Jenti mai mari, viteza mai mare? mai mica? |
This topic is about Jenti mai mari, viteza mai mare? mai mica?, the author, Mircea49004, wrote about: Daca pun jenti de 16" in locul celor de 15" creste viteza, scade? Care sunt toate consecintele? (masina in pricina ar fi sa zic o Toyota Corolla Diese ... To read more just scroll down
Jenti mai mari, viteza mai mare? mai mica? |
Jul 12 2005, 08:12 PM
Post
#1
|
|
sofer Group: Membri Posts: 86 Joined: 12-June 05 From: Timisoara- Sibiu Member No.: 48.997 |
toate consecintele? (masina in pricina ar fi sa zic o Toyota Corolla Diesel) Va multumesc! |
|
|
Jul 12 2005, 09:00 PM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 298 Joined: 16-February 05 From: Bucuresti Member No.: 40.538 |
Prin talon ar trebui sa ai informatii cu privire la dimensiunile care merg pe masina ta. In principiu vei avea talon mai mic la alea de 16", si latime mai mare, ceea ce va duce la aceeasi viteza, dar la stabilitate mai buna, insotita de rinichi putin mai ferfenita
-------------------- Daewoo Matiz E A/C 0.8 6v (!) :) 48CP '06;
Hyundai Accent 1.6 16v 105CP '05; |
|
|
Jul 13 2005, 12:15 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
Spune dimensiunile actuale ale anvelopelor si cele pe care le intentionezi sa le montezi. Exista un site unde se putea determina diferenta intre fdiverse tipuri de roti, in functie de dimensiunile jantelor si ale cauciucurilor...
-------------------- mazda 3 2.0 GTA Titanium grey
|
|
|
Jul 13 2005, 12:30 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Acum ca am lamurit treaba asta, sa trecem mai departe: daca pui jante de 16 in loc de cele de 15 ai 2 optiuni: 1. pastrezi diametrul rotii pt a nu schimba comportamentul rutier al masinii, asta inseamna un talon al cauciucului mai mic (defapt 1" mai mic - talonul se calculeaza procentual... vezi ca e la sectiunea de Tuning un topic "Roti si jante" care discuta in detaliu acest subiect). asta inseamna ca masina va accelera la fel dar va fi mai stabila in curbe dar in acelasi timp mai rigida si mai "neiertatoare" in cazul gropilor luate (= pana + janta lovita) 2. maresti diametrul rotii, sa nu crezi ca daca maresti diametrul rotii cu 1" atunci aceasta se va dezasambla, rotile vor freca aripile etc... mai toate masinile au o toleranta acceptabila in cazul jantelor mai mari. Consecinte: masina va avea aproximativ acelasi comfort interior (cauciucurile avand acelasi talon), acceleratia va fi usor mai greoaie (dar probabil nu vei observa diferentele fiind extrem de mici) contrar credintelor populare viteza maxima nu va creste dar probabil nici nu va scadea. Eu zic sa alegi o a 3-a varianta de compromis adica sa scazi "un pic" din talon, astfel incat talonul sa fie un pic mai mic si diametrul rotilor un pic mai mare. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jul 13 2005, 05:19 AM
Post
#5
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
HalbaSus, tot ce ai scris este adevărat, cu excepția ultimului punct, deoarece utilizarea unor roți cu diametru diferit față de cele recomandate de firma constructoare a mașinii, produce diferențe la afișarea vitezei la bord față de real, lucru foarte dăunător. Deci, diametrul roții, indiferent de talon, trebuie să fie același. Părerea mea ... :wave: |
|
|
Jul 13 2005, 08:53 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In plus, la majoritatea masinilor mai ales pe benzina, viteza maxima nu este atinsa la turatia de putere maxima. O roata cu diametru mai mare echivaleaza cu o treapta de viteza mai lunga -> viteza maxima mica. Cu alte cuvinte, motorul nu mai apuca sa dea toata puterea disponibila. Nu prea poti forta motorul sa dea la la o turatie mai mica aceeasi putere maxima ca la una mai mare. Oricum, diferentele nu sunt mari, dar totusi exista.
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 13 2005, 09:04 AM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 268 Joined: 2-May 05 From: Vaslui Member No.: 45.838 |
Dar daca iei masina din fabrica cu jante mai mari nu o regleaza ei acolo?Spre ex un Passat cu jante de 16 se comporta diferit fata de unu cu jante de 17?(ambele luate asa din fabrica)
-------------------- 2005 Renault Clio Symbol
|
|
|
Jul 13 2005, 09:35 AM
Post
#8
|
|
Guest Star Group: Membri Posts: 1.453 Joined: 1-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.282 |
se muta la tuning
-------------------- Suzuki Sx4 1.6 4WD - 2008, Aprilia SR50 Factory - 2008, Subaru Legacy 2.0D - 2008
|
|
|
Jul 13 2005, 09:40 AM
Post
#9
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
nu neaparat . depinde si de dimensiunea balonului. la acceasi dimensiune a diametrului rotii cel cu jante pe 17" va sta mai bine in curbe
-------------------- |
|
|
Jul 13 2005, 09:46 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
... si mai prost in gropi
Cel cu jantele mai mari va sta mai bine chiar si pe drum drept, la viteze mari. Balon mai mic -> mai putina deformare datorita fortei centrifuge. LA viteze mari pneurile tind sa ia forma unui ou, cu fundul pe asfalt si varfurie in sus. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 13 2005, 10:30 AM
Post
#11
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Defapt daca rotile sunt un pic mai mari atunci viteza indicata de vitezometru se va apropia de realitate, vitezometrele fiind programate sa arate un pic mai mult.
In cazul vitezei maxime marimea rotii nu e foarte relevanta, puterea motorului si coeficientul aerodinamic fiind mult mai importante... poate viteza afisata va fi mai mica. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jul 13 2005, 11:08 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Puterea motorului depinde de turatie. Viteza maxima e acolo unde curba de putere data de motor se intersecteaza cu cea a puterii halita de masina, care depinde in principal de aerodinamica.
Daca masina are nevoie de exemplu de 100 CP ca sa atinga 180, iar motorul tau iti da 100CP de la 5000rpm in sus, atunci o roata mai mare te-ar putea impiedica sa atingi cei 5000 rmp la 180. Si deci, sa nu mai poti atinge cei 180 la ora. Puterea halita creste cam cu puterea a treia a vitezei, in timp ce cea data de motor in cel mai bun caz, liniar cu turatia ( si implicit cu viteza). "In cel mai bun caz" = "presupunand cuplul maxim constant pe toata plaja de turatii" Modificand diametrul rotii (sau raportul de demultiplicare al transmisiei) modifici de fapt panta dreptei (idealizate) viteza/putere data de motor, iar punctul de intersectie se muta. Viteza maxima cu o aerodinamica data si un motor dat o atingi atunci cand masina e setata in asa fel incat la turatia de putere maxima sa ai viteza la care haleste o putere egala cu puterea maxima a motorului. Insa nu prea sunt multe masini mai ales pe benzina setate asa. Shpanul meu de exemplu are turatia de putere maxima 6000 rpm, iar viteza maxima 160 km/h, si o ating cam la 4600 rmp. Tot 160 prind si in treapta a 4-a, la 6000rpm. Cu un raport de demultiplicare ceva mai scurt la a 5-a sau cu niste roti mai mici as mai putea stoarce cateva rpm -> cativa cai putere -> cativa km/h, insa ar insemna zgomot mai mare si consum mai mare (probabil). -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th March 2024 - 09:04 AM |