Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pornire grea dupa stationare
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Borcan77786
am sa va intreb si eu de una din problemele mele. Daca nu pornesc masina 2-3 zile nu vrea sa o ia la cheie, trebuie sa incerc de vreo 3-4 ori.....ce are? e normal?...daca asa face vara inseamna ca la iarna sad.gif.Am auzit ca se poate evapora benzina. Eu am verificat si am strans bine toate colierele, dar e jenant daca mai e cineva pe langa mine si vreau sa plec :angel: . Mentionez ca pompa pe care a pus-o celalalt proprietar e de dacia.
Corhana77862
Si a mea face la fel. Daca nu o pornesc 2-3 zile, nu mai vrea sub nici o forma pana nu-i dau la cama. Dupa aia porneste si timp de cateva secunde scoate fum negru (cred ca e din benzina).
Borcan77786
mda......e cam enervanta treaba. Un mosulica mi-a zis ca asta ar fi o "boala" a lor....doar ca o data se uita unu dintr-o dacia de prin 98 la mine cum dau la pompa si avea zambetu pe buze sad.gif......si apoi dupa ce am pornit-o m-am uitat si yo tot cu un mic zambet la pragul lui ciuruit de rugina biggrin.gif
Cosmin65397
Am gasit ceva probabil util.....Pornirea motorului rece zice cam in felu urmator:
-"Se trage maneta de comanda a clapetei de aer a carburatorului"(socu)
-Se introduce cheia in intrerupatorul de aprindere si se conecteaza demarorul,fara sa se apese in acest timp pe pedala acceleratorului.Daca motorul nu porneste la prima incercare,se va deconecta aprinderea si dupa aproximativ 30 secunde se va conecta din nou demarorul.Nu se recomanda conectarea demarorului pentru mai mult de 10-15 secunde.
Pe masura incalzirii motorului maneta de comanda a clapetei de aer se va apasa treptat pana la refuz."
Daca nu pornesc masina 2-3 zile si la mine porneste mai greu chiar daca am motoru facut....trag socu si fara sa apes pe acceleratie dau la cheie...
Daca nu o ia din prima sigur o ia din a 2-a cheie...Bafta!
bakhus70370
Dap.E boala generala...nu prea le place sa stea smile.gif
andrei27237
La mine la 3 zile o ia,dar am fost plecat in delegatie odata ; plecam duminica si ma intorceam vineri...... pornea f greu,numai cu dat la cama....


Ce sa-*i faci?Le palce sa mearga,nu sa stea....
florentin43993
Si a mea la fel INDIFERENT DACA ESTE PE BENZINA SAU PE GPL.
Ma enerveaza acest lucru :puke:
Cred ca ar trebui sa ma uit la aprindere si sa le pun pe toate noi si dupa aceea sa incerc o pornire la rece. :scratchchin:
gabriel cretu
e un lucru "normal".......dar de ce va deranjeaja atat de tare ? ii dai de 2-3 ori la coada pompei si aia e....oricum fenomenul nu se intampla la cei care merg zilnic asa ca........oricum noi ladistii nu suntem asa de "sensibilosi"......... biggrin.gif
Horia49540
nu va speriati tovarasi, e cat se poate de normal
se evapora benzina, si nu ca sunt furtunele vechi sau altceva, ci se evapora normal din camera de nivel constant
eu daca nu merg cu ea ii dau la cama la viitoarea pornire, si daca e cama la fund dau o tura la manivela si apoi iar dau la cama
si mi se rupe de ce zic altii, ca dupa ce am dat la cam aporneste la sfert :boxing:
si ala cu Dacia de ce radea de tine? si la dacii e la fel, la orice masina cu pompa de benzina mecanica e la fel, si al motocicletele vechi (colegul nostru motociclist stie) nus e dadea la cuisorul ala de la carburator tot asa?! deci nu e baola :doctor:
astea noi au pompa de beznina electrica si imediat cum pui contactul trimite benzina in injector biggrin.gif :wave:
Borcan77786
aha, m-am gandit si eu ca se poate evapora din camera biggrin.gif Stiti ce am mai observat ca garnitura de la carb de la capac luata de la obor de la rusi (sau moldoveni ce or fi) pe care am dat 20.000 este mai subtire decat aceeasi garnitura luata de la Atlas de pe grivita si pe care am dat 15.000. Acu nu stiu ce sa zic e posibil ca o garnitura mai groasa sa etanseze mai bine si sa se evapore mai putina benzina biggrin.gif
Aaa si nenea care mi-a vandut masina avea filtrul de benzina pus dupa pompa (ceea ce nu prea e bine, asa ca eu l-a pus inainte) si parca atunci pornea mai usor dupa o stationare de cateva zile. Probabil atunci se foloseste de benzina ramasa in filtru si de aceea pornea mai usor. O sa incerc si varianta cu garnitura mai groasa si al 2-lea filtru de benz dupa pompa :angel: .
Borcan77786
Va mai cer 1 sfat. Acum am pompa de dacia care are returul (parca ala e) obturat. Am pus pe masina o pompa de lada si nu vroia sa porneasca decat dc puneam palma pe carb ca sa ia mai putin aer. Deci daca imi iau pompa de lada va trebui sa umblu la reglajul de aer al carburatorului.
Asadar ce pompa sa-mi pun avand in vedere ca ma intereseaza un consum mai mic? E dificil sa-i fac retur la pompa de lada ca stiu ca imi trebe niste conducte pana in rezervor? blush.gif Ce ziceti.... :wave:
gabriel cretu
parerea mea este ca nu scade consumul cu pompa de dacie.........singura diferenta este ca la asta de lada este solicitata mai mult membrana de aceea iti trebuie membrane bune,la dacie merg si membrane mai asa si asa.......dar la Ladite,nu prea
Sa nu-ti inchipui ca daca n-are retur,consuma mai mult,la ladite cand e debitul de benzina prea mare,se retrage tija si axul cu came care actioneaza pompa merge-n gol,apoi se consuma benzina din pompa se relaxeaza membrana si se impinge axul ,in felul acesta ajungand din nou la axul cu came si reluandu-se procesul..........asa mi-a explicat mosul de la care am cumparat-o........pt ca si eu am fost contrariat de lipsa returului....deci nu-ti face probleme ca nu se reduce consumul cu cea de dacie..... :wave:
Horia49540
Nu e nici o smecherie returul, nu reduci consumul, asa cum a zis si Gabi
Asa ca ori tine-o pe aia de Dacie cu returul infundat
Ori pune-i una de lada
Ca pompele sunt la fel, difera doar cama care le actioneaza – la dacie e o cama, la lada e o tija
k.68177
Salut! La mine problema asta e mai rara. Dupa aprox. 1 sapt imi porneste relativ usor, la prima cheie. Faza e sa tragi socul, si sa tii apasat un pic acceleratia. Motorul porneste usor daca are aprinderea si carburatia reglata bine. Daca ai aprindere electronica, ar trebui sa porneasca si mai usor.
Borcan77786
Multzam mult pt sfaturi....o sa o las pe asta de dacia. biggrin.gif Dar atunci va intreb din pura curiozitate: ce rol are returul ala? :wave:
k.68177
Pai teoretic ar trebui sa reduca consumul. Eu am retur, fabricat @home smile.gif si sa stiti ca vine benzina destul de bine innapoi. Chiar daca nu reduc consumul, totusi macar am senzatia ca vine ceva si innapoi in rezervor smile.gif Eu totusi te sfatuiesc sa-ti pui pompa de Lada, pt ca din cate am inteles aia are debitul mai mare, si in special daca ai retur, e bine sa nu ai o pompa inferioara ca debit.
Borcan77786
of sunt nedumerit cu pompa asta blush.gif .....cand am pus pompa de lada trebuia sa-i mai iau din aer ca sa porneasca, asta nu inseamna ca pompa de lada are debit mai mic? :brave:
Horia49540
daca pompa e buna are debit suficient
scoate furtunul de la pompa la carburator si da la cama: trebuie sa arunce benzina serios, altfel nu e buna
daca e buna, reglezi carburatorul si n-ai treaba
toate lazile merg cu pompa de...lada biggrin.gif asa ca tre sa mearga si a ata :wave:
Daniel82595
am cumparat garnitura aceea dintre pompa de benz si bloc impreuna cu tija de actionare. Tija veche se vede ca e tocita si deci mai scurta cu 2-3 mm.
Le montez eu acolo frumusel, dau cheie, totul OK, merg si opresc undeva dupa ce motorul ajunsese la temp optima. Dupa aprox 1 min vad ca tremura si o ia relantiul in jos pana s-a oprit.
De pornit nu voia decat cu pedala la podea, de unde trag concluzia ca o ineca. Care o fi misterul? sa fi gresit rusii lungimea tijei? pana una alta am pus tija veche si merge OK. O sa vad dupa 2-3 zile de stationare dc o ia din prima.
Sarbatori Fericite ! :wave:
Daniel82595
am cumparat garnitura aceea dintre pompa de benz si bloc impreuna cu tija de actionare. Tija veche se vedea ca e tocita si era si mai scurta cu 2-3 mm.
Le montez eu acolo frumusel, dau cheie, totul OK, merg si opresc undeva dupa ce motorul ajunsese la temp optima. Dupa aprox 1 min vad ca tremura si scade relantiul pana s-a oprit.
De pornit nu voia decat cu pedala la podea, de unde trag concluzia ca o ineca. Care o fi misterul? sa fi gresit rusii lungimea tijei? pana una alta am pus tija veche si merge OK. O sa vad dupa 2-3 zile de stationare dc o ia din prima.
Sarbatori Fericite ! :wave:
eugen93201
QUOTE(Borcan77786)
... Mentionez ca pompa pe care a pus-o celalalt proprietar e de dacia.

Domnilor, revad perioada inainte de re... Atunci nu se gaseau pompe de benzina pentru Dacia si mestesugaream ! Luam membrane de la pompe de camion si le "croiam" pentru pompa de benzina. Luam pompa de la camioan !!! si o "modelam" pentru Dacie ! Sfatul meu de "dr. in pompe" : respectati hotararea producatorului !! A facut el experiente si nu mai este nevoie sa cheltui si eu bani cu experimente ! Lada trebuie sa functioneze cu pompa de Lada.
Daniel82595
dap. acum pompa si garnitura aceea sunt noi si sunt de lada biggrin.gif. Problema e ca dupa 1 seara de stationat tot nu pleaca la cheie. O fi de la tija? Daca da atunci de ce nu sta la relanti? Are vreo legatura cuiul poantou cu treaba asta? :wave:
eugen93201
QUOTE(Daniel82595)
... Le montez eu acolo frumusel, dau cheie, totul OK, merg si opresc undeva dupa ce motorul ajunsese la temp optima. Dupa aprox 1 min vad ca tremura si scade relantiul pana s-a oprit...

Daniel, hai sa o luam babeste. O pompa care "trage" aer (datorita montarii incomplete - adica nu este stransa bine NU "tare"; nu este etansa, are un spatiu f.f.f. mic intre capac si garnitura etc) te lasa sa pornesti motorul dar dupa un timp foarte scurt se opreste motorul. Nu te lasa sa te depasezi nici un metru ! ("parerea mea ... ").
Am inteles ca tu ai parcurs 2 metri, deci facem un pas inainte : carburator ! "Pe el ..." !
Daniel82595
nu nu garnitura si pompa sunt puse bine(nu curge ulei). Problema este cu tija cea noua care e mai lunga cu 2-3 mm.... pot sa merg cu masina km intregi dar dc stau la relanti mai mult timp, cam 1min, pare ca se inneaca. Acum am pus tija veche pt ca in trafic murea motorul. Cel mai mult ma enerveaza ca desi am schimbat chestiile astea tot nu o ia la cheie dupa o seara de stationare. :evil: :angel:
eugen93201
Pompa are o parghie de actionare - actionata de motor - si o tija de actionare a membranei (sa ma scuze mecanicii daca nu am folosit termenii corecti). Despre cine este vorba in propozitie? Nu pompa este de vina ! Am scris ceva despre pompa de benzina, citeste.
Daca aprinderea este corect reglata, nu dupa ureche de catre "specialisti", atunci vinovat este carburatorul (nu am schema !) si mai precis : ralantiul. Reglajul se efectueaza operand asupra a doua suruburi : surubul care modifica pozitia obturatorului si cel de dozare a amestecului la ralanti. Primul influenteaza nivelul turatiei, iar al doilea face "mersul rotund" (placut urechii). Trebuie sa cunosti turatia la ralanti prescrisa de uzina. Se roteste surubul de pozitionare a obturatorului in sensul obtinerii nivelului turatiei la ralanti prescris de uzina ! Apoi se invarteste surubul pentru reglarea dozarii intr-un sens sau altul, pana cand se ajunge la o turatie maxima (insuruband sau desuruband, turatia creste, atinge un maxim si apoi scade). Dupa aceasta se restabileste din primul surub turatia prescrisa de uzina. Daca motorul nu functioneaza regulat (mersul este insotit de trepidatii ale motorului, rateuri in toba de esapament), surubul pentru reglarea dozarii amestecului se roteste cu multa finete intr-un sens sau altul in jurul pozitiei medii stabilite mai inainte, pana ce se obtine o uniformitate in mersul motorului. Retine : reglajul se face daca ai filtrul de aer curat si montat pe carburator !!! si aprinderea reglata corect !!! (nu de "specialisti").
Daniel82595
QUOTE(eugen93201)
Pompa are o parghie de actionare - actionata de motor

...despre parghia asta e vorba. Masina mere ok, insa nu porneste la cheie dc o las peste seara.(furtune,garnituri,capaculcarbului si toate astea sunt etanse). Tare ma sacaie treaba asta cu pornirea :evil: :boxing: .
Dc pun parghia noua motorul se opreste dupa 1 min de mers la relanti.
cosmin - constantin88637
Salut! Am vaz problema ta si am zis , sa-ti spun cum o pornesc eu pe a mea, si nu am probleme,chiar si dupa cateva zile de stationare:
1. tragi socu la maxim
2. apesi de vreo 3-4 ori pedala de accelaratzie
3 si apoi dai cheie ajutand-o din acceleratzie
ffff imopratant daca nu vrea si nu vrea
nu mai faci asa, impingi socu la loc, caci daca-l lesi se va ineca, dar itzi spun eu ca la 99% din cazuri o sa mearga cum ti-am zis eu mai sus wink.gif. Sper sa-tzi fie de folos.
Daniel82595
in sfarsit cred ca am gasit cauza problemei :clapping: . Nu o sa vina sa credeti dar camera de nivel constant a carburatorului are o fisura down.gif . Aveti idee cu ce pot astupa/lipi zona aceea? Letconul e bun? ca la radiatoare merge biggrin.gif
Daniel82595
asa cum ziceam caera de nivel ct din carburator avea o fisura. Iat-o ...:
PS: Nu vi se pare cam neagra camera I ? blink.gif
Daniel82595
aveti grija cum va strang aia in service diferite chestii ca eu de acolo cred ca am patit-o. Carburatorul nu se strange tare (e mat moale) ca altfel o sa ajunga asa...
Daniel82595
la exterior se vede zona curata. Pe acolo benzina iesea un pic cate un pic si se prelingea pe colector...
Daniel82595
... si, in final, iata unde ajungea o parte din benzina. Aveti grija cu laditzele ca sunt batrane si sensibile la chestii din astea.
Sper sa nu mai pun piciorul in service prea curand. beer.gif
eugen93201
Daniel, iti multumesc pentru ca ai pus carburatorul desfacut. Pana acum n-am avut ocazia sa vad carburatorul de Lada. O idee ! (stiu cum se numesc cei cu idei ... beer.gif ) Daca vrei sa experimentezi, incearca sa lipesti fisura cu poxipol. Trebuie curatat locul - degresat - aici nu este cazul ! Cauta sa introduci doar in fisura, surplusul inlatura-l. Eu am lipit multe obiecte metalice si am avut rezultate.
Mariustom
Eugen, după cum arată Daniel în poza a 2-a nu mai este o simplă fisură ci o bucată desprinsă din corpul camerei carburatorului. Ceea ce înseamnă schimbarea corpului, nu cred că ține figura cu lipitul, deoarece ea s-a crăpat tocmai datorită faptului că acolo e orificiul de strângere al capacului, ce necesită o forță, e adevărat nu prea mare, dar destul cât să fie solicitări mecanice.
Oricum, baftă Daniel, orice ai face biggrin.gif :wave:
eugen93201
Marius, eu m-am referit la primul carburator, cel curat din prima fotografie. Acolo se vede o fisura, nu ruptura. La fisura poate folosi adezivul respectiv.
Horia49540
du-te la cineva care sudeaza in antimoniu (nu stiu sa-ti recomand...intreaba-l pe Patru) si se rezolva, o sa mearga ca nou
intr-adevar in service se strica multe, "e multi prosti pe acolo"...)

si camera 1 e ok, a doua e prea curata ca nu vrei tu sa mergi mai tare ha ha ha biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif :wave:
Daniel82595
in poza a II-a e un carburator care il aveam prin casa si care, culmea, avea acelasi defect. (ale meu e cel cu fisura)
De lipit l-am cu fludor, ca la radiatoare. Sper sa nu fi facut nimik rau biggrin.gif.
Treaba e rezolvata 90 % pt ca nu am putut sa lipesc ca lumea datorita formei de la exterior....o ia la a 2-a cheie dupa o noapte de stationare :angel:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.