Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Alfa 156 1.9 jtd vs. BMW e46 316 i M Paket
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Radu-266
Am 2 optiuni

1) Alfa 156 1.9 JTD 119cp fata Giugiario cu :
-clima bizonala
-comenzi pe volan, tempomat, geamuri oglinzi electrice
-computer bord, cheie cu telecomanda
-masina din 2004 cu 24.000km


2) BMW E46 316i cu Mpaket
- 2004, 52.000km si are pachetul de M adica jenti amorizoare, suspensii, optic exterior, si la interior volan de M, scaune de M (care sunt total diferita fata de cele standard) geamuri si onglinzi electrice, computer de bord


Ambele sunt la aceelasi pret adica 15.000 Eur, si ma intereseaza parerea voastra din mai multe perspective si anume:

1) valoare de revinzare peste 1 an sau 2
2) fiablitate si costuri de intretinere


Multumesc
florin55503
evident bmw isi va mentine mai bine valoarea in timp. despre fiabilitate bmw sta mai bine (parerea mea). dar parca as inclina spre alfa.

ambele sunt masini frumoase vechea serie 3 fiind cea mai frumoasa construita. alegerea e a ta
DORU
Florin parca a vorbit in numele meu ! biggrin.gif
BMW imi spune ratiunea, Alfa imi spune inima... :angel:
HalbaSus
si eu sunt de acord cu cei doi... o parte din mine spune bmw o parte din mine spune alfa.

316 mi se pare submotorizat pt un bmw... presupun ca e motorul de 115 cp... stiu ca alfa are doar cu 5 cp in plus dar mai are si un cuplu maricel care intr-o exploatare normala (nu foarte sportiva) compenseaza cativa cp. Singura problema cu alfa e fiabilitatea... desi motoarele jtd nu au avut probleme majore, alfa nu prea ne-a obisnuit cu masini fiabile blush.gif

Cred ca in final as alege si eu bmw pt ca:
- E46 e cel mai frumos treiar facut pana acum (mai ales daca are si M pack)
- ceva mai fiabil
- valoare mai buna de revanzare

dezavantaje:
- motor cam mic
- intretinere mai scumpa
- faptul ca e benzinar ii mai scade din valoarea de revanzare

pe de alta parte mi-ar fi greu sa spun nu unei alfa 156 deoarece:
- arata superb (nu stiu daca arata mai bine decat E46 dar oricum e superb)
- e diesel, in romania dieselul e "rege" al valorii de revanzare... ce-i drept faptul ca e alfa si nu bmw o va trage destul de mult in jos.

dezavantaje:
- fiabilitate indoielnica (s-ar putea sa nu ai absolut nici o problema cu ea, dar dupa cum am zis alfa romeo nu e renumita pt fiabilitate... as zice dimpotriva).
Radu-266
QUOTE("HalbaSus")
si eu sunt de acord cu cei doi... o parte din mine spune bmw o parte din mine spune alfa.

316 mi se pare submotorizat pt un bmw... presupun ca e motorul de 115 cp... stiu ca alfa are doar cu 5 cp in plus dar mai are si un cuplu maricel care intr-o exploatare normala (nu foarte sportiva) compenseaza cativa cp. Singura problema cu alfa e fiabilitatea... desi motoarele jtd nu au avut probleme majore, alfa nu prea ne-a obisnuit cu masini fiabile blush.gif

Cred ca in final as alege si eu bmw pt ca:
- E46 e cel mai frumos treiar facut pana acum (mai ales daca are si M pack)
- ceva mai fiabil
- valoare mai buna de revanzare

dezavantaje:
- motor cam mic
- intretinere mai scumpa
- faptul ca e benzinar ii mai scade din valoarea de revanzare

pe de alta parte mi-ar fi greu sa spun nu unei alfa 156 deoarece:
- arata superb (nu stiu daca arata mai bine decat E46 dar oricum e superb)
- e diesel, in romania dieselul e "rege" al valorii de revanzare... ce-i drept faptul ca e alfa si nu bmw o va trage destul de mult in jos.

dezavantaje:
- fiabilitate indoielnica (s-ar putea sa nu ai absolut nici o problema cu ea, dar dupa cum am zis alfa romeo nu e renumita pt fiabilitate... as zice dimpotriva).



Mersi pentru mesaj ! eu o gindesc in felul urmator

BMW: marele dezavantaj pe care il vad (si singurul dealtfel) este combinatie de Kit M cu motor de 316i care imi poate crea dificultati la vinzare intr-un pret bun deorece kit-ul M a costat 5 mii Eur si atunci trebuie recuperata cumva aceasta valoare iar un 316i simplu e in jur de 10.000 -11.000 si cred eu va fi destul de greu de vindut ca perioada de timp. Dar in rest totul inclina pentru BMW

Alfa: Am mai avut si cunosc fiabilitatea acestor masini. Motoare bune, casete de directie varza, cutii de viteza durabila dar destul de slabut etajate, si ce e cel mai grav chiar daca diesel valoare lor scade drastic in 2-3 ani ! De exemplu o alfa din 98 o iei pe la 5500 pe cind un e46 98 nu il gasesti sub 8000.
TRenul de rulare e o problema pentru orice masina in romania si la astea fiabilitatea pune BMW-ul in avantaj dar nu cu mult, ce e clar in avantaj dupa parerea mea este interiorul unde e mult mai bine inchegat BMW-ul decit Alfa si nu incepe sa scirtie in timp pe drumurile noastre !

Voi ce credeti vis-a-vis de ceea ce am zis ?
Paul46623
Eu unul as alege Alfa.

Motorul de 1.6 e slabanog pentru greutatea masinii si are cuplu indoielnic. Plus ca le cam soarbe destul de sever la orice urma de talpa.
O problema spinoasa este si intretinerea. Desi in general intretinerea la benzinare e mai ieftina, in cazul asta e invers. La Alfa poti merge la orice service autorizat Fiat (mai ales ca-i JTD, deci tehnologie comuna) pentru 'varii chestii', pe cand la BMW 'conversezi' cu Automobile Bavaria. Exista multe insusiri ale manoperei de acolo, dar 'ieftina' nu se regaseste printre acestea.

Alfa... well, Alfa. Toate chichitele sunt cunoscute. Singurul lucru ce nu-mi place e posibilitatea (datorata numarului scazut de km) ca unele din problemele 'clasice' sa nu se fi manifestat posesorului precedent (pentru ca acesta sa le remedieze), sau sa se fi manifestat dar acesta le-a ignorat.

Cat despre revanzare... hm. Pe BMW probabil ca vei lua un pret mai bun in final, insa te vei chinui cu ea ceva timp pana s-o vinzi (mai ales ca nu-i exact cea mai fericita combinatie de motorizare/optionale). Alfa o vei vinde mai usor, insa posibil la un pret mai mic.
James Kilowatt
Eu cred ca nu trebuie sa pleci cu idei apriorice.

Fiind vorba de sh, e bine sa te decizi functie de starea in care sunt, si nu functie de parerile noastre de aici. S-ar putea ca probleme cu trenul de rulare sau cu borduri care scartaie sa existe deja la una din ele, sau chiar la amandoua.
Eu as lua-o pe cea care e in stare mai buna smile.gif

Cu devalorizarea, trebuie sa faci un calcul exact. Daca alfa se devalorizeaza 60% si BMW-ul 40, iar alfa o iei cu 5500 iar BMW-ul cu 11000 atunci tot la BMW pierzi mai mult. In plus, la masini modificate e posibil sa pierzi foarte mult la revanzare.

In calcul ar trebui luat si consumul, unde dieselul are un avantaj.
Radu-266
QUOTE("MR28673")
Eu cred ca nu trebuie sa pleci cu idei apriorice.

Fiind vorba de sh, e bine sa te decizi functie de starea in care sunt, si nu functie de parerile noastre de aici. S-ar putea ca probleme cu trenul de rulare sau cu borduri care scartaie sa existe deja la una din ele, sau chiar la amandoua.
Eu as lua-o pe cea care e in stare mai buna smile.gif

Cu devalorizarea, trebuie sa faci un calcul exact. Daca alfa se devalorizeaza 60% si BMW-ul 40, iar alfa o iei cu 5500 iar BMW-ul cu 11000 atunci tot la BMW pierzi mai mult. In plus, la masini modificate e posibil sa pierzi foarte mult la revanzare.

In calcul ar trebui luat si consumul, unde dieselul are un avantaj.



Consumul pentru mine nu reprezinta un dezavantaj intrucit eu merg undeva intre 10.000 - 12.000 km pe an ceea ce ar insemna un plus prea mic de bani pe an pentru combustibil.

BMW-ul e in stare mai buna, adica Alfa parca scirtiie putin (eu sunt si foarte tipicar) ma refer la interior.

Cit despre service-ul ieftin la Alfa nu prea poate fi vorba, preturile la piese sunt la aceelasi nivel ca seria 5, stiu din experienta ca am mai avut 3 Alfe 156 pina acuma !
Paul46623
Pentru a nu mai aparea citatele formatate aiurea, activati optiunea "Dezactiveaza codul HTML in acest mesaj" (haha, ce tare, activati "dezactiveaza").
danmatyas
din cate stiu eu motorul de pe 316i e de 1900 cm cubi nu de 1600, deci atentie la consum! as alege alfa, pentru motor!
s73933
cum doresti sa achizitionezi masina?!!daca e vb de leasing te pot indruma eu catre o societate de leasing cu fff avantaje.
Radu-266
QUOTE(dan florin57283)
din cate stiu eu motorul de pe 316i e de 1900 cm cubi nu de 1600, deci atentie la consum! as alege alfa, pentru motor!


Diferenta de consum nu e importanta pentru mine pentru ca nu e mare. Am mers cu ambele masini si am facut calculele. Ideea e efectiv de masina in sine. Oricum kit-ul de M ii confera o tinuta de drum net superioara fata de Alfa
Paul46623
Depinde ce-i ofera cu adevarat kitul M. Daca-l coboara, atunci sorry, dar nu-i confera o tinuta de drum mai buna, din contra. Motivul (foarte simplu) se numeste gropi. Nu-i absolut nici o placere sa-ti mucizezi pragurile in gropi din cauza garzii la sol prea mici.
Cat despre diferenta de consum mediu (urban), este cea dintre (aproximativ) 11.5-12 si 8-8.5 (asa cum am mai zis, in functie de talpa si setarea AC-ului). As zice ca e ceva acolo, chiar si pentru 2 ani (plus ca-i enervant sa devii 'abonatul fidel' al benzinariilor).
Si asa cum am mai zis mai sus, faptul ca-i BMW nu-l face automat 'favoritul competitiei' de revanzare. Motorul e slab si gurmand iar kitul M (mai ales scaunele sport) nu este apreciat de toata lumea.
Radu-266
QUOTE("Paul46623")
Depinde ce-i ofera cu adevarat kitul M. Daca-l coboara, atunci sorry, dar nu-i confera o tinuta de drum mai buna, din contra. Motivul (foarte simplu) se numeste gropi. Nu-i absolut nici o placere sa-ti mucizezi pragurile in gropi din cauza garzii la sol prea mici.
Cat despre diferenta de consum mediu (urban), este cea dintre (aproximativ) 11.5-12 si 8-8.5 (asa cum am mai zis, in functie de talpa si setarea AC-ului). As zice ca e ceva acolo, chiar si pentru 2 ani (plus ca-i enervant sa devii 'abonatul fidel' al benzinariilor).
Si asa cum am mai zis mai sus, faptul ca-i BMW nu-l face automat 'favoritul competitiei' de revanzare. Motorul e slab si gurmand iar kitul M (mai ales scaunele sport) nu este apreciat de toata lumea.



Atunci mai curind un 320D din decembrie 2002 (motorul de 150cp) cu kit de M ? ca e tot in aceeasi bani numai ca are vreo 87.000 km ?
Paul46623
QUOTE(Radu-266)
Atunci mai curind un 320D din decembrie 2002 (motorul de 150cp) cu kit de M ? ca e tot in aceeasi bani numai ca are vreo 87.000 km ?


Diesel, 2002 - 87.000 km ? Hmm... Cunosti vanzatorul ? Esti absolut sigur ca nr. de km e cel adevarat ? Dieselurile nu se prea vand sub 100-si-ceva.000 km (nu prea e rentabil pentru posesorul initial).
Radu-266
QUOTE(Paul46623)
QUOTE(Radu-266)
Atunci mai curind un 320D din decembrie 2002 (motorul de 150cp) cu kit de M ? ca e tot in aceeasi bani numai ca are vreo 87.000 km ?


Diesel, 2002 - 87.000 km ? Hmm... Cunosti vanzatorul ? Esti absolut sigur ca nr. de km e cel adevarat ? Dieselurile nu se prea vand sub 100-si-ceva.000 km (nu prea e rentabil pentru posesorul initial).



La cel pe benzina il stiu pe vinzator stiu exact de cind are masina si cum a fost intretinuta, la cel diesel nu il conosc prea bine si nu stiu cum a fost intretinuta masina, dar din cite stiu pot afla la BMW (adica la Bavaria) nu ?
Mihai64798
Pai ... si eu cu parerea ... ca e sport national..doar
Buuun ... deci ...316-ele ... eu consider ca un 316 e doar bmw ca poarta sigla... nu poti sa vorbesti de valente adevarate de bmw chiar la 1.6. Kitul de M, mmm... aici e alta tarla in care nu ma bag pentru ca nu ma cunosc prea bine. Alfa 156 ... da ... vorba baietilor aici vorbeste inima. Cuplul eu zic ca este superior ... si tinuta la drum. Este adevarat ca suspensia este rigida, asa ca daca ai de gand sa o rulezi in exclusivitate in Romania tine-te bine de portofel ca o sa coste ... si nu putin. Designul mi se pare superior din toate punctele de vedere ... Nici una dintre masini nu este "in-expensive" .. dar cu alfa poti sa te mai joci si "in-house" daca ai niste prietenii priceputi.
marius68582
Radule as fi vrut sa it raspund elaborat si cu majuscule ca trebuie sa iti iei Alfa.Dar mai apoi am vazut ca ai mai avut trei 156...hm...mai ai nevoie de sfaturi?! Sunt convins ca majoritatea celor care vor posta aici te vor sfatui sa iti iei bemveu,nu e ceva caracteristic romanesc,in toata Europa imaginea marcii bavareze face furori,dar rezulta de aici si unele modele mai hilare...vezi tot al doilea 320D sau 316i intalnit are kit Motorsport.
Inaintea de a imi cumpara Alfa am cochetat(foarte putin dealtfel) cu ideea cumpararii unui 318.Am inceput pe drumul asta si pot sa iti sun ca urmatoarea masina va fi tot Alfa,iar cea care va veni dupa ea tot Alfa,dar in nici un caz nu vor mai fi 156,nu pentru ca ar avea vre-o viba modelul,ci pentru ca viata e prea scurta pentru a nu gusta din toate Alfele! biggrin.gif
geeoo30
Eu cred ca nu vad bine.....
masinile astea au acelasi pret?
si sunt atat de diferite...
peste un an nici jumatate din suma aia nu o sa mai iei pe alfa....
Bmw-ul e chiar ieftin si alfa mi se pare incredibil de scumpa...verifica pe mobile.de preturile si o sa te convingi...
Radu-266
QUOTE(geeoo30)
Eu cred ca nu vad bine.....
masinile astea au acelasi pret?
si sunt atat de diferite...
peste un an nici jumatate din suma aia nu o sa mai iei pe alfa....
Bmw-ul e chiar ieftin si alfa mi se pare incredibil de scumpa...verifica pe mobile.de preturile si o sa te convingi...


Exact la asta ma gindeam si eu ! Alfa 156 nu e scumpa pentru ca are optionale adica pachetul distinctive pretul ei noua fiind de 27.000 Eur in 2004. Dar stiu ca Alfa se devalorizeaza mult mai mult decit un BMW si exact de acest lucru imi si este frica ca la anul sau peste doi ani BMW-ul il pot vinde sa zicem undeva pe la 11.000-12.000 pe cind alfa cred ca scade sub 10.000
geeoo30
Pretul unei alfa 156 din 2002 cu piele si navigatie, diesel, este undeva intre 7-8 mii la dealeri de second de afara...
Radu-266
QUOTE(geeoo30)
Pretul unei alfa 156 din 2002 cu piele si navigatie, diesel, este undeva intre 7-8 mii la dealeri de second de afara...



Corect dar cu peste 120.000 km si fara facelift. Iar 2 ani diferenta conteaza plus ca asta are 20.000 km pe bune pe bune, si cine zice ca asta nu conteaza vorbeste aiurea pentru ca la 120.000 orice masina in romania va papa ceva banuti pentru o gramada de chestii care la Alfa sunt la fel de scumpe ca la BMW
daco79828
Tu te-ai gandit de fapt ce doresti mai mult de la o masina?Vad ca ai facut o gramada de calcule si statistici,ceea ce e normal.Dar de fapt ce vrei mai mult sa simti cand vezi masina si cand ii auzi motorul?
Radu-266
QUOTE(daco79828)
Tu te-ai gandit de fapt ce doresti mai mult de la o masina?Vad ca ai facut o gramada de calcule si statistici,ceea ce e normal.Dar de fapt ce vrei mai mult sa simti cand vezi masina si cand ii auzi motorul?



Eu as alege BMW-ul pentru ca am avut din ambele si nu exista comparatie intre BMW si Alfa. BMW-ul este net superior singurul lucru de care imi este teama ca aceasta combinatie de motor 1.6 si kit M plus ma va trage in jos la revinzare. PIata este inundata de facaturi de cacat aduse cu 180.000km si date inapoi la 80.000 si in aceste conditii imi este frica ca nu o voi putea vinde intr-un pret corect pentru aceasta masina care nu are voie sa se devaorizeze cu mai mult de o mi pe an !
_Constantin_
Orice ai vrea de la masina si oricum ai da-o tot la BMW ajungi. 156 nu a insemnat o revolutie pt alfa, seria 3 a fost si este o capodopera INGINEREASCA si de asta putem fi siguri. Mai frumoasa e greu sa te pronunti, amandoua au acel ceva care te face sa intorci capul dupa ele dar daca acestea doua sunt egale BMW este mai egal ca toate.
Watcher
Vreau sa fac o observatie. 316 are motor de 1.8litri
318 are motor de 2litri, 320D de 2.2, etc.
florin55503
asa stiam si eu ca cel de 1.6 e de fapt de 1.8 si cel de 1.8 de 2.0.
Motor

Cilindri / dispunere 4 in linie

Capacitate cilindrica 1995 cmc

Alezaj x cursa 90.0/84.0 mm

Putere 129/5750 cp/rpm

Cuplu 180/3250 Nm

dar cel de 2.0 i:
Motor

Cilindri / dispunere 4 in linie

Capacitate cilindrica 1995 cmc

Alezaj x cursa 90.0/84.0 mm

Putere 150/6200 cp/rpm

Cuplu 200/3600 Nm/rpm


motorul de 2.0 d:

Motor

Cilindri / dispunere 4 in linie

Capacitate cilindrica 1995 cmc

Alezaj x cursa 90.0/ 84.0 mm

Putere 122/4000 cp/rpm

Cuplu 280/1750-2000 Nm/rpm
Performante

Viteza maxima 206 km/h

Acceleratie (0-100km/h) 10.6 s


motorul de 1.8 i
geeoo30
si o corectare...
316i are 1.8
318i tot 2.0
320i are 2.2 l
320d are 2.0 l
florin55503
motorul de 1.6 i:(acum prezent pe seria 1
Consum (l/100km)

Urban 10.5

Extraurban 5.8

Mixt 7.5

Emisii CO2 180 g/km


Motor

Cilindri / dispunere 4 in linie

Capacitate cilindrica 1596 cmc

Alezaj x cursa 72.0/84.0 mm

Putere 115/6000 cp/rpm

Cuplu 150/4300 Nm/rpm
Performante

Viteza maxima 200 km/h

Acceleratie (0-100km/h) 10.9 s


deci e pana la urma de 1.6. datele sunt de pe situl bmw. puteti sa le verificati.
318 e motor de 2000(180 e cuplul
320 i e motor dde 2000 (200 e cuplul
320 ci e in schimb motor de 2.2

320 d e 2000
320 cd e 2000 dar cu o crestre de putere
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.