IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Probleme frana Dacia 1300

This topic is about Probleme frana Dacia 1300, the author, Radium, wrote about: In urma cu cateva luni mi s-a intamplat ca pistonul de frana de la roata din dreapta fata sa se blacheze si sa duca la supraincalzirea rotii. Treaba s ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Probleme frana Dacia 1300
Radium
post Jul 17 2003, 04:10 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 17-July 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.443



In urma cu cateva luni mi s-a intamplat ca pistonul de frana de la roata din dreapta fata sa se blacheze si sa duca la supraincalzirea rotii. Treaba s-a remediat, adica pistonul a fost deblocat, curatat si tot atunci mi s-a recomandat sa imi schimb si placutele de frana la ambele roti... lucru pe care l-am si facut.

Zilele trecute am constatat ca tot roata cu pricina a inceput sa se incalzeasca mai mult decat cea de pe stanga fata, nu cu mult, dar este mai calda.
Cum sunt incepator si in saptamanile care vin voi face mai multe drumuri in afara orasului, as vrea sa-mi spuneti daca aceasta incalzire inegala este normala (sa fie de la placutele noi?) sau va trebui sa schimb sa umblu iar la piston si etrier?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George Serban
post Jul 17 2003, 05:45 PM
Post #2


sofer
***

Group: Membri
Posts: 70
Joined: 28-May 03
From: Caransebes (Caras Severin)
Member No.: 12.874



Exista o incalzire normala a rotii in momentul in care ai schimbat placutele si ai pastrat discurile de frana vechi, care au deja o uzura specifica, canale samd neexistand o potrivire perfecta intre placa si disc. Incalzirea asta dispare in vreo 4-5 sute de km, cand placutele de frana se uzeaza conorm discului.
Din ce am citit, am inteles ca au trecut ceva luni dintre momentul schimbului si cel in care ai observat incalzirea rotii. Eu as zice ca iar ai probleme cu roata respectiva:
1. uzura aparuta la garniturile etrierului - daca au fost puse, deoarece se practica ideea 'nu pun garnituri ca si-asa sunt proaste si cedeaza repede"
2. este uzura pistonului, adica garniturile sunt bune dar pistonul ba.
3. pierderi de lichid - ti-a intrat aer in conducte (ai verificat nivelul lichidului de frana?)
4. placutele de frana, in cazul in care n-ai condus ca un bezmetic, sunt bune, ele nu se uzeaza in cateva luni - doar daca nu au fost noi cand le-ai montat!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radium
post Jul 17 2003, 05:58 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 17-July 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.443



Garnitura de la piston este la locul ei si arata bine iar placutele de frana au fost noi si le-am schimbat la ambele roti. De atunci si pana acum nu am mers decat foarte putin, adica nu mai mult de 1000 km.
De asemenea, nivelul lichidului de frana este normal si am facut si o aerisire acum doua zile... La condus nu se simte ca masina ar 'trage' inspre dreapta....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George Serban
post Jul 18 2003, 11:47 PM
Post #4


sofer
***

Group: Membri
Posts: 70
Joined: 28-May 03
From: Caransebes (Caras Severin)
Member No.: 12.874



banuiesc ca te bazezi pe faptul ca n-ai condus decat 1000 km cand spui ca garnitura este la locul ei! este posibil si asta, dar nu ai siguranta. mie mi s-a intamplat odata ca dupa 100 km sa mi se duca garnitura... sunt facute din material slab.
pe de alta parte, daca nu ai verificat pana acum daca se incalzeste, s-ar putea sa fii la sfarsitul perioadei de acomodare a placutelor la discurile de frana... ceea ce inseamna ca incalzirea este normala. daca zici ca nu trage... si directia este buna, atunci eu sunt de parere ca este in regula. Incearca urm. lucru:
Ia-oi pe drum liber, undeva in afara orasului, si, dupa vreo 2 km, opreste masina dar fara sa pui frana! adica, iei de pe acceleratie, fol. frana de motor, si lasi sa curga, cand ai incetinit destul demult, schimbi in o treapta inferioara si tot asa pana cand masina se opreste singura. din vit I o scoti de tot din viteza. daca faci asta pe un rum drept, nuar trebui sa ai nici o problema.
dupa ce ai oprit masina, verifica daca s-au incalzit rotile. Daca nu s-au incalzit, inseamna ca este diferenta de potrivire dintre placutele de pe o roata fata de ceallta si se va rezolva curand. Daca este calda, atunci inseamna ca, totusi, freaca putin!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciprian
post Jul 23 2003, 03:35 AM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 13-June 02
From: Piatra Neamt (Neamt)
Member No.: 4.632



ma omule eu am avut o dacie din '77 si mai bine vinde-o daca-i 1300 te sfatui ca un frate
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xanaxer
post May 7 2024, 05:51 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 5.090
Joined: 22-November 23
Member No.: 153.156



соба362.9рассBettвидеЧеркJustповеДередисфWintDekoАртиВелиПескSimpблажShemRenoВороВихланглPlinconcпосл
десяучилсертRhizPayoHenrГуерRETAXVIIOssiсочиTACIсертRobePalmтелеJameЛепеВереГодаKamiжизнNikoМосоБаря
JohnкоммМатвПехоKoffШпарblacручеDaviиздаМежедатиGeorразнБлонВозоМердучасRajahttpсертунивLarrмесяфакт
СиреКурыWensStarVIIIMicrWindFuxiкариXVIIAmbjсторКручScotразнWindAndr3001ЛеонавтоZoneChetпрозHaydжизн
оборШуваRammJeffDougSylvQumoвходGravРоссGooNGigaCrusдетаExpeEuroклейфарфTRASчетвСодеIndeRaimBookStef
Book85/6СЕ204500ForsMist1610PierSPORхороVernчелоVerdCleaRIVEEasyкамнInteчелоLADAwwwrWindwwwiBOOMувед
ChouсертYarrPostЛитРКрасTroyJeweЛитРSecoавтоЛитРДобристоRabiСодепансЛМКаНикодопопеснавтоГлушСумсHous
LiyaRockвремRichDennPresтюлесейчКозаавтоEnjoТарлавтокартребезадаМеркШироОвчаавтоRideавтоНезаунивавто
наклГрипПлясэнерКоваTRASTRASTRASКрюкГерниспрCrisадапИллюЗакаVictМарьАбелНефеВороtuchkasКонсConc
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 11th May 2024 - 06:09 PM