Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Focus sau Megan ? ( diesel )
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
Laur007
Ar trebui sa ma decid si am ales cele doua variante.
Parca as inclina catre Focus insa la aceeasi bani Meganul ofera mai multe optiuni.
Am sa incerc un test drive cu fiecare si poate ma voi decide, insa pana atunci as dori sa mai aud si alte pareri.
Multumesc !
dan78944
de ce crezi ca renault iti ofera mai multe optiuni pt. aceeasi bani? si, totusi, e fabricat in turcia(to u.e., desigur) :scratchchin:
Iulian HondaFan
Focus e mai nou...

motoarele diesel sunt similare, Focus are o tinuta de drum mai buna ( sasiu, suspensii - aici e de remarcat ca Focusul vine cu suspensie independenta multi-link pe spate in timp ce Megane-ul este inca cu semi-independenta , directie) si un punctaj mai bun la crash testing-ul NCAP.

Pe plan european Focusul este acum cel mai bine vandut compact, devansand Astra si Golf ( care sunt urmatoarele). Asadar Megane-ul pare sa nu prea fie "cool" in ochii cumparatorilor europeni. biensure insa ca este inca preferatul francezilor in acest segment. Focusul este cel mai popular vehicul anul acesta in Marea Britanie, Spania si Cipru.

deci banii ceruti in plus de Ford sunt justificati intr-un produs mecanic mai bun... depinde de greutatea pe care o dai tu designului si optiunilor oferite in plus de Renault.
ncristi
Eu as lua meganul face lift chiar daca are minusurie semnalate de Iulian.

De ce:
- face liftul este in sfarsit pregatit pt romania
- are costuri de intretinere mai mici
- gasesti piese peste tot la preturi f mici
- tinuat de drum poate ca nu este ca a focusului dar nici de aruncat nu este.
- este mai frumoasa de cat noul focus smile.gif (sunt suiectiv)


Fa un drive test inainte.
CRG
n-as (mai) lua niciodata megane atata timp cat exista focus ca si alternativa. cifrele (istorice si actuale) vorbesc. Nu mai zic de fiabilitate, care nu se compara intre cele doua modele.

Nu va mai luati dupa pretul initial bun la reno. Platesti cu varf si indesat ulterior, la o satisfactie net inferioara altor modele compacte.

Sa-mi zica mie un service satisfacator pentru reno in buc.. eu nu stiu inca.. de fapt am avut o groaza de peripetii cu ei..
ncristi
Intr-adevar ford are niste servisuri fantastice in B ...am vazut o gramada de lume in exatz dupa ce au iesit de la un service ford smile.gif

La reno sunt varza toti si extrem de scumpi in comparatie cu sevisurile ford smile.gif
CRG
eu ma inteleg bine cu inscut. iar de colina am auzit numai lucruri dragute. nu acelasi lucru despre ipso (pe pielea mea), serus sau mach1. Cobalcesu sau auto marcus nici nu intra in evaluare..
ncristi
Eu m-am inteles f bine cu Ipso (Ploiesti in special). In afara de faptul ca sunt scumpi (asta insa este o boala generala la servisurile romanesti) nu prea am ce reprosa.

Nici nu prea au avut ce repara dar ca servicii au fost OK...

Conteaza si pe cine nimeresti in service.
Laur007
Multumesc tuturor pentru opinii !
arigato.gif

Dimineata am fost la test drive, mai intai Megan si apoi Focus.
Megan 80 CP si Focus 110 CP ( sau 115 CP ) nu mai tin minte.

Meganul mi-a lasat o impresie de masina usoara la propriu, la cat pare de mare. Nu pot sa fac foarte multe aprecieri pentru ca testul a fost scurt, insa nu m-a surprins cu nimic. La Megan cand am apasat mai tare pe acceleratie pentru demaraj am simtit ( sau mai bine n-am simtit nimic ) ca se "inneaca", adica nu a reactionat deloc, decat dupa ce am mai ridicat piciorul de pe acceleratie ( nu cred totusi ca ar fi avut limitator de viteza ... si la test drive ! )

Focusul ( e adevarat ca avea si ceva peste 109 CP - mi-am amintit ! ) am simtit-o mult mai bine, pot sa spun ca are o tinuta de drum impecabila si chiar m-a cucerit.

Pret CIP Megan Privilege 13.600 euro
Pret CIP Focus Trend 13.850 euro

Deci in scurt timp voi lua o decizie si o voi comunica

Multumesc si mai astept opinii.
vali80184
Cum sa fie motoarele similare. Cate valve/ cilindru are Focus-ul si cate Megane? Sunt net superioare motoarele de la Ford - TDCI - fata de cele de la Renault!
dragos80181
QUOTE(Laur007)
Multumesc tuturor pentru opinii !
arigato.gif

Dimineata am fost la test drive, mai intai Megan si apoi Focus.
Megan 80 CP si Focus 110 CP ( sau 115 CP ) nu mai tin minte.

Meganul mi-a lasat o impresie de masina usoara la propriu, la cat pare de mare. Nu pot sa fac foarte multe aprecieri pentru ca testul a fost scurt, insa nu m-a surprins cu nimic. La Megan cand am apasat mai tare pe acceleratie pentru demaraj am simtit ( sau mai bine n-am simtit nimic ) ca se "inneaca", adica nu a reactionat deloc, decat dupa ce am mai ridicat piciorul de pe acceleratie ( nu cred totusi ca ar fi avut limitator de viteza ... si la test drive ! )

Focusul ( e adevarat ca avea si ceva peste 109 CP - mi-am amintit ! ) am simtit-o mult mai bine, pot sa spun ca are o tinuta de drum impecabila si chiar m-a cucerit.

Pret CIP Megan Privilege 13.600 euro
Pret CIP Focus Trend 13.850 euro

Deci in scurt timp voi lua o decizie si o voi comunica

Multumesc si mai astept opinii.


Eu tocmai mi-am luat megan 2 motor 1,9 dci si mi se pare extraordinar.
Dcaca apas pe acceleratie se duce ca o sageata si nu da semne sa se inece cum spui tu. De la ford am avut Mondeo si doar la 2500 de ture avea ceva demaraj.
T u d o r
QUOTE(vali80184)
Cum sa fie motoarele similare. Cate valve/ cilindru are Focus-ul si cate Megane? Sunt net superioare motoarele de la Ford - TDCI - fata de cele de la Renault!

Reno are motoare bune, la fel ca si Ford.
Vali, vezi ca s-au comparat motoare diferite ca si putere. Daca se compara motorul 1.9 DCi de 120 cai cu turbina cu geometrie variabila... biggrin.gif Care crezi ca ar mai fi fost impresia?

Ca dotari si motorizari similare, Focus este mai scump. De diferenta, cumperi plus la garantia Meganului 2 ani, si ai tot 4 ca si Ford. Si iti mai raman bani. Sunt masini bune amandoua, Focus e mai nou, Megane e cu facelift, are pachet drumuri grele in serie, adica e mai adaptat la problemele drumurilor noastre.
Alegerea e grea, parerea mea e ca va fi pur subiectiva. smile.gif Bafta in alegere!
florin55503
daca la astea 2 masini te-ai oprit atunci eu zic clar focusul. tinuta de drum mai buna, putere mai mare(sunt 25 de cai intre ele, conteaza enorm), e mult mai manevrabil si mai placut de condus in oras. ca minusuri: interiorul infect si mult sub megane, niste gauri de putere inexplicabile (cel putin pt mine), si amortizoarele spate care cred eu ca au o cursa destul de scurta si in momentul in care iei o groapa efectiv simti ca si cum ai da cu fundul de pamant

meganul are ca pus in aceasta comparatie zic eu interiorul si exteriorul (eu zic ca e mai frumos decat focusul)
HalbaSus
E adevarat ca focusul are un interior infect (ca majoritatea fordurilor) dar nu e "cu mult sub megane"... este intradevar mai "plasticos", dar nici cel de megane nu e capodopera.

Si eu intre cele doua as alege clar focusul (mai ales pt tinuta de drum care e excelenta) si pt motorul mai puternic... (designul e o chestie subiectiva mie imi place mai mult focusul... mai ales pt ca nu agreez combinatia "clasa compacta + sedan".
T u d o r
Daca la Focus este remarcabila tinuta de drum sportiva, Megane are unul dintre cele mai confortabile trenuri de rulare. Acum, alegerea trebuie facuta in functie de preferintele tale.
Silentiozitatea este net mai buna la Megane.

Modelele comparate au diferente imense de dotari, Florin. Mai corect ar fi fost sa compare Pack Authentique de la Megane cu Focusul Trend. Si atunci ar fi fost aproape 2000 euro diferenta.
Dupa parerea mea, la promotiile pe care le are Renault, Meganul l-ar putea lua in banii astia cu motorul de 120 cai si 6 viteze si dotare full. Cred ca au reducere de 1600 euro, nu mai stiu exact.
eddie
Cam multe probleme in ultimul timp la Ford,vezi motoarele de pe Fiesta.In conditiile astea si eu as alege tot Megan-ul !
E cu siguranta mai dotat in aceeasi bani,daca nu chiar mai ieftin ,iar daca iei si o motorizare buna,vei fi foarte multumit !
James Kilowatt
Pai la ce sa te astepti de la ei, daca sunt motoare PSA... :angel: Ma refer la diesele.
Laur007
Ce inseamna motorizare buna ?

Adica 1.5 dci 100CP e ok pt. Megan ? pt. ca aici ma incadrez cu bugetul propus. Megan Privilege 13.681 euro cu discount inclus

O sa va transmit si o lista cu dotari.
florin55503
motoruld 100CP e mai mult decat ok
Laur007
SPECIFICATIE TEHNICA FOCUS
NFOC015X
MODEL: FORD FOCUS 1,6TDCi 110CP Trend Champions League 4 usi

MOTOR: 1,6 Duratorq TDCi 16V - 1560 cc
Cilindri - 4 in linie / DOHC / bloc cilindri si pistoane din aliaj /
sistem de injectie directa multipunct de mare presiune, common-rail /
turbina cu geometrie variabila, intercooler si functie overboost /
volanta in doua mase / acceleratie electronica
Combustibil: Motorina
Putere maxima: 109 CP (80 kW) / 4000 rpm
Cuplu maxim: 240 Nm / 1750 rpm
Overboost: 260 Nm

CUTIE DE VITEZE: Manuala, 5+1 trepte

VITEZA MAXIMA: 187 km/h

CONSUM COMBUSTIBIL: 4,0 l / 100 km in ciclu extra-urban
4,8 l / 100 km in ciclu mixt
6,2 l / 100 km in ciclu urban

EMISII CO2: 127 g/km

DOTARI STANDARD: ABS (Anti Lock Brake System) + EBD (Electronic Brake Distribution)
Aer conditionat manual
Airbag-uri frontale, sofer si pasager
Airbag-uri laterale
Bancheta spate rabatabila fractionat 60 / 40
Bandouri laterale negre
Buzunare plasate pe spatarele scaunelor din fata
Centuri de siguranta fata pretensionate pirotehnic, in trei puncte, reglabile vertical
Centuri de siguranta spate (3) cu fixare in 3 puncte
Coloana volan ajustabila axial si vertical
Compartiment bagaje iluminat
Computer de bord
Consola fata cu suport pentru pix si 2 pahare
Faruri reglabile electric
Filtru polen
Frane discuri ventilate - fata / tamburi - spate
Geamuri fata actionate electric
Geamuri tenta verzuie
Inchidere centralizata a usilor cu telecomanda
Inele ancorare marfa
Jante aliaj 6,5 x 16" cu 6 spite
Luneta incalzita
Manere exterioare usi de culoare neagra
Manere interioare usi din aluminiu
Oglinzi electrice si incalzite, carcasa de culoare neagra
Parasolare cu oglinzi
PATS (imobilizator electronic motor)
RadioCD 6000 RDS - 6 difuzoare, antena, comenzi pe volan
Roata de rezerva de dimensiuni reduse
Scaun sofer ajustabil manual pe inaltime
Servodirectie
Sistem de control al vitezei de croaziera
Sistem de franare servoasistat
Sistem de pornire de pana la -25oC
Spoilere fata si spate in culoarea caroseriei
Tetiera centrala spate
Tetiere fata si spate (2) reglabile pe inaltime
Torpedou iluminat
VIN vizibil
Volan cu 4 spite imbracat in piele si faruri cu functia "follow me home"

OPTIONALE INCLUSE IN PRET: Asistenta la franarea de urgenta (EBA)
Faruri ceata
Pachet fumatori
Torpedou refrigerat
Vopsea metalizata

pret promotional pret special
PRET CIP Bucuresti: 15 298 EUR 14 300 EUR 13 871 EUR
Laur007
SPECIFICATII TEHNICE MEGANE


Pachet "Drumuri dificile"
A.B.S. cu repartitor electronic de franare E.B.V.+ A.F.U. (Asistenta la Franarea de Urgenta)
Aprinderea automata a luminilor de avarie in cazul unei franari de urgenta
Airbag-uri frontale adaptabile pentru sofer si pasager (cu posibilitate de deconectare manuala a airbag-ului frontal si lateral pentru pasager)
Airbag-uri laterale torace pentru locurile din fata
Airbag-uri laterale cap pentru locurile din fata si din spate
Centuri fata in 3 puncte, cu reglare pe inaltime, pretensionare si limitator de efort
Centuri laterale spate in 3 puncte, cu pretensionare si limitator de efort
Centura centrala spate in 3 puncte, cu limitator de efort
Sistem Isofix de prindere a scaunului copil pentru locul pasagerului din fata si cele laterale spate
Tetiere fata reglabile pe inaltime
Imobilizator electronic codat
C.A.R. (Inchiderea automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj)
Directie asistata electric variabila
Volan reglabil pe inaltime si in profunzime
Computer de bord cu 6 functii: distanta parcursa, viteza medie, autonomia de carburant, consum total/mediu/instantaneu
Semnal sonor pentru uitarea stingerii farurilor, centurii de siguranta, nivelul minim de carburant, alerte rosii
Faruri dublu optice reglabile pe inaltime cu ajutorul comenzii plasate pe tabloul de bord
Stergatoare parbriz cu 2 viteze si cadenta variabila
Functia "Follow me home"
Inchidere centralizata si demaraj cu card
Radio cu mono CD 4X15W RDS codat, cu afisaj separat, satelit de comanda
Geamuri electrice fata
Geamuri si parbriz cu tenta
Bare de protectie si oglinzi in ton cu caroseria
Parasolar pentru sofer si pasager cu oglinda pentru machiaj
Scrumiera mobila (cu posibilitatea de plasare pe consola, in panourile usilor)
Trapa pentru carburant cu deschidere integrata
Scaun sofer cu reglare pe inaltime
Bancheta spate rabatabila si fractionabila 1/3-2/3
Trape sub locurile din fata
Spatiu de depozitare deschis in partea centrala din fata

Echipare PACK 1,6 16 V / 1,5 dCi 80 CP/ 1,5 dCi 100 CP
Echipamente standard in plus fata de versiunea anterioara

Aer conditionat manual, filtru habitaclu
Torpedou (17 litri) iluminat si cu refrigerare

Echipare CONFORT (ambianta Expression) 1,6 16 V /1,5 dCi 80 CP/ 1,5 dCi 100 CP
Echipamente standard in plus fata de versiunea anterioara

Aprinderea automata a farurilor
Proiectoare de ceata
Stergatoare parbriz cu senzor de ploaie si cadenta automata
Oglinzi retrovizoare electrice si degivrante, asferica pe partea soferului
Geamuri electrice fata si spate, cu impuls si sistem anti-prindere
Volan imbracat in piele
Scaun sofer cu reglare lombara
Spatiu de depozitare inchis in cotiera din fata
Spatiu de depozitare central in cotiera din spate
Spatii de depozitare inchise sub cotierele usilor din fata

Echipare CONFORT (ambianta Privilège) 1,6 16V / 2,0 16V / 1,5 dCi 80 CP/ 1,5 dCi 100 CP /1,9 dCi
Echipamente standard in plus fata de versiunea anterioara

Tempomat si limitator de viteza
4 jante din aluminiu 16"
Tapiterie mixta material textil/piele "grege"

Echipare LUXE (ambianta Privilège) 1,6 16V / 2,0 16V / 1,5 dCi 80 CP/ 1,5 dCi 100 CP /1,9 dCi
Echipamente standard in plus fata de versiunea anterioara

Oglinzi retrovizoare rabatabile electric
Spatiu de depozitare ochelari pentru sofer
Pret CIP 13.700 euro
ncristi
Laur vad ac estei din B asa ca imi permit sa-ti dau un sfat. Masina idela pt B este octavia 1 1.9 TDi si 90CP.

De ce:
- o masina robusta si simpla...trenul de rulare beton
- motorul economic si fara nici un fel de pretentii la combustibil
- are directie clasica hidraulica, f fiabila (spre deosebire de megane unde directia este electerica si se potriveste cu gropile din B exact ca nuca in perete)

Asa ca in locul tau asta ar fi masina pe care as alege-o. Chestiile ca ar fi invechita ma lasa rece...

Daca B ar fi fost paris sau orice alt loc de pe glob probabil ca ti-as fi recomandat altceva dara asa...
Si inca o chestie...nu te mai lasa impresionat de chestii gen 'follow me home, suport ochelari etc"...astea-s frectii.

Sg dotari cu acevarat utile sunt ABS si AC in rest aberatii si sters in plus.
James Kilowatt
Si e si relativ usor de tunarit smile.gif
Iar motorul de 90CP (ALH) e destul de ieftin de intretinut fata de PD.
Laur007
Totusi e o investitie pe termen lung ( putin probabil sa o schimb intr-un an, dar cine stie ! ) si ma gandesc ca o varianta noua isi pastreaza mai bine pretul, adica la revanzare.
ncristi
O1 TDI isi pastreza f bine valoarea in timp..cel putin in ro asa ca ai toate sansele ca peste cativa ani sa o vinzi bine.

Reno si ford isi pierd valoarea mai repede de cat masinile din grupul W...mai ales daca esle este si TDI frateee smile.gif
DORU
Dintre Focus si Megane, iti recomand calduros Ford-ul, are ceeace lui Reno ii lipseste si anume tinuta de drum, platforma tehnica dinamica si bine setata.

OT: Daca tot s-a adus vorba, dpdv al pretului la revanzare, Octavia Tour este alegerea ideala. Iar ca adaptabilitate la drumurile romanesti, este peste cele doua. Incearca un drive-test, nu ai ce pierde!
P A U L
[quote="DORU"]Dintre Focus si Megane, iti recomand calduros Ford-ul, are ceeace lui Reno ii lipseste si anume tinuta de drum, platforma tehnica dinamica si bine setata.

Din nou constat ca ai mai bagat un mesaj "la misto". Te-ai dat vreodata cu Renault-ul???? (indiferent care) Din nou, esti pasager. Renault-ul are o tinuta de drum buna chiar extra, este eleganta si se aseaza binisor pe sosea. Explica-ne si noua cum se poate seta "o platforma tehnica dinamica"??????? Bineinteles dupa cunostintele tale. Masina inca nu este un calculator, televizor, sistem de alarma sau mai stiu si eu. Dar poate am ramas in urma si ne explici tu. Asteptam cu interes. :scratchchin:
ncristi
Adevarul ca la megane ultimile lucruri pe care le-as critica ar fi tinuta de drum si confortul.

Ce ma enerveaza cel mai mult la masina asta (megane adica) este directia... extrem de ciudata.

Pe drumuri bune si relativ bune este un deliciu..confortabila, nu obosesti etc in schimb cand dai de piatra cubica d'aia nasoala sau sine de tramvai iesite aiurea din asfalt (lucruri pe care le gasesti frecvent prin cool.gif aceeasi directie superba devine un cosmar...zgomotoasa, nu simti de loc masina , cloncane etc.
HalbaSus
Mai usor cu off-topicurile si atacurile la persoana... din partea mea puteti sa va certati linistiti dar ati vazut ca nu toti moderatorii sunt asa de ingaduitori ca si mine :ban:
P A U L
Laur007 Eu iti recomand Ford-ul. Este o masina mai robusta decat Renault-ul. Ce-i drept R parca-i mai frumoasa, are mai multe dotari si un pret de achizitie mai mic dar cu o intretinere mai scumpa si cu o fiabilitate mai scazuta, in special pentru trenul de rulare. Un alt dezavantaj ar fi faptul ca se asambleaza la turci si standardul este mai scazut. Asta explica si pretul. F este facut in Germania si acolo nu exista diferenta de calitate. Chiar daca pretul este mai mare, putin, garantia de 4ani + un+ de calitate si o fiabilitate mai crescuta te va ierta de cheltuieli suplimentare ulterioare. Oricum este alegerea ta in final pt ca gusturile si prioritatile nu se discuta. arigato.gif :wave:
P A U L
Halba, nu se cearta nimeni dar cand vezi ca cineva mai baga un mesaj de dragul de a ajunge "moderator" nestiind sau neavand cunostintele necesare ,este revoltator. arigato.gif
James Kilowatt
@Halba.... sau ca mine smile.gif

Totusi, intrebarea lui Paul e valabila... sunt convins ca Doru a vrut sa spuna ceva si a iesit probabil altceva. Sincer sa fiu nici eu nu am inteles exact ce a vrut sa spuna si mi-ar placea sa ne explice inca o data smile.gif

@Paul
Offtopic
Numarul de mesaje nu are legatura directa cu functia de moderator.
P A U L
Ok. Nu am vrut sa jignesc si sa supar pe nimeni dar daca bagi mesaje "la plesneala" si se aduna multe, acolo se ajunge si ...... Imi cer scuze pt off topic. arigato.gif
Omul are nevoie de un sfat si fiind intr-o dilema nu-i facem nici un bine bagand-ul mai tare in ceata. Parerea mea.
James Kilowatt
Offtopic
Mesajele sunt importante doar pana la gradul de specialist.... pentru moderator conteaza si alte criterii care imi scapa si mie biggrin.gif
DORU
Paul, oricat de "revoltatoare" ar fi mesajele cuiva, nu ar trebui sa uiti de educatia celor 7 ani... Nu-mi aduc aminte sa-mi fi permis asa o reactie total nepotrivita ca a ta fata de vreun forumist, indiferent de ceea ce am citit!

MR, multumesc pt suport. Ai intuit corect, m-am exprimat defectuos.
Revin: platforma tehnica a Focus-ului este superioara Megane-ului, a fost setata pt grad sportivitate ridicat (dinamica superioara, deci) si nu pt confort, ca la Megane. Asta nu-l face pe ultimul o Dacie. Feed-back-ul directiei si suspensiei la Megane este mai slab. Strict dpdv al acestui criteriu, consider Focus superior.

OT: Daca intr-adevar sunt "pasager" si "la misto" prin posturile mele aici, rog sa fiu atentionat, astfel vom putea avea toti de castigat. Intre timp insa, ti-a scapat un amanunt minor: nu e necesar sa citezi un post imediat superior mesajului tau...redundant, nu? arigato.gif
Laur007
Octavia 1 in nici un caz, asta-i clar.

M-am hotarat pt. Focus, imi pare mai sportiva, avand in vedere faptul ca 80 - 90 % din drumuri le voi face cu ea prin oras ( Bucuresti ). Poate Meganul sa fie mai confortabil la drum lung si doar atat.
Ford m-a convins mai mult.

Multumesc pt. opinii.
Va anunt cand o voi ridica pt. ca dureaza 2 - 3 saptamani. ( nu au pe stoc culoarea mea Sea Grey )
T u d o r
Laur, daca faci mai mult drumuri in oras, tinuta de drum nu este nevoie sa fie sportiva, ba as zice din contra. Tinuta de drum superioara a Focus-ului se plateste pe drumul stricat, "cariat", la trecerile peste linii de tramvai, la gropi. Eu sincer as alege Megane pentru oras, are amortizare superioara ca si finete si nu-ti va rupe rinichii la fiecare gropita. smile.gif Unde mai pui ca este si mai inalta putin si are pachet de drumuri grele standard, mai adaptat la conditiile vitrege din scumpa capitala. biggrin.gif

Alegerea ta este a ta, eu am aceeasi dilema de vreo 4 luni si nu sunt in stare sa ma decid... down.gif

Ba e chiar mai rau ca la tine, eu mai am pe shortlist si C4, si 307, si Corolla, si O1, ba mai grav, nici motorul nu l-am ales inca. :pray:

Dar pana la toamna mai e, si ma decid eu intr-un fel.
Sa revin on-topic, eu zic sa alegi masina care te satisface pe tine, si fii increzator ca pe oricare ai lua-o, nu te vei pacali, amandoua au calitati certe si defecte putine. Bafta la masina sa ai. smile.gif
Iulian HondaFan
englezii zic si ei ca au drumuri proaste ( nu stiu ce inseamna asta la ei, ca n-am fost, dar se plang ca is mai proaste decat la nemti). si ei spun ca e mai fun sa conduci un Focus decat un Megane sau Golf5. Io zic ca nu-s chiar prosti si or fi stiind ei ce zic...
Cornel001
Tudor, ai mers tu cu Focus mk2 si ti-ai rupt rinichii asa-i ?
Eu nu, si posed o astfel de masina.
Nu am mers cu Megane/Octavia, dar din cate am inteles de la altii, particulari sa reviste rom/straine , Focus are cele mai echilibrate suspensii. Cele mai stabile, iar ca confort undeva intre Megane si Octavia. Cele din grupul VAG (si nu numai) sunt ceva mai rigide am inteles. Deh, alte drumuri in West..
Mikidutzaa
Dar atunci ce ziceti de un Subaru WRX cu jenti de 17?

Daca e sa luam analogia lui Tudor dupa 5 secunde ai face piure de rinichi... Dar NU E ASA. Suspensia indepedenta e mai buna. IN ORICE SITUATIE. PUNCT.

P.S. Asta ca sa nu intram in discutii despre "unsprung weight".
T u d o r
Nu ma intereseaza sa polemizez cu nimeni, cu atat mai putin cu un posesor de Focus, fie el si ironic. biggrin.gif
Nu asta a fost intentia mea. Am spus ceva de bun simt, anume ca pe un drum foarte stricat, in reparatii, cu gropi, linii de tramvai care intretaie intersectiile, s.a.m.d., o masina cu suspensie mai moale setata si cu garda la sol mai inalta este mai adecvata. Si atat. Dupa cum ati citit toti, nu am spus ca Focus nu imi place, sau ca e prost. Imi place Focus, este o masina super, dar o prefer pe o sosea extraurbana, de preferinta si cu asfaltul bun.
Si da, Iulian, este fun to drive, dar nu pe gropile din Bucuresti, din pacate. Sincer nu vad ce placere a condusului este sa ocolesti toate gropile cu 5 km/h... sad.gif
Iulian HondaFan
sunt de acord cu tine ca dpdv al comfortului este mai bine o masina cu garda la sol inalta si cu suspensii mai moi beer.gif ... dar "fun to drive" nu inseamna intotdeauna si comfortabil. :angel:

acu' io as cumpara Focusul si as spera ca intr-o buna zi or sa se mai rareasca si gropile asa incat sa te poti bucura de o masina mai agila... blush.gif
AZAZEL
ce nu imi place mie la for este spatiul interior.vesnica problema am 1,85m.

de exemplu, la megane pot sa imi reglez volanul si scaunul de asa natura incat si eu ca sofer si cel de pe bancheta din spatele meu satam super confortabil.
chiar am fost la targul lui tiriac si ma probat mondeo si focus. spatiul este mic pt mine si indiferent cum reglezi atat eu si cel din spate nu stam comozi.

si eu cred ca as alege focus. dar de ce nu te iuti peste oferta de ford modeo la 13990 cip.
HalbaSus
Si eu as alege focus in special pt comportamentul rutier (singura mare buba a focusului mi se pare interiorul... dar nici megane nu ma da pe spate deci nu e un argument decisiv.... poate daca ar fi vorba de focus vs astra sau golf as alege astra sau golf pt interior).

Diferenta dintre o suspensie moale si una tare (si pe A3 e o suspensie mai rigida decat pe focus, sau cum s-a exprimat jeremy clarkson: "la fel de rigid ca un scolar la prima vizita intr-un sex-shop" biggrin.gif) cand mergi pe un drum cu gropi/linii de tramvai este intre: necomfortabil si... foarte necomfortabil... Eu cred ca gropile le ocolesti cu 5 km/h si cu focus si cu megane... nu prea am intalnit persoane care sa treaca linistiti peste gropi zicand "deh, eu am suspensie moale... nu ma doare spatele la fel ca pe baiatu' ala de langa mine care are focus"... E adevarat ca o masina cu garda la sol mai inalta si cu suspensii mai moi e mai comfortabila in oras, si e adevarat ca majoritatea timpului circulam in oras... dar daca ne-am lua masina ca sa fie buna pt oras am avea cu totii motoare de 1.2 care consuma 6% (am un prieten cu un polo 1.2 si a zis ca mai mult de 7 nu scoate oricum ar merge).

Cu alte cuvinte mie in alegerea unei masini imi este extrem de greu sa fiu rational si sa ma gandesc care masina e mai buna pt gropile pe care circul ci ma gandesc doar la cum se va comporta masina pe drumuri lungi, autostrada, serpentine, etc... chiar daca imi petrec foarte putin timp pe aceste drumuri blush.gif

In plus un comportament rutier bun e util si in oras daca ai un stil de condus un pic mai nervos... virajele rapide (in intersectii de 90 de grade spre exemplu) sau sensurile giratorii sau schimbarile de banda, etc... sunt mult mai bine negociate de o masina mai rigida si cu garda la sol mai mica.
T u d o r
Halba, ai pus punctul pe i. biggrin.gif Ai perfecta dreptate, nimeni nu alege o masina dupa calitatile intrinseci ale acesteia, ci de multe ori dupa unele foarte subiective cum ar fi aspectul, culoarea, afinitatile fata de o marca, etc.

Dar ce sa-i faci? Daca pentru tine nu esti in stare sa fii obiectiv, macar sa incerci sa ajuti pe altul. biggrin.gif

Si eu as alege Focus daca as fi in locul meu, dar Rm Valcea nu arata ca dupa bombardament. smile.gif Pentru conditiile puse, cca 90% mers in Bucuresti, sincer mi se pare mai potrivit Meganul.

QUOTE
In plus un comportament rutier bun e util si in oras daca ai un stil de condus un pic mai nervos... virajele rapide (in intersectii de 90 de grade spre exemplu) sau sensurile giratorii sau schimbarile de banda, etc... sunt mult mai bine negociate de o masina mai rigida si cu garda la sol mai mica.


blink.gif blink.gif blink.gif Nu vreau sa stiu cu ce viteza te deplasezi tu in oras.... biggrin.gif Daca intervine tinuta de drum in discutie, atunci probabil ca iei curbele pe 2 roti. biggrin.gif Mie sincer nu mi s-a parut nici Loganul insuficient din acest punct de vedere, si nu merg prea incet. Dar in oras nu depasesc niciodata viteza legala, asta e sfant la mine.
Laur007
Ce pot sa spun decat ca Meganul intr-adevar m-a cucerit la interior si atat, pot spune ca m-a "imbatat ", dati-va seama ca vin dupa un mers de un an cu Clio Symbol si nu pot sa-i reprosez nimic dupa 20.000 km, mai ales la suspensii.
Dupa parerea mea, cred ca e cea mai bine adaptata masina pt. drumurile made in Romania, cel putin dpdv al raportului calitate pret.
Focusul imi pare mai tinereasca si mai agila, iar vis a vis de dotari sunt suficient de multumit.
T u d o r
Si alegerea este....???

:1:
HalbaSus
QUOTE
blink blink blink Nu vreau sa stiu cu ce viteza te deplasezi tu in oras.... biggrin Daca intervine tinuta de drum in discutie, atunci probabil ca iei curbele pe 2 roti. biggrin Mie sincer nu mi s-a parut nici Loganul insuficient din acest punct de vedere, si nu merg prea incet. Dar in oras nu depasesc niciodata viteza legala, asta e sfant la mine.


Nu e vorba doar de viteza... dar daca tot ai amintit de mers in 2 roti mi-am amintit de o faza care i s-a intamplat unchiului meu... trebuie sa mentionez ca unchiul meu e cel mai lent sofer pe care l-am vazut in viata mea, nu glumesc... cred ca nu a trecut toata viata lui de 110 km/h... in plus are cel mai pasnic stil de condus din lume, nu se baga intr-o intersectie decat daca pe o raza de 1 km nu vine masina, nu face accelerari bruste, nu prea schimba benzi, etc... intr-o zi mergea cu ~40 km/h si pe o trecere de pietoni apare IN FUGA o tipa care nu se uita nici in stanga nici in dreapta si apare in fata masinii unhciului meu (supernova)... el a franat si virat puternic iar masina... guess what... chiar s-a ridicat pe 2 roti. Dar lasand la o parte situatiile extreme tinuta de drum se poate simti si la viteze mici doar ca nu in aceasi masura, desigur ca nici loganul nu o sa aiba probleme sa ia o curba (chiar si de 90 de grade) cu 40-50 la ora... dar senzatia e alta... nici un sens giratoriu luat pe banda 1 cu 60-70 nu ii va pune probleme, dar din nou, senzatia va fi diferita... tinuta de drum mai rigida ajuta mult la manevrele extrem de bruste (ori in oras ai parte de multe astfel de manevre: ocolesti gropi care le vezi in ultimul moment, pietoni, caini, masini parcate, iti amintesti prea tarziu ca la urmatoarea strada trebuie sa o iei la stanga/dreapta, etc...) nu zic ca un megane sau chiar un logan s-ar rasturna, Doamne fereste, dar te simti un pic mai sigur cu o masina care nu se inclina, sau nu da semne ca ai fortat masina.
ncristi
Loganul este o masina excelenta. M-ma convins de asta pe pielea mea.

Tare curios sunt ce masina la pretul loganului ar mai traversa rauri, munti etc
T u d o r
Halba, m-ai convins... biggrin.gif
Ma dau batut, nu mai am argumente.
Pur si simplu nu am avut nevoie vreodata da o masina mai stabila decat cea pe care am avut-o la momentul respectiv. Vorbesc strict de oras aici. Am incercat totdeauna sa incerc sa previn astfel de evenimente neplacute, si nu sa ma straduiesc sa le rezolv dupa. Daca ai vedea cum merg in oras.... si apoi afara, ai zice ca sunt Dr. Jekill si Mr. Hyde....
:angel:

Pur si simplu nu vad nici un motiv pentru a lua curbele in oras cu o viteza care sa-mi dranjeze linistea mea interioara, sau copilul in spate sa-mi sara din usa stanga in cea dreapta. smile.gif Prefer sa merg linistit si sa ascult muzica sau sa privesc "frumusetile" patriei... :angel:

De aceea eu as alege Megan-ul, sau poate un 307, care este mai bine insonorizat decat Focus-ul si mai confortabil. Sincer, scaune mai bune decat la 307 nu am gasit in clasa compacta. Ori, acesta este un argument foarte important in alegerea unei masini, argument pe care multi nu-l iau in seama si rau fac. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.