Cum curat vopseaua veche ? |
This topic is about Cum curat vopseaua veche ?, the author, Gabriel29683, wrote about: Am luat curand un Renault Dauphine Gordini de la un pasionat de astfel de masini, care mai are si el una in circulatie si inca una pentru piese, si ar ... To read more just scroll down
Cum curat vopseaua veche ? |
Feb 6 2006, 07:14 PM
Post
#1
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 17 Joined: 23-July 04 From: Constanta (Constanta) Member No.: 29.676 |
Cum poat sa curat vopseaua si chitul care il are mai usor, ce solutii sa folosesc sau scule ca sa o curat pana la tabla.Ajutati-ma !!! Multumesc. |
|
|
Feb 6 2006, 08:49 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Procedeul se numeste sablare si consta in curatarea carsoriei cu un nisip/praf special aruncat printr-un compresor cumva.... :angel:
-------------------- |
|
|
Feb 7 2006, 05:49 PM
Post
#3
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 17 Joined: 23-July 04 From: Constanta (Constanta) Member No.: 29.676 |
Pe mine m-ar interesa cu ce solutii care le pot cumpara de la magazin sau cu unelte care le are mai oricine prin casa(flex, .....) nush cu ce .
Am vazut la Discovery o emisiune care curatau vopseaua veche de zeci de ani de pe o masina, cu o solutie pe care o dadeau cu pensula si se umfla toata vopseaua cu tot cu chit, se curata tot pana la tabla foarte usor. |
|
|
Feb 8 2006, 03:51 AM
Post
#4
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 122 Joined: 19-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.377 |
linistit vopseaua oricat de veche ar fi. Daca ai un aparat de sudura(autogen),merge si mai repede. "Plimbi" flacara pe portiunea pe care vrei sa o cureti,si in momentul cand vopseaua incepe sa "infloreasca",o iei cu spaclul. Garantat se duce pana la tabla!!!!! Operatiunea de sablare,se foloseste IN GENERAL pentru piese de dimensiuni MICI(nu caroserie de masina),si intr-un loc special amenajat,pentru ca aerul care pulverizeaza nisipul are o presiune FOARTE MARE,existand riscul accidentarilor (se folosesc costume speciale de protectie+cabina adecvata unde nisipul este recirculat,etc,etc!!!!) Spor la treaba |
|
|
Feb 10 2006, 12:12 PM
Post
#5
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 17 Joined: 23-July 04 From: Constanta (Constanta) Member No.: 29.676 |
|
|
|
Feb 10 2006, 05:55 PM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 122 Joined: 19-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.377 |
Banuiesc ca nu vrei sa cureti toata masina de vopseaua si chitul
vechi,ci numai portiuni.In general,cand se revopseste o masina,se curata "pana la tabla"acolo unde a inflorit vopseaua,rugina,etc,etc. In rest,se freaca bine cu smirghel,ca sa matuiesti vopseaua veche,pana ajungi la chit,se "adauga"altul nou unde este nevoie......este o tehnologie intreaga,ca sa-i spun asa.Si stai linistit,in privinta tablei,ca nu se com- para cea de acum 25-30 de ani,cu actuala!!!!Oricum,tu "plimbi"flacara pe diferite portiuni,nu o inrosesti!!!! Bafta!!!! |
|
|
Feb 11 2006, 07:25 PM
Post
#7
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 17 Joined: 23-July 04 From: Constanta (Constanta) Member No.: 29.676 |
Pai yo vreau sa curat toata vopseaua pana la tabla.Asta pe care o fac yo e masina de epoca, e un Renault Dauphine Gordini.Vreau sa o fac misto de tot, sa-i indrept tablaria, sa o sudez unde este nevoie , vopsea....Asa ca vreau sa fac cum e mai bene si mai usor pentru ea.Vreau sa iasa o masina misto nu gluma.
|
|
|
Feb 12 2006, 01:36 AM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 122 Joined: 19-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.377 |
Am inteles ceea ce vrei sa faci....DAR....asa cum ti-am mai spus,
pana la tabla ESTE necesar sa cureti numai acolo unde repari(sudezi,in- drepti,etc)in rest,se curata vopseaua,pana la chit,cu smirghel. Parerea mea,este ca nu are rost sa dai jos chitul BUN,chiar daca este vechi....daca a tinut atat timp,mai tine,stai linistit!!!! De ce nu cauti un vopsitor(dar unul ceva mai in varsta)si-ti va expli- ca tot "secretul" revopsirii!!!! |
|
|
Feb 12 2006, 02:09 AM
Post
#9
|
|
sofer Group: Membri Posts: 50 Joined: 5-February 06 From: Giurgiu (Giurgiu) Member No.: 67.354 |
Fa cum crezi tu de cuviinta....
Daca vrei sa cureti rapid si de "calitate" vopseaua veche foloseste o solutie de 15% de acid sulfufic(nu de baterie!!!) pe care il aplici cu o pensula mai mare iar dupa cca 2 ore daca ai posibilitate la o spalatorie auto,baga jetul max! chitul va mai ramane dar se va lua mult mai usor cu un spaclu de otel! eu asa am procedat la o Volga! Spor la treaba! |
|
|
Feb 12 2006, 07:30 PM
Post
#10
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 17 Joined: 23-July 04 From: Constanta (Constanta) Member No.: 29.676 |
Pai si de unde cumpar solutia asta pentru curatat vopseaua si cum se numeste ?
|
|
|
Feb 18 2006, 10:13 PM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 122 Joined: 19-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.377 |
Cred ca te-ai lamurit ca nu exista "solutia"aia minunata cu acid
sulfuric +apa 15%....poate numai daca o faci tu???!!!! In rest,ptr. tabla ,acid sulfuric +apa din abundenta,este exact ce-i trebuie => rugina garantata!!!! Bafta!!!! |
|
|
Feb 19 2006, 07:13 PM
Post
#12
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 17 Joined: 23-July 04 From: Constanta (Constanta) Member No.: 29.676 |
Numai sa nu imi manance toata masina, solutia aia Dar exista o asemenea solutie care curata vopseaua veche.Am vazut cu ochii mei la TV, pe loc infloreste vopseaua pe masina.Dar am crezut ca exista si la noi asa ceva.
|
|
|
Feb 19 2006, 09:22 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.471 Joined: 18-November 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 61.358 |
Intreaba un vopsitor priceput si te va indruma cum sa faci.
Poate ca merge si cu un diluant pentru vopsele auto , oricum cu ceva puternic, dupa ce inainte ai matuit-o cu un smirglu ca sa o patrunda diluantul. Atat arderea cat si solutia de acid sulfuric mi se par riscante(metoda cu acid in mod sigur implica anumite riscuri). |
|
|
Mar 28 2006, 10:47 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
DECANOL sau Carburol , dar sfatul meu este sa o slefuiesti doar si acolo unde este prins bine chitul sa-l lasi in pace. NU care cumva sa folosesti lampa de benzina sau autogen pentru ca dilatarea tablei va duce la valuriri urate.
-------------------- Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
|
|
|
Guest_Daniel76078_* |
May 11 2006, 09:44 AM
Post
#15
|
Guests |
Salut.....dar de ce vrei sa indepartezi vechea vopsea...Las-o asa,ia un smilgher fin de granulatie 300-1000 si da un pic pe vopsea pana capata un aspect mat, chituieste-o si apoi da-i noua vopsea.Castigi timp si nu depui nici efort.Ce au spus restul cu decarbusolv si lampi de benzina sunt prea 'meseriasi', nu-i lua in seama.Indepartarea vopselei se face foarte greu deoarece a fost uscata in cuptor.....iar daca te apuci tu s-o 'decojesti' pe cea veche.....o sa ai de lucru pana s-o revopsesti....plus ca o sa bagi la bani in chituri si vopsea.....Intradevar numai prin sablare se poate indeparta 100%.
|
|
|
May 11 2006, 04:56 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
Numai ca la sablare s-ar putea sa cada si 10 % din tabla....
-------------------- Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P. ,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga |
|
|
Aug 6 2006, 01:43 AM
Post
#17
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 172 Joined: 5-December 02 From: Timisoara (Timis) Member No.: 8.301 |
nu stiu de ce majoritatea incercati sa-i bagati la om in cap ideea k nu trebuie curatata toata caroseria de orice non metal.
Omul vrea s-o restaureze, restaurarea implica curatarea vopselei pana la metal(nu cum se zice la noi, vand cutare auto restaurata recent, adika un RK romanesc de toata jena) si da, acelasi tip d solutie il caut si eu, oricum la noi asa ceva nu exista special pt auto ci eventual ceva asemanator pt alte scopuri si utilizari. Cel mai bine este sa cauti in state, sigur costa multisor, dar isi face treaba, sablarea e cea mai buna solutie k e mai rapida, in 4 ore ai facut masina toata dar e scump si numai la bucale este asa ceva. Iar cine iti sugera sa lasi chitul vechi ca e bun, nu-i da crezare, nu stie ce vorbeste, unde a fost chit, sigur va rasari rugina, nu acum, dar va iesi. Unde este chit, este ceva de reparat, si unde sunt probleme(gaurele, imbinari de tabla) topesti Pb cu lampa de sudura, e singurul adaos acceptat in operatiunile de restaurari auto profesionale, nu chit pasta..DELOC, doar spritz chit pt pregatirea vopsirii. Deci cauta prin State, sigur gasesti. |
|
|
Aug 6 2006, 07:09 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
lichid de frina? are un efect ciudat asupra vopselei si fiind gras nu cred ca ataca tabla. dar cel mai bine este s-o sablezi. iei un compresor mic, ii pui un pistol de sablat si faci asta vreo 2 zile si gata.
|
|
|
Aug 6 2006, 09:17 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 660 Joined: 17-July 06 From: Bucuresti Member No.: 82.588 |
ba ataca f urat tabla . O metoda care am folosit-o personal dar pe o suprafata mica care nu este la vedere(si mai mult din lipsa de bani:D) este urmatoarea:
- cu smirgher cu granulatie P80 se curata pana la tabla - se aplica feruginol cu pensula si se lasa 30-40 min dupa care se spala bine si se dergeseaza cu diluant - P150 +apa+chit (dc e nevoie de chit) - P240 +apa (nu e obligatorie apa mai ales ca raman mici pete de rugina de la ea care se iau cu diluant dar e bine dupa fiecare tip de smirgher sa avem zona curata si sa nu se mai observe zgarieturile de la smirgherul precedent) - P400 (si P800 dc vrem sa fie f fin) - degresare cu diluant - 2 straturi de grund - 2 straturi de vopsea - cine mai are bani mai da si cu lac Grundul si vopseaua le-am luat spray 130.000 fiecare, nu sunt stralucite dar decat inainte e mult mai bine :angel: |
|
|
Aug 23 2006, 02:04 PM
Post
#20
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 172 Joined: 5-December 02 From: Timisoara (Timis) Member No.: 8.301 |
QUOTE(air_wolf) lichid de frina? are un efect ciudat asupra vopselei si fiind gras nu cred ca ataca tabla. dar cel mai bine este s-o sablezi. iei un compresor mic, ii pui un pistol de sablat si faci asta vreo 2 zile si gata.
de pistol de sablat cred k am fi mai multi interesati..dar asa ceva nu cred k exista pe la noi de cumparat...pt k toata instalatia este destul de voluminoasa si trebuie granule speciale pt sablat..sau nisip ff fin sortat, rezervor pt nisip, costum pt sablare sau risti sa ai probleme de sanatate din cauza prafului inhalat etc.. nu e usor asa ceva de improvizat |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 02:06 PM |