IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Motoarele TwinPort

This topic is about Motoarele TwinPort, the author, Happy_Maker, wrote about: Salutare tuturor! Mi s-a parut util sa deschid un topic specific pentru acest tip de motoare. Dupa cum se site, in spatele denumirii generice se afla ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Motoarele TwinPort
Happy_Maker
post Apr 18 2005, 09:54 AM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 184
Joined: 13-April 04
From: Phoenix AZ
Member No.: 23.708



Salutare tuturor!

Mi s-a parut util sa deschid un topic specific pentru acest tip de motoare.
Dupa cum se site, in spatele denumirii generice se afla motoarele Opel destinate gamei "entry-level".

Dar ce sunt de fapt aceste motoare, cum au aparut si care sunt caracteristicile definitorii ale gamei - practic, ce le diferentiaza de concurenta?

Exemplu: detin un Astra H cu motor de 1.6 TwinPort si 105 bhp din 2004.
Motivul principal pentru care am ales acest motor a fost cifrele rezonabile afisate pe pliant vis-a-vis de consumul mediu.
Conform producatorului, aceast motor ar fi trebuit sa consume 6.5l/100km. Si totusi, dupa 7000 de km parcursi consumul mediu afisat de computerul de bord este de 9.1l/100km in conditiile in care 2/3 din km sunt parcusi in afara orasului si asta fara a merge in regim sportiv!!!

Sunt un caz singular sau pur si simplu astfel de minciuni trebuie acceptate?


--------------------
1999 SAAB 9-3 CV - 2.0l Turbo 200 CP
2006 Toyota RAV4 - 2.4l Inline 166 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Apr 18 2005, 11:35 AM
Post #2


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



nu e vorba doar de opel . toti producatorii dau niste cifre destul de mici in ceea ce priveste consumul .

aceste cifre sunt tangibile in schimb, dar :
1. presiunea arului si temperatura acestuia trebuie sa fie optime.
2. combustibilul trebuie sa fie de cea mai buna calitate
3. schimbatul treptelor de viteza trebuie sa fie facuta cat mai lin
4. trebuie folosita frana de motor EXCESIV
5. ...

incearca si vei fi surprins .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DragosV
post Apr 18 2005, 02:13 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 720
Joined: 5-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 39.904



Consumul dat de producator de 6.5 este pentru cel combinat sau extern (cred eu, pentru oras este prea mic). Motorul de 1.6 are un consum practic in oras de aprox 10l. Daca mai mergi si pe afara mie mi se pare un consum normal cel pe care il ai (9.1).

Testele pe care le fac producatorii pentru a declara consumul sunt facute indoors in garaje special amenajate si pe banda rulanta. Deci ei nu au vant, au temperatura constanta si conditii ideale. Nu o sa poti niciodata atinge nivelul dat de producator decat in conditii super-ideale.

P.S. De ce nu mai postezi si pe topicul "Astra 2004" sa ne mai spui cum e cu masina, cum se comporta, plusuri, minusuri s.a. Unii dintre noi inca mai asteptam masina.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Apr 18 2005, 02:15 PM
Post #4


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



testele nu mai sunt facute in garaj wink.gif

cel putin la subaru care mentioneaza acest lucru si mai mentioneaza ca a crescut consumul , in teren, cu 10%


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DragosV
post Apr 18 2005, 02:20 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 720
Joined: 5-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 39.904



Subaru poate este o exceptie. La ceilalti producatori europeni (cel putin) testele sunt facute indoors (1000% -o mie- sigur la peugeot e indoor)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Apr 19 2005, 01:35 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



si estimatele EPA din America se fac tot in laborator si in anumite conditii standard. si cifrele EPA sunt mai optimiste decat consumul in conditii reale atat in oras ( unde testul se face cu putine opriri si plecari la temperaturi de 20-25 grade Celsius) cat si in afara ( testul se face pt. viteze de aprox.90km/h)...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Apr 19 2005, 04:10 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Happy_Maker)
Dupa cum se site, in spatele denumirii generice se afla motoarele Opel destinate gamei "entry-level".
Dar ce sunt de fapt aceste motoare, cum au aparut si care sunt caracteristicile definitorii ale gamei - practic, ce le diferentiaza de concurenta?


Twinport sunt ultima generatie de motoare Ecotec si nu sunt chiar entry level. inca se produc Ecotec-urile. Chestia cu twinport nu e o noua inventie ( e vorba de recircularea unei parti a gazelor de ardere in galeria de admisie care este folosita de multa vreme de altii) dar se pare ca sistemul GM este cel mai bun.

detalii aici:

http://www.gmpowercomponents.com/16i16vecotectwin.htm

din pacate in Ro accesul la motoarele Honda ( care BTW este cel mai mare producator de motoare din lume) si Toyota este limitat de barierele fiscale. la benzina de la 1,4 la 3,6l aceste motoare sunt cele mai eficiente si nu doar motoarele ci masinile cu totul ( incluzand transmisii mai eficiente). Honda e in USA producatorul auto cu cea mai buna medie de consum ( ca medie a tuturor masinilor din gama)... la motoare de cilindree mai mica Suzuki si Mitsubishi au de asemenea oferte f bune si ar fi de mentionat si FIAT...

Civicul nostru (130CP si 1190kg care permit o acceleratie de 9,5-10sec pana la 100km/h) scoate in medie 7l% (regim mixt dar fara mers pe autostrada). la mers constant pe autostrada la 125km/h recent mi-a stat la 6,4l% cu 2 adulti, bebe si bagaje. in New York cu mers bara la bara nu a sarit de 11l% si asta cat era inca in primii 10-15000km. am fost placut surprins sa vad ca bate Hyundai Accent 1,6DOHC de 106CP care era si cu vreo 50kg mai usor) si de departe si Solenza 1,4MPI noua care m-a scos pe la 9l% pe cei aprox 1000km condusi...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Apr 23 2005, 03:26 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Back to topic (dupa GM):

Twinport technology applies to small engines up to 1,6l and builds on the standard four-valve technology of ECOTEC engines. At its heart is intelligent variable valve timing and a high proportion of exhaust gas recirculation via a variable intake manifold.

Under ‘partial load’ the engine receives an additional 25 per cent of its fuel air mixture from the already burnt exhaust gas recycled back into the mix. By doing this induction losses under part load are significantly reduced as the engine does not have to work as hard to charge the cylinders on the intake stroke.

Also under part load one of the two ports is closed by a flap valve to ensure a high level of combustion chamber swirl and efficient mixing of the fuel/air mixture for complete and reliable combustion.

This ensures that less fuel is used overall and less CO2 produced. Also a three-way catalytic converter technology is used. This reduces technical complexity and consequently the cost to the customer, making the twinport solution particularly attractive for compact-class cars, as power output and efficient fuel consumption are maintained.

Average fuel consumption of the new twinport engines is remarkably low. The 1.4 litre engine when fitted in the Corsa achieves 6,35l/100km on a combined cycle - nearly 13 per cent less fuel than its predecessor with a five-speed gearbox.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Happy_Maker
post Apr 25 2005, 09:02 AM
Post #9


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 184
Joined: 13-April 04
From: Phoenix AZ
Member No.: 23.708



In primul rand multumesc tuturor pentru raspunsuri.

In cel de-al doilea, as vrea sa inteleg totusi un lucru: acest consum de 9.1 litrii ar trebui sa fie cel normal - vorbind la modul practic, binenanteles?
Am sau nu motive sa ma duc peste dealer si sa fac "galagie"?

Cum vi se pare comparandu-l cu consumul altor motoare similare? Oare cat consuma o alta masina cu aceeasi cilindree si din aceeasi generatie?(euro 4)

Stiti ce mi se pare cel mai ciudat? Am mai intrebat alte persoane ce au masini cu cilindree identica si mi s-a spus ca pentru ei un consum mediu nu poate trece de 7 l/100. Daca aceasta informatie e reala, atunci cine face diferenta? Poate euro 4?


--------------------
1999 SAAB 9-3 CV - 2.0l Turbo 200 CP
2006 Toyota RAV4 - 2.4l Inline 166 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th April 2024 - 12:40 PM