Help - Search - Members - Calendar
Full Version: noul focus rodaj
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Ford
Pages: 1, 2
dumitru79536
mi-am luat masina: ford focus 1,6 l; 100Cp. argintiu, trend - champions league, sedan - am facut 1200km in 4 zile. band.gif band.gif band.gif
G e o r g e
felicitari , tocmai ai trecut de rodaj smile.gif

cum ai mers in perioada asta ?
dumitru79536
pana la 1000 km nu am trecut de 3000 - 3200 rpm si maxim 110 km/h. Consumul este fantastic afara: 5.7l % pusa pe pilot automat la viteza de 100 km/h cu aerul pornit in treapta a II-a !!!
danmatyas
arata bine masina, felicitari, motorul mi se pare cam lenes..dar daca tragi de el..merge! sa o stapanesti sanatos!
ps: pune-ti aparatori de noroi pe fata.
G e o r g e
gresit... tocmai ai facut ca dintr-o masina lenesa sa ai una foarte lenesa smile.gif
dumitru79536
lenesa? la 1200km i-am dat 160 si aveam doar 4600rpm. Daca am iertat-o in prima mie asta nu inseamna ca a devenit lenesa. Motorul este de turatie, se simte bine peste 3500 de ture si este foarte silentios la turatii mari.
dumitru79536
Tinand cont ca am vrut o masina de familie nu cred ca aveam nevoie de mai mult de 100cp. M-au interesat spatiul interior, siguranta!!!, portbagajul (imens) si nu in ultimul rand confortul. Sa vezi cum sta in curbe la viteze mari. Suspensia este excelenta, franele la fel.
Am cautat cam 1 an o masina si dupa ce am facut un test drive cu focusul ma-am hotarat. Am luat-o cu banii jos (553 mil) +alarma+senzori parcare gratis.
Cornel001
Nu stiu ce vrea sa zica George cu lenevia, dar in manual, si mi-a zis si agentu de vanzari, in primii 1500 km nu depasesti 3000 rpm, aka fro 100-110 km/h.
Ce mi-a zis el (agentu) de lenevie, a fost de curand, cand io ma plangeam ca am consum 12% in oras , cu clima pornita max pe tr. I, si el zicea ii ia 9%, cat e si specificatia oficiala de fapt. Mi-a zis sa schimb la 3000 (sau si un pic) , ca o invat lenesa daca schimb mai jos, eu schimbam si inainte sa ajung la 3000.
Am tot acelasi motor, tot sedan.
Dumitru, vezi ca este forum ford, unde se organizeaza si intalniri, precum si un topic noul focus de aproape 10 pagini pe softpedia. Poate mai schimbam impresii, ca nu suntem prea multi pe forumuri, deh, avem masini mai exclusiviste :angel: laugh.gif
PS bai, mie nu mi s-a parut asa silentios la turatii mari, si vb de 4000 rpm pe autostrada, dar poate am eu pretentii de mercedes. Am avut un mic incident/accident la capota si a fost la reparat, poate au uitat sa-i puna ceva la loc. Tu ai ceva fonoizolant sub capota sau in spatele motorului?
G e o r g e
QUOTE("dumitru79536")
lenesa? la 1200km i-am dat 160 si aveam doar 4600rpm. Daca am iertat-o in prima mie asta nu inseamna ca a devenit lenesa. Motorul este de turatie, se simte bine peste 3500 de ture si este foarte silentios la turatii mari.


nu cat prinde ci in cat prinde . atata tot smile.gif

la cat are cuplul maxim ?
dumitru79536
sub capota nu am (se pune doar la motorina) in schimb am ceva material pe tabla din spatele motorului (o combinatie de material textil si pvc). parerea ca motorul este silentios nu este numai a mea ci si a unui bun amic care a mai mers si cu megane bicorp, octavia etc. Si iti spun ca am mers special cu muzica oprita.
dumitru79536
cuplul maxim este la 4000 rpm. Zona rosie incepe pe la 6400rpm.
G e o r g e
exact ce ziceam , daca ai cuplul la 4000 rpm , acolo trebuia sa schimbi in perioada de rodaj , si sa nu mergi constant tocmai ca sa rodezi si restul de piese in sarcina.

my 2 pennies .
Cornel001
George, atunci ce sa inteleg, ca producatorii auto sunt prosti cand zic sa nu depasim 3000 rpm in rodaj ?
La partea cu rodaj in conditii variabile, da, asa scrie si in manual.
PS oricum, parerea mea, nu strica daca ii punea 6 viteze... astfel incat la croaziera sa ai mai putine rpm-uri la aceeasi viteza de rulare.
dumitru79536
rodarea pieselor nu se face numai in prima mie de km ci masina trebuie luata treptat, ascendent ca turatie si cuplu, mers in toate modurile (constant si in reprize), si nu cred ca trebuie schimbat la turatia unde cuplul este maxim macar cateva sute de km.

PS: parerea mea, a unuia care a facut rodajul pentru 3 cielo ale caror motoare au acum cam 180.000km si nu au probleme.
dumitru79536
si pana la urma de ce ne batem noi capul cu amanunte din astea in loc sa ne bucuram de masini. Pana la urma oricum motorul va dura o vesnicie si parca vad ca o sa-mi para rau cand o s-o vand peste 4 ani.
G e o r g e
pai atunci sa o stapanesti sanatos si fara incidente si te bucuri la maxim de ae biggrin.gif
dumitru79536
Multumesc si am sa va tin la curent cu traseele pe care le voi face. Vreau sa o vad pe serpentine. La munte cu ea. Pacat ca nu are scut la motor si cei de la ford au spus ca nu au cum sa-mi puna ca masina nu prevede asa ceva. Asa ca nu-mi ramane dacat sa fiu atent. biggrin.gif
Gigi70423
Cum iti ia 5.7% la 100 km/h ?

A mea, la drum lung ia in medie 7% (adica ceva gen Brasov - Bucuresti). Am urmarit consumul si pe distante scurte si cel mai putin am vazut pe ea cam 5.7 - 5.8, dar intr-a 4-a, pe la 70 km/h, fara AC. La 100 km/h imi ia cam 6.2 - 6.4. Si eu am acelasi motor (insa masina e break si cred ca aveam cam 100 - 120 kg in plus fata de mine in ea). Chiar asa mult sa influenteze consumul faptul ca e mai incarcata cu 100 kg ?

Eu m-am impacat cu consumul de 7% la drum lung si de 8 - 30% in oras, in functie de trafic si lungimea drumului.

In rest, s-o stapanesti sanatos si nu-ti fa probleme in privinta rodajului. Probabil c-o s-o vinzi inainte sa apuce sa moara. Oricum, daca l-ai facut cum scrie in carte, nu cred ca vei avea probleme.
Gigi70423
Cum iti ia 5.7% la 100 km/h ?

A mea, la drum lung ia in medie 7% (adica ceva gen Brasov - Bucuresti). Am urmarit consumul si pe distante scurte si cel mai putin am vazut pe ea cam 5.7 - 5.8, dar intr-a 4-a, pe la 70 km/h, fara AC. La 100 km/h imi ia cam 6.2 - 6.4. Si eu am acelasi motor (insa masina e break si cred ca aveam cam 100 - 120 kg in plus fata de mine in ea). Chiar asa mult sa influenteze consumul faptul ca e mai incarcata cu 100 kg ?

Eu m-am impacat cu consumul de 7% la drum lung si de 8 - 30% in oras, in functie de trafic si lungimea drumului.

In rest, s-o stapanesti sanatos si nu-ti fa probleme in privinta rodajului. Probabil c-o s-o vinzi inainte sa apuce sa moara. Oricum, daca l-ai facut cum scrie in carte, nu cred ca vei avea probleme.
dumitru79536
Chestia cu consumul este verificata. Am facut chestia cu plinul rezervorului si apoi am completat iarasi pana la plin. Rezultatul a fost acelasi pe care il arata computerul de bord.
Am scos o medie de 7,3 duminica trecuta cand am facut ~ 700 km si am luat toate statiunile de pe litoral la rand dus intors + drumul bucuresti litoral dus intors cu specificatia ca am fost 5 persoane in masina, pe autostrada am mers si cu 160km/h cateva zeci de km iar in localitati se stie ... 50km. Am intalnit vreo 5 radare mobile dupa ce am trecut de Fetesti, asa ca am fost destul de precaut.
Una peste alta sunt multumit de consum mai ales ca ma astept sa mai scada dupa cateva mii de km. Bucurestiul nu-l va vedea prea des, mai ales ca acum este un mare santier.
dumitru79536
Consumul de 5,7% l-am obtinut pe pilot automat la 100km/h pe AII.
Gigi70423
Consumul de 5.7 il obtii in mod frecvent ?

Ce altceva mai aveai in masina in afara de tine si rezervorul plin ?
danmatyas
atata si consuma la mers normal cu el
dumitru79536
Aram cu nevasta, soacra, mama si bunica. Deci 5 persoane. Bagaje nu aveam. Duminica voi merge la munte. Voi vedea cat imi ia pe serpentine.
G e o r g e
pe serpentine sa tii motorul pe la 3000 de ture , sa nu-l lasi sa scada sub 3000
dumitru79536
Sa fi sigur. Abia astept sa o vad la treaba.
dumitru79536
Duminica am fost la Sibiu - via Rm. cu Valcea. Ce pot sa mai spun despre masina? Ca aste mai stabila decat credeam? Ca pe asfalt umed nu se observa mare diferenta fata de cel uscat? Ca am si uitat cum ma arunca vechea masina (dacia) in viraje?
Consumul a fost in limite rezonabile tinand cont ca pe A1 am mers cu viteze intre 130-170Km/h, pe serpentine nu am coborat sub 3000 de ture, aerul a fost pornit cam 70% din drum, am fost trei persoane la bord, computerul de bord arata cand am ajuns acasa 7.3l%. Aceasta masina este ideala pentru familisti(vorbest de focus sedan).
Cornel001
hai sa va zic de consumurile mele. am sa fac copy-paste la ce am descris despre 2 aventuri recente extra-bucurestene pe alte forumuri (cel mult pe primul s-ar putea sa-l mai fi povestit p-aici):

1. De 1 mai am fost si io la mare. Prima data cand ma duc la mare de 1 mai. Si a doua data cand ies eu pe interurban cu Forduletu, prima data a fost escapada de Anu Nou la munte , imediat ce o luasem.
Pai, ce fac eu.... ii fac plinu, fac fro ... 30 km prin oras (nu prin centru; merg pe linia lui 102 in principiu si nu e asa aglomerat), si din Titan uschi pe A2 ca e aproape.... viteza de croaziera cca 140 la ora pe ceas ( mare parte cu cruise control asa ca viteza constanta) . Se termina A2, intram pe sosea... pana aproape de C-ta am tinut-o in parte in turatii la depasiri... camioane. autobuze. vehicule mai lente, era ceva aglomeratie. Pe unde n-am depasit, meream cu cca 80-120 la ora depinde daca stateam sau nu in spatele unui camion asteptand moment prielnic pt depasire.
C-ta - Neptun mai calm, erau 2 benzi, ceva plimbare prin statiune si cu masina, cat am stat acolo, dar nu era aglomeratie la momentele respective sa zic ca....
La intoarcere, pana la A2 drumul ceva mai lejer, dar am luat-o si prin alta parte (pe la vadu oii sau cum ii zice ? oricum e un pod peste Dunare acolo), pe unde am putut am tinut-o la 120-140 la ora. Pe A2 ca la dus, mers cu cruise control in general, cu 140, unele mici si mai rare schimbari de ritm datorate vreunei depasiri.
Ok, concluzia : 600 si ceva de km (cca 620), cu aproape un plin... 50-55 L. Eu banuiesc ca au fost de fapt vreo 45 litri.
Asta vine... hm.... Nu e cam mult pt interurban ? Totusi n-am mers cu 160-180, e adevarat ca am avut si depasirile alea dese la dus. La 140 pe ceas, am cca 4000 rpm in a 5-a (5 viteze)

PS Aveam fro 5000 km pe atunci la bord.

2. Noutati despre consum. Nu prea roze insa, parerea mea.

Acu are aproape 6500 km la bord. Tocma m-am intors de la un drum interurban. Am plecat destul de incarcati (desi nu ff), am pus presiunea in pneu pe cea recomandata de producator la greutate. Am facut plinu, am resetat consumu mediu si km partiali, aveam consum de 12-14%, s-a dus spre 11%, p-orma am dat beste balamuc dupa unirii, spre iesirea spre Alexandria (in cealalta parte a Bucurestiului), si acolo s-a dus pe la 15%. La drum intins, cu greutate deci, n-am fost cel mai rapid pe pista, dar eram printre cei mai, am mers max 130-140, dar de obicei nu sub 100, exceptand localitati/sate (unde am mers minim 40-50, pana in 70-80) sau curbe mai periculoase. In fine , am si uitat sa opresc de la inceput motorul la vreo doua treceri de cale ferata. Putina fataiala prin satul de destinatie, mers cativa km cu viteza mica din motive de drum de tara si vesela de spart in portbagaj Pe drum la ducere o mica emotie data de unu care se bagase in depasirea celui ce venea din fata, dupa ce ma bagasem io si nici nu retrogradasem. Sa n-o mai lungesc, la sosirea in parcare: 475 km facuti, ramas cf aceluiasi BC 150 km, acu de combustibil cam pe la sfert (sau aproape). La ducere pe la 110 imi arata 7-7.5 (AC poz 2) , pe la 130 arata fro 8 , la intoarcere (fara sa mai resetez) imi arata vreo 7-7.2 pana cand la un moment dat dupa ce ies din Turnu Magurele, urc o panta (acceleram usor) si stau sa depasesc un camion ca n-aveam vizibilitate ma trezesc cu 7.4 (ouch!) , in final pana la intratul in Buc se stabilizase pe la 7.5 (masina cred ca era o idee mai putin incarcata la intoarcere). Ce parere aveti ? E mult/putin/normal ?
De remarcat ca 55/(475+150) * 100 da fro 9%, dar asta si cu aproape ora aia de mers prin buc la dus incluzand juma de ora cu balamucu si masina mai grea.

In oras imi lua inainte de asta, aproape 12%. Am vb cu dealerul, i-am zis ca mi se pare cam mare, eu o mai calc da nu f tare si nu prea trec de 3000 rpm; mi-a zis sa nu schimb mai devreme de 3000 rpm, ca eu cica schimbam inainte (incepand cu 2000 si ceva pana in 3000 inclusiv), mi-a zis ca o invat lenesa (si m-am si prins de ce, cred), si ca mai vorbim dupa o luna. El cica ia 9% cat e in manual (ouch!); eu in oras am AC-ul pe poz 1, rar max 2. Cum vi se pare ?
Am vb cu un coleg forumist Ford (are dizelu de 1.6 90 CP), si m-a tampit. In oras (Buc) pe trafic normal, cand o calca 6-6.3, ca altfel ia sub 6 , la drum lung la 160-180 6.3-6.4 (mama!). I-am zis ca nu-mi vine sa cred Am inteles ca consumurile alea sunt suspect de mici , ca nu stiu cum sa ma exprim altfel, fara sa se supere pe mine Cand am configurat masina, dealerul m-a tras catre asta de 90 CP, dar dupa ce i-am zis ca io ma gandisem la benzina ca nu fac mai mult de 15.000 km pe an, a fost de acord ca mai bine benzina. Acu cand am luat-o si eu nestiind care vor fi consumurile efective la acelasi stil de mers, acceleratiile efective, valorile de revanzare peste sa zicem minim 4 max 6-7 ani, daca pretul motorinei va continua sa creasca in raport cu benzina cum o facuse pana in toamna, dif de pret intre revizii la benzina fata de diesel (intelesesem ca e mare in fav benzinarului), sau nu m-am gandit daca aici garantia de 4 ani la motor acopera si injectoare mult mai scumpe la diesel, etc; m-am fraierit ca n-am luat Dieselul sau nu ? Puteti sa dati fara mila macar sa stiu ca am luat teapa, decat sa ma intreb daca. PS pretul la diesel era aproape 1000 Eur DDP mai mult, la care se adauga dobanda suplimentara pe acestia pe min 3-4 pana la 7 ani, plus cost asigurare un pic mai mare evident.

PS2 Masina are la gol, cica, cca 1270 kg, motorul 1.6 100 CP (pare ff. usor modificat ceva da nu semnificativ fata de cel de pe Focus1).
PS3 Pe inter am avut cea mai mare parte faza scurta pornita, da nu faruri de ceata. Se vorbea in alta parte ca farurile de ceata adauga 1 litru la consum/100km.
dumitru79536
Se pare ca schimbi destul de jos. Eu am menajat-o doar in prima mie. Acum schimb pe la 3500 de ture, iar pe serpentine chiar si mai sus ca sa nu scada cu mult sub 3000 (pe la 2800 minim). La inceput aveam impresia ca este putin supraturat dar cand am vazut ca, consumul nu creste m-am linistit.
dumitru79536
Nu cred ca merita diferenta de pret pentru diesel. Pentru cineva care are de gand se mearga zilnic cu ea la munca poate ca merita dieselul. Am un amic care asteapta sa ii vina noul astra 1.7 TDCI - 16400 euro. Daca adaugi si dobanda+reviziile mai scumpe isi va amortiza diferenta fata de benzina in aprox. 3-4 ani, Apoi vrea sa o dea. Care este smecheria? Daca dupa ce iese din garantie ii pica ceva la motor? Un injector de exemplu. L-a ars rau de tot la bani. Eu unul raman fidel benzinei.
Laur007
Sunt si eu in asteptare pt. Focus varianta diesel.
Spune-mi cum se comporta vis-a-vis de suspensii fata/spate.
Inteleg ca ai mers mai mult afara din oras. Prin oras cum se comporta?
dumitru79536
Este foarte manevrabila, chiar daca este destul de masiva. Suspensiile sunt destul de confortabile, directia foarte precisa si prompta, ceea ce te poate ajuta foarte mult la evitarea idiotilor de prin oras, franele sunt foarte bune. Chiar daca are garda la sol destul de mare se lipeste foarte bine de sosea si nu am simti nici un moment ca ar pleca spatele in viraje luate mai tare. Ca esti in oras sau afara nu te mai saturi sa o conduci. Sa ne spui si noua cand iti vine masina si ce dotari va avea pe ea.
Cornel001
faza cu injectoarele am luat-o si eu in considerare cand am ramas la benzina. totusi, la ford e un avantaj ca ai 4 ani garantie in loc de 2. Depinde si cat tii masina. Insa, daca ai dat de fro motorina proasta si pica injectorul cum auzeam povesti de groaza pe forumuri (gen dci la clio)... cred ca pica garantia. Desi mai putin posibil din cauza motorinei.
Printre multe altele un factor luat in considerare e diferenta de consum. Cf specificatiilor producatorului , ar fi pe la fro 2.5 in oras. Hai sa zicem 3. Din diverse relatari/povestiri, am impresia insa ca este de fapt undeva la fro 4 chiar 4.5 ? Asta ar putea da peste cap unele calcule; chit ca mai sunt si alti factori.
Pe ansamblu cel putin in cazul meu e mai dificil de spus care varianta era mai buna, dar as fi vrut la decizie sa ma bazez pe niste date mai reale, chiar daca nu toate puteau fi previzionate (previzionat: de exemplu cum va evolua raportul pret beznzina/motorina care pana acu ceva timp scadea lent; nu stiu cum va fi in continuare, dar cineva mi-a spus de curand ca Logan dci a determinat stagnarea lui din motive de economia nationala?).
Da, eu merg aprioape zilnic cu ea la servici, drum de vreo 10-12 km. Insa traseul as zice ca e mai degraba lejer decat aglomerat. Raportat la asta consum de 11-12 mi se pare cam mult, fiind si singur in masina, bagaje mai ioc, rezervorul sub jumatate umplut, AC constant treapta I.
Pe de alta parte, cineva a incercat la demaraj masina mea, si incercase si o Astra H 1.6 twinport, si desi a mea e mai mare/grea un pic cica ar avea un demaraj un pic mai bun. De aici ar putea fi o confirmare ca motorul asta zetec al nostru ar fi mai orientat catre performante, in timpce twinportul catre consum mai mic (posesorul astrei zicea ca scoate si 9 prin oras aglomeratie cu AC). In specificatiile oficiale consumurile sunt de 8.7 respectiv 8.6.
Altcineva a mers , tot ieri, cu mine in masina pret de vreo 5 km. Era seara mai tarziu, pe la 22 cred, tocmai facusem plinul, si resetasem. Aproape de oprire arata la un moment dat 11.0, si la oprire 10.7 . Din experienta lui, mi-a zis ca in conditiile de aglomeratie si talpa in care condusesem (adica mai mult inexistente decat existente) consumul trebuia sa fie pe la 8-9 max 9.5 . O fi avand motorul meu vreo problema ? Caz in care s-ar explica si eventuala dif de consum fata de dizel mai mare decat cea preconizata.
Deja de 3 saptamani schimb de obicei pe la 3000-3500.

dumitru, cum ai tot sedan si tot acelasi motor, tine-ma te rog la curent cu consumurile tale prin Bucuresti, si conditiile lor (aglomeratie, talpa, etc). Vreau sa incerc sa-mi dau seama ce se intampla.
Gigi70423
Mai Cornele, da-l incolo de consum. In loc sa te bucuri de masina tu te framanti ca-ti consuma cu 1L/100 mai mult decat altele.

Mie imi ia in oras si 13-14, in weekend am facut vreo 150 km de drumuri montane prin jurul Brasovului (Brasov - Predeal, Brasov - Poiana Brasov - Rasnov - Bran, etc) si am avut consum mediu de 8.6 (adica atat ar trebui sa ia in oras teoretic) insa eu nu-mi fac probleme. Eu sunt multumit de masina.
dumitru79536
Are dreptate. Daca am fi dorit o masina cu un consum cat mic trebuia sa ne luam ceva din alta clasa sau un diesel. Cat sa consume o masina de aproape 1300 kg cu un motor de 100cp si daca mai pui rezervorul plin plus 2 persoane ajungi la 1500 kg? Ar trebui sa ne bucuram de confortul si siguranta pe care le ofera. Consumul dat de ford este obtinut in conditii bine stabilite si nu se compara cu haosul din Bucuresti.
Cornel001
Eu vb cu .. calculatorul ? Adica cu peretii ?
Am precizat ca nu merg tocma in aglomeratie. Daca imi lua atata in aglomeratie sau imi lua numa 1 l in plus fata de specificatii in trafic mai normal, faceam ciocu mic, dar nu mi se pare normal 2.5-3 litri in plus fata de specificatii in conditiile astea !
Io prin urban inteleg altceva decat Brasov - Predeal. Ala e e extraurban, si nu mi se pare normal 8.7 decat daca te-ai fataiat mult prin statiuni sau ai fost supraincarcat si ai dat talpa la greu pe serpentine/urcusuri.

"Daca am fi dorit o masina cu un consum cat mic trebuia sa ne luam ceva din alta clasa sau un diesel"

Iarasi, vad ca mai sus am vb singur. N-am avut pretentia la un consum absolut cat mai mic, dar sa pastreze proportiile specificate fata de cel pt un diesel. Tre sa mai repet o data asta ? Cei cu disele de specificatii asemanatoare spun ca le ia in oras 6+ - 7+ depinzand si de talpa. Deci cu max 1 litru mai mult decat specificat.
Pe de alta parte ieri am bagat picioarele in masina i-am dat talpa mai serioasa si nu prea s-a sinchisit consumu tot pe acolo, n-a sarit. De azi a luat-o sormea la "plimbare"pe la Brasov - Busteni.
dumitru79536
Cei cu disele de specificatii asemanatoare spun ca le ia in oras 6+ - 7+ depinzand si de talpa. Deci cu max 1 litru mai mult decat specificat.

Daca vrei sa vorbesti singur, poti sa o faci. Noi ne dam doar cu parerea. Daca calculezi in procente vei vedea ca diferentele fata de consumul dat de producator sunt aproximativ egale intre benzina si diesel(mai mari la benzina). Daca producatorul da un consum de motorina in oras de 6% si de benzina 8,7 , nu se poate ca diferenta consumata in plus sa fie egala, poate doar in procente si nici asa.

Am observat si eu ca daca ii dai talpa nu creste consumul. Asta si din cauza ca motorului ii place turatia. Eu am schimbat si la 5000 de ture ultima data si senzatiile tari nu au intarziat sa apara. Nu stiu cum scoateti voi consumuri medii de peste 8%. La mine consumul mediu (~200km afara+~200KM in Buc) se situeaza pe la 7.7-7.8 l. Vorbesc serios. Acum depinde cum mergi afara. Daca ii dai 170-180 nu ai nici o sansa sa scoti un consum rezonabil.
Cornel001
Eu as prefera sa nu vb singur, da vad ca nu ne intelegem. Daca in anumite conditii, dupa logica pe care zi zis-o cu proportiile, dieselu ia sa zicem 0.5 l in plus, benzinaru n-ar trebui sa ia mai mult de 1.
Si, independent de diesel, consumul ar trebui sa fie iarasi apropiat de cel specificat, exceptand conditii extreme.
Gigi70423
Pai nici mie nu-mi ia extraurban mai mult de 7.5. De obicei ia 7. Daca e aglomerat, cu depasiri multe, mers in spatele camioanelor sare catre 7.5. Astea toate cu AC pornit. Daca opresc AC, scade consumul cu 0.5 l/100.

Drumul Brasov-Poiana Brasov il fac de obicei mai in fortza (cu motorul pe la 3500+). Cu toate astea, consumul mediu cand ajung sus este pe la 10 - 11%. La coborare, lasata in frana de motor pe unde s-a putut, cel mai putin reusit sa scot 2.7. Daca mai si accelerez, creste consumul catre 4.5 - 5 - de obicei media la un drum de Poiana e undeva pe la 7%.

In aceeasi tura de 150 Km de care ziceam mai sus am urcat la cota 1400 (cine stie drumul stie cum se merge pe el - adica mai mult cu a-I-a, pe alocuri cu a II-a). M-am oprit destul de des pentru poze, si m-am si fatzait pe peste tot cu masina. E normal sa ia mai mult. Tot timpul am avut AC pornit. Am constatat ca ia 0.5% in plus daca e in treapta I - II.

Am facut si un test de consum minim: consuma minim pe drum drept la mers constant cu 70 km/h in treapta a IV-a, fara AC, la temperaturi de aprox. 20 grade C afara. Consumul asa, cu 2 persoane + 2 copii mici + carucioare & altele prin portbagaj este de 5.7%. Deci masina nu consuma mult in conditii normale. Depinde extraordinar de mult consumul de conditiile de trafic.

Astfel, Cornele, eu repet: nu-ti mai fa probleme cu consumul. Daca tot esti asa de obsedat de consum, vinde-o si ia-ti un diesel. Vei fi mult mai fericit.
Cornel001
Da, mersi de sugestie, o sa iau dizelu acu cand pierd cel mai mult la revanzare. Nu era bine sa fiu corect informat sa-l iau de la inceput ?
dumitru79536
Azi imi expira numerele provizorii, asa ca tocmai saptamana viitoare am s-o mai scot din garaj. Sa vezi injuraturi cand ma voi sui in vechea mea dacie. Dumnezeu cu mila.
Laur007
Din cate am citit si eu in specificatii la Focus diesel 110 CP, 1,6 cc consunul in oras este de 6,2%, extraurban 4% si mixt 5,2%, sigur stim foarte bine in ce conditii au fost calculate.
Focusul meu as putea sa-l ridic vineri si atunci o sa va spun si eu de consum.
Oricum adevaratul consum este dupa 5000-6000 de km.

Toate cele bune !
danmatyas
eu am condus in afara orasului un fusion 1.6 100 cp pe benzina.am mers la maxim cu el..schimbat treptele in zona rosie cam tot timpul (am facut o cursa cu cineva) si a consumat 12 litri...asta in extraurban.mers la fel in oras a ajuns si la 15 litri.Am mai condus un focus 1.6 100 cp care la mers civilizat cu el..adica pana in 120 la ora si fara accelerari pana pe zona rosie smile.gif consuma 5.8 la suta.La mers mai alert a ajuns cam pe la 7 la suta.In ciclu urban consumu se invarte intre 10-11 litri la suta.Astea sunt consumuri facute de mine si nu din povesti auzite.Daca voua va consuma altfel..ori aveti un stil mai deosebit de condus..ori chiar e o problema pe undeva pe la masina.bafta!
dumitru79536
Acesta este focusul meu. Am reusit sa-mi ridic numerele. azi am mers prin Buc. asa ... de promenada (un parc, un fast-food, un mall s.a.m.d), cam 30 km. Consumul dat de calc a fost de ~11.2l, cu aer cu tot. Sper sa mai scada. Am doar 2000 cu ea.
florin55503
unul din directorii de la rompetrol dar care locuieste in ploiesti s-a plans la motorul de 1.6 benzina de consum mare. s-a dus la service nu au gasit nimic la masina. era de la mersul subturat

diferenta la consum intre disel si benzina pe hartie nu par asa de mari, dar in realitate chiar sunt. diferenta de pret o vei recupera la revanzare. dar daca itiplace benzina si mergi destul de rar atunci benzina e alegerea
dumitru79536
Se apropie revizia de 2500Km. Nu cred ca voi merge la BDT, de unde am cumparat-o ci voi merge la Erebus. Am un amic acolo si merg cu mai multa incredere decat la BDT. Sunt autorizati pentru revizii dar nu si pentru garantii. Oricum revizia de la 2500 este gratuita, aceasta constand doar intr-o verificare a starii masinii.
Cornel001
QUOTE(florin55503)
unul din directorii de la rompetrol dar care locuieste in ploiesti s-a plans la motorul de 1.6 benzina de consum mare. s-a dus la service nu au gasit nimic la masina. era de la mersul subturat

diferenta la consum intre disel si benzina pe hartie nu par asa de mari, dar in realitate chiar sunt. diferenta de pret o vei recupera la revanzare. dar daca itiplace benzina si mergi destul de rar atunci benzina e alegerea


Florin te rog da-mi mai multe amanunte. Cum s-a rezolvat ? Au resetat ECU sau nu e rezolvabila problema ? E aproape aceeasi situatie ca si la mine, inclusiv cu subturarea (nu f subturat dar totusi..).
Gigi70423
Eu ieri am facut 2 drumuri mergand mai relaxat decat de obicei.

Astfel, pe un drum (120 km dus-intors) pe care de obicei imi lua 7.5, ieri mi-a luat 6.7 (cu AC folosit cam 50% din drum). Apoi seara am facut un drum Brasov - Sinaia si retur (120 km) si consumul mediu a fost 6.3% (masina cu 2 adulti + 2 copii + ceva bagaje).

Deci se poate si consum decent si depinde de cum conduci.

Cornel, ce presiune ai in anvelope ? Nu cumva ai prea mica. Vezi ce zice in cartea tehnica si umfla-le corespunzator pentru ca pot influenta consumul destul de mult.
florin55503
QUOTE(Cornel001)
QUOTE(florin55503)
unul din directorii de la rompetrol dar care locuieste in ploiesti s-a plans la motorul de 1.6 benzina de consum mare. s-a dus la service nu au gasit nimic la masina. era de la mersul subturat

diferenta la consum intre disel si benzina pe hartie nu par asa de mari, dar in realitate chiar sunt. diferenta de pret o vei recupera la revanzare. dar daca itiplace benzina si mergi destul de rar atunci benzina e alegerea


Florin te rog da-mi mai multe amanunte. Cum s-a rezolvat ? Au resetat ECU sau nu e rezolvabila problema ? E aproape aceeasi situatie ca si la mine, inclusiv cu subturarea (nu f subturat dar totusi..).


nu au facut absolout nimic la masina pur si simplu i-au tinut o teorie legata de mersul la consum. el schimba la putin peste 2000 invatat fiind pe dacie. i-au spus sa schimbe la cel putin 2500 chiar 3000 sa accelereze treptat cam la 20% din pedala etc. dupa ce a respectat toate aste consumul i-a scazut spunea el cu 2 % (sta in ploiesti deci e taficul mai liber). masina nu avea nimic
Cornel001
Mda, exceptand faptul ca pare ca mergea un pic si mai subturat ca mine, in rest imi pare "cunoscuta" povestea si conditiile.
Care e faza cu "sa accelereze treptat cam la 20% din pedala " ? Adica sa accelereze la 20% inainte sa schimbe ?
Poti sa detaliezi si etc-ul ? M-ar interesa...
I-a scazut imediat sau dupa o perioada de la schimbatul stilului ? Am impresia ca va trebui sa deconectez putin bateria sa resetez calculatorul la mine ca sa-l reinvat, ca pana acu nu parea sa isi fi revenit singur. Oricum , o sa dau un telefon si la service la mine ca sa vad ei ce zic. El la ce service a apelat, din Ploiesti ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.