Cum ne spalam masinile |
This topic is about Cum ne spalam masinile, the author, ciobanu33567, wrote about: Am un bicorp negru si sunt disperat cu spalatul , adica raman niste cercuri . Cum scap de ele!! Ce este polisul? Ce este ceara? La ce ajuta ele? Sa ve ... To read more just scroll down
Cum ne spalam masinile |
Feb 9 2005, 07:50 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 167 Joined: 1-October 04 From: Iasi (Iasi) Member No.: 33.560 |
Ce este polisul? Ce este ceara? La ce ajuta ele? Sa vedem daca sunt singurul cu aceste probleme, si poate auzim vreo rezolvare |
|
|
Feb 9 2005, 08:33 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Cum adica raman cercuri?Ce fel de cercuri?
Din cate stiu eu...ceara se da pe masia pt a o proteja de praf...pt a o proteja in general...si mai stiu ca se da pt a luci. Cu polisul stiu ca se pot acoperi mici zgarieturi si iar...pt a proteja vopseaua. -------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Feb 9 2005, 09:02 PM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 31-July 03 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 14.721 |
Si eu am avut aceiasi problema cu un opel manta negru metalizat,
ramanea patat dupa spalare, pe negru se vede foarte bine, si acum am un renault 5, vopsea originala (din 1986!), raman niste dungi pe el dupa spalare. ce poti sa faci: 1. cea mai buna recomandare : spal-o singur,nu o du la spalatorie ca aia nu au shapom bun, si jetul ala puternic de apa nu e bun. 2. daca chiar vrei sa o duci atunci poti scapa de pete cu ceara (pasta nu lichida) sau cu polish, dai pe ea si astepti sa se usuce, apoi o stergi si scapi complet de pete. Ai f mare grija sa nu dai pe partile de cauciuc sau plastic pt. ca pateaza si nu se duce. 3. spal-o numai cu shampon pe baza de ceara, cumpara-l tu sa fi sigur ca e bun, si ai sa vezi ca nu mai ramane patat. Succes! |
|
|
Feb 9 2005, 10:24 PM
Post
#4
|
|
novice Group: Membri Posts: 32 Joined: 7-February 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 39.999 |
oricum eu recomand spalatul cu spuma activa iar cand o sterge ... sa o stearga cu laveta...nu sa de'a cum stergator de ala pe masina ca o zgaraie toata...am patit'o prima data oricum pretentioasa tare culoarea asta neagra da si frumoasa .nu? cel mai bine se loveste la masina asta |
|
|
Feb 9 2005, 10:30 PM
Post
#5
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 167 Joined: 1-October 04 From: Iasi (Iasi) Member No.: 33.560 |
Ala abraziv acopera urmele ramase dupa stergerea vopselei cu piele de caprioara' este singura sol sa-ti ramana uscata masina si fara petele de saruri care raman de obicei daca speli masina cu apa normala' , iar cel fin ajuta la stralucire |
|
|
Feb 9 2005, 10:33 PM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 167 Joined: 1-October 04 From: Iasi (Iasi) Member No.: 33.560 |
ce este aia laveta?
|
|
|
Feb 10 2005, 01:04 AM
Post
#7
|
|
sofer Group: Membri Posts: 91 Joined: 28-September 04 From: Buc,Cta Member No.: 33.418 |
Salut!
Itı recomand ceara de la Arexons(Glanz Wax/cod produs:7506).Nu lasa urme pe zonele din plastic sau cauciuc.De spalat o spal la spalatorie,dar folosesc TurtleWax ZıpWaz Wash&Wax(1000 ml/cca.60 spalari/cca.10 USD).Dupa spalare luceste superb,fara urme sau pete(masina este bleumarin metalizat/Windsor blue). Nu recomand ceara lichida de la TurtleWax:Clear Vue.Se aplica destul de greu,in plus raman si urme dupa spalare(bine ca am testat in prealabil doar pe portbagaj). Cred ca ideala ar fi folosirea unui burete nou la fiecare spalare,urmata de uscarea cu piele de caprioara.Daca gresesc,va rog,corectati-ma. Numai bine! |
|
|
Feb 10 2005, 08:24 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
Nu mai spala masina la aia care o spala cu buretele. Exista spalatorii ecologice, asa isi spun ei, unde dau numai cu presiune si cu spuma. Semnele sunt de la burete, nu de la sters.
Referitor la polish, exista 2 feluri, pentru masini metalizate si pentru masini nemetalizate, ala abraziv se foloseste la cele nemetalizate si cel fin la cele metalizate...Pe culorile inchise se vad toate zgarieturile, si eu am un Clio Extreme,dar e caramiziu si se mai vad cate ceva pe el ,dar am si un Opel Zafira arginiu,care poate sta nespalat cateva luni fara probleme. |
|
|
Feb 10 2005, 01:28 PM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 167 Joined: 1-October 04 From: Iasi (Iasi) Member No.: 33.560 |
eu miam cumparat turbojet , am dat 4 mil pe el. Cand o spal urmez urmatorii pasi:
1 umezesc mizeria 2 dau mizeria jos(grosu) 3 cu o perie fina cu par lung si furtunul cu apa dau pe mizerie tin furtunul deasupra periei cand frec usor murdaria, astfel incat apa sa preia mizeria si sa nu o frec de vopsea . Miscarile de frecare le fac fara sa apas chiar daca dau de mai multe ori 4 apoi cu buretele muiat intr-o galeata cu apa si detergent auto cu ceara(nu stiu cum se cheama este galben ) fara sa apas f tare 5 clatesc cu turbo jetul 6 usuc cu pielea de caprioara care in prealabil este lasat jumatate de ora la muiat in apa calda. Cred ca undeva gresesc! dar nu stiu unde sau inevitabil apar acele zaraieturi ff fine in vopsea care nu se vad decat daca te uiti la ele de aproape in lumina Vreau sa o dau cu ceara sau cu polish dar nu stric vopseaua? |
|
|
Feb 10 2005, 02:24 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
De la burete e. Eu o spal la o spalatorie la care imi dau cu nu-stiu-ce detergent lichid pe ea despre care mi-au spus ca inmoaie murdaria fara frecare. Cand mai ajung pe acolo sper sa nu uit sa-i intreb cu de dau.
|
|
|
Feb 10 2005, 06:13 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 877 Joined: 10-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.032 |
Care spalatorii folosesc detergent lichid? Eu stiu ca parca este un intre sos Grivita si 1 Mai.
Spalatoriile gen TUNEL,cum este cea de langa Seat Aviatiei or fii bune sau zgarie si periile alea?Ei se lauda ca sunt din nu stiu ce material special si nu afecteaza vopseaua. -------------------- |
|
|
Feb 10 2005, 06:56 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Dragos am fost si eu la Tunel in Aviatiei (pe acolo stau) si e mai mult decat misto.Pe ceas a durat 2min 56 sec.Foarte misto.Ce mai e de zis....aa,vreau sa spun ca imi era rusine cand am vazut ce masini sunt in jurul meu acolo:in fata 2 x5-uri,bmw m3 in spate,un porsche tocmai intra cand ieseam eu,doua Mazde erau la facut interior...parca eram la salon auto.Crezi ca astora nu le pasa de masina lor?IN special de vopsea...daca era ceva nasol,care sa zgarie..iti zic eu ca nu ii vedeai pe acolo.Si nici pe mine nu ma mai vedeau pe acolo.
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Feb 10 2005, 08:07 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 877 Joined: 10-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.032 |
Stiu,si eu am fost o singura data cu Ibiza mea de curand.Dar nu stiu exact dupa ce imi vine Vectra ce fac.Am impresia ca nu e bine cat timp este vopseaua proaspata sa o bagi la perie.
In rest,este impresionant tunelul.Scapi foarte repede.Pretul este un pic mai mare.Dar tinand cont ca iti acorda un aspirat gratuit tot pe acolo iesi.Si macar nu pierzi 2 ore. -------------------- |
|
|
Feb 10 2005, 08:31 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
QUOTE(DragosS) Care spalatorii folosesc detergent lichid? Eu stiu ca parca este un intre sos Grivita si 1 Mai.
Pe Bul. Timisoara. Dar mi-au dat-o cu detergent lichid pentru ca au vazut-o ca e noua. In general folosesc buretele si aia. Probabil ca data viitoare o sa le spun eu de la inceput, sa nu ma risc sa aproximeze ei cat e de noua |
|
|
Feb 11 2005, 01:01 AM
Post
#15
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 167 Joined: 1-October 04 From: Iasi (Iasi) Member No.: 33.560 |
La vectra care iti vine nu este noua vopseau.
Se considera noua max o sap dar a ta daca iti vine pe comanda are cel putin o luna de cand e vopsita, si fii linistit ca o spala astia de show room ca se murdareste masina pe drum si una din politica firmei la renault(aici sunt sigur) este ca clientul nu trebuie chemat sa ridice masina decat dupa ce aceasta a fost spalata si ehipata cu accesoriile care nu sunt montate inca. CAnd am fost sa-mi ridic bicorpul nu prea a vrut sa-mi dea voie sa o vad . |
|
|
Feb 11 2005, 01:55 AM
Post
#16
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 31-July 03 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 14.721 |
[color=blue][/color]
Poti sa afli ce iti lasa cercurile alea, o speli intai doar cu apa, si lasi sa se usuce, apoi cu apa si cu sampom sau ce mai pui tu, si tot asa pana afli cauza. Ceara este f buna eu iti recomand TurtleWax Hard Shell Shine Wax, e de fapt o ceara pe baza de silicon, protejeaza vopseaua la saruri, detergenti, acizi, ultraviolete, etc, o sa fii uimit de rezultat. Ceara iti lasa un strat protector pe vopsea, dar jetul de apa cu presiune de la spalatorie il inlatura dupa vreo 2-3 spalari, de aceea ti-am zis sa nu o duci la spalatorie. O speli cu furtunu cu apa si sampon pe o carpa moale si o dai cu ceara mai rar, cam la 3-4 luni. Sper ca ti-am fost de folos.
Attached File(s)
|
|
|
Feb 11 2005, 11:38 AM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
Orice modalitate de a spala masina ataca in timp vopseaua: buretele, carpa lasa zgarieturi fine, periile matuiesc (bine cand e spalatoria noua mai putin dar daca nu schimba periile, matuiesc vopseaua, iar unele spalatorii cu poerii o mai si lasa murdara), detergentii activi (indeparteaza mizeria fara a fi nevoie de carpa/burete/perie etc) se pare ca in timp ataca vopseaua.
Ceara protejeaza vopseaua si da stralucire, pacalind ochiul in privinta micilor zgarieturi. In afara de acest lucru, dupa ceruire se curata mult mai usor mizeria de pe masina (ultimul lucru l-am observat eu pe masina mea, asa ca e posibil doar sa mi se para mie), polisul acopera mici zgarieturi. Pentru zgarieturi ceva mai mari exista polishul la cald care intainde vopseaua (recomandat doar in situatia in care aveti de ales intre vopsire pe banii vostrii si polishare la cald, daca acopera CASCO, alegeti vopsirea). Exista si cateva spalatorii unde masina este curata cu detergenti activi (se da un jt de apa pe masina, detergent, se lasa sa actioneze se curata detergentul), apoi se usuca masina cu un aparat special fara a mai folosi alte instrumente. La transport masina se da cu o substanta foarte grasa pentrua o proteja de eventuale zgarieturi in timpul transportului. Dealerul o curata cu un degresant sau o subsanta abraziva (ultima complet nerecomandata pentru aspectul masinii). |
|
|
Feb 15 2005, 07:53 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Ce as putea sa completez la acest aspect e ca nu mi-as spala masina personala niciodata la vreo spalatorie automata din vreo benzinarie (in cazul de fata, Mol). Am avut o astfel de experienta cu masina de firma, si vreau sa spun ca nu dupa multe astfel de spalari, se vedea zgarieturi foarte fine (dar dese) pe vopsea si stopuri. Spalare fara atingere: nu tzine daca "baetzashii" nu lasa samponul sa actioneze suficient de mult timp.
Cred ca cea mai sfanta este tot combinatia pre-inmuiere la jet mediu + sfantul burete. |
|
|
Feb 15 2005, 10:16 PM
Post
#19
|
|
novice Group: Membri Posts: 32 Joined: 7-February 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 39.999 |
daca va spalati masina cu spuma activa nu o sa aveti parte de nici o zgarietura....pentru cei din iasi recomand "Blue Car Wash"
|
|
|
Feb 16 2005, 09:15 PM
Post
#20
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 167 Joined: 1-October 04 From: Iasi (Iasi) Member No.: 33.560 |
De unde o cumpar? Stii vreun magazin
Ai idee care sunt consecintele in timp asupra vopselei aceasta spuma activa? Am citit pe o eticheta si am vazut ca are un pH bazic de 12,5 cam mare. Stiti pe cineva care foloseste numai spuma de asta de mai mult timp |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 01:54 AM |