IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Suspensii nubira -> mai multa sportivitate

This topic is about Suspensii nubira -> mai multa sportivitate, the author, James Kilowatt, wrote about: Salut Ma cam bate un gand sa umblu la suspensii la Nubira. Ideea ma cam sacaie inca de cand am observat ca dau foarte usor cu burta de pamant la anumi ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Suspensii nubira -> mai multa sportivitate
James Kilowatt
post Apr 3 2006, 09:45 AM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Salut

Ma cam bate un gand sa umblu la suspensii la Nubira. Ideea ma cam sacaie inca de cand am observat ca dau foarte usor cu burta de pamant la anumite obstacole peste care cu Seatul treceam fluierand. Garda la sol e destul de mica, iar suspensia cam prea moale pentru gustul meu.

Ideea e ca m-ar tenta sa pastrez garda la sol identica, insa as vrea o suspensie mai rigida. Arcuri si amortizoare mai tari . Eventual, o bara de egalizare mai rigida. Chiar daca pierde in confort, sper sa castige in sportivitate, personal prefer suspensiile mai rigide, iar la 130CP merita o tinuta de drum mai sportiva. Deja am pneuri cu talon mai jos decat sunt date in carte, pe care le umflu pe la 2.4 bari si tot prea moale mi se pare.

M-ar interesa insa o solutie "consacrata", si nu lucrat dupa ureche. Adica, arcuri+amortizoare alese de specialisti, si nu la plesneala.
Daca as avea date mai precise despre distributia de mase ale masinii, as putea sa-mi rog colegii sa-mi faca o optimizare numerica a suspensiei... sau sa mi-o fac eventual singur.... Insa n-am nici datele si nici competentele ... inca....

In plus, nu vreau sa am probleme la controlul tehnic, care aici se face in fiecare an.

Stie cineva ce piese s-ar potrivi, si eventual cat ar costa? (cu tot cu manopera?). Mentionez ca am motorul de 2kile, care probabil e mai greu decat cel de 1.6, si hatchback, mai scurta decat limuzina, asa ca nu stiu sigur daca solutia pentru nubira2 de la noi s-ar potrivi la mine.


PS... si oarecum offtopic.
A lucrat cineva cu ADAMS? Daca da, cat ar dura pana as putea invata suficient incat sa-mi rezolv singur asemenea problema, presupunand ca nu e prima oara cand vad un soft de simulare?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Apr 3 2006, 10:07 AM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Cea mai buna solutie ar fi o suspensie reglabila. Costa mult mai mult decat suspensiile sport standard dar au numeroase avantaje. Unul dintre ele e ca poti sa-ti faci un set-up optim pentru masina... setarea se poate face fie pe baza de calcule (ca vad ca te pasioneaza) fie pe baza empirica (cum fac cei mai multi).. Iti trebuie o zi libera, un "circuit" si in mod ideal o rampa pe care sa-ti ridici masina. Si dupa aceea poti sa te tot joci cu setarile suspensiei pana atingi setarea care iti convine.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 3 2006, 10:16 AM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Si ai idee, macar ca ordin de marime cat costa distractia? Cu tot cu manopera?
Cum functioneaza un arc reglabil?! reglezi pretensiunea si pozitia de prindere?

Nu-mi plac calculele, sunt alergic la ele si in nici un caz nu am chef sa le fac in timpul liber... tocmai de aia prefer softul care sa le faca in locul meu biggrin.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 3 2006, 03:49 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Am vazut ceva aici
http://www.eibach.de
Application guide -> chevrolet -> Nubira insa ar insemna sa pierd 30mm la garda la sol... si nu-mi convine.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Apr 3 2006, 04:33 PM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Din cate stiu eu nu prea poti sa ai suspensie sport fara garda la sol mai mic. Sigur poti sa schimbi arcul si nu si amortizorul dar la nu e recomandat deoarece se schimba cursa amortizorului, ceea ce poate sa duca la o viata mai scurta biggrin.gif

O metoda prin .ro mai e sa-ti transformi amortizoarele actuale in unele sport, am vazut pe dacii dar iar parca nu prea am incredere blush.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 3 2006, 04:39 PM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Nu vreau suspensii sport, vreau doar unele ceva mai dure, insa garda la sol sa ramana tot asa, ca mi se pare destul e redusa. Vreau sa castige femitate si precizie, sa se incline mai putin in viraje, si sa nu mai dea cu burta de pamant la damburi biggrin.gif, nu sa transform in masina de Nascar. Au si belgoizii destul gropi....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Apr 3 2006, 04:53 PM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



nu stiu in ce masura se potrivesc suspensii de pe alte masini... opelurile si daewoo-urile au impartit cateva platforme comune iar suspensiile de pe opel sunt destul de ferme... departe de a fi sport, dar mai ferme.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 3 2006, 04:59 PM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



O sa-i intreb pe aia de la chevrolet.
Sau pe astia care fac kituri de tuning daca nu se pot pune arcuri mai tari si fara coborarea garzii la sol.
Suspensii din alea reglabile a vazut cineva pe undeva?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Apr 3 2006, 05:11 PM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Deja am pneuri cu talon mai jos decat sunt date in carte, pe care le umflu pe la 2.4 bari si tot prea moale mi se pare.


O solutie pentru a nu pierde din garda la sol foarte mult ar fi sa-ti pui cauciucuri cu talon mai mare decat ai acum si suspensie sport... in loc de 30 mm ti-ar scadea doar cu vre-o 10-15 mm sau chiar mai putin, depinde ce talon folosesti.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Suciu71258
post Apr 6 2006, 02:37 PM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 127
Joined: 20-March 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 71.251



suspensii reglabile am si eu la mine pe masina...si nu e cum cred unii...ca sa le reglezi,ridici masina pe un cric,si invarti o saiba care e pe telescop in jos sau in sus...nu stiu daca am fost f coerent blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Suciu71258
post Apr 6 2006, 02:38 PM
Post #11


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 127
Joined: 20-March 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 71.251



oricum...exista suspensii sport care nu iti scad garda la sol.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th April 2024 - 06:27 AM