Tipuri de climatizare - performante, sfaturi |
This topic is about Tipuri de climatizare - performante, sfaturi, the author, Paul38264, wrote about: Intrebarea mea, desigur cam stupida pt cei cu masini mai noi si mai bune (am un opel astra mai vechi, si tocmai vreau sa upgradez, probabil tot la un ... To read more just scroll down
Tipuri de climatizare - performante, sfaturi |
Oct 26 2005, 10:49 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 10-January 05 From: Bucuresti Member No.: 38.257 |
|
|
|
Oct 27 2005, 09:18 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu pot sa-ti spun la modelul meu de nubira. Instalatia propriu-zisa e aceeasi, diferentele intre manual si automat constau in modul de comanda. Adica, la manual ai niste butoane cu care reglezi debitul si temperatura, la semiautomat butoanele alea devin niste comenzi digitale, iar la automat, tu stabilesti doar temperatura interioara, iar jucaria isi regleaza singura temperatura si debitul aerului introdus.
La masini cu pretentii mai mari apar in plus tot felul de artificii, de genul unor reglaje pre-setate, sau posibilitaeta de reglaj individual pentru fiecare dintre pasageri. Personal, am automat la nubira... insa nu stiu cat am platit in plus pentru el:) E frumos si de efect, insa utilitatea e discutabila. Foarte rar l-am lasat sa mearga pe automat, in general reactioneaza cam lent pentru gustul meu, cel putin pana ajunge la temperatura pe care o vreau il folosesc in regim manual. Instalatia propriu-zisa este aceeasi, deci nu baga aer mai rece, mai mult sau mai uscat decat versiuena manuala. As fi preferat un chiptuning decat climatizarea automata, insa nu am avut de ales. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 27 2005, 09:28 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
sincer eu am climatronic pe pejo-ul de l;a munca si nu prea baga caldura. de fapt abia baga, ingheti de frig desi regelz temp la 28 de grade (max), dau si pe recirculare, nu prea are debit de aer. cam aceasi problema o avea si taica-miu la passat in sensul ca nu prea avea un debit mare de aer.
la astra am climatizare manula si mi se pare mult mai ok. sigurul neajuns e ca nu poti sa reglezi temperatura, dar iarna daca dau druul si la recirculare ito da parul peste cap din cauza debitului de aer. PS: opelurile astra au avut intotdeauna o problema cu aburirea geamurilor, nu stiu exact cauza ( magandesc din cauza bordului cae e destul de mic si astfel esti foarte aproape de parbriz. daca ai astra F sa stii ca nu are sistem de dezaburire pt geamurile laterale. e fapt are dar e mult subdimensionat) foloseste un sprey antiaburire o data pe saptamana si o sa fie ok) -------------------- ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv
opel astra 1.7 cdti-101CP 2006 opelul si pejeul vandute |
|
|
Oct 27 2005, 09:31 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
-------------------- ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv
opel astra 1.7 cdti-101CP 2006 opelul si pejeul vandute |
|
|
Oct 27 2005, 09:44 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE sincer eu am climatronic pe pejo-ul de l;a munca si nu prea baga caldura. de fapt abia baga, ingheti de frig desi regelz temp la 28 de grade (max), dau si pe recirculare, nu prea are debit de aer. cam aceasi problema o avea si taica-miu la passat in sensul ca nu prea avea un debit mare de aer.
E probabil din cauza instalatiei, nu e ceva specific climatizarilor automate... daca nu are debit nu ar fi avut nici pe una manuala... dupa cum zicea MR instalatia e aceasi, modul de comanda difera... Avantajul climatizarii este pe langa faptul ca iti usureaza viata (mai ales la drum lung) ca nu tine compresorul pornit non-stop (cum o face climatizarea manuala) astfel economisesti ceva combustibil si "lipsa de putere cauzata de AC" e mai putin remarcabila (adica nu e prezenta tot timpul)... Pe de alta parte la drumuri scurte climatronicul e enervant si eu il folosesc mai mult in regim manual... dar la drumuri lungi merita... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Oct 27 2005, 09:44 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pai n-am spus ca e total inutila. Daca o setez manual, baga aer la greu, iti ingheata urechile si mainile pe volan, insa lasata pe automat de obicei isi alege debite mici si ajunge lent la temperatura impusa.
Ideea e ca personal, as pune-o in urma altor optiuni, presupunand ca am clima manuala, si ca as avea de ales: CP, un diferential cu alunecare limitata, xenon, navigatie, ESP (+TC, musai), si abia dupa, clima automata... Insa asta e doar optiunea mea. PS, pt Halba: A mea e mai proasta, odata pornita compresorul merge in continuu, sau cel putin asta arata afisajul.... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 27 2005, 10:05 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.176 Joined: 10-November 04 From: Bucuresti Member No.: 35.601 |
La mine e exact invers, mai precis daca dau drumul pe automat baga aer la maxim ca sa ajunga la temperatura selectata. Dupa aceea, pe masura ce se apropie de temperatura respectiva, incepe sa scada viteza.
Sincer, nu prea il folosesc in oras pentru ca ma cam enerveaza cand baga la maxim, prefer sa selectez eu o temperatura si viteza de circulatie a aerului. -------------------- RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege
''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face'' |
|
|
Oct 31 2005, 03:53 PM
Post
#8
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Probabil e o diferenta de conceptie intre "aerele" voastre. Si eu stiu ca aerul automat e o pacoste in oras, unde pana iti creeaza ambientul setat te bate vantul din toate partile. Din acest punct de vedere aerul manual (si destul de zgomotos de pe Logan este mai util)
Pe de alta parte, Halba are dreptate la drum lung. -------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Oct 31 2005, 04:29 PM
Post
#9
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
avantajul la automat e ca poti sa-l tii si pe manual
-------------------- |
|
|
Oct 31 2005, 05:36 PM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 279 Joined: 30-March 05 From: Bucuresti Member No.: 43.583 |
La mine sunt foarte incantat. Totusi trebuie sa recunosc ca mi s-a intamplat sa il folosesc pe manual pana temperatura a devenit confortabila. Cand il dau pe automat, sufla cel mai tare lateral si in parbriz, ceea ce nu imi creeaza nici un disconfort (mai mult chiar, geamurile se dezaburesc foarte repede).
Configuratia e urmatoarea: 1 rotita pt a selecta gurile de suflat sau automat 1 rotita pt a selecta viteza ventilatorului sau automat (daca apas se porneste/opreste compresorul) 1 rotita pt a selecta temperatura 1 buton pt recirculare 1 buton pt dezaburire spate (asta nu are legatura, dar se afla in acelasi loc) -------------------- |
|
|
Nov 1 2005, 01:05 PM
Post
#11
|
|
pilot Group: Membri Posts: 268 Joined: 12-July 05 From: Brasov (Brasov) Member No.: 51.045 |
eu am aer conditionat (si climatizare) manual(a) si sunt multumit .
se poate si mai bine, dar isi face treaba. dar am si ceva destept la el: cand apas acceleratia la fund se decupleaza aerul conditionat(daca era pornit) si astfel pot beneficia de intreaga putere a motorului. cred ca si la alte masini exista functia asta, dar a mea e din 94...deci batranica -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 07:38 AM |