Termeni Tehnici |
This topic is about Termeni Tehnici, the author, TheCube, wrote about: Am observat ca apar pe forum nedumeriri legate de anumiti termeni auto (cum ar fi ABS, ESP etc.) Ma gandeam sa infiintam un fel de Enciclopedie la sca ... To read more just scroll down
Termeni Tehnici |
May 11 2004, 06:40 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 191 Joined: 2-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.312 |
Eu recunosc ca ma intereseaza masinile de putin timp si am mai prins unii termeni asa, din zbor, dar nu neaparat in totalitatea intelesului, ci mai mult prin deductie. De exemplu, termenul coupé imi sugereaza o masina avand plafonul ca un arc de cerc. Nu stiu daca e bine, insa am dedus asta din observarea asemanarilor intre mai multe modele coupé. Un alt exemplu e calandrul, pentru care in DEX online nu exista o explicatie legata de automobile, dar imi inchipui ca e ceva legat de partea din fata a masinii. Sunt sigur ca mai sunt si altii in postura de a intreba astfel de lucruri... Insa ceea ce as vrea eu e nu doar un minidictionar de specialitate, ci si explicatii mai largi acolo unde e cazul (cum am vazut de exemplu in topicul despre ABS - http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=600 ) |
|
|
May 11 2004, 06:49 PM
Post
#2
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
coupe : denumirea traditionala a modelelor in doua usi NEdecapotabile
cabriolet : denumirea traditionala a modelelor in doua usi decapotabile coupe - cabriolet [CC] : noua moda lansata de masinile cabriolet cu plafonul dur excamontabil . vezi 206CC si 307CC ESP : Electronic Stability Program . ajuta la stabilizarea masinii in curbe , in conditii dificile , in priuncipiu in ceea ce presupune acceleratii laterale, prin franarea independenta a rotilor. semnalul este luat de la senzorii de ABS calandu este denumirea partii frontale a autovehicului. mai bine zis a grilei de aerisire . acum daca gresesc va rog sa ma corectati. -------------------- |
|
|
Jun 23 2004, 10:27 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Asta vroiam sa zic si eu.Ai dreptate.
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Jun 24 2004, 11:20 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
Exemplu : de curand am aflat ce inseamna turbo : in cilindrii se injecteaza amestec sub presiune (sper sa nu gresesc) => presiune mai mare dupa compresie => putere mai mare cad se face arderea. Simplu si intelege fiecare. As vrea sa-mi explcati si mie, tot asa, simplu si efecient (daca se poate) ce insemana SDI (adica cu aspiratie - am aflat de pe un alt topic de pe aici - dar ce inseamna aspiratia aia..), Multijet (ala de la punto -> aici imi dau si eu cu presupusul -> injectoarele au mai multe jeturi cu care baga amestec in pistoane => amestec uniform distribuit => ardere mai eficienta - e adevarat sau gresesc?), si eventual alte tipuri mai noi pe care nu le stiu eu acum.... Revin cu alti termeni mai tarziu... :scratch: |
|
|
Jun 24 2004, 11:48 AM
Post
#5
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
la turbo este diferit . aici aerul este impins fortat in cilindrii de unde rezulta o cantitate mai mare de ars . adic o forta de explozie mai mare adica o putere crescuta. lucrul acesta este facut folosid o turbina ce este pusa in miscare de gazele evacuate in urma arderilor. ok? -------------------- |
|
|
Jun 24 2004, 12:14 PM
Post
#6
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
Pai hai sa incepem cu inceputul.
Fie ca e vorba de motoare diesel sau benzina, aspiratia se refera la faptul ca motorul depune efort pentru a “inhala” aerul necesar arderii. Aspiratia se refera la faptul ca aerul rece este introdus in motor in mod natural (dif. de presiune).
Attached File(s)
|
|
|
Jun 24 2004, 12:14 PM
Post
#7
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
Puterea motorului este data de cantitatea de combustibil introdus pentru ardere. Acest volum este limitat de cantitatea de oxigen introdus in motor. Dar cantitatea de oxigen din cilindri este limitata de cantitatea de aer. Deci, daca vrem mai multa putere, fie marim volumul motorului obtinand astfel mai mult spatiu pentru aer si combustibil fie fortam aerul sa intre in motor, comprimandu-l. Comprimarea aerului este solutia adoptata la motoarele turbo sau supralimentate. In ambele cazuri e clar – totul se reduce la un compresor.
Cand vorbim de turbo, atunci avem de a face cu o turbina care forteaza aerul sa intre in camera de compresie. Actionarea turbinei se face de catre gazele de ardere rezultate in motor, iar debitul de aer introdus in camera de compresie este mult mai mare.
Attached File(s)
|
|
|
Jun 24 2004, 12:21 PM
Post
#8
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
La motoarele supercharged, compresorul e actionat prin curea de vibrochen, restul e la fel.
Attached File(s)
|
|
|
Jun 24 2004, 05:16 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
Ok, deci SDI e motorul Otto standard pe care l-a invatat toata lumea la scoala, da?
Presupunerea mea despre Multijet era corecta? Si una noua : HTP. Asta ce mai e? Sa stiti ca intrebari de genul asta am o gramada, asa ca daca va plictisesc sau le considerati inutile pentru alti participanti la forum, spuneti-mi si ma opresc... |
|
|
Jun 24 2004, 05:25 PM
Post
#10
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
nu stiu ce inseamna dar este o denumire idioata data de cei de la VAG motorului de 1.2 12v 3 cilindri si 64 cp montat DOAR pe fabia.
-------------------- |
|
|
Jun 24 2004, 09:43 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Chiar..am vazut si eu o Fabia sedan cu motor htp.O fi vreo diferenta?sau difera doar puterea?
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Jul 13 2004, 08:14 AM
Post
#12
|
|
novice Group: Membri Posts: 48 Joined: 12-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.180 |
Am si eu o intrebare: care este diferenta intre motoarele HDI si TDI?
|
|
|
Jul 13 2004, 10:01 AM
Post
#13
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 177 Joined: 1-June 04 From: Galati Member No.: 26.767 |
QUOTE(Mihai29187) Am si eu o intrebare: care este diferenta intre motoarele HDI si TDI?
Din cate stiu eu nici una. HDI e denumirea folosita pentru motoarele diesel common-rail de catre PSA- Peugeot-Citroen (multumit George?) |
|
|
Jul 13 2004, 12:54 PM
Post
#14
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
partial multumit :
HDI este motor ce inglobeaza tehnologia common rail pe cand TDI este motor ce inglobeaza tehnologia pompe duze. -------------------- |
|
|
Jul 13 2004, 02:09 PM
Post
#15
|
|
novice Group: Membri Posts: 48 Joined: 12-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.180 |
Nu prea le am cu partea "mecanica", am auzit la un prieten ca la TDI turbo intra de la o anumita turatie, pe cand la HDI e "activa" tot timpul.Asa este?
|
|
|
Jul 13 2004, 02:12 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
QUOTE(stefan_ieu) Ok, deci SDI e motorul Otto standard pe care l-a invatat toata lumea la scoala, da?
SDI e diesel obisnuit fara turbo, fiind dieselul cel mai ieftin al VAG. eu nu inteleg care e spielul cu FSI, denominatie ce se aplica unora di noile motoare otto ale VAG. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Jul 13 2004, 02:25 PM
Post
#17
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
se refera la motoarele cu injectie directa de benzina .
-------------------- |
|
|
Jul 13 2004, 02:41 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
FSI = fuel stratified injection
Insa nu mi-e clar daca e sau nu injectie directa, ca GDI-ul de la Mitsubishi. GDI = Gasoline direct injection |
|
|
Jul 13 2004, 02:42 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
FSI = fuel stratified injection
Insa nu mi-e clar daca e sau nu injectie directa, ca GDI-ul de la Mitsubishi. GDI = Gasoline direct injection |
|
|
Jul 13 2004, 02:51 PM
Post
#20
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
FSI = Injectie directa de benzina la VAG
Pt George, primele TDI (vechea generatie) nu erau pumpe duse. Denumirea TDI a fost inregistrata de VAG asa ca GM foloseste DTI, Ford tdci etc. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th March 2024 - 03:20 PM |