Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Logan 1,5 DCI v. opel corsa 1,3 cdti v. clio fidji 1,5dci 65
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Andrei76320
As vrea sa imi iau o masina, si ma gandeam intre logan 1,4 MPI - logan 1,5 dci- opel corsa 1,2(80cp) - 1,3 cdti (70cp)- renault siymbol fidji 1,5 dci 65 cai.

C3 nu prea ma atrage desi nu e urata, peugeout 206 e cam scump , punto nu prea ma intereseaza.

diferenta dintre logan si opel pe diesel si benzina e de aproximativ 1000 EURO.

motorul de 1,3 ce are turbina cu geomatrie var. si /sau intercooler.
care sunt mai fiabile:
1,4 mpi- 1,2 twinport
1,5 dci-1,3 cdti

stiu ca cel putin tehnologic cele de la opel sunt mai avansate, dar totusi si cele de pe logan sunt fiabile.

la opel mai este si var easytronic- care dupa date tehnice consuma mai putin - chiar asa e?cam cu 1 l la benzina

renult symbol nu prea imi place- e vechi si urat, ca loganul dar macar asta e model mai nou, e mai mare, e mai confortaabil, etc.
corsa imi place - loganul cred ca e mai ieftin de intretinut,

o alta chestie este ca masina va fi folosita de mine si familie sporadic intai si sper ca dupa vreo 2-4 ani am so las la parinti si sper sa am bani sa-mi iau alta- de ex imi place C4 coupe, dar acum masina ar trebui folosita in familie si parintii no sa se bucure daca o sa ajunga prin spate din cand in cand.


masini sh nu prea ma incanta, cel putin alea aduse din afara, si cele din romania cu carte de service mi se par cam scumpe.

Precizez ca o sa fie prima mea masina.

Va multumesc
Baby Blues
Scoate Logan dupa lista. Am condus in sfarsit un Logan la drum lung (Bucuresti-Baia -Mare) . Te omoara. Stabilitate nu, confort nu, pozitie la volan nu (fata de celelalte).Nu stiu daca vreo varianta are scaun reglabil dar daca are ia-l. Clio e bunicica,consum mic , etc, o stim f.bine. Opel-ul ramane sa fie o varianta care sa-ti dea un plus la capitolul calitate a materialelor.
Succes!
Otto73
Eu zic tot opel
Narcis Razvan63675
Spune-ne daca ai stabilit o suma maxima in care vrei sa te incadrei pentru masina.

Precizez ca si eu am fost intr-o dilema asemanatoare si dupa un studiu de aproximativ 6-7 luni cred ca am ajuns in sfarsit la o concluzie sper eu destul de buna dupa ce am analizat ofertele a cel putin 8 firme de pe piata.
T u d o r
Eu zic ca daca o cumperi ca masina de familie si vor circula in ea mai mult de 2 persoane in mod curent, ai face foarte bine sa te gandesti si la cei din spate. Din punctul de vedere al spatiului interior, Logan este din alta clasa decat celelate, mai ales Corsa. Symbolul are avantajul portbagajului generos, Corsa a calitatii interiorului.
Ca si costuri de intretinere, Loganul are reviziile de 2 ori si ceva mai ieftine. Corsa are piese mai ieftine, Clio si Logan te rup.
Casco daca faci, la logan este cam 10 mil/an. Garantia este de 3 ani la Logan, 2 ani la Corsa si 2 ani cu posibilitate de marire contra cost la Clio.
Ca motorizari, Corsa este mai moderna. Dieselul ei este net superior, are si distributie cu lant. Logan si Clio au acelasi motor, cutia este mai bine etajata la Renault. Ca si insonorizare, Loganul sufera. Corsa si Clio cred ca sunt cam egale din acest punct de vedere.
Ca si stabilitate, nu vreau sa polemizez cu nimeni, dar fa un test drive cu toate si convinge-te singur. Eu iti spun ca si proprietar ca Loganul nu este instabil. Poate nu e la fel de stabil ca Astra, asta e altceva. Dar Corsa si Clio nu cred ca sunt mai bune la acest capitol.
Cu toate informatiile astea, alege ce consideri ca te-ar satisface, in functie de ordinea preferintelor si a prioritatilor tale.
Andrei76320
suma care o am e cam de logan si asta cu credit auto, sper ca daca pot cu ajutorul parintilor sa fie la 9000-10000 depinde de asta facut acest tread ca sa vad daca cumva merita sa ma intind la opel, sau la logan dci eventual, totusi mie teama ca dupa multe discutii sa nu cad tot in logan , motivul- BANII.

oricum am mers cu el, ca pasager, si e ok, trebuie sai vina unui prieten luna asta si ma duc sa si conduc, totusi opel, deis nu eram fanul marcii si tot nu mias lua o astra la mana a doua, ma surprins cu corsa, si modelele noi ca tehnica, corsa e chiar dragutasi destul de spatioasa, si macar 1,2 benzina, 1,4 cred ca consuma mai mult si 10 cai nu stiu dacai simt( bine se simt dar si consumul daca ia un litru in plus,), 1,3 e atragator.

pana la astra clasic chiar nu pot, cu toate ca e la oferta- plus ca sar la C4
T u d o r
Daca n-ai banii de celelate, ia-ti logan 1.4 MPI cu ABS. Nu cred ca vei fi dezamagit. DCi-ul nu merita diferenta. Daca faci sub 20000 km/an, ia-ti benzinarul fara grija.
Narcis Razvan63675
Intr-adevar Loganul este o optiune foarte buna pentru banii astia mai ales ca dupa ce te saturi de ea o lasi oricum pentru restul familiei si de facut isi face banii. blush.gif

Merita chiar si varianta fara ABS mai ales ca iarna pe la noi nu prea da nimeni zapada de pe strazi (mai putin in centru) si cu ABS ai toate sansele sa te opresti la urmatoarea statie bicycle.gif
nedelcu57566
razvane, nu stiu cum poti sa accepti asa usor un automobil fara ABS!! Oare, nu stii ce inseamna ABS-ul? Eu iti propun sa te documentezi inainte sa faci o asemenea afirmatie "cu ABS ai toate sansele sa te opresti la urmatoarea statie"!
Sper ca nu te-ai suparat!
eddie
QUOTE
="Narcis Razvan63675"]Merita chiar si varianta fara ABS mai ales ca iarna pe la noi nu prea da nimeni zapada de pe strazi (mai putin in centru) si cu ABS ai toate sansele sa te opresti la urmatoarea statie bicycle.gif


Asta se poate intampla la orice masina,cu orice sisteme de franare,daca mergi pe zapada cu opinci (sau cauciucuri de vara) in loc de cauciucuri de iarna ! :thumbdown:

PS.

OPINCI = cauciucuri foarte uzate,ale caror rizuri aproape ca nu se mai vad.
marius60959
nu stiu ce dotari ai avea la Clio.
insa Corsa 1.3CDTI sta bine. ABS, AC, ESP, geamuri electrice fata, scaun reglabil pe inaltime. Iar consumul...crede-ma e minunat. In privinta spatiului, intr-adevar nu se compara cu Loganul sau Clio...insa vei ramane uimit sa constati ca e mai mare decat ti se pare la prima vedere.

Bafta!
florin55503
o masina fara abs si cu o distributie a maselor inegale va frana stramb (vafugi de spate)mai ales daca nu are discuri pe spate ci tamburi, unde regalrea nu se poate face cu cea mai mare precizie. abs-ul iti permite un control asupra masinii

nici in clio nu e loc prea mult, mai ales in spate, iar reglajul pe inaltime al scaunului la symbol e o gluma proasta. motorul de 80 de cai e ok.

dar in interior nu exista comparatie intre clio symbol-logan si corsa. portabagajul la sybol e maaare, surprinzator de mare, din aceasta cauza nefiind prea mult loc pt pasagerii din spate. am facut de curand un drum cu unul pana la craiova si pe curbele intre craiova si pitesti am costatat canu sta asa de bine in curbe.

am mers in schimb cu o corsa cu mootor de 1.4 16 v si probabil din cauza ca este scurta se prezinta mai bine in curbe.
motorul de 1.3 70 de cai nu am idee exact cum e, nu am mers destul sa imi fac o idee. si clio consuma putin

din ce am vazut te intereseaza si variantele pe benzina. eu zic sa te uiti la 1.4 16V. e tare fasnet atat la corsa cat si la clio(nu stiu daca mai e in oferte). consumul in oras e mai mare
Narcis Razvan63675
Nedelcu57566 - Nu m-am suparat ca nu am de ce eu unul prefer ABS-ul de la piciorul proriu dar asta cred ca este un pic in afara topicului.

Iar chestia cu opritul la prima statie se referea tocmai la faptul ca ABS-ul va lasa roata in miscare atunci cind pierde aderenta iar pe gheata va putea doar sa ocoleasca obstacolul (asta daca are unde sa se duca si daca va avea destul de mult calm pentru a controla masina ca si cum nu ar avea frane in caz contrar Doamne fereste de ce reactii poti sa ai cand simti masina ca nu se mai opreste), recomandarea mea privind Loganul fara ABS a venit pur si simplu prin prisma faptului ca asa putea sa mai economiseasca niste bani care inteleg ca oricum nu sunt prea multi pentru achizitionarea masinii.
M A R I A N
Ca posesor de Corsa si sofer pe Logan, iti sugerez Opelul. E o masina foarte prietenoasa foarte placuta la vedere si la condus.Spatiul pentru 4 pasageri este LA FEL CA LA LOGAN.Ca sa te convingi, du-te si incearc-o cu 3 prieteni. Portbagajul e imens pentru dimensiunile masinii, spatarul banchetei spate (segmentat) are 2 pozitii de reglare iar bancheta se rabateaza foarte inteligent si iti permite sa cari chiar si televizorul cu diagonala mare sau un frigider sau un corp usor de biblioteca.
Corsa cu pneuri de minim 14 (nu te sfatuiesc la cele de 13) este mult mai stabila ca Loganul.Pe langa ABS si EBD, are si EBA (asistenta la franarea de urgenta).
Piesele la Logan (ca la toate masinile frantuzesti) te rup. Opel e masina saracului chiar si la romani. Motorul ecotec (benzina) si cel diesel de 1.3 de la Corsa nu se compara cu cele de pe Logan.
T u d o r
Marian, nu vreau sa starnesc flame-uri, dar... "Spatiul pentru 4 pasageri este LA FEL CA LA LOGAN." blink.gif
Esti sigur ca vorbim de..Logan, chestia aia mare si urata, ca un frigider cu roti?? Adica accept ca (virgula) Corsa este mai frumoasa, mai buna, mai ... cea mai, dar ca este la fel de mare in spate... asta nu!

Data viitoare cand mai mergi cu loganul, fa-o in spate, Eu am 1,88m si stau cu scaunul destul de pe spate. In aceste conditii un adult sta comod in spatele meu. Iar portbagajul, daca la Corsa este imens, atunci la Logan este o gaura neagra probabil. biggrin.gif

Nu te supara, ca habitabilitate Loganul este mult peste Corsa. In rest... cu 1.3 CDTI diferenta de pret e cam mare intre ele.

Ca si pret/dotari, Loganul este imbatabil pe piata romaneasca. Faptul ca vrei mai mult, mai bine, mai frumos....se plateste. smile.gif
eddie
La Corsa toate optionalele se platesc,asa ca Symbolul castiga ceva teren. Ca model mic,poti sa-l compari cu Clio bicorp.Facem pariu ca pierde Corsa la orice ?
M A R I A N
Eddie, orice masina pierde teren in fata lui Renault a carei politica este pret mic, optionale multe (la asta te referi?) dar costuri enorme pentru piese si fiabilitate destul de scazuta. Am mai spus si cu alta ocazie, daca as cumpara o masina doar pentru o saptamana ca sa merg la Ibiza sa ma dau mare, aceea ar fi un Peugeot. Insa eu am ales Corsa si Yaris din alte considerente:preturi mici la piese si revizii, service foarte bun, fiabilitate (mai ales la Toyota) crescuta si adaptabilitate buna la soselele noastre.
Tudor,
1. Banuiesc ca tu nu prea crezi ca eu chiar am pe mana ambele modele (Corsa e a sotiei si Loganul la serviciu)-e problema ta. Si ca sa ramanem la pariuri, am o idee. Ne intalnim intr-o zi, eu vin cu (virgula) Corsa in 3 usi a sotiei si tu vii cu Loganul. Tu stai in fata, eu in spatele tau si apoi invers in ambele masini si pe urma comparam.Te tine sa pui pariu?Apropo, eu am 1.83.
Si daca te dau banii afara din casa, punem acelasi pariu si in privinta Yaris-ului.
T u d o r
Marian, la Corsa ma bag la pariu. Yaris-ul este modelul nou? Ca daca e, atunci nu risc. biggrin.gif M-am urcat intr-un Yaris nou si mi s-a parut si mie foarte spatios.
Cat priveste Corsa... Nu fac pariuri, nu prea-mi place, dar putem discuta cu datele de uzina. Din pacate, de 2 ore caut pe net date despre dimensiunile interioare ale Loganului si nu gasesc nimic concret. In toate essai-urile zic aia ca este gigantique, ca are habitabilitate peste Megane, dar date exacte nu am gasit. Daca gasesti tu, te rog posteaza-le, sa le comparam cu cele ale Corsei.
HalbaSus
Desi inclin sa cred ca Tudor are dreptate in privinta dimensiunilor, trebuie mentionat ca spatiul din logan este dezvoltat foarte mult si pe inaltime... chestie care iti da "impresia" de spatiu... si este foarte utila daca mergi cu echipa de baschet inghesuita pe locurile din spate... Spre exemplu A3-ul desi are un spatiu pt picioare mai mare decat A4 (pe masurate) pare mai micut in interior datorita plafonului... care mai ales in spate poate deranja persoanele mai inalte (peste 180 sa zicem)... asta nu inseamna ca nu incape si o persoana de 1.90... doar ca apropierea de plafon ii va face viata mai neplacuta pe locul din spate. La A4 (mai ales modelul B5 - adica cel anterior) spatiul pt picioare la locurile din spate este mult mai mic dar datorita faptului ca masina e mai inalta da o impresie de spatiu pe care nu o ai in A3. Cu alte cuvinte logan e o masina MARE care din cauza inaltimii PARE si mai mare.
T u d o r
Perfect de acord, Halba. Spatiul pentru cap in Logan este arhisuficient in spate, ca si in fata. Si este completat de cel pentru picioare. Si atentie, este spatiu pentru 3 persoane in spate, dar asta pentru ca bancheta nu este profilata pentru 2, ca la majoritatea celorlalte masini. Asta poate fi un minus pentru pasageri ca si confort si un plus pentru numar. Eu inclin sa zic ca este totusi un minus. smile.gif

Spatiul (de orice fel ar fi el) din Logan este mai mare decat in clasa mica, as indrazni sa spun ca este mai mare chiar decat la multe masini de clasa compacta. Tu, din experienta, cum il vezi fata de A3?
James Kilowatt
Motorul de pe Corsa e Fiat.... am vazut ca in primul post ai dubii legate de Fiat. Pentru mine nu ar fi un inconvenient, dimpotriva.

Symbolul e incomod in spate. Pentru doua persoane ok, iar daca in spate sa soacra, e tot ok smile.gif

Eu personal as merge pe Logan pe benzina (tot personal, mai degraba 1.6 fara abs decat 1.4 cu abs. Singurul optional care ma intereseaza e climatizarea si eventual farurile de ceata). E sensibil mai ieftin decat celelalte, iar daca la un moment dat vei incepe sa faci km multi poti instala cu aprox 900E o instalatie GPL secventiala, destul de performanta cu care iesi mai economic decat dieselul pastrand totusi mai multi CP decat celelalte. Rezultatul ar fi masina cea mai ieftina, cea mai economica, cea mai mare, cel mai ieftin de intretinut, insa cu imaginea probabil cea mai proasta. De tine depinde care din criterii e important.

Din pacate, legat de fiabilitate circula mai mult legende sau experiente individuale decat date concrete....
adi.mitrea
Daca spatiul nu e o problema, nu faci mai mult de 20.000 km pe an, alege corsa motor pe benzina 1.4 90 de cai.
Este cea mai confortabila pe locurile din spate, are reglaj scaun sofer si este cea mai placuta la condus! Motorul trage foarte bine! Daca te hotarasti la Corsa da-mi un mesaj privat si poate te ajut sa obtii un discount sau ceva optiuni in plus.

Clio e foarte ok cu motorul 1.4 16 V 97 cai putere dar este cam inghesuit in spate! Nu e cea mai aratoasa dar poate fi o solutie buna.

Logan cea mai buna achitie pentru banii dati pe o masina (mai ales daca nu sunt multi si sunt munciti din greu). Recomand 1.6 Laureate adica varianta a 3-a cu optiunea motorului de 1.6. GPL-ul este o solutie pentru consumul mare (care nu e chiar asa mare) si nici probleme de fiabilitate nu vei avea!
ncristi
QUOTE
Eddie, orice masina pierde teren in fata lui Renault a carei politica este pret mic, optionale multe (la asta te referi?) dar costuri enorme pentru piese si fiabilitate destul de scazuta


Costuri enorme la renault?...mereu aut idiotenia asta...
Nu spun ca la reno este ieftin dar multe alte firme practica preturi mult mai mari (unele din ele - ex. W- aproape duble) fata de reno.

O invetigatie tehnica la cardinal motor in ploiesti - rep. W in prahova- adica o operatie care dureaza cam 10 min. costa 1.5mil in timp ce la IPSO este 800 mii, o biel;eta de directie pt audi a4 cu montat cu tot costa 17 mil lei la celasi service, o revizie de 15k la fabia costa 8 mil in timp ce la meganu nu a depasit niciodata 3 mil si pot continua cu exemple.

De multe ori se compara prerturile de la service autorizat reno cu preturile de prin titan sau alte balcuri auto de genul asta.

Sa faca cine va o comparatie intre reno, W, toyota, honda, pejo etc la piesele de schimb, revizii etc....chiar ar fi intresant.

Referitor la topic eu asa alege logan.
florin55503
daca nu ai nevoie de un portbagaj imens atunci eu zic sa iei corsa. e mai incapatoare decat clio dar putin mai mica decat loganul. daca vrei portbagaj eu zic atunci logan
M A R I A N
Referitor la portbagaj, am vazut pe TVR2 o emisiune auto prezentata de Adi Despot in care faceau comparatie cate verze intra intr-un Logan si cate intr-un Porsche Carrera.
Desi Loganul a castigat, eu cred ca la obiecte inalte gen televizor sau mobilier, castiga clar Tico. Sa nu mai zic Corsa sau orice alta masina cu 5 usi.
T u d o r
Pai si cate televizoare cari cu o masina intr-o durata medie de viata? Sa zicem 3-5 ani...
Eu iti spun ca poate niciunul, acum ti le duc aia de la magazin acasa. tongue.gif

Oricum, hatch-urile au posibilitatea rabatarii banchetei si a incarcarii de obiecte voluminoase, dar totusi majoritatea timpului cari bagaje in masina, adica genti, sacose, geamantane.

Unde mai pui ca iarna daca deschizi hayonul ai dat-o naibii de caldura, iar vara intra pe aceeasi cale aerul fierbinte.

Eu sunt suporterul masinilor in 3 volume, macar din acest considerent. Daca mai adaugi o rigiditate mai buna a caroseriei si faptul ca de la drumurile execrabile ti se mai intampla sa o ia razna balamalele si sa-ti scartaie hayonul...
striker_astral
PT ncristi : am observat ca ai un renault megane (in semnatura).Este modelul clasic? (renault megane clasic ) Daca da poti sa imi dai cateva informatii despre aceasta masina ? Daca e fiabila..costuri aprox la revizii sau piese ? Am vazut ca un megane din 2001-2002 e cam la 6200-7000 E si mie personal imi place masina si dupa ce am mers cu ea pot sa zic ca e foarte confortabila.


P.S. : multumesc anticipat si scuze daca m-am bagat pe topicul altcuiva arigato.gif
striker_astral
Cat despre Logan ....eu zic ca tot ce se zice despre problema cu vopseaua e adevarat. Sunt 4 loganuri parcate in fata blocului si la 2 vecini deja se exfoliaza vopseaua :ban: ...
Andrei76320
Astazi am vazut la o reprezentanta Dacia doua loganuri si o laguna.
Logan 1,6 Ambition:
- 1 buc. 42000 km- 6900 Euro din 2004-
- 1 buc. 90 km- 7200 Euro din 2004-
Ambele verde cameleon metalizat, garantie 3 luni.
Mi se pare atractiv cel de 7200 crede-ti ca se merita sa risc, pretul de catalog 9000 de Euro.
Ce-ar putea sa-mi cada in 3 ani in valoarea asta, precizez ca nu iau masina sa fac taximetrie sau distributie ,etc.

Va multumesc pentru pareri chiar daca sunt pro sau contra.
HalbaSus
Vezi ca se mai practica si urmatoarea faza:
- te duci in ungaria, cumperi un logan
- la vama ceri TVA-ul inapoi de la unguri
- la intrare in tara nu platesti nimic pt ca e produs fabricat in romania

in final pretul iese cu ~1500 euro mai ieftin decat pretul de catalog dar fara garantie (garantia se pierde cand o inmatriculezi in romania).

Nu zic sa faci asa... dar ziceam ca se practica... blush.gif
Andrei76320
M-am uitat cu atentie la ambele si:
- aveau anvelope montana, la cea cu 90km erau ca noi, bine cu ceva praf pe "talpa"
- la tapiteria scaunelor spate la cea cu 42000km era putin roasa, se observa, la cealalta foarte , foarte putin, aproape deloc in comparatie cu cealalta,

Astept un raspuns de la cei care au logan din 2004, 2005, poate Tudor, sa spuna daca a avut probleme grave.
Citisem pe un post ca unei persoane i s-a rupt arborele la 1,6 MPI.
HalbaSus
Problemele daciilor logan le gasesti navigand pe aici: http://www.masini.ro/forum/viewforum.php?f=23

Sunt cateva topicuri cu probleme mai mult sau mai putin specifice modelului.
Andrei76320
Mersi Halba
Am citit aproape tot ce sa scris despre logan si despre alta masini; eu vreau o parerea a celor care vor sa o dea, ce are face, de ex:
-I-au o masina sa zic aproape noua dar cu garantie 3 luni, si o reducere de 1800 Euro- 15%- si ma expun riscurilor, pot iesi in castig in 3 ani sau nu.
- Nu imi i-au fiindca garantia ma face sa ma simt mai confortabil, chiar daca suma nu este nici mare, nici mica, mi-as lua una mai putin dotata (preferance de 1,4 mpi) dar cu garantie desi diferenta dintre modele este mare.
T u d o r
QUOTE(Andrei76320)
M-am uitat cu atentie la ambele si:
- aveau anvelope montana, la cea cu 90km erau ca noi, bine cu ceva praf pe "talpa"
- la tapiteria scaunelor spate la cea cu 42000km era putin roasa, se observa, la cealalta foarte , foarte putin, aproape deloc in comparatie cu cealalta,

Astept un raspuns de la cei care au logan din 2004, 2005, poate Tudor, sa spuna daca a avut probleme grave.
Citisem pe un post ca unei persoane i s-a rupt arborele la 1,6 MPI.


Andrei, nu pot sa-ti spun nici o problema despre logan, pentru simplul motiv ca nu am avut nici una. blush.gif

Si nu numai eu, am un prieten care are tot un Ambition din 2005 si nici el nu prea ar sti ce sa-ti raspunda, tot din acelasi motiv. Cauciucurile Montana sunt rele din toate punctele de vedere, dar cu ~10 mil. ai schimbat tot trenul de rulare cu unele de calitate. Citeste cu atentie posturile de la sectiunea monomarca Dacia, si fa diferenta dintre ce spn cei care "au auzit" de una sau alta si cei care au masina si vorbesc din experienta lor. Dupa asta, pentru a elimina nota de subiectiv, uita-te si la o alta marca si vei fi surprins sa afli ca Dacia Logan are tot atatea probleme ca si masini mult mai scumpe si cu pretentii mai mari.

Daca te intereseaza ceva anume, da-mi mesaj PM si iti voi raspunde cat ma pricep. smile.gif

Daca pretentiile tale nu sunt exagerate, iti recomand masina, este buna.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.