Opel Vectra A - schimb amortizoare |
This topic is about Opel Vectra A - schimb amortizoare, the author, Dimi55541, wrote about: Salutare domnilor. As dori si eu cateva sfaturi legate de schimbarea amortizoarelor la un Opel Vectra A model 94 / 2.0i Toate indiciile gasite pana ac ... To read more just scroll down
Opel Vectra A - schimb amortizoare |
Sep 12 2005, 05:53 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 11-September 05 From: Arad (Arad) Member No.: 55.534 |
As dori si eu cateva sfaturi legate de schimbarea amortizoarelor la un Opel Vectra A model 94 / 2.0i Toate indiciile gasite pana acuma m-au dus la concluzia ca a venit vremea sa schimb amortizoarele (balans la apasarea cu mana pe masina, "troncanit" la denivelari succesive, cam salta pe drun neregulat, etc ...). Problema este ca nu prea stiu pe ce merita sa dau banii... Un prieten cu Golf IV si-a pus Bilstein pe gaz. Zice ca-s f. stabile incurbe dar ii cam zguduie masina si nu merita. Mi-a recomandat sa nu-mi pun pe gaz. Voi ce ziceti? Gaz sau nu? Daca nu ce alte alternative am? Ulei, aer ?? ... ?? Si ce ziceti de firme? Eu nu prea stiu decat de Bilstein si Monroe, dar cautand pe ceva site-uri am gasit cum ca Opel-ul Vectra A ar fi dotat din fabrica cu SACHS... Astept sfaturile voastre. Merci |
|
|
Sep 12 2005, 08:19 PM
Post
#2
|
|
sofer Group: Membri Posts: 99 Joined: 21-May 05 From: Bucuresti Member No.: 47.385 |
Tu, din Arad, te vaietzi de amortizoare Opel? In general, piese de Opel cumpar din Ungaria via Arad. Boge, tot Sachs sunt: si sunt si de prima echipare. Fata sunt 1,2 mil, spate 950 mii per bucata la voi in Arad. Daca vrei da-mi mesaj in privat si-ti zic de unde sa le ei, de la pravalia lui Chivu Valeriu, aradean de-al tau.
-------------------- the engine is out of order
|
|
|
Sep 13 2005, 09:02 AM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 11-September 05 From: Arad (Arad) Member No.: 55.534 |
Merci de in formatii Adrian.
Dar ce parere ai despre performantele amortizoarelor Boge / Sachs? Ca la pretul asta de 4.4 mil toate 4 mi se pare cam ieftin comparativ cu Bilstein-ul de care ziceam eu, pe care prietenul meu a dat 8 mil.... Nu ca m-ar scoate banii din casa ... dar vreau sa nu mai am treaba cu ele ani buni de acuma (macar vre-o 5 / 50.000 km) si sa-mi si tina masina in curbe, respectiv rotile sa pastreze contactul cu asfatul si pe denivelarile (ca sa nu spun gropile) de pe drumurile noastre. Daca aveti in formatii despre diferitele firme/modele de amortizoare, (eventual ceva site-uri de review-uri, ca eu am google-uit si nu prea am gasit decat pe la americani, firme de pe la ei...) mi-ar prinde bine, ca sa iau o decizie in cunostinta de cauza. Merci |
|
|
Sep 13 2005, 08:50 PM
Post
#4
|
|
sofer Group: Membri Posts: 99 Joined: 21-May 05 From: Bucuresti Member No.: 47.385 |
De regula , in Romania, la drumurile noastre, un amortizor duce 60-70 000 km pina ajunge la o eficienta 75% dincolo de care iti asumi riscuri suplimentare. -------------------- the engine is out of order
|
|
|
Sep 14 2005, 12:50 AM
Post
#5
|
|
pilot Group: Membri Posts: 290 Joined: 26-September 04 Member No.: 33.250 |
Ar mai fi un producator care nu trebuie neglijat : Kayaba -------------------- |
|
|
Sep 14 2005, 09:57 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
tatl meu si-a montat sachs si dup a 4 luni erau terminate. a mai astepta vreo 3 luni s-a dus la garantie le-a scimbat si ce sa vezi la fel s-au nenorocit cam in aceiasi perioada de timp fara sa fi mers pe cine stie ce drumuri. pana la urma am fost si le-am refacut la niste baieti le-au facut mai sport si nu are probleme. masina are o stabilitate de invidiat.
|
|
|
Sep 15 2005, 10:32 PM
Post
#7
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 11-September 05 From: Arad (Arad) Member No.: 55.534 |
Florin, daca ati avut asa o experienta negativa cu SACHS, poti sa-mi recomanzi altceva?
Si cum au reusit "baietii" aceia sa le aranjeze daca erau praf ?? :scratchchin: Chiar le-au putut recupera ?? Ca tunci poate le trimit si eu pe ale mele la Bucuresti ... Pentru "Senator" - nu vreu neaparat cele originale, vreau ceva BUN, care sa ma tina 50-60.000 km la drumuriel noastre, la un pret rezonabil (nu neaparat cele mai ieftine) ... stii tu , ca tot romanu' - ieftine si bune! Dar mai important BUNE decat ieftine. Pana acuma am gasit oferta la Sachs cu 4.900.000 toate 4 si la Bilstein cu 6.000.000 toate patru (cica la reducere). Ce ziceti de firme / preturi? Am inteles ca in TM (acolo lucrez) e o firma ce are Monroe la oferta 3+1 si cica ti le si monteaza ei, asa ca daca sunt probleme nu mai pot arunca matza de la unul la altul. Ma duc maine sa vad preturile ... Ce parere aveti de cele 3 firme? Sachs / Bilstein / Monroe ? (sa zicem ca diferenta de 1 mil nu e esentiala daca ma tin 60-70.000 km). -------------------- Opel Vectra A 2.0i
|
|
|
Sep 16 2005, 09:44 AM
Post
#8
|
|
novice Group: Membri Posts: 31 Joined: 12-April 05 From: Buzau (Buzau) Member No.: 44.488 |
Amortizoarele Koni sunt cele mai bune.Pe masina mea au fost puse in Germania,deci nu va pot spune cat au costat.Sunt reglabile.Am o cheita cu ajutorul careia pot lasa sau ridica garda masinii cu cativa cm.Desi acum le am setate pe jos,in sensul ca masina are garda joasa, sunt cam dure,in sensul ca in oras sunt dure,doar e modul sport,dar in afara si in curba masina se aseaza la mers nemaipomenit.Recomand cu caldura amortizoarele Koni.
|
|
|
Sep 16 2005, 09:45 PM
Post
#9
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 4-June 04 From: Bucuresti Member No.: 27.151 |
Eu am pe un Opel Vectra A niste amortizoare Monroe de cam 50 000 km , merg bine ,la un rulaj de 4-5000 km pe luna , deseori pe drumuri forestiere cu rulota dupa mine.
|
|
|
Sep 18 2005, 10:36 AM
Post
#10
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Da, ai dreptate, in Timisoara firma respectiva care iti ofera 4 amortizoare la pret de 3 (cu montare gratuita) se numeste Eurotim si vreau sa-ti spun ca si eu am luat de la ei anul trecut 4 telescoape Monroe pe gaz pt. Opelul meu si recent am fost la ei sa mi le verifice dupa 20.000 km (au zis sa vin la verificat din 10 in 10 mii) si cica sunt ca noi!!!!! Sunt f. multumit de ele, nu scutura prea tare, nu sunt nici prea moi, sunt un compromis f. bun intre confort si stabilitate, dar e adevarat ca si eu sunt un baiat super-finutz cu masina, adica nu trec cu viteza prin gropi, ci incetinesc chiar si cu viteza intaia daca e cazul, fapt care uneori ii enerveaza pe cei "grabiti" din spatele meu, dar mie mi se rupe de asta, fiindca e dreptul meu sa-mi protejez masina, ca io scot banu pt. piese, nu-mi platesc ei piesele, corect? Deci io zic ca poti sa-ti iei linistit Monroe pe gaz de la Eurotim....ai si garantie 3 ani sau 100.000 km, plus ca te costa sub 4 mil toata treaba, inclusiv montajul......asa ca nu mai sta pe ganduri! Sa ne zici si noua ce-ai facut, ok? Vorbeamos...
Hai pa ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Sep 19 2005, 10:42 AM
Post
#11
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 11-September 05 From: Arad (Arad) Member No.: 55.534 |
Merci de raspunsuri la toata lumea.
Alexandru, cum de ti-ai pus pe gaz si nu tot pe ulei cum sunt cele originale? Si zici ca e ok la drum? Nu te scutura prea tare? Ca altii ziceau pe alte forumuri ca nu-si mai pun pe gaz in veci, ca-i scutura de numa la drumurile noastre, care chiar daca nu au gropi sunt cel putin denivelate ... Ai cumva si un numar de telefon sau adresa de la Eurotim? Ca sa nu mai merg eu pana acolo. Desi nu stiu daca asa ii zice - firma de care ziceam eu e undeva pe langa fabrica de bere - asta este? Gabriel, ce fel de Monroe ai? ca dupa cum zici ca mergi pe drum forestiel presupun ca ai pe ulei.... Nu sunt prea moi pe sosea, in curbe sau la denivelari? Merci de ajutor. Cand iau o hotarare va anunt... Astazi am dus masina la un mecanic sa-si dea si el cu parerea ce mai trebuie schimbat. Astept rezultatul inspectiei pe dupamasa. -------------------- Opel Vectra A 2.0i
|
|
|
Sep 19 2005, 08:16 PM
Post
#12
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Am pus pe gaz fiindca sunt mai durabile! Acuma la partea cu scuturatul, mai depinde si de talonul cauciucurilor: daca ai cauciucuri joase (45 sau 50), atunci ar fi indicate amortizoare pe ulei, daca vrei sa nu te scuture prea tare, dar la cauciucuri cu talon mai inalt (55-60-65) merg si telescoape cu gaz! Io am talonul de 55 si e perfect cu gaz.... Opelul Vectra e o masina cu suspensie moale in general, e si destul de grea (balans mai mare), deci niste amortizoare pe gaz sunt binevenite daca se tine cont si de anvelope cum ziceam, in asa fel incat sa se obtina un compromis cat mai bun intre comfort si stabilitate! Acuma fiecare isi alege ce crede ca e mai potrivit pt. el, in functie si de stilul de condus si pe ce fel de drumuri circula! Succes! :wave:
Da, este un magazin mare de piese auto si langa fabrica de bere cum zici tu (nu mai stiu cum se numeste) - poti sa iei si de acolo daca au si ei oferta cu 3 + 1 gratis si montaj inclus in pret, ca e aceeasi marfa, iar daca nu, te duci pana la gara de nord si acolo poti intreba orice taximetrist de magazinul Eurotim, ca este f. aproape, doar 2 strazi si ai ajuns! Daca mai vrei detalii, da-mi un PM si mai vorbim! Hai pa ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Sep 19 2005, 08:54 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Eu am bilstein pe ulei (Vectra si sunt foarte bune (stabila in curbe si nu iti muta ficatul daca dai intr-o groapa - desi am cauciucuri 195/50/R15). Ce-i drept nu am cu ce sa le compar...
Am pus tot Bilstein pe ulei pe o solenza, dar nu pot spune ca s-a ameliorat tendinta de "barcuta" a masinii... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Sep 20 2005, 05:02 AM
Post
#14
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Suspensia unei masini in general nu se reduce doar la amortizoare, de aceea nici nu poti compara comportamentul unei Vectra B cu al unei Solenze, nici chiar cu acelasi tip de telescoape, este?
Acuma normal ca daca sunt noi (fara uzura prea mare), nici telescoapele pe ulei nu sunt de aruncat.....sunt bune, nimic de zis, masina sta bine pe drum (ar fi si culmea sa nu stea), poate chiar multi nici n-ar sesiza diferente prea mari intre ulei si gaz.....dupa cum am mai spus in alt topic, suntem pe strada, nu la curse, deci "setarea" masinii nu e asa importanta, practic nici nu se poate vorbi de asa ceva atata vreme cat nu depasim prea des viteze mai mari de 120-130 km/h, este? Ca doar nimeni nu ia curbele la limita deraparii/rasturnarii, nu? :bash: Io de ex. decat sa iau o curba cu 100 pe ora si sa vina pasagerul din dreapta peste mine (plus alte posibile riscuri), mai bine ridic putin piciorul de pe acceleratie, o iau cu 80 si totul e ok, n-am pierdut nimic, poate dimpotriva! :angel: Deci, drive safe! Hai pa ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Jul 22 2009, 12:12 PM
Post
#15
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 22-July 09 Member No.: 120.511 |
sall am un vectra din 93 si pot spune ca nu ma scot bani afar din casa si tocmai ieri mi sa rupt un arc pe spate as dori sa ma ajutati cu o sugestie si anume ce tipuri de arcuri sa-mi pun si telescoape avand in vedere k eu nu ma prea pricep
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 7th May 2024 - 10:47 AM |