IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Consum oficial vs Concum real

This topic is about Consum oficial vs Concum real, the author, mircanu, wrote about: Articol de citit. Cine minte cel mai mult? http://www.gandul.info/auto/producatorii-d...ina-ta-13709256 ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Consum oficial vs Concum real, Cum suntem pacaliti
mircanu
post Dec 9 2014, 02:59 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609



Articol de citit. Cine minte cel mai mult?

http://www.gandul.info/auto/producatorii-d...ina-ta-13709256


--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 9 2014, 04:05 PM
Post #2


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



In general mint cei care au un interes direct. In acest caz particular este evident "cine"...


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 9 2014, 09:01 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ei nu mint în mod direct, ci doar fac cycle beating. Iar autoritățile se lasă fraierite.

Mie mi se pare mult mai grav ca același lucru se întâmplă și cu testele de noxe (prin asta înțeleg chestii toxice, nu co2) iar autoritățile se fac ca nu știu nimic.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daddy86
post Dec 11 2014, 05:17 PM
Post #4


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 11-December 14
Member No.: 145.461



Dețin un grand cherokee din 2000 cu motorizare 4.7 benzina si toți proprietarii care au scris pe forum despre consum au spus ca nu au avut un consum mai mare de 20/100 km in oraș. Eu am merg foarte frumos si încet cu masina si nu am reușit pana acum sa scot un consum mai mic de 25.5/100 km in oraș,la drum nu stiu cat ar consuma pentru ca nu am ieșit inca din oraș cu ea..îmi poate spune careva care ar putea fi cauza consumului mare?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 12 2014, 12:01 AM
Post #5


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Cat declara producatorul ?
Daca nu sunt probleme tehnice care sa-l mareasca in mod fals, atunci cilindreea e raspunzatoare pt valoarea lui ridicata thumbsup.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daddy86
post Dec 12 2014, 02:25 AM
Post #6


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 11-December 14
Member No.: 145.461



QUOTE (daddy86 @ Dec 11 2014, 03:17 PM) *
Dețin un grand cherokee din 2000 cu motorizare 4.7 benzina si toți proprietarii care au scris pe forum despre consum au spus ca nu au avut un consum mai mare de 20/100 km in oraș. Eu am merg foarte frumos si încet cu masina si nu am reușit pana acum sa scot un consum mai mic de 25.5/100 km in oraș,la drum nu stiu cat ar consuma pentru ca nu am ieșit inca din oraș cu ea..îmi poate spune careva care ar putea fi cauza consumului mare?

Producătorul si mai toți proprietarii de grand cherokee spun ca pentru motorizarea asta consumul este de 20/100 km in oraș....este adevărat ca nici nu am făcut multi km in aceeași zi ...mai mult de 15-25 km pe zi nu am mers si ma gândesc ca asta ar fi una din cauze dat fiind si faptul ca distanțele sunt foarte mici si la rece pornește mereu cu socul automat...oare sa fie asta una din cauze?tehnic este verificata la reprezentanta si este in parametrii buni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 12 2014, 11:37 AM
Post #7


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Da, distantele scurte si la rece cresc bine consumul real thumbsup.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 12 2014, 02:10 PM
Post #8


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Incep sa cred ca eu sint singurul care obtine un consum mai mic decit cel raportat de producator :-)

Din articolul citat mai sus

Trucuri. Cum trişează producătorii la testele din fabrică

La testele din fabrică menite să stabilească cifrele oficiale de consum de combustibil şi de emisii de noxe, producătorii folosesc o serie de trucuri pentru a scoate scoruri cât mai bune, însă care nu pot fi replicate de şoferi, în condiţii normale de condus, pe şosea.

QUOTE
- deconectarea alternatorului nu lasă bateria să se încarce, reducând astfel consumul de energie.

- setările motorului sunt manipulate pentru a emite cât mai puţine noxe.

- sunt folosiţi lubrifianţi speciali

- sunt folosite rapoarte ale cutiei de viteză mai înalte, care permit motorului să opereze mai eficient decât în mod normal.

- este manipulată alinierea roţilor, pentru a reduce frecarea cu asfaltul.

- maşinile sunt echipate cu anvelope speciale, care au rezistenţă scăzută la rulare, deci scad frecarea.

- anvelopele sunt umflate mai mult decât e cazul, pentru a reduce rezistenţa la rulare.

- pe caroserie sunt create modificări care ajută aerodinamica.

- frânele sunt modificate de pentru a reduce rezistenţa la rulare – plăcuţele de frână sunt introduse la maximum în etriere.

- la teste simulatorul de şosea este setat la inerţie şi masă minime, instrumentele de laborator sunt manipulate, condiţiile ambientale sunt optimizate, se profită de marjele de toleranţă ale testelor.


Unele din aceste sugestii sint cam trase de par, altele nu sint o crima. Alternatorul unei masini moderne nu incarca mereu, fiind decuplat automat mai ales in perioadele de acceleratie. Folosirea rapoartelor mai inalte ale masinii nu este o "crima" - si consumatorul de rind poate face acest lucru. Vorbim de altfel despre lipsa de educatie a consumatorului (e.g. anevlopele mai speciale sau mai umflate, folosirea de lubrifianti mai subtiri mai ales iarna e.g. 0 W 20 vs. 10 W 30 sau mai potriviti ciclului de condus). Cred ca cea mai tare sugestie este cea cu placutele de frina bagate la maxim in etriere. Este atit de hazlie incit imi vine sa pun o frina si sa le imping inapoi si sa le las sa se regleze singure, impinse de forta hidrostatica din sistemul de frina care compenseaza automat uzura. Sure, se pot pune placute si discuri uzate la maxim si frecarea intre ele va fi foarte redusa dar cum a explicat-o autorul articolului suna amator tare.

Desigur, per ansamblu, asemenea strategii si altele nescrise sint utilizate de producatori. Dar sint si "prinsi" si penalizati.
http://www.wsj.com/articles/u-s-fines-hyun...nomy-1415028646

QUOTE
South Korean auto makers Hyundai Motor Co. and Kia Motors Corp. agreed to pay a combined penalty of $300 million for overstating fuel-economy claims, the largest such punishment ever, in a settlement that could create a pricey precedent for other car companies.




This post has been edited by f1anatic: Dec 12 2014, 02:34 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 12 2014, 08:48 PM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



In Europa testul oficial de consum nici macar nu se face pe o masina, se face pe un motor pus pe un banc.... Pe un ciclu de test complet nerealist.

Si eu am scos consumuri mai bune decat cele din carte smile.gif Cu toate astea exista un studiu facut anul asta de care spune in EU ca media de consum real e cu 38% peste cea declarata. Acum 15 ani era 10%. Aka, mare parte din "progres" e de fapt cycle beating.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 13 2014, 12:04 PM
Post #10


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Sorin, daca iei in calcul rescrierea de soft...nu mai e acelasi lucru cu ce a scos fabrica (pe usa sau geam) la vremea livrarii masinii biggrin.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 13 2014, 04:02 PM
Post #11


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



In cazul meu n-au fost diferente masurabile de consum inainte si dupa resoftare. Insa daca se intampla sa fie conditii de trafic mai de ecomarathon decat cele in care se face testul standard (aka cu mai putine frane) atunci se intampla sa scot consum mai bun chiar si la aceeasi viteza medie.

This post has been edited by James Kilowatt: Dec 13 2014, 04:28 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Dec 13 2014, 05:08 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



mda, si eu sunt un pic dezamagit de consum la Volvo. in regim mixt iese la 26mpg=9l%. la drum lung nu am scos mai mult de 35mpg=6.7l% ( 34mpg=6.9l% ultima oara acum 2 zile; media de viteza in jur de 90km/h). fata de 38mpg (6.2l%) in reclame... nu mare lucru in plu fata de 31mpg(7.6l%) la drum lung cat scot cu bavareza ( adevarat ca pe plan local imi iese 21mpg=11.2l/%). pentru economie e mai indicat sa mergem local cu Volvo si la distantza cu bavareza, dar pentru factorul placere e pe dos. there is no free lunch, mai multi g mai multi bani/consum...

avantajul major la Volvo e ca merge cu benzina regular ( ultimul plin am pus cu 2.55$/galon; 67bani americani/litru mai ieftin decat apa imbuteliata la litru). premium e 2.90-3$ galonul. la preturile astea nu e de speriat nici sa alimentezi SUVul...


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 14 2014, 06:17 PM
Post #13


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Europa e o mare hoata ref la preturile carburantilor. Voci multe, fapte putine.

Europa va disparea asa cum o cunoastem in prezent, e la final de viata ca specie...e batrana...si se vede in orice lucru mic al ei.

SUA insa...daca nu s-ar fi vandut Chinei...mai avea putin viitor biggrin.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 14 2014, 10:09 PM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Dorule, aici situatia e mai amestecata.

Intr-adevar, si mie Europa mi se pare un pensionar convins ca vecinii mai tineri sunt neispraviti si vor distruge lumea. Si ca dracii aia care bat mingea pe strada ar trebui arestati.

Insa pe de alta parte, Europa n-are rezervele energetice ale americanilor. Americanos sunt foarte aproape de a fi independenti energetic, au tot ce le trebuie mult mai aproape decat noi. Europa e obligata sa stimuleze eficienta energetica, nu are de ales, nu-si poate permite risipa americana sau pe cea a tarilor din Golf.
E adevarat insa ca taxele alea dracu' stie unde se duc, si ca dependenta de enegia de import continua sa creasca in loc sa scada. Si ca politicile astea sunt complet schizofrenice si contradictorii... gen taxam benzina ca dracu' insa stimulam fiscal cumparatul de masini pe firma, asa cum o face Belgia.

Acum vestea buna e ca azi eu am alimentat cu cea mai ieftina benzina de cand sunt in Belgia, si s-au facut aproape 10 ani. SP95 e 1.25€, si SP98 e 1.35€ daca stii unde s-o cauti.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Dec 15 2014, 11:01 AM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



Europa nici nu vrea sa foreze. pana la urma in ultimii 5 ani factorul hotarator pentru scaderea pretului mondial a fost fracturarea hidraulica in depozitele de sist din USA ( si asta facuta impotriva celui mai inteligent fiu al poporului 'merican). pe langa ( si prin) petul petrolului se tin sub presiune si rusii, ayatolahii iranieni, comunisto-populistii venezueleni, etc.

in final trebuie facut 3: forare in mod responsabil, eficientizare si finantarea serioasa a cercetarii in alternative ( fuziune controlata, fisiune la rece). doar cu solarele si eolienele nu o sa iesim la liman.


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mircanu
post Dec 15 2014, 11:20 AM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609



QUOTE (iHondafan @ Dec 13 2014, 07:08 PM) *
mda, si eu sunt un pic dezamagit de consum la Volvo. in regim mixt iese la 26mpg=9l%. la drum lung nu am scos mai mult de 35mpg=6.7l% ( 34mpg=6.9l% ultima oara acum 2 zile; media de viteza in jur de 90km/h). fata de 38mpg (6.2l%) in reclame... nu mare lucru in plu fata de 31mpg(7.6l%) la drum lung cat scot cu bavareza ( adevarat ca pe plan local imi iese 21mpg=11.2l/%). pentru economie e mai indicat sa mergem local cu Volvo si la distantza cu bavareza, dar pentru factorul placere e pe dos. there is no free lunch, mai multi g mai multi bani/consum...

avantajul major la Volvo e ca merge cu benzina regular ( ultimul plin am pus cu 2.55$/galon; 67bani americani/litru mai ieftin decat apa imbuteliata la litru). premium e 2.90-3$ galonul. la preturile astea nu e de speriat nici sa alimentezi SUVul...


Pai tie iti consuma putin ambele. La mine, Infiniti nu scade sub 13%, in oras, niciodata! Mi se pare ca un consum oficial in regim mixt este undeva la 10.5%, consum oficial.


--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 15 2014, 11:43 AM
Post #17


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Iulian
Pai eu ce spun, voi sunteti vecinii aia care una doua cu pac tampenii cu bormasina smile.gif

Europa nu e unitara in privinta energiei, si probabil nici n-o sa fie prea curand, e un domeniu considerat "strategic", aka de unde se pot face bani multi si oficial si neoficial deci fiecare judet european va ramane probabil mult timp la control. Trei sferturi din Europa e impotriva gazului de sist, jumate impotriva nuclearului (inclusiv unii care se razgandesc dupa cum bate vantul electoral- vezi cazul Germaniei), etc.
Iar fragmentarea asta face pana la urma jocul diversilor smecheri mai la est.
Se pare ca europenilor nu le-a venit mintea la cap nici dupa evenimentele recente care au aratat cat de fiabili sunt partenerii de care depindem energetic....

Fuziune nucleara nu cred ca o sa vedem exploatata comercial in timpul vietii noastre.... asta daca nu cumva medicina o sa faca un salt fenomenal inainte smile.gif
Fisiunea are inca nu viitor frumos teoretic cu generatia a 4-a de reactoare insa cel putine "breederele" trebuie gandite din start sa fie rezistente la proliferare, ceea ce e o problema probabil si tehnica si mai ales politica. Nu prea poti (sau nu vrei) sa umpli lumea de reactoare de unde poti scoate usor 239PU, chiar daca asta ti-ar permite sa obtii de 100-1000 ori mai multa energie din aceeasi cantitate de uraniu decat acum si mult mai putine deseuri foarte radioactive. Plus ca trebuie tinuti la distanta grinpisii radicali si alte secte cu prea mult timp liber. Pe langa costul gestionarii deseurilor si al demolarii reactoarelor dupa ce ies din functiune, pretul energiei nucleare ar trebui sa mai inclusa si costul grenadelor lacrimogene anti grinpis biggrin.gif

This post has been edited by James Kilowatt: Dec 15 2014, 11:48 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Dec 15 2014, 12:20 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



QUOTE (mircanu @ Dec 15 2014, 10:20 AM) *
Pai tie iti consuma putin ambele. La mine, Infiniti nu scade sub 13%, in oras, niciodata! Mi se pare ca un consum oficial in regim mixt este undeva la 10.5%, consum oficial.


probabil ca la tine e chiar oras... noi conducem in regim suburban. nu e chiar drum intins, dar nici nu prea stai in trafic. viteza medie imi iese la bord cam 40-45km/h la consumurile astea. daca ar fi trafic ca in Bucuresti cred ca bavareza nu se misca nici ea sub 13l%.


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Dec 15 2014, 12:29 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



QUOTE (James Kilowatt @ Dec 15 2014, 10:43 AM) *
@Iulian
Pai eu ce spun, voi sunteti vecinii aia care una doua cu pac tampenii cu bormasina smile.gif

Europa nu e unitara in privinta energiei, si probabil nici n-o sa fie prea curand, e un domeniu considerat "strategic", aka de unde se pot face bani multi si oficial si neoficial deci fiecare judet european va ramane probabil mult timp la control. Trei sferturi din Europa e impotriva gazului de sist, jumate impotriva nuclearului (inclusiv unii care se razgandesc dupa cum bate vantul electoral- vezi cazul Germaniei), etc.
Iar fragmentarea asta face pana la urma jocul diversilor smecheri mai la est.
Se pare ca europenilor nu le-a venit mintea la cap nici dupa evenimentele recente care au aratat cat de fiabili sunt partenerii de care depindem energetic....

Fuziune nucleara nu cred ca o sa vedem exploatata comercial in timpul vietii noastre.... asta daca nu cumva medicina o sa faca un salt fenomenal inainte smile.gif
Fisiunea are inca nu viitor frumos teoretic cu generatia a 4-a de reactoare insa cel putine "breederele" trebuie gandite din start sa fie rezistente la proliferare, ceea ce e o problema probabil si tehnica si mai ales politica. Nu prea poti (sau nu vrei) sa umpli lumea de reactoare de unde poti scoate usor 239PU, chiar daca asta ti-ar permite sa obtii de 100-1000 ori mai multa energie din aceeasi cantitate de uraniu decat acum si mult mai putine deseuri foarte radioactive. Plus ca trebuie tinuti la distanta grinpisii radicali si alte secte cu prea mult timp liber. Pe langa costul gestionarii deseurilor si al demolarii reactoarelor dupa ce ies din functiune, pretul energiei nucleare ar trebui sa mai inclusa si costul grenadelor lacrimogene anti grinpis biggrin.gif


mda, politica si miturile contemporane ( ecologismul, stangismul) sunt chestii care costa. nici un domeniu economic nu poate fara a lua asta in calcul. numarul regulilor, aprobarilor, comitziilor si bagatorilor de seama creste de la an la an.

cu fuziunea, se tot anuntza chestii d-astea:

http://aviationweek.com/technology/skunk-w...reactor-details

partea tehnica deja ma depaseste. sunt ingineri/fizicieni care zic ca e BS. dar poate e never say never.


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 15 2014, 12:50 PM
Post #20


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Absolut, lucrurile evolueaza intr-un ritm accelerat. Sunt convins ca daca lumea vrea fuziune, se poate obtine, insa daca vreun finantist decide ca inca e mai ieftin carbunele s-ar putea sa mai stea printr-un sertar cateva zeci de ani.
In articol scrie foarte putine despre elementul cheie, care dupa mine sunt magnetii aia supraconductibili. Trebuie raciti, sau au in maneca supraconductibilitatea la temperaturi inalte (si tot trebuie raciti, da' mai putin? biggrin.gif )

Niste reactoare din astea ar merge brici in Romania. Deuterium fabricam local, ba chiar exportam, tritiul e deseu de la reactoarele CANDU de la Cernavoda, avem cica specialisti care se pricep la detritierea apei grele, si deci n-ar fi nevoie sa-l producem prin iradierea litiului (chestie care la randul ei genereaza deseuri radioactive).

This post has been edited by James Kilowatt: Dec 15 2014, 12:54 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 07:53 PM