Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota 5W40 & Mobil 5W40 & Mobil 0W40
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Legionaru'
Ma apropii de 7500 km si m-am hotarat sa schimb uleiul si filtrul.De ce la 7500 km? Pentru ca am talpa cam grea si vreau ca motorul sa aiba o durata de viata cat mai mare.
Preturi pentru 4l de ulei:
-Toyota 5W40 - 2.800.000
-Mobil 5W40 (sintetic) - 1.600.000
-Mobil 0W40 (full sintetic) - 2.600.000
Va rog, astept pareri!
HalbaSus
Eu am folosit o vreme mobil 1 si dupa aceea am trecut la aral si mi s-a parut mai bun... parca motorul torcea mai frumos... dar poate mi s-a parut mie.
CRG
Daca mergi doar 7500 km si apoi schimbi uleiul (asa fac si eu, de altfel) mergi pe Mobil 5W 40. Esti sigur ca nu e full sintetic, sau ca nu exista o versiune 5W40 la mobil full sintetic?

Nu are sens 0W 40, pentru ca nu e iarna.

vezi sa existe sigla RAR pe cutia de ulei. Si eventual API SM scris pe ea.. :angel:
_Constantin_
Florine stii parerea mea si vezi ca 4 L de 0W40 de la mobil sunt 1.9 mil la selgros. biggrin.gif

CRG, care e faza cu 0W40 si iarna, e mai bun pt iarna sau cum?? Nu am auzit pana acum de chestia asta si de aia intreb? Daca ai putea sa-mi dai mai multe detalii ti-as ramane recunoscator. biggrin.gif
Otto73
Eu spun sa bagi 0w40 ca e mai subtire si ungerea e mai buna.
Legionaru'
Costache il iau cu 1,7 mil de pe Dezrobirii!
CRG
QUOTE(Otto73)
Eu spun sa bagi 0w40 ca e mai subtire si ungerea e mai buna.


Prima cifra indica vascozitatea la rece (de fapt la 18 grade celsius, daca tin bine minte), iar a doua indica vascozitatea (parca) la 100 de grade celsius. Cu alte cuvinte, singurul avantaj al unui ulei cu 0W fata de 5W este ca la pornire, vascozitatea (masurata prin viteza de deplasare a lichidului intr-un interval standard de timp) este redusa, permitand pornirea usoara, mai ales pe timp rece.

Fiind uleiuri multigrade, 40 ca si indice de vascozitate inseamna proprietati similare de ungere si frecare la cald (smile.gif, indiferent ca e 0W sau 5W. Daca vorbim de 30 ca si indice la cald, deja discutam despre altceva... smile.gif
Nerecomandat celor cu inima mai "sportiva", pentru ca scade protectia motorului la turatii ridicate, plus ca-l si papa motorul..
_Constantin_
asta ca sa vad daca am inteles, daca pun 0W40 in august cand tre sa schimb uleiul nu o sa am un nici un avantaj fata de 5W40 doar in eventualitatea unei temp mai mici afara?
CRG
http://www.carbibles.com/viscosity.html

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html


uite si un link de pe forum:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...asc&start=0


si ca sa-ti raspund pe scurt, da. Mai conteaza standardele API si ACEA sub care e fabricat (SJ, SL, SM, B3, A4, etc) precum si tipul (trebe neaparat sa fie sintetic daca vrei sa scoti performante).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.