IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ecartamentul,egal fatza-spate sau nu ?

This topic is about Ecartamentul,egal fatza-spate sau nu ?, the author, cezar62399, wrote about: Pregatindu-ma temeinic la capitolul teoretic pt a-mi cumpara o noua masina,si analizand la maxim masina de acum+sute de pagini de web am ajuns la acea ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Ecartamentul,egal fatza-spate sau nu ?
cezar62399
post Jan 29 2006, 05:06 AM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 32
Joined: 30-November 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 62.392



Pregatindu-ma temeinic la capitolul teoretic pt a-mi cumpara o noua masina,si analizand la maxim masina de acum+sute de pagini de web am ajuns la aceasta intrebare ,in care va solicit atentia : Cum ar trebui sa fie ecartamentul fatza fatza de cel spate,sa zicem de clasa compacta ?E bine ca cele doua ecartamente sa fie egale?(ex:Opel Astra H -1488mm) sau ca cel din fatza sa fie mai mare si cel spate mai mic ?(ex:Toyota Corolla ,fatza 1480mm / spate 1460mm).Ma intereseaza parerile tuturor dar rog in special pe cunoscatori in domeniu Auto sa-mi raspunda.Va multumesc !


--------------------
....In love with the efort
In bed with results....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CCI
post Jan 29 2006, 10:57 AM
Post #2


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 242
Joined: 1-September 04
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 31.766



Am pus si eu o astfel de intrebare pe aici (la mine Megane 2 - egal, Laguna 2 - mai ingust pe spate). O sa caut link-ul.

Edit: uite si link-ul

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...&highlight=


--------------------
Laguna 2.2 - 2.0T
Megane Classic 1.6 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai63349
post Jan 31 2006, 01:38 PM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 476
Joined: 12-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.342



Nu cred ca-i chiar asa important. Am observat ca masinile cu tenta sportiva au ecartament diferit, dar nu stiu daca asta-i o caracteristica a lor sau pur si simplu o coincidenta. S-ar putea sa aiba legatura cu distributia maselor. Aici, fiecare producator face ce crede ca-i mai bine. Daca, spre exemplu, prototipul nu se comporta cum trebuie in curbe (subvireaza prea repede), se poate opta pt. marirea ecart. fata.
Dar, oricum, nu cred ca este un criteriu in alegerea masinii.


--------------------
Subaru Outback black sportshift 165 CP

_______________________________________

"Prostul - daca nu-i fudul, parca nu e prost destul"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V l a d
post Jan 31 2006, 03:40 PM
Post #4


Guest Star
******

Group: Membri
Posts: 1.453
Joined: 1-April 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.282



se muta la masini.ro


--------------------
Suzuki Sx4 1.6 4WD - 2008, Aprilia SR50 Factory - 2008, Subaru Legacy 2.0D - 2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Jan 31 2006, 08:03 PM
Post #5


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Da' chiar asa, de ce te intereseaza asa mult ecartamentele fata/spate? :scratchchin: E o simpla masina de strada si banuiesc ca o vei folosi ca atare......doar nu vrei sa mergi la curse cu ea, asa ca nu e cazul sa despici firul in patru....parerea mea! Oricum diferentele sunt nesemnificative (cativa mm), deci nu are rost sa-ti faci probleme in privinta asta! Cel mai important e sa fii un bun sofer in trafic, deci, in pregatirea ta temeinica pt. "marele moment", io as zice sa-ti indrepti mai bine atentia asupra acestui aspect, nu asupra catorva mm, pe care oricum nu-i vei simti in timpul mersului cu masina! Succes!

Vorbeamos
ALEX


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jan 31 2006, 09:15 PM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



cred ca explicatia mea nu va fi deloc stiintifica dar e o teorie care mie mi se pare logica (desi s-ar putea sa gresesc)... am vazut acum ceva vreme la top gear prezentarea unei masini sport (nu mai stiu daca era lotus, sau TVR sau aston martin... dar oricum era ceva super-sport)... zicea jeremy clarcson ca masina avea o usoara tenta de subvirare, lucru care e total nepotrivit pt o masina sportiva... raspunsul companiei a fost urmatorul: si-au dorit o tenta subviratoare pt a face o masina mai sigura, pt a da efectul subvirator au micsorat latimea rotilor din fata, dar daca vrei ca masina sa se comporte mai supravirator poti sa ceri roti mai late pe fata.

Deduc eu (desi in reportaj era vorba de o masina cu tractiune spate, iar aici nu e cazul) ca marirea ecartamentului sau latirea rotilor face ca masina sa aiba un caracter supravirator... iar in cazul in care o masina are o subvirare foarte accentuata, este o buna modalitate de a corecta acest defect...

Oricum pe tine te intereseaza rezultatul final, iar acesta il poti afla din teste de circuit, jaloane, etc... nu din dimensiunile ecartamentelor.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radu66490
post Feb 2 2006, 09:04 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 305
Joined: 26-January 06
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 66.483



fa un drive test si daca ti place,cumpara masina,nu ti bate capul cu probleme de genul asta
numai ei stiu de ce pun fata 1490 si spate 1480 sau....etc


--------------------
dacia 1300 si altele
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th April 2024 - 08:23 AM