu sunt un admirator al BMW, dar nu mi-as permite sa desconsider alta marca de calitate. So, :console:

@Halba: Nu ma napastui, dar mie imi plac si Leon si Altea. Toledo mi se pare mai nasol, dar 1 din 3.... C'mon man, asta e 66% procentaj de reusita. biggrin.gif La BMW si Subaru nu prea vezi asa ceva... tongue.gif
HalbaSus
Toledo e intradevar cel mai nasol dintre cele 3 dar pe mine cel mai tare ma supara leonul... adica au facut altea sa zicem ca avea sens, mini MPV-urile sunt la moda, e o chestie de trend... ti-o ceri sefii, asta e... o desenezi... Dar leonul era o super masina, arata mult mai bine decat golful, era unul din cele mai tari (daca nu cel mai tare) hatch al perioadei respective (ma refer la aspect) dar ei ce s-au gandit: " mhmmm... ce-ar fi sa o facem mai inalta, sa ii facem capota mai scurta si apoi luam schitele de la altea si trasam peste ele liniile noului leon" :bash:

Eu nu ma pricep la design dar cateva reguli de care designerii de la "divizia sportiva a VW" ar trebui sa tina cont:
1. daca faci o masina mai inalta nu ii vei accentua caracterul sportiv
2. monovolumele si masinile cu capota scurta nu au caracter sportiv :bash:
T u d o r
Deh, poate ca au vrut sa-i largeasca piata potentiala, aducand masina mai aproape de cerintele marii majoritati, adica habitabilitate, utilitate in exploatare. Nu neg ca o masina "sexy" si sportiva nu are cautare, dar cei mai multi cumparatori se orienteaza dupa functionalitate. Daca era altfel, Leon era in locul Golfului si invers, dpdv al vanzarilor. Poate au vrut pur si simplu sa vanda mai mult. :scratchchin:
fishbone
Dizainul e ceva relativ, ca stiti vorba aia.
Beauty is in the eye of the beerholder
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.