IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Audi A3 versus BMW 120d versus Alfa Romeo Giulietta

This topic is about Audi A3 versus BMW 120d versus Alfa Romeo Giulietta, the author, almir, wrote about: Buna ziua, Doresc ajutorul dumneavoastra pentru a ma decide in alegerea unei masini second-hand model hatchback pe care intentionez sa o achizitionez ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Audi A3 versus BMW 120d versus Alfa Romeo Giulietta
almir
post Apr 28 2015, 03:12 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 28-April 15
Member No.: 146.320



Buna ziua,

Doresc ajutorul dumneavoastra pentru a ma decide in alegerea unei masini second-hand model hatchback
pe care intentionez sa o achizitionez in viitor. Masina va circula in Bucuresti in proportie de 70% restul de 30 % extern. Criteriile de alegere sunt urmatoarele:

1. estetic-40%; fiabiliate - 30%; costuri de intretinere - 30%;
2. Strict motorizare 2.0 diesel;
3. Doresc sa achizitionez masina cu maxim 100.000 km rulati si sa o tin mai mult de 3 ani;
4. Nu voi face foarte multi km pe an;
5. Dotari - A/C sau clima; Senzori de parcare; Eventual Xenon si Navigatie;

Dupa deliberari m-am oprit asupra a 3 modele:

1. Audi A3 -2.0 TDI - fabricatie 2007 - 2009
2.BMW 120d - fabricatie 2007 - 2011;
3. Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD - 140cp;

Criteriul estetic este subiectiv si nu intentionez sa-l dezbat. Ma intereseaza insa foarte mult costurile de intretinere si fiabilitatea masinii ca sa stiu la ce sa ma astept mai ales ca masinile sunt SH si nu am condus nici una dintre ele. Va multumesc pentru ajutor si sunt deschis la propuneri.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 28 2015, 04:10 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Renunta la diesel si mergi pe o benzinara. Sansele sa aiba kilometrii reali e mai mare (putini cumpara diesel ca sa le tina degeaba) si nici nu ai la fel de multe dureri de cap datorate frecusului in trafic urban (turbo, FAP daca are, EGR, ambreiaj si/sau volanta bimasica, etc).

Dieselul merita daca faci kilometri multi si eventual il iei nou sau aproape nou (cu garantie).


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 1 2015, 05:21 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Eu am A3 Sportback 1.9 TDI (aceeasi generatie, din cate stiu nu s-a schimbat generatia decat recent). Banuiesc ca tu te gandesti la varianta in 2 usi dar cel putin tehnic ar trebui sa fie similara.
Pro:
- in 10 ani (wow, face 10 ani anul asta) am schimbat niste rulmenti, ambreajul... si cam atat... nimic serios, prin comparatie C-ul e un monument de nefiabilitate.
- intretinerea destul de ieftina si se pricepe orice mecanic la platforma de golf V.
- destul de fun to drive, pentru o masina cu tractiune fata are un comportament destul de neutru, uneori chiar usor supravirator (eu am modelul fara suspensii sport (la modelul asta de echipare vine standard suspensie sport, in romania in general toata lumea renunta la ea si merge pe cele normale))
- inca arata bine (opinie strict subiectiva, stiu multa lume care efectiv ingretosata de aspectul de break al sportbackului)
- cel mai bun interior dintre astea 3.
Contra:
- E dizal pac pac pac poc pac pac poc... 2.0 TDI-ul e CR si teoretic nu ar trebui sa sune chiar atat de naspa, dar la relanti nimic nu va indeparta senzatia de tractor
- Scaunele spate sunt un mijloc de tortura, ceea ce ar fi oarecum acceptabil daca era varianta hatchback cu 2 usi, dar teoretic avantajul sportbackului e fix ala ca poate cara 4-5 persoane... in realitate nu poate... dupa 30 de minute cei din spate o sa aiba dureri crunte de spate.

Despre celelalte:
- 120d-ul mie nu imi place cum arata, dar din nou e chestiune subiectiva, e foarte misto pozitia la volan (cam la fel ca in A3 poate chiar mai buna pentru ca scaunele merg mai jos parca), interiorul mi se pare fad si plictisitor, fun to drive (RWD si chestii), daca fun to drive ar fi principala cerinta as merge clar pe 120d.
- Alfa - clar cea mai frumoasa din grup, nu am condus, am condus doar 147 si Alfa GT, daca sunt un reper atunci nu as recomanda-o... se comporta ca un ciocan pe sosea, interiorul e facut din plastic colorat si se simte considerabil mai "cheap" decat celelalte 2 (defapt chiar e mai ieftina, dar ma rog... asta se si simte). Pe de alta parte poate giullieta e mai buna, nu stiu. Estetic clar are un vot pozitiv.

Eu zic sa asculti de piticii din cap... daca iti spun sa iei alfa ia alfa.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post May 2 2015, 09:36 AM
Post #4


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Si in ce zona din RO spui ca o vei folosi cu precadere ?...


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post May 6 2015, 10:31 AM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



Daca nu vei face multi km pe an, de ce vrei diesel ? Riscurile de probleme sunt mai mari fata de benzina. Apoi sunt foarte multe variabile, conteaza mult intretinerea anterioara a masinii, regimul de utilizare samd. Dpdv al fiabilitatii, eu nu as paria pe Giulietta.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RD-Woo
post May 7 2015, 10:10 AM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 242
Joined: 17-June 09
From: Sud-Est
Member No.: 120.238



QUOTE (OvidiuH @ May 6 2015, 11:31 AM) *
Dpdv al fiabilitatii, eu nu as paria pe Giulietta.

Si neaparat motor benzina.. devil.gif happy.gif


--------------------
Pe'un picior de plai.. let's get high
Go to the top of the page
 
+Quote Post
almir
post May 12 2015, 06:26 AM
Post #7


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 28-April 15
Member No.: 146.320



Buna ziua,

Va multumesc pentru sfaturi. Concluziile la care am ajuns sunt urmatoarele:

1 Varianta BMW

BMW fabricatie dupa anul 2007 are MARI probleme cu distributia la motorul diesel N47 . Se spune ca problema a fost rezolvata incepand cu luna martie a anului 2011 ca sa nu mai vorbim de noul model F30. Practic distributia este o loterie: poti sa cumperi o masina care sa nu aibe nici o problema cu distributia la 200000 km rulati sau una la care sa se rupa lantul la 50000 km. ATENTIE... vorbesc de masini cu revizii facute la reprezentanta BMW.. Mai jos voi posta cateva impresii ale posesorilor de BMW cu motoare fabricate dupa luna martie a anului 2011....

******************************************************************************

kenZo - Posted 28 April 2015 - 22:18

520d, 11.2012, 21000 km - la revizie mi-au spus ca trebuie schimbata distributia. Deocamdata scoate un sunet fin, insa, in timp o sa se accentueze si se poate rupe lantul (asta mi-au spus cei de la bavaria). Sincer, eu nu am auzit zgomote ciudate decat imediat dupa revizie, cand mi-au aratat ei. Acum nu le mai aud.
Imi place mult motorul, dar parca e cam aiurea sa apara probleme cu distributia la 21000 km...
Nu prea e clara treaba, daca au remediat problema si daca schimb tot ce e de schimbat, pot sta linistit, ca nu apare iar dupa inca 20-30k km.
Altfel, sunt foarte multumit de masina, este o bijuterie

bazare Posted 28 April 2015 - 23:58

A mea cu N47D20A (sept 2007) a trecut de 200.000km, cu distributia schimbata la 160.000km dar pentru ca sunt eu paranoic. Nu a facut si nu face nici un zgomot suspect. Punand in balanta care e consumul, cum trage mai ales dupa chiptuning si faptul ca in general merg cu ea tare si apasat, pot spune ca e un super motor.
Trage de jos pana in 4500 rpm, consuma putin, nu se face de ras pe langa nici un alt 2.0 diesel, taxe si impozite mici, asigurare mica. Mai conteaza ca in 3 ani am schimbat de 35mil distributia? Inseamna cam cat un set de injectoare la alte marci.

owlife Posted 13 March 2015 - 14:16

Am postat acum ceva timp un link cu distributii rupte la F-uri. Nu s-a remediat nimic 100%
http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=42277

Montes Posted 14 March 2015 - 08:57

Mi se pare genial sa se rupă si la F-uri. Adică nu au reușit ei, nemții, crema cremelor de ingineri sa rezolve o problema la un lanț care este montat intr-un loc așa de accesibil, încât ai senzația ca nu ar trebui sa umbli la el toata viața mașinii. Din 2007 pana la lansarea f-urilor sunt 5 ani si practic nucleul motorului e același de pe vremea lui e90. E un morcov destul de mare cu care trebuie sa te obișnuiești, e distribuția, nu e ca rulmentul de pompa de apa sau ceva mai simplu.

ROBI-MAX - Posted 11 February 2015 - 11:59

Astazi am facut prima revizie in Ro -ulei&filtre la Bmw- 163000km si o mica verificare. Mot-a-mot baietii mi-au spus "Deocamdata se aude doar un zumzait ciclic la lant, dar nu ceva foarte pronuntat. Poate ceda in 500km sau in 50000km. Nu garanteaza nimeni cand cade, dar din experienta noastra credem ca poti sa mai mergi vreo 10-15000km pana sa o schimbi, avand in vedere ca masina a mers preponderent pe autostrada si are reviziile Bmw la zi."
Deci...mergem inainte, Dumnezeu cu mila

Andrei_VUV Posted 06 February 2015 - 21:00

La E91 al meu cu 170k km fabricatie 08.2011 aveam un zgomot specific distributiei care se amplifica de la luna la luna si pana la urma am schimbat-o. Acum nu se mai aude nimic de genul.

Dan Dan

6.092 lei, s-a schimbat tot calabalacul, incusiv arbore, arbori de echilibrare, pompa ulei, in decembrie 2012. Masina avea 128.000km, nu s-a rupt, se auzea bine nu rau , intretinuta numai la ei, fabricatie 06.2008. Tinand cont ca am reclamat zgomototul prima oara la 45.000 km, nu am scapat ieftin. M-au tot plimbat pana am iesit din garantie. Dar nici eu nu i-am lasat dupa..

Bala Posted 20 April 2015 - 18:05

A mea e programata pt schimb de distributie in ciuda recall-ului. Scoate zgomot cand vrea ea. Astazi se auzea si cu muzica in masina. Pana si sotia careia nu-i pasa de zgomot/greieri etc. auzea distributia din interior. Am facut de la recall vreo 3-4000 de km.Mi-au spus cand am luat masina ca in caz de zgomot, nu-i intereseaza. Recall-ul ar fi pt intinzator si atat. Daca restul face zgomot -> esti pe cont propriu.

23LKY Posted 23 April 2015 - 14:34

Pai degeaba au schimbat intinzatorul daca lantul s-a largit deja. E frectie parerea mea. Si la mine era intinzatorul aproape de maxim si in cazul meu am schimbat tot, pe banii mei.

Bala, de ce nu ai insistat la mecanici sa schimbe lanturile si patinele? Tot ti l-au desfacut, mama ma-sii...

Bala Posted 23 April 2015 - 15:04

Pai asta e problema: nu l-au desfacut.
Schimba ce e usor: intinzatorul de sus si eventual si altceva.
In acazul meu, au schimbat intizatorul de sus si lantul de sus. Schimbarea s-a desfasurat fara a da motorul jos. Sau cutia.
Deci daca voiam sa inlocuiesc si lantul de jos + patine, plateam toata manopera ca si cum nu ar fi existat recall-ul.

Schumy Posted 20 January 2014 - 13:34

Salut!

Am zgomot la distributie de pe la 87.000km. Nu se aude in cabina insa de afara se aude clar. Dupa schimbul de ulei s-a ameliorat si nu se mai auzea insa dupa vrea 3000km a reaparut doar la cald. Masina are acum 95.000. E un 116d 2009 luat de nou deci km reali. Credeti ca am vreo sansa pentru "intelegerea amiabila"? Toate reviziile au fost facute la reprezentanta de unde a fost cumparata. Zgomotul este evident. Se aude de la 2-3m de masina.
Sunt ferm convins ca ma va costa si inca nu putin... Locuiesc in Norvegia si preturile sunt exagerate la service (manopera undeva la 170Eur/ora si piese in cel mai fericit caz dublu)

Posted 20 February 2014 - 15:26

Distributia este cam 3000 de lei cu tot cu manopera
Iar vibrochenul parca este in jur de 5000 de lei, dar nu sunt sigur + manopera
Deci nu sari de 2000 E. Acum problema este sa le schimbi si peste 30.000 sa o auzi iar pe doamna distributie.....

pku82 Posted 20 February 2014 - 15:43

Crede-ma..problema asta ma dispera. Am avut masina in mana si am dat-o inapoi!!
Iti dai seama ce paranoia a intrat in mine....cand am auzit de distributii care se rup si distrug motorul!!

octavian8383 Posted 11 February 2014 - 13:51

posesorii de N47 ar trebui sa se obisnuiasca cu ideea ca nu conteaza de unde provine masina(Germania,Spania,Italia...),bmw-ul a cam dat-o in bara cu motorul asta,defapt cand a schimbat pozitia distributiei,punand-o in spatele motorului,sunt atatea articole pe net,chiar si un filmulet pe youtube.

Va rog sa ma credeti,am vrut sa iau un N47(320fl din 2009) din reprezentanta bmw,le-am spus de problemele cu distributia,stiau ,la intrebarea mea ,ca daca schimb kitul la ei imi pot oferi garantie ca macar 100k km nu mai am probleme ,raspunsul lor au fost:

BMW nu da nici un fel de garantie ca nu se mai rupe distributia de ex in 100k km. Acum ma repet, TOATE motoarele N47 sufera de problema asta. Nu exista serii cu probleme sau nu. E acelasi nenorocit de crankshaft si pe toate motoarele astea, 116d, 118d, 120d, 123d, 318d, 320d, 520d, X1, X3

cine vrea sa creada bine,cine nu poate sa faca misto,nu e nici o suparare.....

****************************************

2. Varianta Audi motor 2.0 TDI-CR.


Toate motoarele 2.0 TDI-CR sau 1.6 TDI-CR fabricate dupa anul 2008 care echipeaza masinile grupului VW au o mare problema:

Pompa de inalta presiune la motorul CR TDI - Span/Pilitura in sistemul de injectie

Ce spun cei cu masini echipate cu aceste motoare indiferent ca sunt Audi, Skoda, Seat etc...:

********************************************************

Valentin - 05.05.2012

Daca ai span, probabil acesta provine de la pompa de inalta presiune. CR-ul are 3 pompe: una in rezervor, urmeaza filtrul de motorina, a doua pompa, tot electrica, dupa care vine pompa de inalta presiune. In cazul spanului toata instalatia este compromisa: rezervor, conducte, pompe (toate), rampa comuna si injectoarele. Aceasta problema este foarte intalnita in SUA, din cauza motorinei fara lubrifiere de acolo. Acolo, costul reparatiei la VW ajunge la $10000 (nu, nu e un 0 in plus).
Naspa, foarte naspa. "Asteptam" un astfel de topic aici de mai bine de un an ...

OvidiuMicsik - 19.09.2012

Salut baieti. Primul meu post pe acest forum si vin cu durere sa confirm aceeasi situatie. Mi s-a comunicat astazi la service "span pe instalatii, trebuie schimbat totul, total 5000 euro". Sau, in cel mai fericit caz, un cost fara injectoare noi in speranta ca acestea mai pot fi curatate, 10500 lei pentru restul pieselor noi comandate. Am inteles ca este procedura standard pe care o propune si executa orice service pentru aceasta situatie si sincer va spun ca, cu toata tentatia insuportabila care ma incearca, nu m-as duce cu masina intr-un service neautorizat ca sa scap mai ieftin.
Constat trist ca, ma va costa reparatia jumatate din pretul pe care l-am dat pentru achizitia automobilului acum o luna. Motorina am bagat numai Euro 5, maxx D parca se numeste de la OMV si o singura data plinul de la Rompetrol tot Euro 5. Am facut 3 drumuri Bucuresti - Brasov fara probleme, masina s-a comportat impecabil, apoi in 2 zile a cedat. Masina avea 196000 de km in momentul achizitiei.
Am scris acest post pentru eventualii ghinionisti care vor sesiza simptome asemanatoare si pentru cei care doresc sa achizitioneze acest model de passat sa tina cont in momentul verificarii

OvidiuMicsik - 23.10.2012

S-a constatat ca intradevar exista span pe instalatie.
Masina am scos-o de la service si m-a costat 19900 lei (cam 4500 Euro). Din pacate nu mai am factura pe care erau trecute toate codurile pieselor schimbate dar poate fac rost de ea si insir codurile aici sa va faceti o idee despre cam ce a fost musai de innoit. Am insa codurile de la deviz sau proforma cum s-ar zice pe care le-am cerut pentru a incerca sa cumpar piesele mai ieftin din Germania, dar s-a dovedit a fi o diferenta infima de pret la fiecare piesa si am renuntat. Dupa reparatie service-ul m-a asigurat ca am garantie pe aceasta problema (parca doi ani) si mi-a fost recomandata schimbarea filtrului de motorina dupa urmatorii 2000 km efectuati.

******************************************

Mari probleme cu distributia au motoarele pe benzina.



Am ales Alfa Romeo Giulietta, motorizare diesel. Da stiu...alfele nu sunt fiabile costa intretinerea foarte mult dar comparativ cu ce am citit despre motoarizarea diesel/ benzina la concurenta cred ca am ales bine.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post May 14 2015, 09:19 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



Eu tot nu am inteles de ce vrei diesel. Nu faci multi km, 70% din timp circuli in Bucuresti, iar fiabilitatea si costurile de intretinere sunt un criteriu foarte important.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 14 2015, 09:38 AM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Lasă poveștile și baga poze!

Voiam și eu o Giulietta, însă cochetam cu versiunea aia cu trifoiul cu patru foi verde. 1.7 turbo la 235cp. Pe urma am hotărât sa mai aștept, mai ales ca nu e semnificativ mai rapida decât ce am acum.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
almir
post May 14 2015, 10:32 AM
Post #10


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 28-April 15
Member No.: 146.320



@James Kilowatt

Imi cer scuze pentru exprimare. Trebuia sa precizez ca "m-am decis sa cumpar o Alfa Romeo Giulietta". Cand o voi avea voi pune si pozele... dry.gif

@OvidiuH

Ai dreptate cu fiabilitatea si costuri de intretinere. Dar sunt fan diesel...asa ca...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 03:06 PM