CIELO GLE 1995 - Demaraj Dificil |
This topic is about CIELO GLE 1995 - Demaraj Dificil, the author, Alexandru67283, wrote about: RAPIDITATEA demarajului depinde de momentul cind a fost pornita precedent: daca o opresc 5 minute, la benzina, de exemplu, pot s-o pornesc din nou, pe ... To read more just scroll down
CIELO GLE 1995 - Demaraj Dificil |
Feb 4 2006, 03:12 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 8 Joined: 4-February 06 From: Brasov (Brasov) Member No.: 67.276 |
Daca o las 2-3 ore, (pt mers la cumparaturi) porneste foarte greu, dau la cheie circa 10 secunde. Alt caz: Daca las masina nemiscata o saptamina, porneste perfect. Si apoi din nou, daca o las 3 ore si incerc s-o pornesc, abia mai porneste... Precizez ca a avut sparta teava care duce la rezervor, deci a intrat nisip peste tot. Am schimbat injectoarele de 3 ori, pompa de 3 ori, filtru de 2 ori. Dar nu am schimbat piesa din poza. E supapa ce egalizeaza presinea benzinei in injectoare? Oare asta sa fie cauza...??? Trebuie schimbata? Orice sfat e binevenit! Multumesc anticipat. |
|
|
Feb 4 2006, 12:59 PM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 358 Joined: 10-November 05 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 60.542 |
Dupa cum ti-am mai spus si in celalalt mesaj de la Sevice Auto, ar tb. sa verifici daca pompa de benzina baga constant aceeasi presiune, uzura axului cu came si supapa de egalizare.
Spune-mi daca motorul scoate fum albastru la pornire si daca in zona axului cu came se aud zgomote nefiresti cand motorul este pornit. Cati km ai la bord? |
|
|
Feb 4 2006, 03:43 PM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 4-February 06 From: Giurgiu (Giurgiu) Member No.: 67.271 |
Din cate cunosc eu simtomul,e vorba de traductorul de temperatura situat in chiuloasa,trebuie schimbat dar ulterior resetat si softul calculatorului asfel problema va persista deoarece defectarea traductorului a cauzat si o "lipsa" a acestuia din sistem implicit o eroare![/b]
|
|
|
Feb 4 2006, 10:50 PM
Post
#4
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 8 Joined: 4-February 06 From: Brasov (Brasov) Member No.: 67.276 |
QUOTE(Felix60549) Dupa cum ti-am mai spus si in celalalt mesaj de la Sevice Auto, ar tb. sa verifici daca pompa de benzina baga constant aceeasi presiune, uzura axului cu came si supapa de egalizare.
Spune-mi daca motorul scoate fum albastru la pornire si daca in zona axului cu came se aud zgomote nefiresti cand motorul este pornit. Cati km ai la bord? Pompa de benzina e nou-noutza. Da, scoate fum albastru daca porneste chiar greu. Are 171.000km, si de vreo 20.000 face asa. Oare daca schimb piesa aia din imagine se poate ameliora ceva? Salutari! |
|
|
Feb 5 2006, 01:31 AM
Post
#5
|
|
sofer Group: Membri Posts: 50 Joined: 5-February 06 From: Giurgiu (Giurgiu) Member No.: 67.354 |
Traductorul de temperatura nu afecteaza decat consumul f mare de combustibil in cazul in care e dus!Sincer nu stiu exact care este problema la acest subiect dar incearca totusi un reset de sistem! :yup: |
|
|
Feb 5 2006, 01:57 PM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 358 Joined: 10-November 05 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 60.542 |
Este bine sa incerci si o resetare a ECM, dar nu de acolo este problema, zic eu. Fum albastru la pornire scoate in momentul in care motorul consuma ulei. Si sa-ti explic fenomenul. La rece este normal sa porneasca usor, deoarece cantitatea de noxe ce iese prin carter este mica.
Cand rulezi cu ea si motorul ajunge la o temperatura mai ridicata cantitatea de noxe prin incalzirea motorului este mult mai mare, si de aceea la o pornire imediata nu vrea. Fa un experiment, care nu are cum sa dauneze masini. Vezi ca la un moment dat furtunul de carter (unde se bifurca) intra in galeria de admisie. Scoate-l de acolo, obtureaza intrarea in admisie, furtunul lasa-l undeva in jos si incearca sa mergi cu auto pana acesta s-a incalzit. Atunci opreste-o si porneste-o. Vezi daca o ia din prima. Intradevar, supapa aceea egalizeaza presiunea in injectoare, dar pana a o schimba, mai verifica bujiile, distanta acestora si axul cu came pt.ca daca acesta din urma este uzat, nu actioneaza supapele corect si este posibil sa ai pb. la admisie. Cam cat ulei iti consuma la 100 de km? In acei 171000, ai facut motorul vreodata? Daca nu este explicabil. Incearca si o compresie la un sevice pt. a te lamuri. Manualul de reparatii il ai? |
|
|
Feb 5 2006, 02:52 PM
Post
#7
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 8 Joined: 4-February 06 From: Brasov (Brasov) Member No.: 67.276 |
QUOTE(Felix60549) Este bine sa incerci si o resetare a ECM, dar nu de acolo este problema, zic eu. Fum albastru la pornire scoate in momentul in care motorul consuma ulei. Si sa-ti explic fenomenul. La rece este normal sa porneasca usor, deoarece cantitatea de noxe ce iese prin carter este mica.
Cand rulezi cu ea si motorul ajunge la o temperatura mai ridicata cantitatea de noxe prin incalzirea motorului este mult mai mare, si de aceea la o pornire imediata nu vrea. Fa un experiment, care nu are cum sa dauneze masini. Vezi ca la un moment dat furtunul de carter (unde se bifurca) intra in galeria de admisie. Scoate-l de acolo, obtureaza intrarea in admisie, furtunul lasa-l undeva in jos si incearca sa mergi cu auto pana acesta s-a incalzit. Atunci opreste-o si porneste-o. Vezi daca o ia din prima. Intradevar, supapa aceea egalizeaza presiunea in injectoare, dar pana a o schimba, mai verifica bujiile, distanta acestora si axul cu came pt.ca daca acesta din urma este uzat, nu actioneaza supapele corect si este posibil sa ai pb. la admisie. Cam cat ulei iti consuma la 100 de km? In acei 171000, ai facut motorul vreodata? Daca nu este explicabil. Incearca si o compresie la un sevice pt. a te lamuri. Manualul de reparatii il ai? Multumesc mult de explicatii. Are bujii noi. Motorul nedesfacut niciodata. Nu consuma ulei. Inca un detaliu: odata, cind am schimbat un injector (acum 4 ani), mi-a cazut inauntru o garnitura de-aia de cauciuc. Am pus alta, si am pornit motoru asa. A facut niste zgomote dubioase, la demaraj, dar n-aveam ce sa-i fac... In plus, are o compresie mai slaba pe un cilindru, dar nu la cel la care a mincat cauciucul ala... Cam asta e. Salutari. |
|
|
Feb 5 2006, 03:56 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(Alexandru67283) RAPIDITATEA demarajului depinde de momentul cind a fost pornita precedent: daca o opresc 5 minute, la benzina, de exemplu, pot s-o pornesc din nou, perfect, la sfert de cheie.
Daca o las 2-3 ore, (pt mers la cumparaturi) porneste foarte greu, dau la cheie circa 10 secunde. Alt caz: Daca las masina nemiscata o saptamina, porneste perfect. Si apoi din nou, daca o las 3 ore si incerc s-o pornesc, abia mai porneste... Daca n-ar fi vorba de o masina cu pretentii, as spune ca e inecata. Fenomenul este identic la vechile rable cu carburator. Cand le opresti si incep sa se raceasca, benzina din cilindri se condenseaza si o ineaca. Daca o lasi 12 ore insa chiar daca se raceste complet, condensul apuca sa se evapore si pleaca iar la sfert. Asa, cu titlul de experiment, cand stii ca va porni greu (adica dupa ce a stat doua-trei ore) incearca sa dai cheie cu acceleratia apasata jumatate sau chiar la blana, cam 5 secunde si apoi elibereaza acceleratia (sau chiar ai devreme daca da sa porneasca. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 5 2006, 05:35 PM
Post
#9
|
|
pilot Group: Membri Posts: 358 Joined: 10-November 05 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 60.542 |
Salut MR!
Se poate sa ai dreptate. La varianta asta nu m-am gandit. De regula cand opresti motorul injectoarele se opresc si ele, dar daca nu functioneaza unul cum tb. si ramane deschis, nu se ineaca? Eu zic ca este posibil. Cu toate ca daca ar fi innecata, la pornire ar scoate fum negru de combustibil nears, nu albastru. Ce zici? |
|
|
Feb 5 2006, 05:50 PM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 358 Joined: 10-November 05 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 60.542 |
Chiar, din curiozitate,am luat manualul si atentie ce scrie:
,,Daca tensiunea pulsanta nu este prezenta la injectoare rezulta ca ECM, nu controleaza injectoarele sau cablajul prezinta defectiuni. Rezistenta injectorului este mai mica de 13,5 ohmi. In acest caz injectorul tb. inlocuit. De asemenea se verifica: Sistemul de aprindere,IAC-ul,senzorul TPS-clapeta de aer, releul pompei de benzina" etc. Deci, mult succes! Ai de verificat, caci pot fi cauze multiple. |
|
|
Feb 6 2006, 11:06 AM
Post
#11
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Daca ar fi paradit un injector, s-ar ineca un cilindru, nu toti 4. Foarte multa benzina nu ar putea scapa, pentru ca odata oprit motorul se opreste si pompa de benzina. Cred ca si in 3 tot ar trebui sa porneasca. In plus, benzina aia ar picura imediat si n-ar mai porni nici dupa 5 minute de la oprire, nu i-ar lua 2 ore ca sa se inece.
Oricum, o verificare nu strica, mai ales ca nu e chiar atat de greu de facut. PS. O problema de injector care nu raspunde cred ca ar aprinde becul de "engine check" si ar lasa un cod de eroare in memoria ECM-ului, care ar putea fi citita de scanner. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 7 2006, 07:58 PM
Post
#12
|
|
pilot Group: Membri Posts: 358 Joined: 10-November 05 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 60.542 |
Este si nu chiar asa. Sa-ti spun o intamplare:
Cum umblam eu asa pe la motor, si vrand nu mai stiu ce sa fac, am scos un papuc de curent care intra in injector. Si ce s-a intamplat? A pornit ca nebuna in 3 si eu tot o opream si tot o porneam si nu stiam ce naiba a patit in 5 min. Abia mai tarziu am descoperit ca uitasem sa mai bag mufa la loc. La bord nu s-a aprins nimic. Ca si cum totul era Ok. |
|
|
Feb 10 2006, 10:08 PM
Post
#13
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 8 Joined: 4-February 06 From: Brasov (Brasov) Member No.: 67.276 |
QUOTE(Felix60549) Este si nu chiar asa. Sa-ti spun o intamplare:
Cum umblam eu asa pe la motor, si vrand nu mai stiu ce sa fac, am scos un papuc de curent care intra in injector. Si ce s-a intamplat? A pornit ca nebuna in 3 si eu tot o opream si tot o porneam si nu stiam ce naiba a patit in 5 min. Abia mai tarziu am descoperit ca uitasem sa mai bag mufa la loc. La bord nu s-a aprins nimic. Ca si cum totul era Ok. multumesc tuturor pt sfaturi! cred ca chestia cu condensul in cilindrii ar putea sa fie o explicatie valabila. ma gindesc sa fac complet motorul, la un service ok. cam cit ar costa operatia? merci |
|
|
Feb 11 2006, 07:12 PM
Post
#14
|
|
pilot Group: Membri Posts: 358 Joined: 10-November 05 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 60.542 |
@Alexandru
Pentru o reparatie capitala la motor iti tb. cam multi bani. Depinde ce se constata la desfacere. Ai avea mare noroc daca ar iesi totul cu un set de segmenti care ar costa in jur de 1300000rol fara manopera. dar mai pune garnituri, ulei, eventual axcame, tacheti , culbutori, deci tb. sa te pregatesti material si moral. Bineinteles distributia nu o poti lasa tot pe aceea, deci tb. curea. Nu vreau sa te descurajez, dar reparatia unui motor costa destul de mult! |
|
|
Feb 25 2006, 02:29 AM
Post
#15
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 8 Joined: 4-February 06 From: Brasov (Brasov) Member No.: 67.276 |
Ma gindesc si la idea sa schimb motorul. Cu motorul unui cielo accidentat, de exemplu. Poate gasesc la vreun auto-service.
Sau alta idee. Pot sa fac rost de un motor de Nexia (echivalentul lui Cielo, pt tzarile de vest), cu 16 supape, 90 de cai... DAR nu stiu daca se potriveste, si daca calculatorul trebuie schimbat/reprogramat...? PS: pot sa fac rost de un motor de Nexia, pt ca defapt eu stau in Franta de citiva ani. (si am inmatriculat masina aici) Salutari! |
|
|
Feb 25 2006, 09:54 AM
Post
#16
|
|
pilot Group: Membri Posts: 358 Joined: 10-November 05 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 60.542 |
Fii sigur ca se potriveste, in fond este aceeasi platforma. Doar sistemul de airbag tb. deconectat.
Totusi sunt de parere sa-l faci pe al tau deoarece nu poti sti ce ei depe alta masina! |
|
|
Feb 25 2006, 12:10 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu ma intreb daca nu iesi mai ieftin luand inca o masina cu totul... si s-o "recarsezi" pe cea veche am vazut cu 1400 euro nexia dohc cu 80.000km la bord. Din doua, alegi cele mai bune elemente si faci una si te alegi si cu piese de schimb....
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 12 2006, 12:55 AM
Post
#18
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 8 Joined: 4-February 06 From: Brasov (Brasov) Member No.: 67.276 |
deci, ar avea vreun rost sa duc masina la service sa-i schimb supapa din imagine?
Ma gindesc ca va ameliora circuitul de benzina, si va usura "job"-ul pompei de benzina. (zic asta pt ca in trecut, circuitul(si injectoarele) au fost infundate cu nisip). Injectoarele au fost schimbate, dar supapa, nu. Multumesc! Salutari! |
|
|
Mar 12 2006, 10:28 AM
Post
#19
|
|
pilot Group: Membri Posts: 358 Joined: 10-November 05 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 60.542 |
Incearca si aceasta varianta pt. a fi sigur ca ai facut tot ce se poate pt. motor. Daca ai avut nisip in injectoare este bine sa schimbi supapa.
Sa ne tii la curent cu amliorarea pb. referitor la functionare! |
|
|
Apr 5 2006, 09:17 PM
Post
#20
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 8 Joined: 4-February 06 From: Brasov (Brasov) Member No.: 67.276 |
am citit un subiect (pe forum) cu altcineva care avea cam aceeasi problema ca mine - demaraj dificil. a fost sfatuit sa schimbe "supapa de retur". este efectiv piesa din imagine? (linga "rampa comuna")?
merci! doar daca iau bateria de pe masina vro ora, sa zicem, are vreun efect? seamana cu o resetare? ps si cielo meu e ca al tau, bej; cu roti de nexia GLX, 14 toli. daca-mi trimiti o adresa, iti trimit doua imagini, de curiozitate. adresa mea e: alex.comsa@personal.ro sanatate!! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th May 2024 - 04:31 PM |